It is currently 31 Jan 2025, 20:52

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
PostPosted: 15 Jul 2013, 23:06 
Offline

Joined: 01 Jul 2008, 14:47
Posts: 35
Location: Iasi
Buna, tuturor! Recent am schimbat cam tot ce se putea schimba la capitolul "fluide" la Alfa 147, motor 1.6, 105 cai, cca. 141.000 km, mai exact ulei motor, lichid frana, lichid servo, ulei cutie viteze, antigel, distributia, pompa de apa si rola de la alternator. Problema a aparut dupa toate aceste schimburi, mai exact acum motorul se aude mai tare, asemeni unui diesel si in plus nici nu mai trage ca inainte, liniar, ci acum trage in trepte. Am incercat sa urc in ture, insa cand se apropie de 3000 rpm, se aprinde intermitent martorul motor, dupa care se stinge. Am vorbit cu mecanicul, miercuri dimineata sunt la el, pana atunci nu mai circul cu ea, de frica sa nu stric si altceva. S-a mai intalnit careva cu problema aceasta sau are cineva idee de la ce se aude motorul asa si de ce nu mai trage motorul constant ca inainte? Va rog care puteti sa ma ajutati cu o informatie, un sfat sa postati aici. Multumesc!


Top
   
PostPosted: 17 Jul 2013, 10:17 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6731
Location: Brasov... oarecum.
Pentru distributie ai folosit cale? sunt musai. Daca a fost pusa "la semn" ai mari sanse ca mecanicul sa o fi dat in bara.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 17 Jul 2013, 17:48 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2009, 23:45
Posts: 302
Location: Cluj-Napoca
Distributie Fail!!! Cum spunea colegul , fara cale este fatal. du-o tractata sau ceva de genul , ca altfel risti sa vezi cum e prin chiuloasa cu ochii tai . Schimba mecanicul .

_________________
ALFA ROMEO 147 1,6 TS ECO


Top
   
PostPosted: 18 Jul 2013, 20:23 
Offline

Joined: 01 Jul 2008, 14:47
Posts: 35
Location: Iasi
Buna!
Revin cu primele impresii dupa ce azi am fost la mecanic. Dupa toate probabilitatile si mai ales din spusele lui, distributia este pusa bine, a desfacut capacul si nu e nimic in neregula acolo, este bine intinsa, nu e sarit niciun dinte, nimic neobisnuit. Cu toate astea, masina continua sa scoata acel sunet ca de diesel si tremura din toate incheieturile cand e motorul pornit, mai mult acum sta aprins si martorul "Engine Check".
Am lasat masina in service pentru investigatii mai amanuntite. Am sunat acum ceva timp si am intrebat cum au decurs treburile si mi s-a spus ca a desfacut capacul la motor si ca axul (cu came?) este ros din cauza ca masina a circulat o buna bucata de timp cu uleiul sub nivel. Este plauzibil acest diagnostic?
Precizez ca in momentul in care am bagat-o in service pentru toate schimburile mentionate mai sus, masina "torcea" frumos si tragea la fel de bine, constant, fara intreruperi. E posibil ca problema sa fi existat de ceva timp si abia dupa schimbul de ulei sa se fi intamplat inevitabilul? (inainte am avut pe ea Castrol Edge 5W30, iar acum am pus Selenia 20K 10W40, asta daca are vreo importanta).
Ce credeti ca a putut duce la defectarea axului, cu atat mai mult cu cat inainte de a intra in service nu prezenta niciun simptom?!...
In cazul in care diagnosticul este corect, ce solutii ar trebui sa caut pentru a o repune inapoi pe roti? Ce ma sfatuiti?
Multumesc anticipat!


Top
   
PostPosted: 18 Jul 2013, 20:37 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2009, 23:45
Posts: 302
Location: Cluj-Napoca
E clar a gafat distributia ( din punctul meu de vedere) . La alfa romeo ca si la alte cateva marci exista o procedura ce trebuie respectata in momentul in care se schimba distributia. Nu este suficient sa dai jos cureaua si rolele si sa le pui , mai trebuie desfacut capacul de la chiuloasa , pana se vad axele cu came , iar pe axele cu came se monteaza acele "cale" care aduc axele " la semne" , iar jos pe fulia de la vibrochen exista alte repere dupa care se ghideaza " mecanicul" . Dupa ce toate fuliile sunt " la semne" , se monteaza cureaua si restul. Sunt multe marci ce circula pe drumurile patriei ce nu au nevoie de cale la aceasta operatiune, dar Alfa Romeo , are. Orice ti-ar spune orice mecanic , daca refuza cu vehementa sa foloseasca calele, la montarea distributiei schimba-l . Daca masina mergea inainte , iar justificarea ar fi ca nu a urcat uleiul... pai cine l-a schimbat? trebuia sa il puna la nivel... dar mai mult ca sigur este o eroare de montaj distributie .

Spor in rezolvarea problemelor.

_________________
ALFA ROMEO 147 1,6 TS ECO


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited