It is currently 15 Nov 2024, 06:11

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 22 posts ] 
Author Message
PostPosted: 01 Apr 2013, 12:15 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2012, 03:15
Posts: 16
Car: Alfa Romeo 159 1.9
Location: Bucharest
Salut.....am si eu o intrebare de 1000 de puncte :))

stiu ca la motorul cu doua axe de 1.9 150 cp admisia mai are 4 clapete care se deschid progresiv cu acceleratia....

acea tija este la vedere...si se poate observa daca functioneaza ok sau nu !

Insa eu am motorul de 8V cu o singura axa, admisia e un pic diferita, iar acea tija nu este la vedere....intrebarea mea e....si eu am?
de ce intreb?
un prieten, cu o astra H, cu motor de 1.9 16V, care este identic cu cel de pe alfa, a avut problema asta! masina se manifesta discret, in sensul ca nu mai tragea chiar cum ar fi trebuit, si consuma cam 1 L in plus....!
Ca si masura de precautie as vrea sa imi verific si eu admisia, mai ales ca am 143.000KM, dar nu as vrea sa o dau jos decat daca stiu ca as avea si eu acelasi sistem....
Stie cineva? :o

_________________
Asistenta Rutiera NON-STOP Platforma hidraulica
Alex Sarpe
0721.184.447

I do not wear jewelry, I drive them!!


Top
   
PostPosted: 01 Apr 2013, 12:19 
Offline
User avatar

Joined: 01 Sep 2012, 22:14
Posts: 447
Car: Alfa 159
good post! Si eu sunt curios...
Dar tind sa cred ca la 8v nu au mai pus deloc!

_________________
NOW: Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 120 CP + ; Mitsubishi Lancer Sedan - 2.0 DID - 10.2009 - 140 CP/330 NM
Ex: BMW 325 - 2004 - ///M pack - 192 CP
BMW 320 - 2000 - 150 CP
Fiat Stilo Coupe - 2002 - Sport pack - 1.8 16 V - 133 CP - giallo ginestro
BMW 316 - 1996 - ///M pack - 105 CP


Top
   
PostPosted: 01 Apr 2013, 12:45 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
La 8v nu are sens sa puna asa ceva, clapeta aia practic sugruma una din supapele de admisie de la 16v pentru a mari viteza aerului prin conducte la ture mici/turbionarea in camera de ardere.


Top
   
PostPosted: 01 Apr 2013, 12:46 
Offline
User avatar

Joined: 01 Sep 2012, 22:14
Posts: 447
Car: Alfa 159
Un sistem similar aveam la BMW, se numea unitate DISA si la peste 4.000 RMP deschidea niste clapete pentru un flux de aer marit.

_________________
NOW: Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 120 CP + ; Mitsubishi Lancer Sedan - 2.0 DID - 10.2009 - 140 CP/330 NM
Ex: BMW 325 - 2004 - ///M pack - 192 CP
BMW 320 - 2000 - 150 CP
Fiat Stilo Coupe - 2002 - Sport pack - 1.8 16 V - 133 CP - giallo ginestro
BMW 316 - 1996 - ///M pack - 105 CP


Top
   
PostPosted: 01 Apr 2013, 13:54 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Aia e altceva, lungeste sau scurteaza conductele de admisie a le "acorda" in functie de turatia de functionare. TwinSpark si JTS au ceva similar, tot in 2 trepte.

Cam asa functioneaza clapetele de swirl de la Dieseluri:
http://www.youtube.com/watch?v=sXaQkxSXETw" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
PostPosted: 01 Apr 2013, 13:58 
Offline
User avatar

Joined: 01 Sep 2012, 22:14
Posts: 447
Car: Alfa 159
Imi aduc aminte ca pana la 4.000 RPM motorul suna normal, iar dupa 4.000 RPM, aparea instant un sunet grav, de bass, similar cu masinile de curse...

_________________
NOW: Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 120 CP + ; Mitsubishi Lancer Sedan - 2.0 DID - 10.2009 - 140 CP/330 NM
Ex: BMW 325 - 2004 - ///M pack - 192 CP
BMW 320 - 2000 - 150 CP
Fiat Stilo Coupe - 2002 - Sport pack - 1.8 16 V - 133 CP - giallo ginestro
BMW 316 - 1996 - ///M pack - 105 CP


Top
   
PostPosted: 01 Apr 2013, 14:59 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2012, 03:15
Posts: 16
Car: Alfa Romeo 159 1.9
Location: Bucharest
ideea e in felul urmator.....tot am cautat pe net poze...si etc...in speranta ca voi gasi una cu o admisia data jos....insa nimic care sa ajute ....
ideea e ca am citit pe alte forumuri ....ca asta e o prb veche a acestor motoare ... si toti spun ca trebuie verificat dua 100.000 km ....

singurul lucru ce am gasit ca si poza....este o poza de la garnitura....care avea si acele gauri pt clapete....dar nu stiu daca poza respectiva era cu titlu informativ ...sau chiar era pe bune....
si nu as vrea sa muncesc la ea...o zi sa o demontez...si sa am kinder cu surprize... sa vad ca am dat-o jos doar ca sa o curat :))

_________________
Asistenta Rutiera NON-STOP Platforma hidraulica
Alex Sarpe
0721.184.447

I do not wear jewelry, I drive them!!


Top
   
PostPosted: 01 Apr 2013, 15:30 
Offline

Joined: 05 Jun 2012, 23:42
Posts: 265
Car: 159 Bella
Tija este la vedere, se vede si partea superioara a clapetelor.Se poate vedea destul de usor daca clapetele sunt sarite de pe tija.


Top
   
PostPosted: 01 Apr 2013, 20:05 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
8v nu are asa ceva pentru ca NU ARE SENS sa ii puna asa ceva. Ar functiona exact ca 4 clapete de acceleratie de care nu are nevoie, pentru anumite cazuri are una chiar la intrarea in galerie (oprire lina, depresiune mai mare pentru EGR etc.)

Vezi in EPER daca nu esti convins.


Top
   
PostPosted: 02 Apr 2013, 10:04 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2012, 03:15
Posts: 16
Car: Alfa Romeo 159 1.9
Location: Bucharest
NicuVlad Quote:
Tija este la vedere, se vede si partea superioara a clapetelor.Se poate vedea destul de usor daca clapetele sunt sarite de pe tija.

tija e la vedere la motorul de 150 cp cu 2 axe... la cel de 8V nu se vede!

_________________
Asistenta Rutiera NON-STOP Platforma hidraulica
Alex Sarpe
0721.184.447

I do not wear jewelry, I drive them!!


Top
   
PostPosted: 02 Apr 2013, 10:12 
Offline
User avatar

Joined: 21 Feb 2008, 00:12
Posts: 408
Car: 156 2,4jtd
Location: Bucuresti
Se numeste Flow Shutter Valve.
S-a montat decat pe 1,9 16v si 2,4 20v.
Nu se curarata, se schimba. Odata blocate sau sarite, axul se compromite.
De obicei apar probleme cu sitemul asta de la spalatul motorului. Actuatorul se gripeaza.


Top
   
PostPosted: 02 Apr 2013, 10:16 
Offline
User avatar

Joined: 01 Sep 2012, 22:14
Posts: 447
Car: Alfa 159
Ma bucur ca nu e pe 8 v...

_________________
NOW: Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 120 CP + ; Mitsubishi Lancer Sedan - 2.0 DID - 10.2009 - 140 CP/330 NM
Ex: BMW 325 - 2004 - ///M pack - 192 CP
BMW 320 - 2000 - 150 CP
Fiat Stilo Coupe - 2002 - Sport pack - 1.8 16 V - 133 CP - giallo ginestro
BMW 316 - 1996 - ///M pack - 105 CP


Top
   
PostPosted: 27 Jan 2016, 10:15 
Offline

Joined: 06 Nov 2015, 11:22
Posts: 47
Car: Alfa Romeo 159
Location: SIBIU
Salut baieti, pe varianta de 1,9 jtdm 8 V sunt clapete SWIRL? Am cautat peste tot si nu gasesc acest detaliu.
Multumesc


Top
   
PostPosted: 27 Jan 2016, 10:57 
Offline
User avatar

Joined: 21 Sep 2013, 21:36
Posts: 1121
Car: 159 2.4 Q4 TI
Location: N-V
daca inveti sa citesti o sa ai raspunsul ;)
hint: citeste postarile precedente

_________________
Alfa Romeo 159 2.4 Q4 Turismo Internazionale
Ex: Alfa Romeo 159 Nero Oceano 1.9 jtdm 16v (150++ HP by ILuzoriu)

Toată ziua la volan Răsfăţat ca un motan, Rezervorul mereu plin, Nici o grijă, nici un chin, Şi-apoi cînd ieşi pe şosea Tot apare cîte cineva...
Femei goale cîte vrei Din reviste de doi lei, Unghii negre plus tutun, Băutură şi drum bun! Pot oricînd să susţină teze Despre cutia de viteze
Poa' să fie profesor, Medic sau aviator, Avocat sau conţopist, Inginer, frizer, dentist, Pictor sau electrician, Toţi înjură la volan !


Top
   
PostPosted: 27 Jan 2016, 10:59 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2015, 15:33
Posts: 62
Car: 159 1.9 JTDm +
Location: Bucharest
mihai.ciocan1990 Quote:
Salut baieti, pe varianta de 1,9 jtdm 8 V sunt clapete SWIRL? Am cautat peste tot si nu gasesc acest detaliu.
Multumesc
Nope, no swirl on 8v.


Top
   
PostPosted: 27 Jan 2016, 11:04 
Offline
User avatar

Joined: 12 Jan 2016, 09:54
Posts: 26
Car: BMW E46 320d
Location: Zalau
Intreb si eu aici pentru ca vad ca vorbiti de clapetele alea. Ce se intampla daca le scoti de tot afara? Faci bine sau rau, efecte in timp asupra motorului?

_________________
Alfa Romeo 159 - In progress
BMW E46 320d
Peugeot 407 2.0 HDi
Seat Leon 1.4i
Renault Laguna 1.6i


Top
   
PostPosted: 27 Jan 2016, 11:13 
Offline

Joined: 06 Nov 2015, 11:22
Posts: 47
Car: Alfa Romeo 159
Location: SIBIU
Multumesc frumos. Ce ziceti intreruperi intre 2-3000 de ture cand o accelerez usor pot fi cauzate din cauza admisiei sau din cauza la turbo?


Top
   
PostPosted: 27 Jan 2016, 12:02 
Offline

Joined: 21 Jul 2015, 10:56
Posts: 168
Car: alfaromeo159sw1.9
Location: Perugia(Italy)
mihai.ciocan1990 Quote:
Multumesc frumos. Ce ziceti intreruperi intre 2-3000 de ture cand o accelerez usor pot fi cauzate din cauza admisiei sau din cauza la turbo?
Salut pot fi multe cauze,pompa de injectie,filtrul de motorinà murdar,motorina proastà,egr murdar dar acolo deja te avertizeazà,injectoarele murdare,etc.Incearcà s-ài pui un aditiv de curàtare la 3 sferturi de rezervor. :wave:


Top
   
PostPosted: 27 Jan 2016, 12:06 
Offline

Joined: 06 Nov 2015, 11:22
Posts: 47
Car: Alfa Romeo 159
Location: SIBIU
ciprianionut Quote:
mihai.ciocan1990 Quote:
Multumesc frumos. Ce ziceti intreruperi intre 2-3000 de ture cand o accelerez usor pot fi cauzate din cauza admisiei sau din cauza la turbo?
Salut pot fi multe cauze,pompa de injectie,filtrul de motorinà murdar,motorina proastà,egr murdar dar acolo deja te avertizeazà,injectoarele murdare,etc.Incearcà s-ài pui un aditiv de curàtare la 3 sferturi de rezervor. :wave:
Salut, EGR-ul e schimbat de o saptamana, motorina proasta sper ca nu au cei de la Petrom, filtru de motorina e schimbat de cateva luni. Ce aditiv imi recomanzi? Si de unde sa-l iau?
Multumesc


Top
   
PostPosted: 27 Jan 2016, 12:50 
Offline

Joined: 21 Jul 2015, 10:56
Posts: 168
Car: alfaromeo159sw1.9
Location: Perugia(Italy)
mihai.ciocan1990 Quote:
ciprianionut Quote:
mihai.ciocan1990 Quote:
Multumesc frumos. Ce ziceti intreruperi intre 2-3000 de ture cand o accelerez usor pot fi cauzate din cauza admisiei sau din cauza la turbo?
Salut pot fi multe cauze,pompa de injectie,filtrul de motorinà murdar,motorina proastà,egr murdar dar acolo deja te avertizeazà,injectoarele murdare,etc.Incearcà s-ài pui un aditiv de curàtare la 3 sferturi de rezervor. :wave:
Salut, EGR-ul e schimbat de o saptamana, motorina proasta sper ca nu au cei de la Petrom, filtru de motorina e schimbat de cateva luni. Ce aditiv imi recomanzi? Si de unde sa-l iau?
Multumesc
Eu l-am folosit pe cel de la WINNS'S poi sunt si altele,mergi la un magazin de piese auto si vezi ce ìti recomandà,ìn legàturà cu Petromul nu cred cà au iei asa motorinà de calitate,ìn general nu prea se gàseste motorinà de calitate ìn Romània,eu am simtit diferenta de calitate cu cea de afarà.


Top
   
PostPosted: 30 Jan 2016, 11:25 
Offline
User avatar

Joined: 03 Jul 2014, 12:46
Posts: 22
Car: 159
Location: ploiesti
https://www.youtube.com/watch?v=cRzjMu9VdVE" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
PostPosted: 30 Jan 2016, 11:51 
Offline
User avatar

Joined: 21 Sep 2013, 21:36
Posts: 1121
Car: 159 2.4 Q4 TI
Location: N-V
e mai simplu sa scapi de clapete :)

_________________
Alfa Romeo 159 2.4 Q4 Turismo Internazionale
Ex: Alfa Romeo 159 Nero Oceano 1.9 jtdm 16v (150++ HP by ILuzoriu)

Toată ziua la volan Răsfăţat ca un motan, Rezervorul mereu plin, Nici o grijă, nici un chin, Şi-apoi cînd ieşi pe şosea Tot apare cîte cineva...
Femei goale cîte vrei Din reviste de doi lei, Unghii negre plus tutun, Băutură şi drum bun! Pot oricînd să susţină teze Despre cutia de viteze
Poa' să fie profesor, Medic sau aviator, Avocat sau conţopist, Inginer, frizer, dentist, Pictor sau electrician, Toţi înjură la volan !


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 22 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited