Nu prea am mai postat pentru ca vestile nu sunt in totalitate bune. Dupa cum bine stiti motorul meu a stat cu apa in el si avea uzura mare pe camasi motiv pentru care am cumparat un 16v SW, sa fac un swap de motoare. Motorul de pe SW mergea bine, tragea frumos si nu scotea deloc fum motiv pentru care am crezut ca nu prea are uzura. Weekendul trecut am dat jos motorul si l-am desfacut, am constatat ca toate 4 axele cu came sunt de aruncat la gunoi impreuna cu vreo 5 tacheti, am constatat si ca un segment era rupt. Uzura pe camasi era enorma, miscai pistonul in sus si jos pe cilindru si ramanea mult spatiu intre segment si camasa, jocul axial al arborelui era foarte mare, toti cuzinetii de biela erau praf, cuzinetii de palier erau uzati si ei, din fericire insa arborele nu pare sa aiba uzura, insa va trebui masurat. Practic eu trebuie sa bucsez motorul, am 2 blocuri si ambele au uzura mare, asta ramane singura solutie, voi bucsa motorul, set nou de segmenti desigur, voi masura arborii si il voi folosi pe cel mai putin uzat (al meu era cota 0 ultima data cand l-am masurat) deci va trebui sa cumpar si toti cuzinetii. Pentru ca m-am saturat de tacheti hidraulici care bat am hotarat sa imi cumpar toti cei 16 tacheti noi impreuna cu axele pe evacuare.
Am facut niste research pe net si cu greu am reusit sa gasesc diferentele intre modelul de 129 cai (al meu) si cel de 137 cai (non cat), aveam toate piesele inafara de axele cu came care sunt mai agresive pe varianta non cat, cu putin noroc le-am gasit reduse la pret cu 70% pe producatorul Pittatore, made in Torino. Am facut niste calcule si treaba asta ma va costa cam 1000 EURO fara manopera(pentru ca le fac eu cu taicamiu), avand in vedere ca vin sarbatorile in Decembrie voi face o pauza si voi reveni in Ianuarie cu cumparatul de piese.
Cutia de viteze a fost reconditionata, au fost luate piese de pe o cutie de IMOLA care nu avea urme de uzura (spre deosebire de cutia mea la care se vedea clar...) ramane sa o vad cum functioneaza pe masina.
O alta mare problema am avut-o cu bandourile de pe usi care la 33 se lipesc cu mastic de parbriz si banda dubla adeziva, tinichigiul care le-a scos de pe masina le-a strambat destul de tare, chiar daca dupa ce le-a vopsit aratau foarte frumos, in momentul in care le-am pus pe masina am avut o dorinta urgenta de a le da jos cu toporul... erau atat de strambe incat stricau toata linia masinii, am hotarat deci sa le caut noi, le-am gasit pe toate 4 undeva la 700 ron, le-am comandat si acum astept cu sufletul la gura sa vina. O alta mica problema este ca am spart parbrizul, parbrizul a fost scos de pe masina pentru a fi curatata rugina de pe rama insa dupa ce a fost pus parbrizul si am constatat ca am uitat sa pun un ornament, am decis sa il bag cu forta, il pusesem superb insa cand mai aveam in jur de 10 CM am exagerat putin si am spart parbrizul, dupa ce am dat parbrizul jos, s-a luat impreuna cu masticul intarit si vopseaua care acoperea rugina pe care nu a curatat-o acel gipsan infect de tinichigiu asa ca a trebuit sa izolez in juru parbrizului si sa curat cu peria de sarma pe flex, cu morcovul de 10 metri in cur sa nu iau vopseaua de pe plafon si stalpi, am reusit sa curat si am dat cu niste grund special asa ca acuma trebuie sa iau parbrizul de pe celalalt 33 si sa il montez, sper de data asta ca mult mai bine. Luneta a fost si ea montata insa nu sunt multumit de ce am gasit la parbriz asa ca voi da si luneta jos ca sa curat potentiala rugina care se afla acolo, va dati seama ca dupa cate am facut la masina asta nu vreau sa imi ramana nimic pe cap (cum ar fi aceasta potentiala rugina). Am testat partea electrica si dupa ceva munca sa pun toate mufele la locul lor pot spune ca functioneaza cam tot (inclusiv lumina de la numarul de inmatriculare care nu mi-a functionat niciodata). Scuze pentru postul lung si probabil pe alocuri incoerent
_________________
"If everything seems under control, you're just not going fast enough"
Alfa Romeo 33 Boxer 1.7 16V Quadrifoglio Verde "Forza"