Din nou, o Alfa Romeo a iesit invingatoare : cel mai bun parcurs l-a avut echipajul argentinian compus din Scalise/Claramunt la volanul unei Alfe 6C GS Zagato 1500 din 1933.
Attachment:
Castigatorii.jpg [ 86.2 KiB | Viewed 6565 times ]
Pret de cateva ore am incercat si eu sa ma imbat cu aura pe care o are cursa asta, asistand la sosirea in Bologna din penultima zi de concurs. Ce m-a impresionat in primul rand, a fost fara doar si poate, atmosfera. Daca raliul asta este cel mai frumos din lume, asta se datoreaza intr-o oarecare masura si oamenilor de aici. Iesisera in centru la fel de multi ca la o sarbatoare nationala, din toate varstele, rasele si sexele. Dupa o istorie de 85 de ani, localnicii sunt indreptatiti sa considere evenimentul ca facand parte din patrimoniul lor cultural. O cursa insa la care mai pot participa astazi doar bogatii lumii in care traim: pe langa valoarea masinii in sine, taxa de intrare este de aproximativ 6000 de euro, la care se mai adauga costurile logistice, si mai mult ca sigur, un echipaj-doua de asistenta !
Nu am putut ramane pana la sfarsit pentru a putea vedea toate cele 382 de echipaje concurente, dar putinele pe care le-am vazut mi-au aratat venerabile masini "de pe vremea bunicii" capabile sa inghita in trei zile aproape 1700 de kilometri. Toate frumoase si zgomotoase, toate exorbitant de scumpe. Nici pentru posesori nu e chiar o plimbare de duminica, orgoliile sunt mari, am asistat chiar la un duel pe ultimii metri inainte de finish cand un minuscul Bugati Type 37 s-a infipt in fata unui "camion" Bentley, profitand de proverbialul calm englezesc aratat de sofer in timp ce se indrepta agale spre check point. Trebuie spus, nu stiu cate Bugatti Type 27/37 or mai fi in lume, dar pareau sa fie toate aici, la Mille Miglia ! Spre bucuria mea insa, cele mai multe masini inscrise in cursa au fost Alfa Romeo, cele pe care am apucat sa le vad eu din tipurile 6C/8C, de dinainte de razboi.
Anul acesta, caravana competitorilor a fost insotita in mod oficial de o "coloana" de 150 de Ferrari, venite aici din toate colturile lumii sa parcurga traseul istoric alaturi de concurenti. Am vazut masini din Australia, Japonia, China, Rusia, Americi, etc...Practic o expozitie in miscare a tuturor modelelor Ferrari. De asemenea, au mai parcurs traseul si cel putin alte 2 alte cluburi de pasionati posesori : Wiesmann si Mercedes SRL, precum si foarte multi soferi turisti, independend de organizarea oficiala. O data si o data voi parcurge si eu traseul asta, sper la volanul unei masini eligibile pentru concurs, adica construita intre 1927 si 1957 !
Am facut ceva poze,
se pot vedea aici, clar nu se compara cu realitatea, mai ales ca din ele nu se poate auzi zgomotul facut de motoarele alea turate pe alei inguste si detonate odata ajunse in spatiul mai deschis din piata. Or fi fost ele de au cutremurat pamantul in noaptea ce a urmat...