It is currently 17 Nov 2024, 13:56

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Probleme frana Alfa 159
PostPosted: 18 Sep 2013, 14:23 
Offline

Joined: 19 Jun 2013, 10:59
Posts: 20
Car: 159
Location: bucuresti
Salut,
De cateva zile s-a produs brusc,fara lovire sau actionare brusca.Am apasat pedala de frana cand sa scot masina din garaj si cursa s-a dus pana jos.De obicei tinea aproape la jumatatea cursei.Masina s-a oprit in aprox. 4m.Am mers cu ea la service si pe drum am mai analizat-o prin apasare la viteze mici.Aleatoriu pedala isi revine la 1 din 3 apasari,1 din 2 sau 1 din 4 fara vre-o secventa anume.Daca apasa pedala cand e moale si se duce pana in podea masina franeaza foarte greu,aproape deloc si se misca pe directie si imi ia efectiv volanul din mana stanga dreapta.La service mi s-a spus ca am ulei in lichidul de frana (nu stiu pe cineva sa fi umblat vreodata la sistemul de franare) !? Am schimbat lichidul cu totul si mi s-a spus ca nu pot scapa de problema decat daca curat intreaga instalatie cu tot cu pompa centrala,pompa ABS,etrieri etc.Deci din batrani se spune ca in loc de lichid de frana se folosea si ulei hiraulic!
Spun simptomele acestea un deja-vu cuiva dintre voi?
Multumesc.
P.S. sa curat tot sistemul ma costa 1000E minim,mi-a spus-o un mecanic de Alfa relativ economic.


Top
   
PostPosted: 18 Sep 2013, 16:43 
Offline
User avatar

Joined: 21 Feb 2008, 00:12
Posts: 408
Car: 156 2,4jtd
Location: Bucuresti
La 1000E ar trebuie sa-ti faca si o vopsitorie integrala impreuna cu discuri si placute noi.
Din pacate in prerioada anilor 2006-2007 de productie 159/Brera/Spider s-au constatat probleme la
sistemul de franare. Probleme au aparut de la Pompa de Vacuum care s-a inlocut la cele rechemate in service.

In cazul tau banuiesc Pompa de frana propiuzis insa cauza poate fi aflata clar si precis la o inspectie mai amanuntita.
Daca e doar pompa, nu implica decat un kit de garnituri noi si gata.
Nu tine de curatere, spalare sau mai stiu eu ce cosmetica auto...


Top
   
PostPosted: 18 Sep 2013, 17:36 
Offline

Joined: 19 Jun 2013, 10:59
Posts: 20
Car: 159
Location: bucuresti
Da,ma gandesc sa desfac chiar pompa centrala si sa verific garniturile,poate se dau peste cap cand actioneaza pistonul,poate si de-aia rateurile nu sunt consecutive si se intampla sa si tina.Am vazut ca un set de garnituri este undeva la 50 de lei.Sincer chiar mi-as baga nasul si sa ma ocup personal,sa o mesteresc dar ai sa razi,nu stiu unde se situeaza pompa centrala,pe net nu am gasit vre-o indicatie si manual pdf nu am...


Top
   
PostPosted: 18 Sep 2013, 22:13 
Offline
User avatar

Joined: 22 Sep 2008, 14:45
Posts: 2189
Car: Vauxhall Frontera
Location: Haibach-DE
e-per

o gasesti aici . e cea cu rezervorul de lichid , montat pe pompa .

_________________
“Nothing can keep me away from the love of God”-Ayrton Senna Da Silva

Alfa 159 SW 2,4 JTDm 210 PS - neagra
Alfa 146 1,7 16v Boxer 129 ps[/b]
Ex. Alfa 159 SW 1,9 Jtdm 16v Ti
Ex.Alfa 159 SW 1;9 JTDM 16v 150+ ps rosie :cry:
Ex. Alfa 156 SW 1,9 JTD 8v 140 ps


Top
   
PostPosted: 18 Sep 2013, 22:35 
Offline
User avatar

Joined: 21 Feb 2008, 00:12
Posts: 408
Car: 156 2,4jtd
Location: Bucuresti
Te-as sfatui sever sa mergi la un service pentru asa ceva.
Nu e genul de lucrare care se face in fata portii cu o surubelnita si o sarma.
Sunt multe de desfacut. Sunt aerisiri si calibrari pe care nu cred ca le poti face .
Mai ales daca intrebi pe unde se afla pompa.
Basca pentru maxim 100 de ron manopera la orice service, risti si sa-ti rupi gatul cu ea pe strada.


Top
   
PostPosted: 19 Sep 2013, 23:29 
Offline

Joined: 19 Jun 2013, 10:59
Posts: 20
Car: 159
Location: bucuresti
Da,ai dreptate dar am fost la autoitalia la reprezentanta chiar la seful de service,la autosoft,la norauto si la mecanicul de alfe din vitan...si de-aia am ajuns in fata portii cu sarma in mana.Am alfat unde e pompa centrala,am demontat-o am schimbat garniturile si maine dimineata ii fac aerisirea.Nu stiu daca poate ramane aer in pompa de ABS.Oricum multumesc pentru participare tuturor.Suntem un grup foarte unit aici pe forum.


Top
   
PostPosted: 20 Sep 2013, 21:46 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1987
Location: Bucuresti
Lol!
Cred ca a fost eroare de comunicare.
Avand ulei pentru motor in recipientul de lichid de frana, si pentru ca nu se stia cat de mult este, de cand e asa si cat de departe a ajuns contaminarea instalatiei, pentru ca uleiul de motor nu se intelege deloc cu cauciucul prezent in componenta elementelor sistemului de franare si de actionare a ambreiajului, am spus ca poate deveni destul de scump sa inlocuiesti toate garniturile si elementele afectate.

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited