It is currently 09 Feb 2025, 09:17

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 16 posts ] 
Author Message
PostPosted: 24 May 2013, 22:29 
Offline

Joined: 24 May 2013, 21:51
Posts: 4
Car: Alfa romeo 156 1.8
Salut,

Numele meu este Tavi si sunt proprietarul unui Alfa romeo 156 1.8 din 98.Sunt nou pe acest forum si-n caz ca nu considerati a fi nepoliticos ca va cer ajutorul exact din prima zi de cand sunt membru,as dori va rog sa ma ajutati cu cateva pareri :).

Am achizitionat aceasta masina acum aproximativ 1 an jumatate de zile,si deoarece bugetul meu a fost cam micut si nu doream nimic altceva in afara de Alfa,am reusit sa iau o masina cu foarte multe probleme.Si nefiind si inmatriculata prin perioada cand taxa auto era o nesimtire,va dati seama cat de greu mi-a fost.Insa de cam un an,am reusit sa tot umblu cu ea si in ciuda problemelor ce le-a avut aproape constant,pot spune ca-s foarte multumit si ca nu vreau altceva vreodata.

De aici porneste si nedumerirea mea.Ce-i mai bine de facut,s-o vand cu cat o-i putea si sa mai adaug niste bani si sa incerc a-mi lua un alt 156,sau sa folosesc acei extra bani pt a o aduce pe cea de acum intr-o forma cat mai buna? (as prefera a doua varianta.Sunt destul de atasat de masinuta mea). Acum am sa va enumar problemele ce le are si vreau sa-mi spuneti sincer daca o masina cu aceste probleme mai poate fi "resuscitata" complet.Sa fie adusa intr-un stadiu in care sa chiar poti sa mergi linistit cu ea fara nicio problema.Iar in caz ca da,cam de ce suma as avea nevoie :

- Are 300 000 de km parcursi
- Telescoape fata destul de varza
- bucsaraia spate
- posibil basculele fata inferioare (superioarele le-am schimbat acum 1 an)
- usa dreapta spate usor lovita
- Acel plastic de la baza manetei este crapat si maneta imi joaca liber intrand destul de greu in viteze (va rog spuneti-mi cum se numeste acea piesa si daca se poate cumpara pt ca am inebunit incercand sa-i aflu numele si nu am reusit)
- Are sunet de diesel (din cate am inteles,acest sunet este doebicei din cauza variatorului,nu?)
- Pe la aproximativ 3200 de rotatii,se aude o baraitura usoara la motor (asemenea cu atunci cand bate).Baraitura care se aude doar cand masina e in viteza.Turata pe liber nu scoate niciun zgomot. (as aprecia enorm o parere in legatura cu acesta problema)
- Placutele de frana au inceput sa scartie
- Debitmetru este pe duca (e al doilea debitmetru bosh pe care l-am schimbat deja.A fost second hand ce-i drept)
- Usor zgariata prin diverse locuri si destul de ruginita pe dedesupt
- Usoare probleme la partea electrica.Uneori cand ploua,nu merg semnalizarile
- Toba fisurata

Va rog scuzati-ma in caz ca a fost de prost gust ca am postat aceasta problema intr-un timp atat de scurt.Insa chiar imi doresc sa iau o decizie pt a sti ce sa fac in continuare,iar de acest forum chiar doresc sa ma tin.

O seara/zi frumoasa si multumesc.


Top
   
PostPosted: 24 May 2013, 23:01 
Offline
User avatar

Joined: 21 Feb 2008, 00:12
Posts: 408
Car: 156 2,4jtd
Location: Bucuresti
Salutare Tavi.

Din cate ai enumerat, se pare ca de fapt variantele suna cam asa:
1. O vand pe nimic (1000-2000)
2. Mai bag 1000-1500 si mai trag de ea 2-3 ani.
Are 300 k si semnele de bataie de motor nu ajuta...
Greu si cu vandutul, greu si cu reparatile....
Eu as vinde.
Bafta!


