It is currently 18 Nov 2024, 16:41

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 25 posts ] 
Author Message
PostPosted: 17 Nov 2013, 03:03 
Offline

Joined: 17 Nov 2013, 02:56
Posts: 57
Car: Alfa Romeo 159
Location: Paris
Salut, ma numesc Marius si sant nou pe acestu forum din romania am totusi o curiozitate cu privire la toti care aveti un alfa romeo 159 2.4 jtdm daca nici unu nu ati avut sau aveti probleme cu pornirea la rece? Daca nu va da scuturaturi motoru si nu dcoate fum alb si tot o data primi metri parcursi daca nu va da niste smuncituri masina?

_________________
Alfa romeo 159 2.4 qtronic EGR off, DPF off


Top
   
PostPosted: 17 Nov 2013, 03:06 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1669
Car: GTV
Ai curatat vreodata admisia? De obicei dupa curatare scapi de simptomele spuse de tine.

_________________
Alfa Romeo GTV 3.0 V6
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0 TS
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm


Top
   
PostPosted: 17 Nov 2013, 03:11 
Offline

Joined: 17 Nov 2013, 02:56
Posts: 57
Car: Alfa Romeo 159
Location: Paris
Ca sa cureti admisia asa cum trebuie ar trebui demontata ca sa o demontezi ar trebui demontat cam jumatate motoru, un lucru foarte costisitor si intretinut.

_________________
Alfa romeo 159 2.4 qtronic EGR off, DPF off


Top
   
PostPosted: 17 Nov 2013, 03:20 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1669
Car: GTV
Am inteles. Atunci de ce te plangi?

_________________
Alfa Romeo GTV 3.0 V6
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0 TS
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm


Top
   
PostPosted: 17 Nov 2013, 03:29 
Offline

Joined: 17 Nov 2013, 02:56
Posts: 57
Car: Alfa Romeo 159
Location: Paris
Nu ma plang eram doar curios daca nime de pe acest forum nu a avut acesta problema find asta o problema foarte cunoscuta la motoru 2.4 jtdm si de care nu scapa nimeni sau aproape nimeni eu am rezolvato alt fel si am cautat pe forum daca cineva a mai facut asta si spre surpriza mea nu am gasit nimic postat in legatura cu asta de asta am si deschis topicul asta.

_________________
Alfa romeo 159 2.4 qtronic EGR off, DPF off


Top
   
PostPosted: 17 Nov 2013, 11:30 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4273
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Toata lumea care a avut problemele enuntate de tine le-a rezolvat prin curatarea/inlocuirea galeriei de admisie, eventual si cu anularea din soft a egr-ului.
Daca ai gasit o metoda noua prin care sa rezolvi problema fii bun si spune-ne si noua, poate asa unii nu mai cheltuie bani aiurea pe operatiunile mentionate de mine.

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 17 Nov 2013, 11:38 
Offline
User avatar

Joined: 07 Jul 2008, 17:56
Posts: 468
Car: 159 2.4 SW TI Q4
Location: Austria
Da si eu am problema asta, inca nu am rezolvat-o ca mi-e groaza dar ar fi chiar interesant sa vedem ce ai facut.


Top
   
PostPosted: 17 Nov 2013, 11:50 
Offline

Joined: 17 Nov 2013, 02:56
Posts: 57
Car: Alfa Romeo 159
Location: Paris
Chestia e foarte simpla poate multi o sa radeti dar cand o sa faceti proba no sa va vina sa credeti in principiu colectoru de admisie are o bara metalica cu niste capuri de plastic care misca fluturasi de admisie si ea la randu ei este conectada la un mecanism care finctioneaza electric ca sa faca sa se deschida si sa se inchida fluturasi, problema la colectoru nostru de admisie este ca se aduna in el o gramsda de kkt de la valva egr si fantastici fluturasi in loc sa miste liberi la relantiu ( fluturasi la relantiu sant inchisi) si cand e nevoie sa intre putin aer sa se deschida lejer ei ating in juru lor in mizeria care se depune si de acolo vin zmunciturile motorului doar la rece. Acuma solutia forte simpla actuatoru electric care misca bara cu fluturasi se poate deconecta si lasa sasi faca treaba mai departe ca sa nu dea eruare si bara de care sant prinsi fluturasi se agata cu ceva ca sa stea deschisi tot timpu si voila problema rezolvata va garantez eu e ca si o minune :))

_________________
Alfa romeo 159 2.4 qtronic EGR off, DPF off


Top
   
PostPosted: 17 Nov 2013, 11:56 
Offline

Joined: 17 Nov 2013, 02:56
Posts: 57
Car: Alfa Romeo 159
Location: Paris
E foarte bine sa anulezi valva din soft dar daca rau e deja facut e degeaba pt ca admisia e deja infundata acuma cel mai bine este demontat si curatat colectoru si anulata valva asa sti sigur ca nu se mai depune nimic pe el. Pt cei care ati curatat admisia si nu ati anulat valva o sa ajunga sa fie la fel ca inainte.

_________________
Alfa romeo 159 2.4 qtronic EGR off, DPF off


Top
   
PostPosted: 17 Nov 2013, 12:03 
Offline
User avatar

Joined: 07 Jul 2008, 17:56
Posts: 468
Car: 159 2.4 SW TI Q4
Location: Austria
Da asta se stia deja, probabil si tie ca si mie ti-a aparut fumul dupa anularea din soft a dpf-ului pentru ca nu mai opreste toate gazele evacuate...


Top
   
PostPosted: 17 Nov 2013, 12:10 
Offline

Joined: 17 Nov 2013, 02:56
Posts: 57
Car: Alfa Romeo 159
Location: Paris
La ce faci referire ca se stia? La faza cu fumu nu era din cauza ca am anulat DPF eu problema cu pornirea la rece am rezolvato inainte sa reprogramez masina si sa anulez EGR si DPF mie numi scoate fum eu in loc sa golesc DPF lam sustituit cu un tub care til vinde chiar alfa sau daca nu in italia pe ebay il gasesti cu 70€ daca pui tubu nu iese fum de loc sau mai bine spus nu ieasa mai mult ca si cum ai avea DPF.

_________________
Alfa romeo 159 2.4 qtronic EGR off, DPF off


Top
   
PostPosted: 17 Nov 2013, 15:03 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7428
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
Varianta tiganeasca cu deconectare motoras, tija sau anulare din soft a clapetelor fara curatarea admisiei duce la distrugerea chiulasei.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 17 Nov 2013, 15:49 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1669
Car: GTV
Lasa-l, a distrus deja limba romana, acum sa distruga si masina.

_________________
Alfa Romeo GTV 3.0 V6
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0 TS
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm


Top
   
PostPosted: 17 Nov 2013, 16:21 
Offline

Joined: 17 Nov 2013, 02:56
Posts: 57
Car: Alfa Romeo 159
Location: Paris
Varianta tiganesca e aplicata la bmw si la multe alte masini care au dat probleme cu colectoru de admisie sant foarte multe masini care nici macar nu il au dami o explicatie logica de ce sar strica chiuluasa pt ca niste fluturasi satu deschisi tot timpu in loc sa stea inchisi la relantiu si cand nu accelerezi masina? Eu sant de acord cu voi ca nu sant pusi acolo degeaba dar daca sistemu e prost facut mai bine il anulezi si gata aici in franta sa schimb colectoru de admisie ma costa circa 2000€ care dupaia sa se unple eara de kkt, chestia asta am facuto cu sefu de atelier de la alfa romeo si nu e nici pe departe o chestie tiganesca in plus in Spania pe forumu alfistas.com care e mult mai avansat ca forumul nostru din romania e foarte comentata treaba asta si chiar pusa la loc de cinste si nam auzit sa distruga nici un 2.4 jtdm au vreo chiuloasa.

_________________
Alfa romeo 159 2.4 qtronic EGR off, DPF off


Top
   
PostPosted: 17 Nov 2013, 16:25 
Offline

Joined: 17 Nov 2013, 02:56
Posts: 57
Car: Alfa Romeo 159
Location: Paris
Dar vorba aia ca la noi la nimeni :)) sant mandru ca am gasit acest forum si in romania cu oameni pasionati de alfa romeo si sper sa ne ajutam uni pe alti ni sa ne jignim apropo imi cer scz pt gramatica mea romanesca am plecat din tara la 10 ani :d nu e vina mea

_________________
Alfa romeo 159 2.4 qtronic EGR off, DPF off


Top
   
PostPosted: 17 Nov 2013, 16:33 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7428
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
Nu ai auzit de cazuri pentru ca nu ai cautat de asa ceva sau pentru ca altii s-au plans de aceasta problema dar nu stiau de unde li se trage.

Ma rog, fiecare cu masina lui si cu ce il taie capul.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 17 Nov 2013, 16:51 
Offline

Joined: 17 Nov 2013, 02:56
Posts: 57
Car: Alfa Romeo 159
Location: Paris
Ok dar cu ce afecta clapetele alea chiuloasa? Te intreb asta pt ca daca tu imi expliciti logic si imi dai argumente in momentu asta cobor in garaj si activez inapoi toata treaba asta si o sa suport o nenorocita de pornire la rece cu smuncituri pana o sa am 2000€ pt a investi in masina.

_________________
Alfa romeo 159 2.4 qtronic EGR off, DPF off


Top
   
PostPosted: 17 Nov 2013, 17:28 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7428
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
Mizerie in admisie, se duce in chiulasa si/sau cu clapeta swirl rupta. Supape nu mai inchid ok sau mai rau. Iar, nu e din auzite sau citite...

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 17 Nov 2013, 17:58 
Offline

Joined: 17 Nov 2013, 02:56
Posts: 57
Car: Alfa Romeo 159
Location: Paris
Mizeria in admisie ori cum o ai daca sar duce in motor ar faceo si cu clapetele in functiune. La unele Bmw sau anulat clapetele tocmai din motivu ca se rupeua si se duceau in motor deci nu vad de ce la al nostru sar rupe cand sant blocate cand ei le blocau tocmai sa nu se rupa.in plus nam auzit de nici un 2.4 sa se rupa clapetele, sa mai dat cazuri sa se deconecteza bara care le misca si sa danseze pe acolo cum vor ele pt asta si exista un kit sa inlocuiesti capeti de plastic de pe bara cu uni din metal. Deci inca nu vad motivu pt care ar fi o problema clapetele blocate. Daca vrea cineva sa vada cum arata un colector de admisie de pe un 2.4 desfacut in 2 pot sa le postez.

_________________
Alfa romeo 159 2.4 qtronic EGR off, DPF off


Top
   
PostPosted: 17 Nov 2013, 18:48 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7428
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
Vad ca nu am cu cine. Fie ca tine.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 17 Nov 2013, 18:58 
Offline

Joined: 17 Nov 2013, 02:56
Posts: 57
Car: Alfa Romeo 159
Location: Paris
Nu mas mai contrazice daca as avea un argument intemeiat de ce sar putea intampla eu chiar mias dori sa aflu macar 1, nici eu nu stau linistit stiind ca clapetele alea nu functioneaza dar si cand vedeam cum face motoru la prima pornire ma lua groaza asa ca nu stiu ce e mai bine. Tu la a ta cei faci ca sa pornesca bine sau pur si simplu nu te deranjeaza pornirea?

_________________
Alfa romeo 159 2.4 qtronic EGR off, DPF off


Top
   
PostPosted: 17 Nov 2013, 18:59 
Offline

Joined: 02 Apr 2013, 01:14
Posts: 103
Car: Alfa Romeo 156 SW
Mai baieti, nu stiu cati au motociclete sau cati sunt mai in varsta... uite o rezolvare pe care o aplicam acum vre-o douzeci de ani la motorete. Foloseam un ,,decantor de ulei".
Se monteaza un filtru diy dupa egr sau inainte, la modelele care permit asta. Fitrul este un decantor sau mai exact un captator de particule de ulei.
Eu personal folosesc un burete de sarma de vase si niste bile in interiorul carcasei (acesta fiind captatorul) uleiul si mizeria se agata si se preling pe bile si pe sarma...
Mizeria, sau mai exact funinginea si picaturile de ulei nu mai ajung inapoi in admisie la recircularea gazelor de esapament (EGR). Colegul are dreptate... tot acest ulei face rau masinii... In primul rand nu suporta compresie. In al doilea rand uleiul ars infunda si distruge catalizatorul.
http://www.mirage-performance.com/sonata/CatchCan/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://elantragtclub.tripod.com/elantra/id405.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.elantraxd.com/DIY/catch.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Si mai simplu google: Catch Can

Incercati si lasati-mi un mesaj...

_________________
Alfa Romeo 156 1,9 JTD
Ex: VW Golf 3 1,8


Top
   
PostPosted: 17 Nov 2013, 19:08 
Offline

Joined: 17 Nov 2013, 02:56
Posts: 57
Car: Alfa Romeo 159
Location: Paris
Eu egr lam anulat din centralita si lam blindad cu placa metalica si la intrare si la iesire deci pe acolo nu mai recirculeaza nimic daca clapetele stau tot timpu deschise nu vad ce mizerie ar putea merge in motor in plus clapetele alea sant puse sa regileza masa de aer care o primeste motoru si sa dea un ralentiu cat mai stabil dar cand colectoru e deja plin cu funigina e prea tarziu singura solutie e sal cureti sau sa scoti din functiune clapetele, care daca nu functioneaza nu vad ce rau ar putea face chiuloasei.

_________________
Alfa romeo 159 2.4 qtronic EGR off, DPF off


Top
   
PostPosted: 19 Nov 2013, 11:11 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15258
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Acum am descoperit si eu acest topic. Ceea ce cred ca incearca tzivi sa explice n-are nici o legatura cu blocarea clapetelor, care la multi de pe acest forum sunt oricum anulate din soft, ci cu mizeria aflata deja in admisie. Tu ai rezolvat o problema pe termen scurt, fara sa te gandesti la consecinte pe termen lung. In timp, mizeria din admisie va ajunge in chiulasa, supapele nu vor mai inchide ok, masina va incepe sa mearga prost, sa dea fum etc. Admisia trebuie curatata, fara nici o legatura cu anularea clapetelor. Nu stiu cat mai ai pana la urmatorul schimb de distributie, pentru ca de obicei operatiunile astea se fac impreuna.

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 20 Nov 2013, 01:18 
Offline

Joined: 17 Nov 2013, 02:56
Posts: 57
Car: Alfa Romeo 159
Location: Paris
Tot respectu pt explicatie exact asta asteaptam sa vad o explicatie logica cu asta mam convins e destul de clara treaba. Dar asta e o chestie pe termen lung ori cum cu valva EGR anulata se reduce foarte mult mizeria care in mod normal ar intra in admisie asa ca pt asta numi fac probleme. Pana la urmatoru schimb mai am mult masina are doar 120000 km si distributia e facuta la 115000 asa am cumparato si cine a avuto ea facut tot la casa si nu sau complicat sai curete nimic. Ms din nou pt lamurire

_________________
Alfa romeo 159 2.4 qtronic EGR off, DPF off


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 25 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited