comanr Quote:
@slater
eu nu recomand demontarea baii la un 16v care nu pune probleme de genu bec aprins la ulei sau alte probleme legate de circuitul uleiului din urmatoarele motive:
- la unele modele cum am eu de exemplu ar trebui data si cutia jos ceea ce nu e deloc usor
-trebuie dat jos catalizatorul, cum putini stiu acel catalizator de 16v se aseaza greu , exista 2 garnituri metalice(una la turbo , una spre esapament care ar trebui inlocuite de fiecare data pentru a rezulta o etansare buna. rezultatul se simte in cabina, gaze in cabina la mers prin oras , lucru extrem de daunator.
-trebuie atentie la modul de strangere al suruburilor, poti intalni suruburi care se blocheaza.
-trebuie atentie la materialul cu care se face etanasarea(silicoane, garnituri,loctite) , etc
nu zic ca nu e bine, rau nu face dar sant putini acei care fac corect treaba asta desi nu prea pare ceva complicat.
in cazul tau cu 2cm de depuneri (ceea ce eu unul nu cred, busonul e situat mai jos de 2cm la fel si sorbul de ulei), ai facut bine daca ai pus totul cum trebuie.
cand dai drumul la ulei ar fi bine sa fie motorul incins, multe din depuneri se spala de la sine , ce e intarit ramane.
mai important decat baia(tigaia in care sta uleiul) este sorbul care ar trebui verificat si curatat odata ce ai dat baia jos, banuiesc ca s a facut asta.
in cazul tau as verifica si radiatorul de racire al uleiului si teava prin care vine uleiul la turbina, lucruri destul de sensibile la depuneri.
intotdeauna va exista o mica depunere in baie, pentru a avea un motor curat trebuie schimbat uleiul mai des, eu folosesc din cand in cand si un ulei care contine detergenti mai multi gen(havoline synpower deposit shield sau mobil delvac)
e absolut aiurea ce ai gasit tu acolo, nu te astepti la masini folosite afara.
te asigur ca sfaturile mele nu sant proaste dar au caracter general valabil pentru un anumit tip de operatiune , intotdeauna vor exista si exceptii care dupa cum se stie, intaresc regula.
postul e lung
, in speranta ca te lamureste cumva.
Intr-adevar de lucru este, cu cutia s-a rezolvat fara demontare (ma speriasem ca nu ma apuc, cind am vazut cutia si catalizatorul), prin radiator nu am umblat in schimb am curatat teava de care zici si flexibililele, anume ca busonul vine intr-o parte a baii si e situat putin mai sus decit fundul acesteia, de lucru a fost pe toata ziua, adevarat nu mi s-a aprins nici un bec, ca sa merg la riscul acesta, ce tine de calitatea asamblarii dau garantie o 100%
p/u mine e mai greu sa explic toata operatiunea pentru ca toti termenii detalii ii cunosc in rusa si mai putin romana
, am strins cu o cheie cu dinamometru etansitatea am schimbat-o toata unde am umblat si era nevoie si daca sa descriu mai bine masa care am gasito acolo, era un fel de jalantina sau racitura de porc
, nea poate nu erau chiar doi centimetri, ceva mai putin am spus-o si eu din emotiile pe care le avusem, ok in fine, in schimb acum nu simt mirosul de ulei prajit care era ft usor insa se simtea.
In seara cu pricina am si spalat masina, care era nitel murdara, inclusiv si teava de la esapament care de citeva zile e curata chiar daca e un diesel, pina la urma este si un lucru benefic in toata treaba asta.
Imi face placere cind o persoana straina imi vrea binele si imi da sfaturi, apreciez acest lucru si iti multumesc, insa chiar am fost lucid si am calculat la rece acest pas, pe linga discutia de aici am rasfoit si surse
Si ce tine de GT-ul meu, chiar nu a fost pastrat interior exterior si sau facut multi km pe an, in jur de 24 mii, in schimb ramane o masina extraordinara, care te uimeste mereu, chiar de ma mai supar pe ea, mii de-ajuns sa o privesc si inteleg de ce am ales-o anume pe ea si nu bmw e46
P.S. iubiti-va masinele, indiferent cat de multe dureri de cap nu va dau
Atentie, nu repetati exemplul meu acasa, in lipsa nervilor, timpului si a fortei fizice, riscati sa pierdeti ziua, sa nu va ierte Domnul pentru injuraturi si neuronii ce nu se restabilesc
pace