It is currently 01 Dec 2024, 03:05

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 22 posts ] 
Author Message
 Post subject: PROBLEME CU APA
PostPosted: 28 Mar 2013, 16:12 
Offline

Joined: 24 Oct 2012, 09:22
Posts: 7
Car: Alfa Romeo 159
Dupa cum spune titlul am o "mica" problema.Am o alfa 159 2007 1.9 jtdM si din cate am observat nu se ridica apa la 90 de grade.Cateodata sta la 70 , cateodata la 80 sau chiar si la 60.Stie cineva care ar fi cauza si ce solutii as avea.Ms mult


Top
   
 Post subject: Re: PROBLEME CU APA
PostPosted: 28 Mar 2013, 16:21 
Offline
User avatar

Joined: 01 Sep 2012, 22:14
Posts: 447
Car: Alfa 159
Salut,

Acum iti raspund, dar pe viitor foloseste functia search (si chiar google).

S-a stricat termostatul - a ramas blocat pe deschis. Este foarte simplu de verificat. Dupa ce se ridica acul de temp (inainte sa ajunga la 90 grade), daca ambele furtune (si cel de sus si cel de jos) sunt calde, atunci s-a defectat termostatul.
Dar nu mai trebuie sa verifici, ca 99.99% asta e problema.

cost aprox 350 RON+100 RON maopera.

_________________
NOW: Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 120 CP + ; Mitsubishi Lancer Sedan - 2.0 DID - 10.2009 - 140 CP/330 NM
Ex: BMW 325 - 2004 - ///M pack - 192 CP
BMW 320 - 2000 - 150 CP
Fiat Stilo Coupe - 2002 - Sport pack - 1.8 16 V - 133 CP - giallo ginestro
BMW 316 - 1996 - ///M pack - 105 CP


Top
   
 Post subject: Re: PROBLEME CU APA
PostPosted: 28 Mar 2013, 16:47 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7906
Car: Vespa
Location: Bucuresti
Daca iti baga caldura in masina inseamna ca nu e blocat termostatul ;)
Ar putea fi si ceasul defect . Sau trebuie doar sa te obisnuiesti cu ea asa ... asta e calea usoara .


Top
   
 Post subject: Re: PROBLEME CU APA
PostPosted: 28 Mar 2013, 16:52 
Offline
User avatar

Joined: 01 Sep 2012, 22:14
Posts: 447
Car: Alfa 159
Chiar daca iti baga caldura in masina ESTE termostatul sigur 100%.

Am patit acelasi lucru acum 2 luni si l-am schimbat. Temperatura urca greu la 90, dupa care scadea la 70-80 cand opream la semafor sau in parcare; sau cand era mai frig nu mai urca deloc la 90 (statea intre 60 si 80).

Caldura baga tot timpul!

Fara suparare, dar intreg raspunsul de mai sus este foarte aberant (sa te obisnuiesti cu ea, e de la ceas, nu baga caldura, etc).

_________________
NOW: Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 120 CP + ; Mitsubishi Lancer Sedan - 2.0 DID - 10.2009 - 140 CP/330 NM
Ex: BMW 325 - 2004 - ///M pack - 192 CP
BMW 320 - 2000 - 150 CP
Fiat Stilo Coupe - 2002 - Sport pack - 1.8 16 V - 133 CP - giallo ginestro
BMW 316 - 1996 - ///M pack - 105 CP


Top
   
 Post subject: Re: PROBLEME CU APA
PostPosted: 28 Mar 2013, 17:16 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7906
Car: Vespa
Location: Bucuresti
pai atunci da tu raspunsuri la tot ce e pe forum daca restul abereaza .


Top
   
 Post subject: Re: PROBLEME CU APA
PostPosted: 28 Mar 2013, 17:21 
Offline
User avatar

Joined: 01 Sep 2012, 22:14
Posts: 447
Car: Alfa 159
no offence, nu am vrut sa fol un ton agresiv!