Top
   
PostPosted: 24 May 2013, 23:10 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Banii astia, bata-i vina. Daca ai ceva pus deoparte, si eu as spune sa o vinzi si sa cauti un upgrade. E mai usor de spus decat de facut, dar incearca sa judeci la rece, fara sa te lasi influentat de virus.
Tot drept este ca si cu ea vanduta si 1000, 1500 in plus tot nu vei ajunge la o suma care sa iti permita sa iei o masina perfecta, asa incat s-ar putea sa te trezesti ca ai schimbat o masina cu probleme cunoscute cu alta ale carei hibe nu le cunosti.

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
PostPosted: 24 May 2013, 23:14 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7935
Car: Vespa
Location: Bucuresti
Nu e o varianta nici vandutul . De fapt pasezi problemele altcuiva . Avand in vedere ca unii colegi au pretentia achizitiei unei masini bune la 1300 eur , nu vad cu cat ai putea sa vinzi tu o masina cu atatea probleme . Cateva sute probabil , luand in calcul ca e si neinmatriculata . Asta presupunand ca ii vei enumera potentialului client toate problemele masinii ...
E greu sa iei o decizie in locul tau dar incearca sa fii corect daca o vinzi .
Poti si sa te apuci sa o pui pe picioare dar cine stie cati bani inghite . Dar daca "ai o relatie" cu ea si o vrei in continuare faci eforturi ...
Primul pas ar fi sa mergi la un mecanic sa o vada ca sa stii exact cum stai si cam ce costuri presupune resuscitarea . Piese mai gasesti si sh dar unele trebuie sa fie noi si originale ...
Sunt sigur ca vei gasi sfaturi pe aici cand ai nevoie .
Bafta multa


Top
   
PostPosted: 24 May 2013, 23:27 
Offline

Joined: 24 May 2013, 21:51
Posts: 4
Car: Alfa romeo 156 1.8
Masina este inmatriculata,imi cer scuze daca nu m-am facut inteles.Insa a fost inmatriculata prin avocat si judecata.Iar acum din cate am inteles,urmatorul proprietar trebuie sa plateasca acel timbru (apropo de acest aspect.Exista cumva vreo metoda de evitare? Se poate cumva inmatriculara pe numele lui fara sa plateasca acel timbru?).

edit : Multumesc pt raspunsuri.
edit2 : Urmeaza sa merg la mecanic.Insa-n mare parte mi-am cam facut o idee.Insa intrebarea mea este,chiar si daca-i cumpar absolut fiecare piesa de care are nevoie.O sa fie resuscitata complet? Sau unei masini cu atat de multi km i se poate doar prejungi viata,nu si salva?


Top
   
PostPosted: 24 May 2013, 23:40 
Offline
User avatar

Joined: 15 Jan 2010, 09:48
Posts: 742
Car: 156 JTD/ Giulietta
Location: Londra/Iasi
Din ce stiu eu e cam jale cu taxa de timbru. Daca e inmatriculata, eu zic sa o pastrezi. Cauta o masina identica(aceeasi motorizare) neinmatriculata ca donator pt a ta. Cred ca se gasesc destule. Eventual chiar una cu volan pe dreapta. Daca mai gasesti si la culoare te-ai scos si cu tablaraia.

_________________
Mercedes E250 coupe
ex: Mercedes CLS 320
ex: Giulietta 2.0 JTDM-2
ex: 156 1.9JTD 8v
ex: 156 1.9JTD 16v
ex: 156 2.0 TS


Top
   
PostPosted: 24 May 2013, 23:59 
Offline

Joined: 24 May 2013, 21:51
Posts: 4
Car: Alfa romeo 156 1.8
Interesanta idee.Multumesc.Insa crezi ca-i mai putin costisitor sa fac asta in schimbul la a doar lua fiecare piesa in parte? E posibil ca masina pe care o iau ca donator,sa fie tot plina de probleme.Iar daca se nimereste ca problemele sa coincida de o masina la alta,n-am sa ma aleg cu fix nimic?

Oricum,ideea de-a lua una cu volan pe dreapta,e chiar foarte foarte buna.Probabil se gasesc in stare bunicica si pe la 1000 de euro (desi probabil alfele cu volan dreapta sunt destul de rare..).


Top
   
PostPosted: 25 May 2013, 14:45 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7101
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Daca ai spatiu de depozitare, ai putea lua una SH care sa aibe motorul si cutia bune. In rest nu mai conteaza, cauta eventual una lovita in spate sau lateral... Dupa ce iti iei de pe ea ce doresti, vinzi ce ramane si eu zic ca faci un targ bun... mai ales daca gasesti una cu partea din fata intreaga, capota, aripi, faruri, etc se vand destul de repede si ok ca si pret.

Cat de ruginita e pe dedesubt? Mai poti salva ceva daca o cureti, ii dai cu grund, etc ? Daca este deja la stadiul de gaura sau rugina a inceput sa afecteze parti de rezistenta... mai bine incerci sa o dai pe cat o dai sau sa o dezmembrezi si iti iei una mai ok. Acum la 2000 euro gasesti 56 din 2001 in stare cat de cat ok... Deja la 3500-4000 poti sa-ti iei un facelift. Conteaza foarte mult unde cauti si cum cauti.

Masina buna si ieftina nu gasesti, insa poti gasii ieftina si probleme de bun simt, gen articulatie, o usa infundata, chestii dintrastea rezolvabile.

Multa bafta !

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 25 May 2013, 15:07 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3803
Car: Valeria/Carla
Location: Tim/Buc
E o masina care si-a facut pe deplin datoria, nu cred ca mai e cazul sa mai ai pretentii de la ea. Ma gandesc ca ai cumparat-o la un pret bun, inteleg ca nu ai platit nici taxa, deci n-ai investit foarte multi bani in ea, nu incepe acum ! Daca era doar motorul iti puteai cumpara ceva de la dezmembrari, eventual de afara, oricum la Alfa seriile de motor de multe ori nu pot fi citite, asa ca ar fi fost simplu si cu actele. Totusi, in momentul in care a aparut rugina si e mancata pe dedesubt...nu mai are niciun sens. Daca bataile la motor apar doar in mers e posibil sa ai doar un tampon de motor obosit. Cat inca mai merge, trage de ea, dar in momentul in care va fi nevoie de o investitie majora, opreste-te ! Daca vei insista sa o pastrezi functionala, la un moment dat vei ceda nervos si vei ajunge sa urasti marca, n-ar fi deloc corect !

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi - Valeria
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 25 May 2013, 15:18 
Offline
User avatar

Joined: 22 Sep 2008, 14:45
Posts: 2192
Car: Vauxhall Frontera
Location: Haibach-DE
Salut si bine ai venit . Parerea mea este sa o pastrezi daca, zici tu ca te-ai indragostit de masina ta . Piesele nu sunt scumpe deloc . Gasesti de ex pe net , brate , bielete, rulmenti , suspensie destul de ieftin . Nu stiu in ce buget te incadrezi dar , se poate aduce intr-o stare foarte buna . Asta tinind cont de faptul ca locuiesti in Ro , unde orice este posibil . Aici ma refer la suduri in partea de jos a caroseriei , recarosari, etc .Daca vrei mai multe detalii , iti explic pe pm . pentru ca nu pot sa-ti dau aici nume de firme si link-uri catre alte site-uri . Cu motorul , tot asa cum am scris mai sus , adica pe pm . In schimb , daca vrei sa o vinzi si dispui de niste banuti in plus , poti cauta pe net alta cu acelasi motor , culoare , etc la preturi destul de mici . Fiu-meu si-a cumparat luna trecuta un 156 , 2.0 TS , an '99 in stare buna (zic eu , tinind cont de vechime ) fara rugina dedesubt la 1000€ . Adevarul e ca , aici nu platesti taxa dar nici nu primesti TUV daca partea de jos e mincata de rugina . Asa ca doar TU poti lua o decizie . :wave:

_________________
“Nothing can keep me away from the love of God”-Ayrton Senna Da Silva

Alfa 159 SW 2,4 JTDm 210 PS - neagra
Alfa 146 1,7 16v Boxer 129 ps[/b]
Ex. Alfa 159 SW 1,9 Jtdm 16v Ti
Ex.Alfa 159 SW 1;9 JTDM 16v 150+ ps rosie :cry:
Ex. Alfa 156 SW 1,9 JTD 8v 140 ps


Top
   
PostPosted: 25 May 2013, 15:25 
Offline
User avatar

Joined: 04 Feb 2009, 15:47
Posts: 2329
Car: 156 1.6 TS
Location: Bucuresti
cristianmiu Quote:
Daca ai spatiu de depozitare, ai putea lua una SH care sa aibe motorul si cutia bune. In rest nu mai conteaza, cauta eventual una lovita in spate sau lateral... Dupa ce iti iei de pe ea ce doresti, vinzi ce ramane si eu zic ca faci un targ bun... mai ales daca gasesti una cu partea din fata intreaga, capota, aripi, faruri, etc se vand destul de repede si ok ca si pret.

Cat de ruginita e pe dedesubt? Mai poti salva ceva daca o cureti, ii dai cu grund, etc ? Daca este deja la stadiul de gaura sau rugina a inceput sa afecteze parti de rezistenta... mai bine incerci sa o dai pe cat o dai sau sa o dezmembrezi si iti iei una mai ok. Acum la 2000 euro gasesti 56 din 2001 in stare cat de cat ok... Deja la 3500-4000 poti sa-ti iei un facelift. Conteaza foarte mult unde cauti si cum cauti.

Masina buna si ieftina nu gasesti, insa poti gasii ieftina si probleme de bun simt, gen articulatie, o usa infundata, chestii dintrastea rezolvabile.

Multa bafta !
Crede-l pe cuvant..stie ce spune :D

_________________
156 1.6 TS
fosta GTV 2.0 TS
fosta 156 1.6 TS


Top
   
PostPosted: 25 May 2013, 18:46 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Edelweiss Quote:
Probabil se gasesc in stare bunicica si pe la 1000 de euro (desi probabil alfele cu volan dreapta sunt destul de rare..).
Aprofundeaza putin problema si vei fi uimit : vei gasi foarte multe Alfe in UK/Irl, la preturi foarte mici. Ma hazardez sa afirm ca in bugetul tau de 1000 de euro poti cumpara o masina destul de ok ca si donoare si sa iti raman si bani pentru platforma !

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
PostPosted: 25 May 2013, 21:05 
Offline

Joined: 24 May 2013, 21:51
Posts: 4
Car: Alfa romeo 156 1.8
Am investit pana acum in ea aproximativ 5000 ron (cu tot inmatricularea si restul de taxe).Motorul i-a fost schimbat deja o data.Am gasit un sh la 1400 ron pe care vanzatorul sustinea ca are doar 100 000 de km facuti.Iar dupa ce-am reusit sa-i depistez si a doua ei mare problema la motor,si anume debitmetrul,motorul a inceput sa mearga absolut perfect.Se auzea si tragea remarcabil.Insa dupa cam aproximativ jumatate de an,problemele au inceput sa reapara.Intai am remarcat ca a inceput usor sa-i piara puterea,nu foarte evident,dar 'simtibil',in special la turatii mici.Apoi sunetul de diesel la relanti a inceput sa se accetueze si mai tare.Iar in cele din urma,a aparut si o barietura la aproape exact 3200 de ture (doar in viteza).Un sunet ca de bataie la motor.Care dupa ce-o turezi si mai mult,incepe sa fie cam insesizabil.Probabil deoarece este acoperit de restul de zgomot.

Cu motorul nu-mi fac chiar mari griji.In cel mai rau caz,va trebui sa gasesc un altul si asta e.Insa ce ma ingrijoreaza este rugina,si partile din ea vechi care nu-s schimbabile.Neavand experienta in domeniu,nu prea stiu daca poti restaura o masina intr-u-totul sau nu.Spre exemplu pe dedesupt,pe o parte.O parte din ea este cam rupta.Se poate vedea instalatia electrica (asa...de-a lungul pragului un pic) pe acolo.Asta de exemplu se poate cumva rezolva? Eu-mi doresc doar sa pot ajunge la o decizie.Sa stiu daca pot sa ma apuc dedicat de ea ajungand la un rezultat fara sa consum mai multi bani decat as consuma pe un alt 156 intr-o stare deja buna :).

p.s. In starea-n care-mi este masina acum,maxim 1500 euro ar valora cred.Iar bugetul meu este de cam 1000 de euro.In concluzie as avea la dispozitie maxim 2500 de euro pt un alt 156.

Multumesc mult pt raspunsuri.


Top
   
PostPosted: 25 May 2013, 21:10 
Offline
User avatar

Joined: 22 Sep 2008, 14:45
Posts: 2192
Car: Vauxhall Frontera
Location: Haibach-DE
De reparat , se poate repara la un tinichigiu . Dar daca vrei sa o vinzi si sa-ti cumperi alta , ti-am trimis pm .

_________________
“Nothing can keep me away from the love of God”-Ayrton Senna Da Silva

Alfa 159 SW 2,4 JTDm 210 PS - neagra
Alfa 146 1,7 16v Boxer 129 ps[/b]
Ex. Alfa 159 SW 1,9 Jtdm 16v Ti
Ex.Alfa 159 SW 1;9 JTDM 16v 150+ ps rosie :cry:
Ex. Alfa 156 SW 1,9 JTD 8v 140 ps


Top
   
PostPosted: 25 May 2013, 22:37 
Offline
User avatar

Joined: 23 Oct 2012, 13:22
Posts: 112
Car: Mazda MX-5
Location: Munchen
Daca reusesti sa incropesti 2500 de euro poti sa-ti gasesti masina in stare destul de buna, mai ales acuma cand taxa la euro 2 e ceva mai acceptabila.
Pentru un model mai rar poate ar merita sa investesti o suma substantiala, insa asa eu zic ca iesi mai bine daca o vinzi si cauti alta.

_________________
Mazda MX-5
My Alfa Romeo 156 2.5 v6 Sportwagon

"You cannot be a true petrolhead until you’ve owned an Alfa Romeo – it’s like having really great sex which leaves you with an embarrassing itch" by Jeremy Clarkson.

"Owning an Alfa is like being married to a stripper , everyone mocks you , bur everyone wants to be in your shoes"


Top
   
PostPosted: 27 May 2013, 22:52 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6731
Location: Brasov... oarecum.
Salut,
Din punctul meu de vedere cea mai mare problema e tabla. Mergi cu ea la un tinichigiu sa-ti spuna ce sanse ii da si la ce bani. Motorul, suspensiile,... alea se pot schimba. Asa cum au zis si colegii, asa cum ai zis si tu, un transplant la bani decenti se poate face. Caroseria insa, fiind autoportanta, e greu de reconditionat intr-un pret rezonabil. Am vazut masini mai vechi si mai rablagite aduse la stare exceptionala, insa cu ce costuri...
Sfatul meu este: daca tabla e irecuperabila, sau pretul e prea mare sa o faci, vinde-o la un pret corect, sau da-o pe bucati, si incearca sa-ti iei alta mai in mintile ei.
Succes.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 16 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited