It is currently 19 Nov 2024, 12:52

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: 08 Feb 2014, 01:05 
Offline
User avatar

Joined: 05 Feb 2014, 23:46
Posts: 26
Car: 156sw giugiaro
Location: Terracina (IT)/Dr.Tr.Severin
Imi aduc aminte acum 5 ani cind am cumparat 156 1.9 jtd eram inal 9-lea cer ,dupa o Dedra 1.6 si o 146 1.4ts junior in sfirsit gasisem masina viselor mele. Avea 50mii la bord ,si in primele drumetii pe care le-am facut am zis ca nu ma mai scap de ea. Era masina ideala pt mine.... silenzioasa, economica dar cu un bun cuplu,cu o viteza de croaziera destul de indrazneata,era cum zice romanasul o masina LEGATA. faceam comparatie cu un bmw diesel al unui prieten care ta turatii de relanti ai vibra volanul la alfita nu...Dar cu timpul si dupa 130mii/km masina sa schimbat enorm ,chiar azi observam ca la relanti vibreaza volanul si bordul....si nu mumai...in general masina adevenit foarte zgomotoasa ,ma refer la toate plasticurile interne ,mici vibratii si scartaieli cind treecpeste denivelari. Mentionez ca pina acum inafara reviziilor regulate(ulei,filtre,placute,etc)am schimbat de curind bratele sup si inf orig. revizionat caseta de directie ,bara tors orig.bielette antirol. pompa de apa si termostatul si acum 3 ani ambreaj complet valeo .Masina din pdv tehnic nu are probleme nu are batai, trage bine si se intinde la drum dar nu mai este masina legata pe care o aveam o data.... :ziped:
Nu stiu daca ar trebui sa schimb si suporti de la motor....si sa controlez si injectoarele?

_________________
When nothing goes right.... go left!


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2014, 01:58 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3794
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Parca mi-ai citit gandurile, am observant exact aceeasi problema la 147-le din semnatura, la ralanti e tractor, vibreaza volanul de parca ar avea motorul sudat pe sasiu. Frati-miu a schimbat toate tampoanele de motor, dar n-a rezolvat nimic, problema nu e acolo. La injectoare ma gandeam si eu, cred ca s-au infundat duzele si la ralanti, cand presiunea in rampa e mica, nu mai pulverizeaza fin si arderea nu mai e progresiva, mersul nu mai e domol, acum arde violent, motorina se aprinde ceva mai tarziu. Eu sunt la al doilea plin de motorina cu aditiv Motul Diesel System Clean, dar nu am observant nicio imbunatatire. Masina are aproape 170 000 de km si de pe la 120 000 de km are EGR-ul anulat, deci temperaturile in camera de ardere au fost mult mai ridicate, favorizand aparitia cocsului. Ma gandesc ca o revizie a injectoarelor, desi corectiile sunt aproape pe zero, ar trebui sa resolve problem, duzele noi ar trebui sa faca diferenta.

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2014, 02:21 
Offline
User avatar

Joined: 05 Feb 2014, 23:46
Posts: 26
Car: 156sw giugiaro
Location: Terracina (IT)/Dr.Tr.Severin
Cred ca ai dreptate, si eu am anulat egr-ul dupa ce am cumpatato....

inviato dal mio P6

_________________
When nothing goes right.... go left!


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2014, 11:05 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
la mine la rece e mai rigid motorul insa la cald merge ca un benzinar(acum are cam 200k).
fac mereu comparatia cu dci (250k), si jtd ul e mult mai adunat.

elementele cheie care tin relantiul bine la diesel ar fi volanta cu masa dubla (a mea e noua) si ambreiajul alternatorului. deasemenea starea injectiei conteaza, tin minte cand aveam pierderile de motorina la pompa, motorul nu mergea asa.

un motor diesel care merge corect se observa dupa intinzatorul curelei de accesorii care daca trepideaza ca toti dracii inseamna ca dieselul respectiv e un cazan, cu cat e mai uniform mersul cu atat mai linistit sta acel intinzator.

pentru injectie trebuiesc monitorizate corectiile pe injectoare, daca exista diferente mari e clar ca motorul nu e asa echilibrat la relanti din diverse motive: injector defect, egr nasol, compresie inegala etc.

un alt lucru care ajuta e talpa si uleiul schimbat la timp, unele motoare au tendinta sa isi revina dupa cateva schimburi de ulei si o exploatare cum trebuie, folositi WOT la depasiri cand este ocazia si nu il lasati prea des sub 2500rpm, cam pe acolo e si limita economica unde si motorul merge bine.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 08 Feb 2014, 14:16 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3794
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Volanta e noua, dar fulia alternatorului e blocata. Nu-mi dau seama ce influenta poate avea freilauf-ul ala asupra mersului motorului, dar voi schimba alternatorul in curand, pentru ca sunt dusi si rulmentii si voi vedea atunci daca e vreo diferenta. Pariul meu ramane pe injectoare, totusi, pe duzele infundate.

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2014, 14:18 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
nu umbla la injectie

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited