Imi pare de bun simt argumentatia :
"O data cu intrarea in vigoare a OUG 9/2013 care prevede plata unui timbru de mediu la inmatricularea masinilor, si care a inlocuit vechea taxa auto, s-a creat o intrega nebuloasa ce persista si acum, la aproape 30 zile de la intrarea sa in vigoare.Oamenii au fost indusi in eroare cum ca aceasta gaselnita legislativa nu va mai putea fi contestata in instanta, si ca aceasta taxa este corect aplicata.Studiind indeaproape problema, am observat ca si aceasta lege incalca anumite principii de drept si nu numai. De la insiruirea de directive ale Uniunii Europene pana la principiile dreptului civil, aceasta taxa este la fel de ilegala ca si predecesoarea ei.Desi Guvernul a incercat sa acopere vidul legislativ al taxei de poluare, acesta nu a reusit decat sa modifice temeiul de drept al actiunilor in instanta. Astfel, in cazul masinilor inmatriculate inainte de 2007, Guvernul a ajuns la concluzia ca o scutire exclusiv pentru aceste masini nu se poate realiza, deoarece ar constitui discriminare, astfel ca solutia pentru care s-a optat este recalcularea cotelor pentru masinile vechi, in functie de perioada de viata, astfel incat suma de plata sa scada.Dar Ministerul Mediului a dat cu o mana si a luat cu alta, deoarece
in cazul proprietarilor de masini care au dat statul in judecata pentru restituirea taxei incasate ilegal, daca acestora li s-a restituit contravaloarea taxei, precum si a celor care au inmatriculat autoturismele fara achitarea taxei, noul timbru va fi platit la prima vanzare a masinii rezultand astfel incalcarea (contrara principiilor de drept!!!) autoritatii de lucru judecat.Pentru proprietarii de masini euro 3 si euro 4, taxa a crescut atat de mult incat uneori depaseste valoarea masinii. Ori in acest caz primul principiu care se incalca este cel ar circuitului civil. Sa facem un execitiu de imaginatie: la o masina care valoreaza 3.000 de euro si la care taxa este 2.000 de euro, practic proprietarul ar trebui sa o vanda cu 1.000 de euro pentru a se incadra in valoarea reala a masinii. In principiu, se impoziteaza vanzarea cu aproximativ 80%.Timbrul de mediu este contrar legislatiei europene in materie si ne aflam intr-o situatie asemanatoare cu cea generata de prevederile OUG 50/2008 republicata si Legii 9/2012, specificul situatiei de fata fiind determinat de neconcordanta intre prevederea interna si cea comunitara.Astfel, argumentele instantei europene nu tin de criteriile folosite de legiuitorul roman pentru determinarea timbrului de mediu pe care le declara corespunzatoare si conforme dreptului comunitar (a se vedea cauza 402/09), ci de efectul descurajant al unei taxe in sine pentru importul autovehiculelor de ocazie.De asemenea insusi in art. 4 din OG nr. 9/2013 instituie reguli de la abaterea ordinii publice prin perceperea acestei taxe pentru categoriile de autovehiculele prevazute de la lit c si d.
Odata o taxa platita, odata data o sentinta prin care se arata faptul ca aceasta a fost nelegal perceputa, fapt atestat de o sentinta civila, nu se mai poate solicita inca odata aceasta plata.Suma reprezentand timbrul poate fi contestata si atunci cand persoana care urmeaza sa inmatriculeze sau sa transcrie dreptul de proprietate asupra unui autovehicul rulat poate face dovada ca autovehiculul sau s-a depreciat intr-o masura mai mare decat cea indicata in grila.De asemenea timbrul de mediu exista la nivelul intregii Uniunii Europene dar valoarea lui este simbolica, nu depaseste cateva sute de euro spre diferenta de legea timbrului de mediu din Romania care prevede niste sume astronomice pentr anumite categorii de masini creand astfel un blocaj in piata auto. " sursa este
http://www.dailybusiness.ro//bloguri/cr ... tanta-2257
Discutand azi c-un avocat ,a propos de cele de mai sus ,acesta mi-a spus ca e mai greu de gasit/pus in text motivatia legala(la modul in care sa tina in fata judecatorului) in contestarea acestui bir dar toata chestiunea e de timp .... si omul a fost judecator la viata lui.
Eu personal sunt gata sa ma agat de orice speranta...