Salutare!
Scriu aici niste sfaturi legate de siguranta, sa prevenim problemele ce pot aparea la drum lung. Sa incepem:
1) Verificati nivelul uleiului - sa fie aproape de MAX, de asemenea si uzura lui (verificati asta in cartea de service a masinii sau eticheta de revizie)
2) Verificati nivelul antigelului
3) Verificati nivelul si aspectul lichidului de servodirectie - trebuie sa aibe o culoare visinie, nu bruna sau neagra
4) Verificati nivelul uleiului pentru Selespeed (unde este cazul)
5) Verificati presiunea la pneuri (2.2-2.5 bari, in functie de incarcare), uzura lor, prezenta unor galme sau jante strambe - cele cu probleme sa fie duse la vulcanizare sau cel mult mutate pe puntea spate!
6) Verificati distributia - uitati-va in cartea de service sau eticheta de revizie cand a fost schimbata ultima oara - la benzinare se schimba la 40,000km sau oricum in 2 ani, la diesel la 60,000km sau oricum in 2 ani.
7) Verificati uzura placutelor si a discurilor de frana! Acest aspect este de multe ori neglijat!
8 ) Sa se faca o verificare a starii generale a articulatiilor/directiei pentru ambele punti
9) Sa fie airbag-urile functionale (sa nu fie puscate - este vorba de siguranta voastra!). Daca e becul aprins, nu-i bai! Functioneaza garantat!
10) Sa aveti dotarile minime in caz de "probleme" - roata rezerva umflata la 3 bari, set cric si scule pentru pana, plus cele impuse de legislatie: stingator, trusa medicala, triunghi si vesta reflectorizanta
11) Functionarea becurilor masinii (faruri, pozitii, frane, semnalizare, etc.) precum si REGLAJUL FARURILOR! Sa nu bata un far in boscheti si celalalt dupa bombardiere...
Cam asta imi vin in minte - daca e de completat ceva, spuneti!
Talpa grea!