Valak Quote:
Pun si eu o intrebare, poate e printre noi si cineva din domeniu - care si stie ce vorbeste - nu doar isi da cu presupusul, daca am un motor diesel fara filtru de particule, ce e mai sanatos (pentru injectoare, pompa de injectie) sa bag in motor, motorina normal (mai "grasa" ?), sau motorina cu un continut redus de sulf ? E adevarat ca sulful e responsabil de caracterul lubrifiant al motorinei si ca absenta lui o transforma intr-una "uscata", ucigatoare pentru sistemul de injectie ? Multi incearca sa contracareze folosind ulei de amestec, dar m-as multumi sa stiu daca bagand motorina din aia mai pricopsita intr-un motor fara filtru de particule nu fac altceva decat sa-l expun intr-un mod absolut inutil si costisitor unei uzuri premature.
Cel mai sanatos este sa bagi combustibilul pentru care a fost proiectat motorul. Benzina 95, 98 daca asa scrie in cartea tehnica. La fel si la motorina, se respecta specificatiile, alea de temperatura in cazul expus de colegul. Parafina continuta da ,,grasimea''. Absenta parafinei la motorina pentru temperaturi joase o face buna de folosit, nu se coaguleaza pe traseu.
O explicatie a principului ,,de manual'' pentru care a fost proiectat motorul este:
Motorul a fost conceput sa reziste la un anumit regim de utilizare.
Luam un motor proiectat sa functioneze cu un combustibil ce creeaza o forta N1 in conditiile de presiune/scanteie date. Explozia N1 impinge pistonul si motorul functioneaza.
Schimbam combustibilul si utilizam unul ce genereaza o forta N2 in aceleasi conditii. Explozia N2 genereaza o ,,forta'' mai mare, presiune pe piston crescuta, caldura, etc.
Toate acestea duc la topirea componentelor interne (au fost calculate sa reziste la N1), duc la o uzura accentuata a pistonului samd.
Puneti orice aditiv care duce la cresterea cifrei octanice/cetanice sau marirea exploziei la un motor si il veti distruge mult mai repede. Performante de viteza, turatie si de lucru veti avea cu prisosinta dar si o uzura prematura. Acum depinde de fiecare ce intelege prin PERFORMANTE, viata lunga a motorului sau viteza/turatia crescuta.