It is currently 10 Jan 2025, 02:37

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 50 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: 29 Dec 2013, 22:28 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
alexyus13 Quote:
(...) Si timbrul e 972 la euro4, ori daca nu gresesc, 1.6 TS de 120 cp este euro3. Spune-mi daca gresesc
Cred ca gresesti, fiind din 2005, ar trebui sa fie E.4.
Oricum, fiind deja inmatriculata in RO poti verifica in cartea de identitate a vehiculului sau in certificatul de inmatriculare ce norma euro respecta. Cauti rubrica in care este trecut numarul de omologare (in general pe sub rubrica cu seria de sasiu) si la sfarsitul acelui numar vei observa scris un E.3 sau, dupa caz, E.4.
Aceea este norma de poluare a masinii tale.

Dupa ce verifici sa postezi, de curiozitate.

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 29 Dec 2013, 22:42 
Offline

Joined: 08 Dec 2013, 21:34
Posts: 27
Car: 147
Mmmda...la sfarsitul numarului de omologare scrie E3. Sa fie ceva in neregula? Sa ma duc la RAR sa vad cum rezolv sa fie E4?


Top
   
PostPosted: 29 Dec 2013, 22:59 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7930
Car: Vespa
Location: Bucuresti
Parca mai era cineva pe aici care a rezolvat o chestie identica la RAR . Din E3 a reusit sa o treaca E4 . Asa tin minte , sper sa nu gresesc ...


Top
   
PostPosted: 30 Dec 2013, 14:24 
Offline

Joined: 08 Dec 2013, 21:34
Posts: 27
Car: 147
Pai daca zici ca ai mai vazut, nu cauti si tu? Eventual sa ne lasi si un link?


Top
   
PostPosted: 30 Dec 2013, 14:42 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7930
Car: Vespa
Location: Bucuresti
alexyus13 Quote:
Pai daca zici ca ai mai vazut, nu cauti si tu? Eventual sa ne lasi si un link?
ba da . stai la calculator ca sa nu pierzi momentul cand gasesc ...


Top
   
PostPosted: 30 Dec 2013, 14:49 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
tare asta :D

man, daca ai carte facuta deja e mai greu , daca masina era adusa acum si trebuia sa i faci carte era mai "realizabil" ce spui tu.

parerea mea, masina aia o sa ramana euro3

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 04 Jan 2014, 17:50 
Offline

Joined: 02 Jan 2014, 14:12
Posts: 11
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
alexyus13 Quote:
Nu a fost sa fie. Supape lovite, compresie 0 pe cilindrul 1, etc. etc.
Am gasit un baiat super meserias in Pitesti care mi-a facut-o ca noua. Vechiul "meserias" mi-a facut un mare bine ca m-a fortat sa desfac motoru sa gasesc din timp probleme ce ar fi survenit mai traziu.
In concluzie, masinuta a suferit urmatorul tratament:
-2 supape admisie, 2 evacuare, noi;
-rola dintata de pe evacuare inlocuita;
-chiulasa rectificata;
-pompa de apa noua;
-curea distributie noua;
-galeria de evacuare sudata (nu mai scapa gaze);
-telescop capota inlocuit;
-variatorul de pe axa cu came admisie inlocuit;
-plus multe alte maruntisuri care fac ca motorul meu sa fie ca nou;
Toate astea la un pret de aprox. 1500 de lei si vre-o 3 zile de munca...sunt nespus de multumit de cum merge motorul acum!!!

P.S. Sa nu mai zic ca am aflat de ce nu avea ulei: semeringurile de pe supapele de admisie erau varza...manca ulei intr-o veselie....am uitat sa zic si de semeringuri...toate inlocuite
salut.imi poti da si mie datele de contact al meseriasului din Pitesti? a o AR147 si vreau sa o dau pe 2 maini foarte bune sa o puna la punct. mersi

_________________
Multumesc,
Pepe.


Top
   
PostPosted: 22 Jan 2014, 02:45 
Offline

Joined: 08 Dec 2013, 21:34
Posts: 27
Car: 147
O noua trasnaie care m-a pus pe ganduri:
La exterior, 1.6, 1.8 si 2.0 TS arata la fel. (ma refer la dimensiuni, tanpoane, prindere cutie viteze...etc.) Asadar si prin urmare ma bate gandul sa pun pe masina mea un 2.0 TS.
A mai incercat cineva asa ceva? A mai auzit cineva de asa ceva? Sunt sanse sa imi rupa cutia de viteze ( putere si cuplu semnificativ mai mari). Trebuie un nou ECU?


Top
   
PostPosted: 22 Jan 2014, 03:53 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4326
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
alexyus13 Quote:
O noua trasnaie care m-a pus pe ganduri:
La exterior, 1.6, 1.8 si 2.0 TS arata la fel. (ma refer la dimensiuni, tanpoane, prindere cutie viteze...etc.) Asadar si prin urmare ma bate gandul sa pun pe masina mea un 2.0 TS.
A mai incercat cineva asa ceva? A mai auzit cineva de asa ceva? Sunt sanse sa imi rupa cutia de viteze ( putere si cuplu semnificativ mai mari). Trebuie un nou ECU?
Cred ca ori il reprogramezi pe al tau daca e posibil ori iei un nou ECU cu set de chei si butuci de la una 2.0. Cutia am impresia ca e la fel pe exterior, dar difera internele. Am inteles de la cineva ca daca pui o cutie de 1.6 pe un motor 2.0 e si mai sprintena, reprizele fiind ceva mai scurte. Sa ai in vedere si faptul ca noxele sunt mai mari, ceea ce iti aduce respingerea la ITP si daca RAR-ul vede ca ai alt tip de motor la reomologare cand iti citeste seria iarasi nu-i bun. Scapa de serie si pregateste-te sa te lupti cu prostia romaneaca de la RAR...
Cel mai bine ar fi sa te informezi intai la ei sa-ti spuna procedura de upgrade si cat te costa si daca ai unda verde, vezi cum procedezi mai departe.
http://www.rarom.ro/RO/article--Cum_s%C ... --195.html" onclick="window.open(this.href);return false;

P.S. Daca in cartea de identitate nu ai trecuta seria motorului, practic ai putea pune un 2.0 tot fara serie, doar ca la ITP nu-ti vor iesi noxele, ca nimeni n-o sa-ti desfaca motorul sa vada daca ai 1600 sau 2000 cmc.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 22 Jan 2014, 04:35 
Offline
User avatar

Joined: 28 Jul 2010, 16:45
Posts: 296
Car: AR 166 TB / 159 Jtdm
Location: Bucuresti
Merge facuta modificarea, am citit pe AO, piesele ce trebuiesc schimbate sunt: un suport motor, galeria de evacuare si ecu motor. Cum bine zice tomi, se poate inlocui ecu sau rescrie softul celui de 1.6. Cutia de viteze este compatibila, masina va fi mai sprintena, dar la drum intins, vei avea o turatie mai mare la aceasi viteza si un consum marit.

_________________
AR 166 v6 tb
AR 159 Jtdm

ex:
156 2.0ts
147 1.6ts
166 2.0tb v6
156 2.4jtd


Top
   
PostPosted: 23 Jan 2014, 00:50 
Offline

Joined: 08 Dec 2013, 21:34
Posts: 27
Car: 147
Stai ca aici nu inteleg...cum sa am o turatie mai mare la aceeasi viteza? E ilogic si iti spun si de ce:
Cutia de viteze are un raport fix in fiecare treapta (de obicei 1:1 in ultima treapta) ceea ce inseamna ca la o turatie de 4000 rpm ale arborelui cotit, masina mea va merge tot cu 130 kmh, indiferent de motor (poate sa fie si 6000 cmc, 600 cp)


Top
   
PostPosted: 23 Jan 2014, 00:59 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4326
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Rapoarte cutii 147

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 23 Jan 2014, 01:15 
Offline

Joined: 08 Dec 2013, 21:34
Posts: 27
Car: 147
Si referitor la ceea ce am spus mai sus, este clar ca cele 2 cutii de viteze difera, poate nu la forma si marime, dar la rapoartele treptelor sigur difera (la 200 kmh, motorul 1.6 120cp are 6500 rpm, deci pentru a prinde 240 kmh, ca variantele cu 2.0, ar trebui o turatie a motorului de 10000 rpm, dau un exemplu). Asta ma face sa ma intreb daca 2.0 cu puterea si cuplul mult mai mari nu o sa imi rada pur si simplu dintii de pe rotile dintate din cutie...
Un lucru e clar...viteza maxima nu o sa creasca simtitor, din moment ce motorul 2.0 are cam aceeasi turatie de functionare ca si 1.6, insa acceleratie o sa fie enorm mai buna, sper sa nu fie "prea" buna


Top
   
PostPosted: 23 Jan 2014, 01:16 
Offline

Joined: 08 Dec 2013, 21:34
Posts: 27
Car: 147
Scuze Tomi...am postat in timp ce imi dadusesi deja linku :D


Top
   
PostPosted: 23 Jan 2014, 01:23 
Offline

Joined: 08 Dec 2013, 21:34
Posts: 27
Car: 147
Gata! M-am luminat...multumesc Tomi!
Deci: Cutia este identica, difera diferentialul, care are un raport mult mai mic la 2.0 (asta face masina sa aiba o viteza maxima mult mai mare), insa acum am o alta intrebare...daca pun 2.0 pe jucaria mea, imi carapa sau nu diferentialu in doua?


Top
   
PostPosted: 23 Jan 2014, 01:25 
Offline

Joined: 08 Dec 2013, 21:34
Posts: 27
Car: 147
Prin urmare, efortul asupra cutiei nu va creste mult...insa diferentialul si planetarele ma ingrijoreaza...mi-e frica sa nu imi faca planetarele ca pe spiralele de bormasina (am mai auzit de cazuri)


Top
   
PostPosted: 23 Jan 2014, 01:29 
Offline

Joined: 08 Dec 2013, 21:34
Posts: 27
Car: 147
Doamne cate idei imi vin!
Daca resoftez (sau remapez...nu ma prea pricep) si ii reduc puterea cu 10-15%...ar fi ok...mi-ar scadea si consumul. Se poate face un astfel de "downgrade"?


Top
   
PostPosted: 23 Jan 2014, 01:58 
Offline
User avatar

Joined: 28 Jul 2010, 16:45
Posts: 296
Car: AR 166 TB / 159 Jtdm
Location: Bucuresti
alexyus13 Quote:
Stai ca aici nu inteleg...cum sa am o turatie mai mare la aceeasi viteza? E ilogic si iti spun si de ce:
Cutia de viteze are un raport fix in fiecare treapta (de obicei 1:1 in ultima treapta) ceea ce inseamna ca la o turatie de 4000 rpm ale arborelui cotit, masina mea va merge tot cu 130 kmh, indiferent de motor (poate sa fie si 6000 cmc, 600 cp)
Spui ca ti-ai facut motorul, este ca nou, dar totusi vrei sa-ti pui un 2.0ts de 150cai, pe care vrei sa-l limitezi din soft cu 10-15%... Care-i rostul pt tot deranjul? Ti-am explicat care-i efectul unei cutii de 1.6 pe un 2.0, acceleratie mai sprintena, dar un top speed mai mic, de aici si expresia mea "la aceasi viteza, vei avea o turatie mai mare si un consum mai mare".
Daca vrei putere, iti vei pune un 2.0ts, treaba cu planetarele este irelevanta, poate sa-ti crape si la 1.6 daca iti bati joc de masina.

_________________
AR 166 v6 tb
AR 159 Jtdm

ex:
156 2.0ts
147 1.6ts
166 2.0tb v6
156 2.4jtd


Top
   
PostPosted: 23 Jan 2014, 02:06 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
alexyus13 Quote:
Stai ca aici nu inteleg...cum sa am o turatie mai mare la aceeasi viteza? E ilogic si iti spun si de ce:
Cutia de viteze are un raport fix in fiecare treapta (de obicei 1:1 in ultima treapta) ceea ce inseamna ca la o turatie de 4000 rpm ale arborelui cotit, masina mea va merge tot cu 130 kmh, indiferent de motor (poate sa fie si 6000 cmc, 600 cp)
din datele cu rapoartele rezulta clar ca, cutia de teseu 120cp are demultiplicare mai mare decat cutia de teseu de 150cp deci este mai "scurta", lucrul asta se datoreaza raportului grupului fata, sper ca ai inteles.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 23 Jan 2014, 02:49 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4326
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
alexyus13 Quote:
Prin urmare, efortul asupra cutiei nu va creste mult...insa diferentialul si planetarele ma ingrijoreaza...mi-e frica sa nu imi faca planetarele ca pe spiralele de bormasina (am mai auzit de cazuri)
Stai linistit ca nu-ti face planetarele "spirale de bormasina" si nici nu-ti plesneste nimic daca e puterea mai mare sau poate daca o fortezi mai tot timpul. Considera upgrade-ul la 2.0 ca si cum ai pune o turbina pe 1.6 sa zic si-i creste puterea cu 30 CP si ceva cuplu... Mie mi s-au rupt niste dinti in cutie cand am plecat de pe loc ca un mosneag, la 2 km/h, fara vreun zgomot de avertizare, din cauza uzurii. Asa ca e cam cum ai si norocul.
Problema cu rapoartele ar fi ultima la care m-as gandi. Cea mai neplacuta e cu RAR-ul, cu actele, cu banii. :D

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 03 Mar 2014, 22:23 
Offline

Joined: 08 Dec 2013, 21:34
Posts: 27
Car: 147
Gata! Deja regret achizitia (masina), dar nu ma las!
Dupa ce i-am pus ulei Selenia 10w60 am observat o imbunataire extraordinara a mersului motorului. Problema este ca in mai putin de 1000 km am pus deja un litru de ulei !!! Consuma sau pierde intr-o veselie dar nu stiu undeee !!! Fum alb nu scoate, scurgeri nu vad dedesubt...ce naiba sa fie???
Deja ma gandesc serios sa il resegmentez sau sa ii pun un 1.8. Segmentarea o iau in calcul pentru ca macar stiu sigur ce am dupa...dar care sunt costurile?
Si o inlocuire de motor cat m-ar costa?


Top
   
PostPosted: 03 Mar 2014, 23:29 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
man, masina aia e un sac fara fund in starea in care este.

trebuie facuta o reparatie calumea la motor, cu piese de calitate, probabil trebuie si cilindrii inlocuiti sau rectificati si eventual alte pistoane ca sa iasa motor.
deasemenea cand faci un motor inlocuiesti pompa de ulei, cuzineti, rectifici eventual arborele si abia atunci ai o siguranta(cat de cat) ca iese ceva bun.

chestia asta facuta corect, fara o mie de euro nu cred ca se poate, e posibil sa gasesti si alte elemente nasoale si pretul asta sa fie unul extrem de optimist.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 03 Mar 2014, 23:49 
Offline

Joined: 08 Dec 2013, 21:34
Posts: 27
Car: 147
Shit! Sa ii pun acel 1.8 cat m-ar duce?


Top
   
PostPosted: 03 Mar 2014, 23:51 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
pai nu stiu exact preturile la second insa ar fi bine sa stii ca "noul" motor e bun si nu la fel, lucru care nu ai cum sa il afli exact pe nedesfacute decat dupa ce il platesti si il montezi.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 04 Mar 2014, 22:35 
Offline
User avatar

Joined: 17 Oct 2007, 22:13
Posts: 177
Location: Botosani/Iasi
E cam la ghici cu un nou motor. Eu unul am avut noroc, am prins un motor 1.6 TS 105 cai cu 400 de euro, complet. Manopera a fost undeva la 1000 de lei si nu am nicio problema cu el. Ti-as sugera sa-l schimbi in loc sa te apuci sa umbli in el, costurile sunt mari.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 50 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited