It is currently 20 Nov 2024, 00:23

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 619 posts ]  Go to page Previous 110 11 12 13 1425 Next
Author Message
PostPosted: 23 Apr 2013, 10:28 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3325
Car: Giulia Q
macar acum iti poti cumpara , la 22000 euro, un porsche 911 din 2000 sau un megane RS cup din 2012 .

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -
Giulia Quadrifoglio 2.9 AT 2024 -


Top
   
PostPosted: 23 Apr 2013, 23:32 
Offline
User avatar

Joined: 03 Jul 2009, 18:03
Posts: 225
Car: Alfa Romeo 156 SW
Location: Diemrich,HD,RO
Sub titlul "TAXA DE TIMBRU 2013 AR PUTEA DISPĂREA" iata un articol bine punctat "Taxa de poluare este profund inechitabilă şi discriminatorie pentru un posesor de autovehicul înmatriculat după anul 2007 obligaţia la plata timbrului de mediu / taxă de primă înmatriculare / taxă pentru emisiile poluante, în comparaţie cu cei care au înmatriculat autovehicule în România înainte de 2007", se arată în proiectul de lege propus de senatorii PNL Valeriu Victor Boeriu şi Cristian Petru Bodea.Expunere de motive:
Taxa de poluare datorată de posesorii de autovehicule din România a cunoscut mai multe variante în ultimii ani, dar niciuna bazată pe un principiu echitabil: poluezi mediul în funcţie de cât circuli – plăteşti în funcţie de cât poluezi.Astfel s-a ajuns la situaţii aberante din punct de vedere fiscal şi al protecţiei mediului, deoarece nici vechimea autovehiculului, nici tipul motorului (EURO 2, 3, 4 sau 5), nici capacitatea cilindrică nu indică în mod corespunzător cât poluează un autovehicul într-un an, consumul de combustibil fiind cel mai bun indicator.În acelaşi timp, este profund inechitabilă şi discriminatorie pentru un posesor de autovehicul înmatriculat după anul 2007 obligaţia la plata timbrului de mediu / taxă de primă înmatriculare / taxă pentru emisiile poluante, în comparaţie cu cei care au înmatriculat autovehicule în România înainte de 2007.Taxarea pe baza kilometrilor parcurşi, respectiv a consumului de carburant rezolvă, implicit, problema calculării unei taxe în funcţie de capacitatea cilindrică, ştiut fiind faptul că aceasta influenţează consumul de combustibil. În acelaşi timp elimină o procedură greoaie de aplicare a timbrului de mediu şi un sistem complicat de calcul, care implică resurse financiare şi umane considerabile.În ceea ce priveşte temerea că lipsa unei taxe de poluare plătite la prima inmatriculare ar transforma România în cimitir de maşini vechi sau că existenţa acesteia se justifică prin prisma înnoirii parcului auto, argumentele nu stau în picioare. O astfel de taxă nu încurajează cumpărătorul să cumpere o maşină care poluează mai puţin, dacă nu are bani pentru ea, ci îi refuză dreptul la cumpărarea unui autovehicul în funcţie de bugetul propriu. În acelaşi timp, Ministerul Mediului, care colectează banii din timbrul de mediu, nu are nicio responsabilitate faţă de industria auto şi nu ar trebui să aibă nicio datorie în ceea ce priveşte stimularea cumpărării de maşini noi. Există programul „Rabla” pentru acest lucru.Pentru a răspunde în mod corect şi eficient necesităţii de protejare a mediului, posesorii de autovehicule trebuie să plătească, proporţional cu folosirea acestora, o taxă de poluare care să se regăseasca în preţul carburantului. Prezentul proiect de lege stabileşte această taxă la valoarea de 1 ban / litrul de combustibil, ceea ce ar însemna o influenţă de doar 0,16% în preţul final. Taxa aceasta, plătită proporţional cu consumul, va fi uşor de suportat de cetăţeni, în comparaţie cu câteva sute sau mii de euro plătite la prima înmatriculare. Destinaţia acesteia va fi precisă – Fondul de ameliorare pentru Împădurire, gestionat de Ministerul Pădurilor, Apelor şi Pisciculturii, adevărata soluţiepentru poluarea excesivă pe care o fac autovehiculele fiind plantarea de arbori. Pentru un control strict şi transparenţă asupra gestionării sumelor colectate în acest fond, va fi prezentat, anual, un raport detaliat de către ministrul care răspunde de Direcţiile silvice.De altfel, modelul acestei taxe este aplicat cu succes în alte state europene, Germania fiind recunoscută pentru această practică generatoare de fonduri consistente la bugetul de stat.Impactul socio-economic este, de asemenea, în limitele acceptate, taxarea unui ban pe litrul de carburant fiind suportabilă de populaţie şi fără risc de a declanşa scumpiri în lanţ, dată fiind valoarea infimă adăugată preţului iniţial. pentru poluarea excesivă pe care o fac autovehiculele fiind plantarea de arbori. Pentru un control strict şi transparenţă asupra gestionării sumelor colectate în acest fond, va fi prezentat, anual, un raport detaliat de către ministrul care răspunde de Direcţiile silvice.De altfel, modelul acestei taxe este aplicat cu succes în alte state europene, Germania fiind recunoscută pentru această practică generatoare de fonduri consistente la bugetul de stat.Impactul socio-economic este, de asemenea, în limitele acceptate, taxarea unui ban pe litrul de carburant fiind suportabilă de populaţie şi fără risc de a declanşa scumpiri în lanţ, dată fiind valoarea infimă adăugată preţului iniţial."
Sursa articolului este asta
Eu zic c-ar fi mai bine sa uitam ,macar acum ,ca suntem BMW-isti ,ALF(A)-isti ,AUDI-sti ,FIAT-isti ,TOYOT(A)-isti ,ETC-isti si ca avem cele mai variate simpatii politice si sa-i sprijinim pe cei doi politicieni ( care evident fac nota discordanta cu restul politicienilor in modul de a gandi buzunarul poporului si finantele publice ) prin inundarea site-ului PNL-ului cu mesaje de sprijin poate asa pricepe intreaga clasa politica un amanunt pe care taranii (far' de scoli multe ca si madame Plumb Rovana :bash: )de acum 100 de ani il stiau:e mai bine sa curga (1 ban) decat sa cada (cand si cand o taxa de 500-1000-2000 euro).
Madame Plumb Rovana ,repetenta fiind la chimie si la ecomnomie...si la bun simt nu pricepe ca:
1-un litru de carburant ars nu poate genera mai multi atomi de C combinati cu O decat are in compozitie nici sa stai in cap...e conservarea masei...;
2-principiul "poluatorul plateste' trebuie sa aiba in vedere unele principii din Constitutie...deci daca am 1000 de Rabe la un proiect national ,aparare ,etc. sunt mai cats decat amaratul cu fost BMW aripioara de rechin de 2.5 Diesel...adica uni-s mai egali ca si altii ...strict prevazut in OG.....dar prevazut contrar in Constitutie;
3-"poluatorul plateste" inseamna cu poluarea este direct proportionala cu cat consumi-adica emani(dupa mintea mea...si din fericire nu-s din neamu lu Rovana)...asa ca un banutz la litru chiar este aplicarea acestui principiu ... nu ca dau taxa de 300 si apoi fac milionul de km nestingherit ...probabil madame crede ca dupa ce platesti taxa e gata poluarea...
.....
Hai ca se poate!

_________________
Elf:Alfa Romeo 33 - 1994-1995
Opel Vectra 1.8 16v - 2001-2004
Alegria:Alfa Romeo 156 SW 1.9JTD 16v/140 cp - 06.2009
ZAR 93200001324976


Top
   
PostPosted: 24 Apr 2013, 08:28 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6688
Location: Brasov... oarecum.
Este buna ideea de a plati pentru cat mergi. Parca si in Anglia era o lege de-asta, sau un proiect de lege pentru impozitare. Insa momentan nu imi dau seama cum faci sa convingi oamenii sa declare corect cat au mers/consumat. In plus, cum facem cu km parcursi in afara Romaniei?
Deci, e un principiu bun, insa trebuie studiat bine modul de aplicare. Iar dupa cum se intampla la noi, timpii de analiza si studiu pentru un proiect de lege nu depasesc timpul petrecut de vreun ministru pe "tron".

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 24 Apr 2013, 11:51 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2011, 10:41
Posts: 1293
Car: Alfa Romeo 156
Location: Bucuresti
Taxa asta e pusa, sub forma asta, la presiunea unui grup din care fac parte producatorii de masini din Romania ( aia doi) dar mai ales importatorii de masini, ai caror proprietari sunt toti cu relatii influente prin politicul romanesc.
Asa ca, in afara de dat statul in judecata, altceva nu prea ramane de facut cu acest timbru de mediu. Aaa ba da! ramane sa ne agitam si sa vorbim pe la tv/radio/online.

_________________
Alfa Romeo 156 JTDm


Top
   
PostPosted: 24 Apr 2013, 12:10 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
adriand78 Quote:
Taxa asta e pusa, sub forma asta, la presiunea unui grup din care fac parte producatorii de masini din Romania ( aia doi) dar mai ales importatorii de masini, ai caror proprietari sunt toti cu relatii influente prin politicul romanesc.
Asa ca, in afara de dat statul in judecata, altceva nu prea ramane de facut cu acest timbru de mediu. Aaa ba da! ramane sa ne agitam si sa vorbim pe la tv/radio/online.
:goodpost:

bine punctat, bravo! Mai mult chiar, taxa asta, cel putin teoretic, ii avantajeaza pe toti importatorii, deci toti "vanzatorii de masini noi" sustin o taxa de acest gen (si vw, si fiat etc). ok, ca "vocea" unora a contat mai mult, asta e clar. proportional cu veniturile aduse la bugetul statului, cred. :naughty:

taxa asta si programul Rabla sunt depasite, cel putin in formele actuale.

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 24 Apr 2013, 12:11 
Offline
User avatar

Joined: 03 Jul 2009, 18:03
Posts: 225
Car: Alfa Romeo 156 SW
Location: Diemrich,HD,RO
yux_mm Quote:
Este buna ideea de a plati pentru cat mergi. Parca si in Anglia era o lege de-asta, sau un proiect de lege pentru impozitare. Insa momentan nu imi dau seama cum faci sa convingi oamenii sa declare corect cat au mers/consumat. In plus, cum facem cu km parcursi in afara Romaniei?
Deci, e un principiu bun, insa trebuie studiat bine modul de aplicare. Iar dupa cum se intampla la noi, timpii de analiza si studiu pentru un proiect de lege nu depasesc timpul petrecut de vreun ministru pe "tron".
Platesti cat mergi=platesti cat consumi...nu trebuie nimeni sa-ti faca jurnalierul ca sa vada cat ai mers si apoi prin calcule demne de NASA sa-ti zica:"2000 euro".Ai mers 1000 km si consumi 5% aia insemna ca tu ai cumparat 50l care au ascuns in pret per litru 2-3-4-5 bani taxa de poluare=>50X0.02Lei(sau 0.03 ,0.04 ,0.05)=1leu(1.5 lei ,2 lei ,2.5 lei ) platit ca si taxa de poluare....la 1000 km...sa facem calculele la un Volvo FH si se va vedea ca inclusiv cei care tranziteaza Romania vor plati taxa de poluare...oricum vaca de PbRv crede ca cei care tranziteaza Romania nu polueaza....Tampitii nu stiu un amarat de principiu vechi decand traia Moise:bogatia se face cand curge ,nu cand pica!...habar n-au cum sa mareasca colectarea la bugetul de stat fiindca nu stiu sa incurajeze plata taxelor...Aia se face cu taxe mici...dar...Tampiti!De! :bash:

_________________
Elf:Alfa Romeo 33 - 1994-1995
Opel Vectra 1.8 16v - 2001-2004
Alegria:Alfa Romeo 156 SW 1.9JTD 16v/140 cp - 06.2009
ZAR 93200001324976


Top
   
PostPosted: 24 Apr 2013, 14:05 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15258
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Gresit! Fa un mic exercitiu de imaginatie: pentru un 1750TBi, motor de ultima generatie, Euro5, cu un consum urban de 13l/100 sa zicem, ai plati mai mult "taxa de poluare" decat pentru un 1.9D Euro2 de pe un Golf 2 care poate consuma 9l/100 urban.

Daca s-ar vrea intr-adevar descurajarea masinilor poluante, s-ar taxa toate masinile care circula in Romania, nu doar cele noi introduse in tara. Metodele sunt simple, s-ar taxa in plus asigurarea obligatorie, impozit, etc. Ne-ar afecat pe toti, dar macar ar fi politically correct (este dealtfel sistemul care functioneaza in tarile vestice, credeti ca degeaba se vand masinile vechi pe sume derizorii afara?). Problema e ca cel mai tare i-ar afecta pe cei din patura de jos a societatii, care oricum nu au de gand sa aduca o masina SH din afara, dar care circula in schimb cu vechiturile din dotare. Adica masele electorale usor de manipulat, pe care nu au nici un interes sa le "deranjeze" in felul asta..

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 24 Apr 2013, 14:17 
Offline
User avatar

Joined: 19 Aug 2012, 01:05
Posts: 182
Car: 147 1.6
Location: Cluj/Turda
Ai dreptate,dar nici asigurarile nu au un pret universal pt. toate masinile.Cam tot acolo e.Daca consuma mai mult nu inseamna ca circula si mai mult,sau la fel de mult, cu cea care consuma mai putin ! Eu cred ca taxa asta e muult mai corecta decat precedentele si actuala,nu cred ca o sa fie simtita
L.E: Si in modul acesta se taxeaza si masinile care tranziteaza,ca doar si ele polueaza.Daca se taxeaza prin asigurare sau impozit cele care tranziteaza, sau cele inmatriculate in alte tari, cum mai platesc ?


Top
   
PostPosted: 24 Apr 2013, 15:56 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15258
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Pai nu au, dar gradul de poluare nu este un diferentiator de pret.
Cat despre masinile care tranziteaza, s-ar aplica cumva o reciprocitate: si masinile inmatriculate in RO tranziteaza si polueaza alte tari.
Cazul masinilor inmatriculate in alte tari nu ar trebui sa existe decat in tranzit, sper sa se termine cat mai curand cu Bulgaria and co.

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 25 Apr 2013, 10:41 
Offline
User avatar

Joined: 06 Sep 2012, 11:51
Posts: 162
Car: Alfa Romeo Giulia
Buna ideea cu taxa in combustibil, dar contravine grav intereselor lu' nenea Brent&Co. Chiar si asa, ideea cu 1ban/litru e ca sa atraga fraierii. La un calcul simplu reiese ca:

1ban/litru X 8% = 8bani /100km (hai sa zicem o medie pe tara la autoturisme)

8bani /100km X 15000 km / an = 12 lei /an

12 lei/an X 10 ani = 120 lei adica aproximativ 28EUR (cam asta e taxa pe care ar incasa-o statul de la fiecare masina; a se nota ca toate aproximarile sunt facute in sus).

Daca cineva isi inchipuie ca o sa scapam noi cu maxim 30 euro pe masina se inseala amarnic. Estimarea mea este ca ordinul de marime va fi al zecilor de bani / litru. Eu cred ca daca se va merge pe varianta asta, se va marsa pe ideea ca e mai corect asa, oamenii o sa zica merci ca au scapat de actuala taxa care e odioasa (si chiar e) si apoi ne vom trezi cu un 50 de bani (parerea mea) in plus la pompa. Asa impusca mai multi iepuri - Petrom - si banii vor curge cu adevarat; nu catre programe de mediu, ci direct la buget (cioarda)..

_________________
Alfa Romeo Giulia Veloce - Furia Rosie TurboDiesel viewtopic.php?f=90&t=29268
Ex Alfa Romeo 159


Top
   
PostPosted: 25 Apr 2013, 23:58 
Offline

Joined: 02 Apr 2013, 01:14
Posts: 103
Car: Alfa Romeo 156 SW
,,Numărul vehiculelor existente în parcul auto din România a fost, la finele anului 2010, cu 100.000 de unităţi mai mare decât în anul anterior, ajungând la aproape 5,42 milioane unităţi, din care 20% sunt înmatriculate în Bucureşti, relevă datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor.'' Nu stiu cum sa pun sursa ca link asa ca... http://www.capital.ro/detalii-articole/ ... 43435.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pai daca continuam calculul vedem ca 5,42 milioane ori 12 Ron pe an ar reveni 65 de MILIOANE pe AN la buget. Sa fim corecti cu statistica, daca ne oprim la jumatatea frazei are lumea impresia ca 20-30 de euro la 10 ani e o nimica toata.
65.000.000 RON/an adica 14.922.974 Euro/an chiar reprezinta o suma frumusica la buget si relativ usor de incasat. Ai incasat contravaloarea combustibilului, la sfarsitul lunii faci ordin de plata la buget portivit cu cat ai vandut. Aloo, Boc, se aude? A, s-a schimbat ministrul... Prostia e eterna in guvernele Romaniei. Halal tehnocrati.

Statistica http://www.drpciv.ro/info-portal/change ... do?lang=ro" onclick="window.open(this.href);return false;

_________________
Alfa Romeo 156 1,9 JTD
Ex: VW Golf 3 1,8


Top
   
PostPosted: 26 Apr 2013, 07:06 
Offline
User avatar

Joined: 01 Mar 2013, 21:54
Posts: 35
Car: alfa romeo 156 1,8
Location: bucuresti
taxa asta va fi generala nu numai pentru romani . cam cate camioane tranziteaza romania ? x 30l /100 km = 30 banuti x 700 km Nadlac - Giurgiu = bani de ciolan x cati turci tranziteaza . sa nu ii vaitam pe ei ca sau gandit la calculele astea . numai sa schimbe taxa si gata

_________________
Burn rubber, not your soul


Top
   
PostPosted: 26 Apr 2013, 10:38 
Offline
User avatar

Joined: 06 Sep 2012, 11:51
Posts: 162
Car: Alfa Romeo Giulia
Eu sunt pentru aceasta taxa, nu ma intelegeti gresit (in forma de taxa in combustibil). Tot ce am spus este doar ca nu o sa fie asa mica.
Nu mai zic nimic de introducerea a sute de taxe cu mii de exceptii ca sa aiba aia ce calcula si gresi cand exista taxe majore: impozit, tva si accize. Dupa parerea mea n-ar trebui sa existe alte taxe in afara de astea 3 oricum banii dintr-o taxa nu ajung unde se declara, tot la bugetul de stat intra. Halal!

_________________
Alfa Romeo Giulia Veloce - Furia Rosie TurboDiesel viewtopic.php?f=90&t=29268
Ex Alfa Romeo 159


Top
   
PostPosted: 26 Apr 2013, 11:01 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
cei ce au platit actuala taxa, sau pe cea veche, vor fi despagubiti? Nu asa ar fi corect? Pentru ca lor li s-a perceput o suma in urma unui calcul care simula poluarea generata de autoturism pana ce va fi casat, parca.

In al doilea rand - in urma aplicarii accizei in carburant, toate masinile ar fi egal penalizate - indiferent daca masina este un hybrid sau un euro 2, vor plati aceeasi acciza. :scratch: ok, este vorba si de consum care influenteaza ceva lucruri pe acolo daaaar, totusi...

PS. sa zicem ca un 159 1750 TBI consuma in oras (l/100 km) cam cat un 2.4 jetedeuM, sau pe acolo, dar poluarea generata de cele doua masini nu este similara. "e" multe aspecte de discutat. Taxa inclusa in combustibil este ok, o sustin, doar sa se renunte la prostia aia de motivare - "poluatorul plateste". :fuck:

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 26 Apr 2013, 12:43 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15258
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Exact ce-am scris si eu mai sus!
ALXege Quote:
Gresit! Fa un mic exercitiu de imaginatie: pentru un 1750TBi, motor de ultima generatie, Euro5, cu un consum urban de 13l/100 sa zicem, ai plati mai mult "taxa de poluare" decat pentru un 1.9D Euro2 de pe un Golf 2 care poate consuma 9l/100 urban
In plus, acciza in combustibil exista, pentru drumuri. :wink:

Sincer, nu va mai agitati, asta e taxa, pana la noi "ordine", cu ea defilam..

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 26 Apr 2013, 12:54 
Offline
User avatar

Joined: 02 Dec 2006, 00:02
Posts: 677
Location: Baia Mare
Mi se pare aberant si in acelasi timp penibil sa percepi asemenea taxa.Suntem singura tara din lumea asta in care cei de sus nu sunt trasi la raspundere pentru "mintile luminate" si pentru ca noi trebuie sa suportam tot.Precum zicea ege pana o sa se aplice aceasta lege(daca o sa fie aplicata vreodata ) o sa mai dureze 1 an timp in care aproximatov 1 milion de masini vor fi blocate pe piata auto.Nu mi se pare normal sa introduci o taxa prin care eu ca si cetatean sa platesc pentru ca altul dinaintea mea a recuperat taxa auto si binenteles sa platesc dublu.Oare cand o sa se termine hotia asta ?

Nu as fi asa de suparat daca as vedea rezultate din acei bani care se duc la "fondul de mediu".As vrea sa vad un proiect care sa fie finantat din acei bani dar asta nu o sa se intample niciodata.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 165cp
ex:Seat Leon 1.9 TDI 2001 110cp+
ex:Skoda Octavia 1.9 TDI 2007 105cp
ex:Audi A6 2.7 quattro 2006 180 cp
ex:Alfa 155 1.9 TD 1993 90cp
ex:Alfa 156 1.9 JTD 2002 115 cp


Top
   
PostPosted: 26 Apr 2013, 14:05 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2006, 16:26
Posts: 1301
Cand vad ca se vb de "programe pt mediu" ma apuca rasul/plansul. Ce program de mediu s-a facut cu milioanele de euro platite pt toate taxele de inmatriculare de pana acum? Totul s-a furat! :fuck: Restul (sa scoatem rablele de pe strada, sa scapam de bulgari...etc) e propaganda mizerabila.

_________________
Alfa 147 1.6 120 cp


Top
   
PostPosted: 26 Apr 2013, 15:00 
Offline

Joined: 22 Jan 2009, 14:09
Posts: 110
Location: Bucuresti
Salut, baieti! Am o nelamurire legata de taxa asta minune si cred ca ati putea sa ma ajutati. Am un Volvo XC90 din 2003 iar istoricul ei este cam asa:
- cumparata in 2003 din Romania, reprezentanta Volvo;
- inmatriculata pe data de 07.2003, pe firma;
- inmatriculata de acelasi proprietar pe o alta firma in 07.2006;
- vanduta si inmatriculata tot pe firma, pe data de 02.2007;
- vanduta si inmatriculata pe persoana fizica, pe data de 06.2009;
- vanduta si inmatriculata pe persoana fizica, pe data de 09.2011;

Nelamurire: Daca vand acum masina, noul proprietar trebuie sa plateasca taxa de mediu? Este "doar" 7.800 euro.

_________________
ALFA ROMEO 156 2.0TS
Volvo XC90
Renault 21
Audi A4 1.9TDI 2004 (sold)


Top
   
PostPosted: 26 Apr 2013, 15:11 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15258
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Da!

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 26 Apr 2013, 15:25 
Offline

Joined: 22 Jan 2009, 14:09
Posts: 110
Location: Bucuresti
Minunat! Pe o masina care a costat 13.000 euro pot sa iau maximum 2.000 dupa 2 ani jumate. A naibii devalorizare!

_________________
ALFA ROMEO 156 2.0TS
Volvo XC90
Renault 21
Audi A4 1.9TDI 2004 (sold)


Top
   
PostPosted: 26 Apr 2013, 22:26 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
Domnilor, nu mai faceti atatea calcule pentru ca o noua taxa de mediu, inclusa in pretul carburantului, nu se va putea aplica.
Nu atata timp cat se vrea "timbru de mediu" pe principul "poluatorul plateste". Ar fi mai discriminatorie decat toate taxele de pana acum, independent de cuantumul cresterii pretului carburantului ca urmare a aplicarii ei.
Daca se vrea ca un nou instrument de japca atunci da, e buna, dar daca chiar se urmareste sa platesti fix cat poluezi... atunci e o aberatie sa o pui peste costul carburantului.
Motivatia e simpla:
Se ia un autoturism fabricatie 2012 cu motorizare Euro 5 de 2,0 litri care sa spunem ca ar consuma in medie 8 l / 100 km.
Se mai ia un autoturism fabr. 1990 cu motorizare non-euro, tot de 2,0 litri, presupunand ca si acesta ar putea sa consume tot cam 8 %.
Asadar, pentru a se deplasa din punctul A in punctul B, cele doua vehicule vor consuma aceeasi cantitate de carburant, platit cu acelasi pret (cu sau fara taxa inclusa)...
Ori, in deplasarea asta a lor, fie ca e 1 sau 1 milion de km, se vor consuma cantitati identice de carburant, avand aceleasi costuri. In schimb, vehiculul Euro 5 va polua de 3 ori mai putin decat cel non-euro, cu aceleasi costuri, nu datorita taxei, ci datorita tehnologiei disponibile pe motorizarea sa.
Concluzia e ca boul ala care a dat 30.000 de euro pe masina din 2012 (relativ prietenoasa cu mediul), plateste in fapt acelasi pret al deplasarii ca si smecherul cu cazan de Bulgaria, in valoare de max. 30 de milioane vechi (si cu aspect de locomotiva pe carbuni - din spate)...

Mai simplu ar fi ca toate masinile sa aiba trecute noxele in talon (ITP-ul sa fie facut responsabil) si asa se poate calcula o taxa in stransa legatura cu scopul ei (protejarea mediului). Adica te duci frumos la primul peco, dai certificatul, ii zici lu' tanti: Doamna, eu vreau sa merg 5 zile cu masina asta, apoi o juma' de an o tin in fata blocului. Ea zice: Bine, pe 5 zile ai de plata 6 lei, avand in vedere noxele, dupa aia e treaba ta unde o tii ca nu polueaza oprita... Domnul cu cea din 2012 va plati doar 2 lei pentru 5 zile, intrucat polueaza de 3 ori mai putin.

Simplu !
Evident, multi o sa sara in cap ca de ce dom'le alta taxa, alt pit-stop si pentru asta, dar e mult mai logica decat ceea ce se vehiculeaza in ultima perioada. Zic si eu.

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 26 Apr 2013, 23:27 
Offline
User avatar

Joined: 19 Aug 2012, 01:05
Posts: 182
Car: 147 1.6
Location: Cluj/Turda
Fiecare cu varianta lui :) .... Asta ar insemna ca eu daca vreau sa ma duc pana la piata cu masina trebuie sa ma opresc la peco,chiar daca am plinul facut,doar sa platesc 50 de bani, nu ?E aberant...


Top
   
PostPosted: 27 Apr 2013, 01:41 
Offline

Joined: 02 Apr 2013, 01:14
Posts: 103
Car: Alfa Romeo 156 SW
BZ hai sa lasam si stiinta cu dreptul ei.
Intradevar avem doua masini ce polueaza diferit, dar...
aici ne ajuta statistica, am pus un link mai sus, putem calcula statistic cate masini ce polueaza cu valoarea x avem pe strada si cate polueaza cu valoarea y. Facem o medie sa nu suparam pe nici unul dintre propietari si aflam o valoare, un coeficient, un cuantuam al taxei.
In felul asta daca populatia ar dori sa devina responsabila, atunci ar renunta la masinile vechi de un secol ce polueaza extrem si ar trece la masini mai noi ce polueaza mai putin astfel media de plouare ar scadea si taxa implicita ar fi mai mica.
Eu cred cu tarie ca asta ar fi cea mai optima masura.
Nu mai spun ca la itp ar trebui verificate toate rablele, camioanele si betonierele si casate cele ce depasesc un nivel de poluare. E clar ca daca i s-a scos catalizatorul, sonda si motorul este praf un astfel de cazan polueaza extrem, atunci ii interzicem circulatia pe drumurile publice. Vezi un astfel de specimen pe strada suni la politie si anunti ca masina cu numarul zzz polueaza, la trei reclamatii propietarul primeste chemare la ITP la verificari. E simplu.

_________________
Alfa Romeo 156 1,9 JTD
Ex: VW Golf 3 1,8


Top
   
PostPosted: 27 Apr 2013, 11:00 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6688
Location: Brasov... oarecum.
Virgil Quote:
Fiecare cu varianta lui :) .... Asta ar insemna ca eu daca vreau sa ma duc pana la piata cu masina trebuie sa ma opresc la peco,chiar daca am plinul facut,doar sa platesc 50 de bani, nu ?E aberant...
Colegul cred ca vorbea de o taxa anuala, nu una efectuata la fiecare drum. Si pornind de la ideea asta se poate infiinta o taxa de poluare in genul RCA sau rovigneta, si pentru care militianul iti cere dovada atunci cand te opreste, asemenea RCA-ului sau rovignetei.

Dar no, acum suntem si noi ca in expresia aceea: "cainii latra ursul trece". Cred ca stiti cine sunt cainii...

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 17 May 2013, 18:42 
Offline
User avatar

Joined: 03 Jul 2009, 18:03
Posts: 225
Car: Alfa Romeo 156 SW
Location: Diemrich,HD,RO
<< I.Dispozițiile O.U.G. 9/2013 privind ‘timbrul de mediu’ sunt contrare dispozițiilor art. 110 din Tratatul de Functionare a Uniunii Europene (TFUE) în ceea ce privește autoturismele de ocazie achiziționate din alte state membre unionale în vederea punerii acestora în circulație în România întrucât au drept efect favorizarea vânzării vehiculelor de ocazie naționale exceptate de la plata timbrului de mediu (respectiv autovehiculele pentru care s-au efectuat prelevările aferente în temeiul reglementărilor anterioare si care nu au fost restituite de către organul fiscal), descurajându-se în acest mod importul produselor similare a altor state membre, aspect pentru care jurisprudența Curtii Europene de Justitie (CJUE) a sancționat statul roman în cauza Ioan Tatu (Hotararea Curtii Europene de Justitie in Cauza (CEJ) C-402/09 Tatu/Statul român prin Ministerul Finanţelor şi Economiei şi alţii).Concluzia CJUE în Cauza sus-mentionata C-402/09, a fost aceea că „articolul 110 TFUE trebuie interpretat în sensul că se opune ca un stat membru să instituie o taxă pe poluare aplicată autovehiculelor cu ocazia primei lor înmatriculări în acest stat membru, dacă regimul acestei măsuri fiscale este astfel stabilit încât descurajează punerea în circulație, în statul membru menționat, a unor vehicule de ocazie cumpărate în alte state membre, fără însă a descuraja cumpărarea unor vehicule de ocazie având aceeași vechime și aceeași uzură de pe piața națională”.
Instanțele de judecată sesizate cu acțiuni vizând obligarea organului prelevator a taxei de poluare la restituirea acesteia, sau, după caz, vizând obligarea instituției abilitate a dispune înmatricularea autovehiculelor fără solicitarea efectuării dovezii prealabile a achitării timbrului de mediu, in opinia noastra ar fi obligate, în aplicarea directă a art. 110 TFUE, să admită asemenea acțiuni în ipoteza în care reclamantul a achiziționat un autovehicul din spațiul membru al Uniunii Europene (bunurile importate dintr-un alt stat UE) similar cu autovehiculele naționale puse în circulație care sunt exceptate de la plata timbrului de mediu (bunurile indigene din Romania).
Va rugam sa retineti ca art. 110 TFUE nu restrictioneaza libertatea unui Stat membru de a stabili sisteme diferentiate de taxare auto, aplicabile chiar si unor produse similare, atata timp cat criteriile de evaluare sunt obiective, bazate de exemplu, pe materia prima folosita sau pe procesul de productie utilizat. Acest tip de diferentiere este compatibil cu legea Comunitara daca scopul este acela de a realiza obiective de politica economica compatibile la randul lor cu Tratatul TFUE si daca metodele folosite garanteaza ca sunt evitate atat discriminarea – directa sau indirecta – impotriva autovehiculelor importate dintr-un alt Stat membru cat si protectia celor nationale. Astfel, o taxa care face parte din sistemul national de taxe (de exemplu, o taxa perceputa in mod sistematic pe o specifica categorie de autovehicule in conformitate cu criterii obiective si aplicata indiferent de originea acestora) nu este considerata ca avand efect echivalent al taxelor vamale, si in general nu contravine normativelor comunitare intrucat, dupa cum considera Comisia Europeana, este aplicata in cazul tuturor autovehiculelor, „nationale” sau „importate” din Statele membre ale Uniunii.
Prin TFUE sunt stabilite principiile liberei circulaţii a mărfurilor, principiul nediscriminarii produselor importate cu produsele interne, libera concurenţă, precum şi interdicţia statelor membre de a introduce taxe contrare principiilor Tratatului.
Prin stabilirea acestei limite se incalca si principiul liberei circulatii a marfurilor, Art. 34-36 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene (TFUE).
Din momentul in care se taxeaza inmatricularea unei masini cu masuri diferite, intervine discriminarea, iar ‘aquis-ul comunitar’ interzice acest lucru. Indiferent sub ce forma, taxa auto ingradeste libertatea de circulatie a bunurilor in UE. Orice bun, indiferent daca este nou sau vechi, trebuie sa circule liber de orice taxe in Uniunea Europeana.
'Timbrul de mediu' este discriminatoriu şi îngrădeşte dreptul la liberă circulaţie a mărfurilor în interiorul Uniunii Europene.
II. Remedii:
1. Instantele romanesti sunt obligate sa aplice normele comunitare, in mod direct, daca acestea contravin normelor interne, fara a solicita sau astepta eliminarea acestora pe cale administrativa sau a unei alte proceduri constitutionale. In acest context puteti introduce un proces impotriva statului roman contactand un avocat : http://www.unbr.ro/index.php?id=71&lg=1" onclick="window.open(this.href);return false;
2. In acelasi timp, la nivelul Uniunii Europene puteti înainta o plângere la Comisia Europeană impotriva Romaniei; odată ce primeşte plângerea, Comisia poate discuta problema respectivă cu ţara implicată, ceea ce poate duce la rezolvarea problemei. În caz contrar, Comisia poate intenta o acţiune în faţa Curţii Europene de Justiţie.
Plângerea poate fi înaintată Comisiei:
- Prin poşta ordinară scriind la urmatoarea adresă :Comisia Comunitatilor europene (in atentia Segretarului general), 200, Rue de la Loi – B-1049 Bruxelles;
- Utilizand formularul-tip care poate fi cerut pe langa birourile Comisiei in Statele membre si este deasemenea accesibil la urmatoarea adresa Internet:http://ec.europa.eu/eu_law/your_rights/ ... rms_en.htm
- Prin poşta electronică scriind un e-mail la urmatoarea adresa: SG-PLAINTES@ec.europa.eu
3. Aveti dreptul de a prezenta o petitie Parlamentului European (individual sau in asociatie cu alti cetateni care au aceeasi problema). Petitia poate contine o plangere privind violarea legislatiei Uniunii Europene de catre Romania, intr-o problema care va afecteaza in mod direct. Petitia da posibilitate Parlamentului European sa atraga atentia Romaniei asupra violarii de catre aceasta a drepturilor cetatenilor Uniunii. Exista posibilitatea de a prezenta o petitie online la urmatorul link: https://www.secure.europarl.europa.eu/a ... ition.html" onclick="window.open(this.href);return false; >> by Comisia Europeana - Europa Ta... Softpedia

_________________
Elf:Alfa Romeo 33 - 1994-1995
Opel Vectra 1.8 16v - 2001-2004
Alegria:Alfa Romeo 156 SW 1.9JTD 16v/140 cp - 06.2009
ZAR 93200001324976


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 619 posts ]  Go to page Previous 110 11 12 13 1425 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited