sv_kdt Quote:
alexmirica Quote:
Termostatul meu a decedat. Mai mult de 60-70 grade nu urca nici in forja maxima, nici stand pe loc.
Am montat alt termostat, Vernet, avand experienta destula cu aceasta marca, care nu mi-a facut niciodata vreo problema.
Am atasat niste foto edificatoare, o captura cu FES, sa vedeti functionarea corecta a unui termostat. Se observa ca urca apa la 88 grade, unde se deschide, temperatura scade pana la 85 grade unde se inchide, tot asa, ciclic, pana se egalizeaza temperatura apei din motor cu cea a radiatorului.
Apoi urca temperatura constant, termostatul ramanand deschis, pana la 98 grade cand se declanseaza termocontactul de la ventilator, care apoi se opreste la 87 grade si tot asa.
De asemenea atasez 2 fotografii cu ceasul indicator al temperaturii apei cand porneste ventilatorul si cand se opreste. Cam in zona aia trebuie sa oscileze acul! Cand aveti A/C ON acul va creste pana la 104-107 grade. E normal. Daca indica mai mult, pot fi probleme cu pompa de apa, curea distributie slaba sau radiator varza!
Asa trebuie sa functioneze corect ansamblul termostat-termocontact-senzor temperatura!
Inca un sfat: nu ii dati forja pana nu porneste ventilatorul. Abia atunci e safe!
De asemenea folositi antigel de calitate, amestec 50-50% cu apa demineralizata! Nu folositi apa chioara si/sau antigel no-name! Si nici doar apa, neaparat amestec cu antigel! Altfel va luati adio de la pompa de apa si termostat (si nu numai!). Antigelul nu e numai antigel, contine si lubrifianti, detergenti, anticoagulanti si alti aditivi. Si NU amestecati 2 antigeluri diferite (rosu cu albastru, etc). Culoarea e de fapt un colorant ce indica natura antigelului (glicoli, alcooli, etc...). Poate reactiona chiar nasparili si ies pagube.
Limpede?
Sunt aproape total deacord cu Alex desi temperatura care o citeste FES este de la acelasi zenzor de temperatura care la mine cred ca e decalibrat.
Din 2008 si pana acum am schimbat 2 radiatoare si un termostat.
Primul radiator l-am schimbat pentru ca asa avrut el.
Apoi a venit vremea termostatului, l-am schimbat pentru ca nu mai urca temperatura peste 60 grade in anotimp rece. Acum, dupa mai bine de 3 ani de la schimbare, a inceput sa sara temperatura peste 90 in trafic aglomerat si foarte cald afara si la viteze mari 160+. Inca e pe masina.
Acum cateva luni a plesnit iarasi radiatorul si uite asa am schimbat al doilea radiator, sperand in acelasi timp sa se faca o racire mai buna. Canci! Tot sare peste 90. Cat de curand o sa schimb senzorul de temperatura de pe termostat(am unul mai vechi) si daca tot nu se schimba nimic o sa schimb termostatul si atunci o sa revin cu noi impresii.
http://www.youtube.com/watch?v=N72rnmDl ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false; Temperatura apei aratat la bord si temperatura termostatului masurata cu un termometru.