It is currently 15 Nov 2024, 10:36

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ] 
Author Message
PostPosted: 23 Mar 2013, 16:32 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2012, 03:15
Posts: 16
Car: Alfa Romeo 159 1.9
Location: Bucharest
Salut!
Am alfa 159 de vreo 6 luni, sunt super multumit de ea....insa la 142000km mi-a picat ambreiajul :(
Asa cum "scrie la carte" va trebui sa schimb tot kitul....adica disc, placa, rulment si din pacate si volanta fiind cu masa dubla, desi nu imi da semne ca trebuie, teoretic sunt facute sa pice toate....nu vreau sa risc.....
aveti idee ce producator e mai bun....valeo, luk, etc....sau merita diferenta de bani sa imi pun pe original....mentionez ca as vrea sa ii fac si softul.....deci sa o duc in 150 CP....

Totodata as vrea sa imi iau kit-ul de bara de ridigizare si kit-ul de bari stabilizatoare fata-spate, iarasi credeti ca merita...si se va simti vre-o diferenta? a, jantele pe 17" si pachetul sport din fabrica....

_________________
Asistenta Rutiera NON-STOP Platforma hidraulica
Alex Sarpe
0721.184.447

I do not wear jewelry, I drive them!!


Top
   
PostPosted: 23 Mar 2013, 16:57 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6686
Location: Brasov... oarecum.
Bara de rigidizare ar trebui sa aduca o imbunatatire in comportament. Cel putin in teorie. Dar iti dai seama ca tre sa o arzi agresiv pe viraje (gen Transfagarasan, Transalpiana, Cheia, Siriu si alte de-astea) ca sa iti dai seama de diferenta, nu?! La plimbatul de colo-colo prin oras sau alergatul pe autostrada cu 180 la ora nu o sa vezi/simti nici o diferenta.
Bara de rigidizare pe spate, cu exceptia cazului in care este una in X, cred ca e o investitie paguboasa. Ea devine utila la hatch-uri sau breakuri, dar la o berlina, datorita constructiei caroseriei, nu cred sa se simta nevoia de asa ceva.

Niste bare stabilizatoare mai robuste cred ca ar fi bine sa mearga mana in mana cu un kit de arcuri si amortizoare ceva mai ferme.

Despre ambreaj, nu stiu ceva precis sa iti spun. Eu as merge pe original, daca bugetul permite.
Dar volanta de ce spui ca tre schimbata si ea? ai confirmarea mecanicului? sau doar presupui?

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 23 Mar 2013, 20:17 
Offline
User avatar

Joined: 21 Feb 2008, 00:12
Posts: 408
Car: 156 2,4jtd
Location: Bucuresti
Salut
Ambreajul se recomanda Valeo, atat timp cat asta vei da si jos de pe ea din fabrica.
Upgrade la o bara de rigidizare, la 159, este aproape insesizabila dat fiind faptul ca
masina oricum e tramvai din fabrica. Nu-si are rostul.
Un resoft, mai bine zis o optimizare, este cam tot ce ar trebui facut la motorizarea ta.
Da-mi un PM pentru preturi.


Top
   
PostPosted: 24 Mar 2013, 17:37 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jan 2012, 22:04
Posts: 6
Location: Bucuresti
salut, am aceeasi masina. eu i-am facut remap. buna ideea sa-ti faci. se simte diferenta. sa-mi spui si mie cat te-a costat ambriajul ,cred ca o sa am si eu nevoie. sal.

_________________
159 1.9 JTDm


Top
   
PostPosted: 25 Mar 2013, 10:33 
Offline
User avatar

Joined: 02 Sep 2011, 18:08
Posts: 618
Car: Giulia Veloce Q4
Location: mioveni
si eu trebuie sa ii schimb ambreiajul, eu o sa merg pe Sachs..


Top
   
PostPosted: 25 Mar 2013, 12:29 
Offline

Joined: 05 Jun 2012, 23:42
Posts: 265
Car: 159 Bella
Eu am schimbat ambreiajul cu unul Sachs, pret cu manopera a fost 1800 lei(800 kitul abreiaj+ 800 rulment).
Pretul unei volante e undeva pe la 3000, am avut eu de gand sa o schimb si m-am lasat. :samui:


Top
   
PostPosted: 25 Mar 2013, 14:19 
Offline
User avatar

Joined: 02 Sep 2011, 18:08
Posts: 618
Car: Giulia Veloce Q4
Location: mioveni
NicuVlad Quote:
Eu am schimbat ambreiajul cu unul Sachs, pret cu manopera a fost 1800 lei(800 kitul abreiaj+ 800 rulment).
Pretul unei volante e undeva pe la 3000, am avut eu de gand sa o schimb si m-am lasat. :samui:

cum ti se pare fata de cel original?
Se simte vreo diferenta?
Eu pe Logan am avut de fabrica Valeo, si mi-am pus Sachs, si a fost diferenta sesizabila !!! cuplare mai ferma, etc...
ms frumos


Top
   
PostPosted: 26 Mar 2013, 09:36 
Offline

Joined: 05 Jun 2012, 23:42
Posts: 265
Car: 159 Bella
Ambreiajul acuma intr-adevar cupleaza mult mai ferm, inainte aveam o bataie metalica cand schimbam viteza, acum a disparut... e mult mai greu la apasare(era sa rup pedala de ambreiaj la un golf 5 cand am bagat picioru) si nu mai patineaza la accelerari in forta de la 3000 la 5000.
Diferenta dintre cele 2 kituri de ambreiaj era de 100 de lei, iar mecanicul mi-a recomandat Sachs.
Mai am la pornirea la rece un zgomot enervant(care dispare dupa vreo 20sec) ca un cloncanit...sper sa nu fie volanta


Top
   
PostPosted: 26 Mar 2013, 11:24 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
Daca se apasa greu e lucru prost facut(montajul). Un ambreiaj nou nu se apasa greu, se presupune ca se ung toate punctele de frictiune.nu o sa tina prea mult....

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 26 Mar 2013, 11:57 
Offline

Joined: 05 Jun 2012, 23:42
Posts: 265
Car: 159 Bella
Am mai condus o alfa 159 din 2010(zicea proprietara) si ambreiajul merge identic ca al meu si e din fabrica.Al meu spre sfarsitul vietii mergea foarte usor, la fel de usor ca la golful prietenei care zici ca nici nu are ambreiaj.Din cate am constatat eu, ambreiajul e cam la fel ca la seria 3(destul de greoi)


Top
   
PostPosted: 26 Mar 2013, 12:36 
Offline
User avatar

Joined: 31 Oct 2008, 11:47
Posts: 801
Car: 156/Brera
Location: Zaragoza/Slatina
La mine la Brera merge la fel de usor ca acum 50k km cand am luat-o. Momentan are 104k km si nu am sesizat nicio problema la ambreiaj. Oricum e mai moale ca la 156 (care e pe dus si urmeaza sa-l schimb cu un kit valeo). In mod normal, dupa montare, in primii km trebuie sa fie si mai moale iar apoi se mai intareste putin, dar fara a fi nevoie de efort la apasarea pedalei.

_________________
Alfa Romeo Brera 2,4 JTDM+ (by ILuzoriu)
Alfa 156 1,9 JTDm 150+ (by ILuzoriu)


Top
   
PostPosted: 26 Mar 2013, 13:15 
Offline

Joined: 05 Jun 2012, 23:42
Posts: 265
Car: 159 Bella
Acuma sa nu crezi ca e nevoie de efort, doar ca e mai greu ca la alte masini(eu am doar termen de comparatie cu un golf 5, o bora si un seria 3).E mai greu decat la vw si aproape identic cu seria 3(la seria 3 pedala are cursa enervant de scurta,)


Top
   
PostPosted: 27 Mar 2013, 09:28 
Offline
User avatar

Joined: 30 May 2007, 14:14
Posts: 449
Location: Bucuresti
van.razvan Quote:
Mai am la pornirea la rece un zgomot enervant(care dispare dupa vreo 20sec) ca un cloncanit...sper sa nu fie volanta
van.razvan Quote:
NicuVlad Quote:


Am avut si eu aceeasi problema...era EGR-ul, l-am anulat si a disparut problema...

_________________
BMW 530XD
C klase w204



ex :Alfa Romeo 159 ( distinctiv ) - 1.9 JTDm - 175 CP
Alfa Romeo 156-1,9 JTD-148 CP
Alfa Romeo Spider 3.0 V6 12V - 192 CP
BMW 318( E90 LCI ) - 2009
BMW X5 ( E53 ) - 3.0.D - 218 CP
Audi A4 B8 - 2.0 TDI 143 CP
Alfa Romeo MiTo - 1.6 JtdM


Top
   
PostPosted: 28 Mar 2013, 09:25 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
@nicu
ambreiajul daca e ok, trebuie sa poti foarte usor sa il tii semicuplat, adica daca la un ambreiaj decuplat ridici pedala foarte putin si el deodata e cuplat pe maxim nu e ok.
bineinteles nu tre sa fie ca o "balega" doar sa poti simti cum prinde gradual.
e posibil sa mearga prost daca deabia a fost inlocuit, ambreiajele au si ele nevoie de rodaj.
in toate 159 dizel in care m am suit , ambreiajele nu mi au placut, ori prea uzate ori se apasau in "scaturi", nu stiu de ce, lucru prost gandit, prost exploatat sau prost intretinut.nu reusesc sa vad acea cursa fina, liniara, chiar daca necesita forta mai multa, sper ca intelegi ce vreau sa zic.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 28 Mar 2013, 16:27 
Offline
User avatar

Joined: 31 Oct 2008, 11:47
Posts: 801
Car: 156/Brera
Location: Zaragoza/Slatina
Teoretic toate kiturile de ambreiaj stock sunt la fel. Imi aduc aminte cand l-am schimbat la camion, in primele zile era foarte moale pedala, chiar imi placea cum lucreaza. Apoi, pe parcurs a revenit la normal. Asa ar trebui, cred, sa fie la toate turismele. Cum am mai zismai sus, la mine se apasa mai usor ca la 156 si cum a spus si coman, cuplarea se simte gradual, in functie de apasarea pedalei. Nu am condus alte 159 sa pt face diferenta. Dar intre 156 si Brera e mare diferenta, chiar imi aduc aminte ca mi-a luat multa vreme sa ma obisnuiesc u cel de pe Brera, smucind-o de multe ori pana i-am prins mersul.

_________________
Alfa Romeo Brera 2,4 JTDM+ (by ILuzoriu)
Alfa 156 1,9 JTDm 150+ (by ILuzoriu)


Top
   
PostPosted: 03 Dec 2013, 01:08 
Offline

Joined: 17 Feb 2012, 23:36
Posts: 103
Car: Alfa Romeo 159
Location: Zalau
Redeschid acest topic fiindca am o problema cu ambreiajul, si anume :

De cateva zile pateam dimineata urmatorul lucru : calc ambreiajul sa pornesc, si nu revine decat pana la jumatate.... dupa 2-3 calcari era ok si mergea fara probleme. Ieri am patit acest lucru si in trafic, mai ales in treptele 1-2 cand il lasam sa patineze putin, iar dupa ce am ajuns acasa a cazut de tot si nu mai revine deloc ( in trafic revenea dupa 2-3 apasari cand era scoasa din viteza ).
Important : am observat o pata de lichid pe vechiul loc unde eram parcat.

Intrebarea mea ar fi : inainte sa ma complic s-o duc la service, as verifica nivelul lichidului, dar nu mi-e clar un lucru : e acelasi cu lichidul de frana ? in acelasi recipient, sau are compartimentul lui separat ? Ma gandesc ca poate am avut pierderi iar daca o sa-l completez atunci voi putea macar sa pornesc si s-o duc normal pana la service, dar nu mi-e clar unde sa verific.


Top
   
PostPosted: 03 Dec 2013, 08:25 
Offline
User avatar

Joined: 02 Sep 2011, 18:08
Posts: 618
Car: Giulia Veloce Q4
Location: mioveni
Vasul este acelasi cu al lichidului de frana


Top
   
PostPosted: 03 Dec 2013, 09:00 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
cilindrul receptor ambreiaj dus.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 21 Jan 2016, 14:24 
Offline

Joined: 02 Dec 2015, 16:36
Posts: 110
Car: Alfa Romeo 159
Location: Targoviste
Salut.Si pe mine cred ca ma paste un schimb de ambreiaj cu tot cu volanta.Cum se manifesta:cu motorul rece dupa 3-4 minute incepe sa cloncane volanta dar nu ritmic, dupa ce se incalzeste nu se mai aude nimic.Pedala de ambreiaj este moale si nu vibreaza si nici nu bate.In schimb cand apas pedala sau cand debreiez se aude un clancanit.De patinat nu patineaza dar ma deranjeaza cloncanitul acela la rece si cloncanitul la debreiere.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited