Asa e scris in decretul ala, fara acord intre subiect si predicat ?
Legea EU nu interzice modificari ale sistemului de iluminare, ci doar modificarile fara autentificare de tip E.
Sunt convins ca daca nu e cocalarie de bec HID in far cu reflector nu te opreste nimeni sa iti retina talonul, treci linistit de ITP si chiar de RAR.
Pe de alta parte, eu personal celor ce folosesc "csenon" de Vitan in faruri tip reflector le-as scoate ochii cu un coi inrosit in foc. Nu exista solutia fizica prin care sa nu deranjeze ceilalti participanti la trafic acele lumini iar cretinul care le foloseste sa aiba doar impresia ca vede mai mult, dar in realitate sa vada chiar o idee mai putin decat ar fi facut-o cu un bec halogen.
De altfel, nici cei cei folosesc farurile de fabrica, dar ajustate aiurea astfel incat pare ca merg cu faza lunga cel putin pe o parte nu sunt mai prejos, astora ar trebui sa li se retina taloanele.
Revenind, sa ii raspund lui teodanila la alte intrebari absolut fara logica. Da si nu, respectiv. Adica da, nu esti primul care a avut ideea traznita de a folosi de exemplu MH1 cu bec H1 halogen, au fost multi altii inainte ta care chiar au pus-o in practica, nu, nu ai niciun plus de lumina, e la mintea cocosului. Iar colac peste pupaza, cele mai multe proiectoare trebuiesc modificate pe partea de prindere a becului pentru a putea instala un bec halogen.
Oricum, proiectoarele pentru bec xenon si cele pentru bec halogen difera in constructie, atit obturatorul cat si reflectorul, din cauza distantei focale, a marimii becului, punctul de aprindere, etc. Daca tot e gandit, sa zicem, pentru xenon, instaleaza xenon.
Tomy, fara suparare, spui prostii. Tu esti la nivelul tehnic la care te referi la proiector drept "lupa", insa emiti pareri tehnice referitoare la sistemul de iluminare. Serios ?
Farurile masinilor, din fabrica, sunt sisteme optice de precizie, proiectate si construite in asa fel incat sa respecte niste reguli clare si sa ilumineze fix cat e nevoie, unde e nevoie si nu mai mult. Nu oricine poate instala o chinezarie de 15$ setul (atita costa o pereche de proiectoare Morimoto Mini H1 sau Mini D2S direct de la producator) trebuie lasat sa circule liber pe drumurile publice dupa bunul plac.
Sunt perfect de acord ca folosind un proiector, chiar si cel mai ieftin, nu sunt deranjati atit de mult ceilalti participanti la trafic cum ar fi daca s-ar instala sistem HID in reflector, dar nu inseamna ca ar trebui permise astfel de modificari. Asta din simplu motiv ca sistemele de iluminare alea nu sunt certificate de nimeni (de exemplu ce ma retine pe mine, ghertoi cu burta si minte creata, sa vreau eu mai multa lumina si daca tot pun proiector, ca stiu ca ala e xenon adevarat, sa scot 2 suruburi si sa inlatur obturatorul din proiector ?), instalarea lor nu e verificata de nimeni (se pot monta in toate felurile posibile, nu doar drept), iar daca ajungem sa vorbim deja de becurile folosite intram in cu totul alt subiect. Apropos, legislatia EU nu permite folosirea becurilor HID cu temperatura de culoare mai mare de 5500K si nici intensitate mai mica de ... parca 2800 lumeni. Cum verifici asta, chiar si ca inginer RAR, cu echipamentul de la un centru RAR ?
Lista de motive e lunga si intemeiata, modificarile de orice fel ale sistemelor de iluminare, atita vreme cat nu au certificare de tip E, nu e permisa.
Ce sunt eu curios e cum stie nenea politist cand opreste pe Xulescu daca masina lui Xulescu are sau nu din fabrica instalatie xenon, presupunand ca in far se vede un proiector si nu un bec ce lumineaza nuanta "albastru coca" instalat in reflector ?
PS. Nu toate proiectoarele sunt egale ca si iluminare, nu toate becurile xenon sunt egale, nu toate sursele sunt egale. Cu alte cuvinte, doar pentru ca e xenon si nu halogen nu inseamna ca e neaparat mai multa lumina.
|