nickusor Quote:
salut, de curand mam decis sa imi cumpar o alfa 156 din 99. (...) imi dati vreun sfat?
Da, iti dau, fugi si ia-o de afara, in Romania pe orice site vei cauta o alfa din anii aia te vei alege cu un gunoi.
La noi, majoritatea alfelor 1997-2004 de la vanzare pot fi incadrate in cel putin unul dintre punctele de mai jos (sunt si altele, dar astea mi-au trecut prin minte vazand cam ce masina urmeaza sa cumperi):
- orice Alfa este cel putin „full de full” sau „full obtion fara piele”, este „inpecabila” si „trage grav”, in ciuda motorizarii 1.6;
- desi ofera performante de neegalat, motorizarile pe benzina nu depasesc 7% urban (exceptie facand cele V6 care, in traficul bucurestean, consuma 9, pe proba);
- diesel-ul se multumeste totdeauna cu 4 l/100 km, mixt;
- majoritatea Alfelor model 156 cu facelift interior au in dotare 12 airbag-uri;
- cele mai multe dintre JTD-uri au motorizari TDI (ma intreb daca si TDI–PD, nu am gasit in nicun anunt inca);
- motoarele Twin Spark sunt deseori turbo, de aici si prescurtarea TS;
- in toate cazurile in care masina are interior textil, ea este dotata de fapt cu scaune sport;
- toate Alfele de la vanzare au sub 150.000 km reali. Daca scaunele de piele, pedalele ori volanul sunt foarte tocite exista alte explicatii plauzibile, fara indoiala;
- nu exista Alfa fara dublu-climatronic, cu exceptia cazului in care masina chiar este un model cu climatizare pe doua zone, moment in care dotarea devine dublu-climatronic digital;
- o Alfa cu eleron si stopuri clare, chinezesti, este obligatoriu preparata in Italia;
- toba fnala sparta, ornamentata cu tips gros, denota o evacuare sport cap-coada;
- daca masina are carcasa filtrului de aer intreaga si la locul ei, nefiind inca inlocuita cu filtru conic, atunci fostul proprietar era un dobitoc fara inima sportiva;
- orice Alfa are consumabilele schimbate la zi, fara exceptie. Zgomotele infernale de rulare se aud din cauza unei bielete pe care vanzatorul nu a mai schimbat-o din lipsa timpului, dupa ce inlocuise absolut tot. Distributia se va rupe la fix 2 zile dupa ce ai cumparat masina (daca nu cumva chiar pe drumul de intoarcere) pentru ca piesele de schimb, desi de marca, nu mai respecta anumite standarde;
- daca masina merge intrerupt sau nefiresc, e sigur de la „debilmetru” sau de la vreo sonda ceva - el, vanzatorul, fiind ocupat (!) nu a reusit sa ajunga la un banal tester;
- elementele de plastic ale bordului, usilor, etc. vopsite rosu cu spray-ul aduc o nota suplimentara de sportivitate masinii;
- in baza unei idei cunoscute si verificate cum ca „gentile vinde masina”, veti gasi Alfa expusa la vanzare cu tot felul de roti; verificati-le sa fie stranse, PCD-ul nu conteaza, atata timp cat „a intrat pa butuc”.
- majoritatea vanzatorilor vor afirma ca au intrat in posesia Alfei dupa ce au dat la schimb un BMW... Motivul: neelucidat;
- Alfele (1998-2004) cu preturi peste 5.000 de euro nu merita vazute. E posibil sa fie intretinute si sa functioneze perfect, aspect de natura a stirbi prestigiul marcii de masina care se strica mereu;
- este bine de stiut ca cele mai multe dintre Alfele produse inainte de 2003 au fost fabricate pentru piata bulgara, nu pentru restul Europei. Cu toate acestea, sporadic, pot fi gasite la vanzare si exemplare inmatriculate in Romania.