_________________
NOW: Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 120 CP + ; Mitsubishi Lancer Sedan - 2.0 DID - 10.2009 - 140 CP/330 NM
Ex: BMW 325 - 2004 - ///M pack - 192 CP
BMW 320 - 2000 - 150 CP
Fiat Stilo Coupe - 2002 - Sport pack - 1.8 16 V - 133 CP - giallo ginestro
BMW 316 - 1996 - ///M pack - 105 CP


Top
   
 Post subject: Re: PROBLEME CU APA
PostPosted: 28 Mar 2013, 22:01 
Offline

Joined: 05 Jun 2012, 23:42
Posts: 265
Car: 159 Bella
Si a mea face la fel, ajunge la 90 scade la 70-80 iar urca....Daca s-a stricat termostatu, e ceva grav?Ca sa stiu cum imi prioritizez banii luna asta(e programata volanta)


Top
   
 Post subject: Re: PROBLEME CU APA
PostPosted: 28 Mar 2013, 22:16 
Offline
User avatar

Joined: 01 Sep 2012, 22:14
Posts: 447
Car: Alfa 159
Nu e nimic grav. Avanad in vedere ca vine caldura, poti sa-l schimbi in toamna. Vara va funtiona OK masina (va ramane la 90).

_________________
NOW: Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 120 CP + ; Mitsubishi Lancer Sedan - 2.0 DID - 10.2009 - 140 CP/330 NM
Ex: BMW 325 - 2004 - ///M pack - 192 CP
BMW 320 - 2000 - 150 CP
Fiat Stilo Coupe - 2002 - Sport pack - 1.8 16 V - 133 CP - giallo ginestro
BMW 316 - 1996 - ///M pack - 105 CP


Top
   
 Post subject: Re: PROBLEME CU APA
PostPosted: 28 Mar 2013, 23:29 
Offline
User avatar

Joined: 21 Feb 2008, 00:12
Posts: 408
Car: 156 2,4jtd
Location: Bucuresti
Salutare.
Intradevar termostatul este principala cauza. Mai poate fi si sonda de temperatura de pe termostat
dar sansele sunt mici.
@ ALEX 159

Atentie marita!
Daca temperatura nu depaseste 80*C si nu se mentine, Regenerarea DPF-ul NU ARE LOC.
Asta duce la multe probleme.
Saptamana trecuta am avut la service exact un astfel de caz. Masina nu-si mai facuse o regenerare completa de
foarte multi km, si deja filtru de particule era afectat sever.
Reparatia l-a costat 310 Ron cu totul.


Top
   
 Post subject: Re: PROBLEME CU APA
PostPosted: 29 Mar 2013, 00:08 
Offline
User avatar

Joined: 01 Sep 2012, 22:14
Posts: 447
Car: Alfa 159
Sunt de acord. Eu doar am spus ca venind vara si temperaturi peste 20 grade, cel mai probabil temperatura va urca si ramane la 90 de grade.
Desigur ca daca sunt fonduri este bine sa fie inlocuit imediat.

_________________
NOW: Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 120 CP + ; Mitsubishi Lancer Sedan - 2.0 DID - 10.2009 - 140 CP/330 NM
Ex: BMW 325 - 2004 - ///M pack - 192 CP
BMW 320 - 2000 - 150 CP
Fiat Stilo Coupe - 2002 - Sport pack - 1.8 16 V - 133 CP - giallo ginestro
BMW 316 - 1996 - ///M pack - 105 CP


Top
   
 Post subject: Re: PROBLEME CU APA
PostPosted: 29 Mar 2013, 08:43 
Offline

Joined: 24 Oct 2012, 09:22
Posts: 7
Car: Alfa Romeo 159
Ms mult de raspunsuri baieti!As mai avea o nelamurire.Eu stiu ca daca apa nu urca la 90 de grade automat motorul nu se incalzeste suficient, rezultand un consum marit de motorina.Recent am efectuat un drum in afara localitatii si am avut consum chiar si de 4.6%. Mareste sau nu mareste consumul?
Ms inca o data pt rasp.


Top
   
 Post subject: Re: PROBLEME CU APA
PostPosted: 29 Mar 2013, 08:55 
Offline

Joined: 05 Jun 2012, 23:42
Posts: 265
Car: 159 Bella
A mea ieri si-a facut o regenerare de o trebuit sa stau in parcare la servici pana termina dpf-ul.Temperatura motorului era pe la 80


Top
   
 Post subject: Re: PROBLEME CU APA
PostPosted: 29 Mar 2013, 09:33 
Offline
User avatar

Joined: 20 Apr 2010, 14:54
Posts: 1465
Car: Alfa Romeo Brera
Location: Bucuresti
NicuVlad Quote:
A mea ieri si-a facut o regenerare de o trebuit sa stau in parcare la servici pana termina dpf-ul.Temperatura motorului era pe la 80
Dar de ce a trebuit sa stai cu ea in parcare ?? La a mea cand incepe regenerarea merg in treapta a 2-a sau a3-a la putin peste 3000rpm. Dupa vreo 10min se termina toata distractia.

_________________
-Alfa Romeo Brera-
EX: Ducati Monster
EX: Alfa Romeo 159 TI 2.4 Nero'Etna
EX: Alfa Romeo 159 my09 2.0JTDm TI
EX: Renault Twingo 1.2
EX: Fiat Barchetta 1.8
EX: Alfa Romeo 159 my08 1.9JTDm
EX: Alfa Romeo 147 1.9JTD 140cp(soft Tibi)
Ex: Skoda Fabia 1.2 54cp


Top
   
 Post subject: Re: PROBLEME CU APA
PostPosted: 29 Mar 2013, 09:36 
Offline
User avatar

Joined: 21 Feb 2008, 00:12
Posts: 408
Car: 156 2,4jtd
Location: Bucuresti
Consumul creste substantial daca temperatura motorului e scazuta. Insa la tine daca variaza intre 70-90*C,
diferenta de consum e foarte mica. Intre 50-70* vorbim de litri.


Top
   
 Post subject: Re: PROBLEME CU APA
PostPosted: 29 Mar 2013, 10:01 
Offline
User avatar

Joined: 01 Sep 2012, 22:14
Posts: 447
Car: Alfa 159
PabloBVR Quote:
NicuVlad Quote:
A mea ieri si-a facut o regenerare de o trebuit sa stau in parcare la servici pana termina dpf-ul.Temperatura motorului era pe la 80
Dar de ce a trebuit sa stai cu ea in parcare ?? La a mea cand incepe regenerarea merg in treapta a 2-a sau a3-a la putin peste 3000rpm. Dupa vreo 10min se termina toata distractia.

a stat cu ea in parcare pt ca nu e bine sa opresti motorul.

Eu am scos Dpf-ul saptamana trecuta. Ce bine imi pare ca nu mai am stresuri d-astea ! :p

_________________
NOW: Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 120 CP + ; Mitsubishi Lancer Sedan - 2.0 DID - 10.2009 - 140 CP/330 NM
Ex: BMW 325 - 2004 - ///M pack - 192 CP
BMW 320 - 2000 - 150 CP
Fiat Stilo Coupe - 2002 - Sport pack - 1.8 16 V - 133 CP - giallo ginestro
BMW 316 - 1996 - ///M pack - 105 CP


Top
   
 Post subject: Re: PROBLEME CU APA
PostPosted: 29 Mar 2013, 10:09 
Offline

Joined: 05 Jun 2012, 23:42
Posts: 265
Car: 159 Bella
Am stat cu ea pentru ca a inceput regenerarea exact cand am ajuns la servici :bash:.Noroc ca m-am uitat la turbo inainte sa opresc masina.


Top
   
 Post subject: Re: PROBLEME CU APA
PostPosted: 29 Mar 2013, 11:00 
Offline
User avatar

Joined: 01 Sep 2012, 22:14
Posts: 447
Car: Alfa 159
hehe! Mi s-a intamplat si mie o data... am stat cu ea pana s-a oprit. Cel mai bine e sa-l mazilesti...

_________________
NOW: Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 120 CP + ; Mitsubishi Lancer Sedan - 2.0 DID - 10.2009 - 140 CP/330 NM
Ex: BMW 325 - 2004 - ///M pack - 192 CP
BMW 320 - 2000 - 150 CP
Fiat Stilo Coupe - 2002 - Sport pack - 1.8 16 V - 133 CP - giallo ginestro
BMW 316 - 1996 - ///M pack - 105 CP


Top
   
 Post subject: Re: PROBLEME CU APA
PostPosted: 29 Mar 2013, 12:16 
Offline

Joined: 24 Oct 2012, 09:22
Posts: 7
Car: Alfa Romeo 159
pai si de unde iti dai seama cand incepe regenerarea?apare ceva in bord?


Top
   
 Post subject: Re: PROBLEME CU APA
PostPosted: 29 Mar 2013, 12:21 
Offline
User avatar

Joined: 22 Sep 2008, 14:45
Posts: 2189
Car: Vauxhall Frontera
Location: Haibach-DE
silvica Quote:
pai si de unde iti dai seama cand incepe regenerarea?apare ceva in bord?
acul de la turbo "cade" ,daca esti in mers simti o usoara lipsa de putere si scoate fum alb (mult ).

_________________
“Nothing can keep me away from the love of God”-Ayrton Senna Da Silva

Alfa 159 SW 2,4 JTDm 210 PS - neagra
Alfa 146 1,7 16v Boxer 129 ps[/b]
Ex. Alfa 159 SW 1,9 Jtdm 16v Ti
Ex.Alfa 159 SW 1;9 JTDM 16v 150+ ps rosie :cry:
Ex. Alfa 156 SW 1,9 JTD 8v 140 ps


Top
   
 Post subject: Re: PROBLEME CU APA
PostPosted: 29 Mar 2013, 12:52 
Offline
User avatar

Joined: 01 Sep 2012, 22:14
Posts: 447
Car: Alfa 159
Singura metoda de a putea "vedea" ca este in regenerare este ca atunci cand te opresti, acul de la turbo nu sta la ora 6 ci e putin mai sus, ca si cum ar fi turbina inca in sarcina. In mers este aproape imposibil sa-ti dai seama...

_________________
NOW: Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 120 CP + ; Mitsubishi Lancer Sedan - 2.0 DID - 10.2009 - 140 CP/330 NM
Ex: BMW 325 - 2004 - ///M pack - 192 CP
BMW 320 - 2000 - 150 CP
Fiat Stilo Coupe - 2002 - Sport pack - 1.8 16 V - 133 CP - giallo ginestro
BMW 316 - 1996 - ///M pack - 105 CP


Top
   
 Post subject: Re: PROBLEME CU APA
PostPosted: 29 Mar 2013, 13:08 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
alex159jtd Quote:
Sunt de acord. Eu doar am spus ca venind vara si temperaturi peste 20 grade, cel mai probabil temperatura va urca si ramane la 90 de grade.
Desigur ca daca sunt fonduri este bine sa fie inlocuit imediat.
Primul drum pe care il va face in afara, intr-o noapte, il va determina ori sa stea cu paturi, geci si fesuri prin portbagaj, ori sa schimbe termostatul. Chiar si la vara!

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
 Post subject: Re: PROBLEME CU APA
PostPosted: 29 Mar 2013, 22:50 
Offline
User avatar

Joined: 24 Mar 2012, 00:28
Posts: 73
Car: 159 1.9jtd 150cv
Location: Bucuresti
Imi permit si eu sa intervin. Am avut aceeasi problema in luna Ianuarie, si s-a rezolvat simplu (dupa ce in prealabil imi spusese distinsul Alex Mirica cum sa verific daca termostatul e de vina). Am inlocuit termostatul, si nu au mai fost probleme. Cost, 160 termostat Vernet, 120 lei manopera. Daca nu ai vreo "rezerva" de antigel, va mai trebui sa cumperi si un bidon, pentru ca se pierd cam 2l la schimbarea termostatului, daca retin bine.
Metoda prin care mi-a zis Alex Mirica sa verific este relativ aceeasi cu cea descrisa mai sus: dupa ce urca acul de temperatura pana la 60-70 grade, se verifica furtunul radiator-termostat, si daca e cald, inseamna ca termostatul este blocat "pe deschis", deci defect.
Pe aceasta cale ii multumesc din nou Domnului Mirica :D nu am mai avut probleme de atunci :)

Cat despre regenerare, daca nu obisnuiesti sa "verifici" des acul de presiune turbo(care in timpul regenerarii, nu sta la 0 atunci cand esti la relanti), poti observa faptul ca masina sta la relanti putin mai sus, zgomotul motorului fiind ceva mai accentuat.
Chiar astazi dimineata am facut o regenerare. Am observat ca a inceput cu 2 semafoare inainte sa ajung la serviciu. Am mers numai cu a 2-a, dar nu a fost de ajuns, asa ca am mai stat cateva minute in parcarea de la serviciu, si am facut o fortat :) am tinut masina constant la 2500giri 2 minute, si apoi la 3000giri inca vreo 3, si s-a terminat :D


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 22 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited