Revin in sfarsit cu detalii, din nefericire nu am poze la fiecare etapa....dar sper sa fie destul de clar...daca nu...in zona sibiului pot sa ofer asistenta.
Atasez poze cu saiba si dimensiunile ei, si cu solenoidul.
Se da jos capacul superior, si ar trebui sa vedeti ceva asemantor cu blocul meu (si varianta cu capac de aluminiu este similara).
Se desfac cele doua suruburi si mufa solenoidului si se trage acesta afara din locasul lui.
Se curata bine locasul de ulei si ce mai gasiti cu cateva servetele(puteti gasi depuneri interesate daca uleiul nu a fost chiar de calitate).
Dupa ce ati curatat bine o sa vedeti in partea de jos un orificiu de scurgere si "clapeta" pe centru. Ceva similar cu aceasta imagine, numai ca aici este indepartata si tija, in cazul nostru nu se indeparteaza.
http://home.hccnet.nl/jaap.bouma/SolenoidBore.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Saiba se pozitioneaza centrata pe aceasta tija si solenoidul se coboara usor la locul lui in asa fel incat saiba sa nu se deplaseze.Nu va faceti griji, saiba nu se poate deplasa in timpul mersului, este tinuta presata de solenoid si se afla pe un canal de dimensiune apropiata pe care se afla ulei.
Se strang cele doua suruburi, se cupleaza mufa, si se constata "linistirea motorului".
Consultati si:
http://home.hccnet.nl/jaap.bouma/PhaseVariator.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
pentru cateva imagini in plus si o idee despre cum functioneaza variatorul si solenoidul.