It is currently 01 Dec 2024, 06:55

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 155 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6 7 Next
Author Message
PostPosted: 10 Mar 2013, 17:45 
Offline
User avatar

Joined: 01 Mar 2013, 21:54
Posts: 35
Car: alfa romeo 156 1,8
Location: bucuresti
scuze acum am vazut si am inteles despre ce este vorba exact . tu ai scozbujile cu bobina de inductie care este de 10 mm filetu asa este normal deci bobina 1 si 2 sunt cu bujii de 10 mm iar bujiile cu bobinele 3 si 4 tot de 10 ar fi trebuit sa fie dar la tine sunt pe 14 . deci in primul rand la tine sa facut rectificare de chiuloasa pe pistonul 3 si 4 . sfatul meu este ca e un coleg care vinde o chiuloasa cu 250 ron . treci la treaba si dami un pm sa te pun in legatura cu el

_________________
Burn rubber, not your soul


Top
   
PostPosted: 10 Mar 2013, 19:58 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
marian1,8 Quote:
sincer cred ca la tine este o problema destul de mare . chiuloasa o ai rectificata din cate se vede ca ai 2 tipuri de bujii . se vede clar ca tu ai 2 bujii pe pas m14 din ultima poza si 2 pe un pas mai mare cred ca este un 16 din poza penultima (au starans bujiile ca ciobanii de au rupt bujia sau filetul si a trebuit pasuita ) .
De ce duceti lumea in eroare? De unde ai scos tu ideile astea cu chiuloasa rectificata? Sunt 4 bujii de un fel si 4 de altfel, nu sunt toate 8 la fel!
ursulet Quote:
In autodata gadsesti cum se face reviziile,implicit si inlocuirea bujiilor la benzinare. Si sonda lambda are o viata de160.000 de km. La ts nu stiu exact durata de viata, dar media este de 20.000
Eu te mai intreb odata: de unde ai scos-o pe asta cu 20.000 km? Daca nu stii, nu mai vorbi!
zumedia Quote:
am scos cele 2 bujii mai groase [in filetul din blocul motor] BOSCH SUPER PLUS si urmatoarele 2 au fost bujii mai mici [in filetul din blocul motor] BOSCH SUPER.
Pune bujii de care trebuie, adica NGK, pe care sa nu ti le termine in 10000km si nu vei mai avea bujii umede, arse, topite, fara electrozi, sau alte deficiente la motor!
marian1,8 Quote:
scuze acum am vazut si am inteles despre ce este vorba exact . tu ai scozbujile cu bobina de inductie care este de 10 mm filetu asa este normal deci bobina 1 si 2 sunt cu bujii de 10 mm iar bujiile cu bobinele 3 si 4 tot de 10 ar fi trebuit sa fie dar la tine sunt pe 14 . deci in primul rand la tine sa facut rectificare de chiuloasa pe pistonul 3 si 4 . sfatul meu este ca e un coleg care vinde o chiuloasa cu 250 ron . treci la treaba si dami un pm sa te pun in legatura cu el
Daca mai postezi, scrie coerent, indiferent daca esti bine intentionat si vrei sa ajuti pe cineva. In primul rand ajuta-ne pe noi, ca sa intelegem ce vrei sa exprimi!


In prima poza de mai jos e ordinea bujiilor si modelul lor.
In cea de a doua, e un tabel cu operatiuni de verificare si inlocuire pentru modelele TS 16v.

Daca tot aveti acces la informatii, studiati manualele masinilor, si nu mai desfaceti capacele motoarelor in fata curcilor si nu va mai dati cu presupusul! Sa nu va mai apucati sa faceti si vreo distributie!
Pentru motoarele TS 16v se recomanda: bujii NGK, ulei Selenia, debitmetru original BOSCH, distributie complet schimbata si fara a se depasi numarul de km sau durata recomandata si facuta de cine trebuie, cum trebuie, o exploatare a motorului cat mai atenta (fara utilizari la extreme a unui motor care abia isi face ungerea), filtru de aer schimbat la timp, o benzina buna, si o verificare periodica a senzorilor ( aici ma refer mai ales la sonda lambda), curatarea periodica a clapetei, si de ce nu o resetare ECU din cand in cand!


Attachments:
operatiuni de verificare si inlocuire.jpg
operatiuni de verificare si inlocuire.jpg [ 208.46 KiB | Viewed 2376 times ]
sparks ts 16v.jpg
sparks ts 16v.jpg [ 58.38 KiB | Viewed 2376 times ]

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O
Top
   
PostPosted: 10 Mar 2013, 21:29 
Offline

Joined: 29 Jan 2013, 22:28
Posts: 87
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Ploiesti
O sa caut sa fac rost de un imbus sa le scot si pe celelalte si imediat ce am posibilitatea, o sa cumpar bujii NGK. Pana atunci vreau sa fac o resetare ECU [daca imi poate spune cineva pas-cu-pas]

Multumesc pentru raspunsurile de pana acum.

In alta ordine de idei, maine ma pun sa dau jos inscriptia Selespeed [nu are masina asa ceva] si 156 si TS :D
I like it clean!


Top
   
PostPosted: 10 Mar 2013, 21:38 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
1.Disconnect the negative lead from the battery for a minimum of 45 minutes. Some people recommend overnight but that is not really necessary.
2.Reconnect the battery negative lead

3.Put key in ignition, turn to MAR and leave for 90 secs
4.Turn off the ignition, but not remove the key and leave for 90 secs

5.Start the engine but do not touch the throttle and let the car idle for 15 mins otherwise the car will not rev freely afterwards (as V6 owners know at their peril)
6.Turn the car off and leave for 10 mins
7.Start the car and take her for a blast

Note:
Bold = ECU Reset
Italic = Throttle reset

For the more impatient folks:
For step 1, disconnect cables from battery and just apply a wire across the positive and negative wires (NOT on the battery!) to clear any residual memory/charge - you don't then need to wait 45 mins!

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 10 Mar 2013, 21:40 
Offline
User avatar

Joined: 10 Apr 2012, 18:12
Posts: 119
Car: 156 2.0 TS
Location: Constanta
Mai hai sa te lamuresc, nu iti trebuie neaparat imbus, daca ai o surubelnita dreapta sa iti intre fixa intre 2 urechii e perefect, eu asa am desfacut mereu fara nici o problema. Ce au spus colegi mai sus referitor la buji si chiuloasa :bash: damn it, ce naiba ma baeti ? Acolo ai 4 buji de 10mm si 4 buji de 14mm pe care le desfaci cu o cheie de buji de 16mm.

Fi atent, pune la loc bujiile scoase, scoate capacul si fisele, sa iti ramana toate cele 8 bujii, incearca sa faci rost de un compresor si curata cu aer toata mizeria si din camera bujiilor si de pe langa, dupa care dale afara pe toate si pune unele noi de care iti zice si colegul mai sus, curata fisele bujiilor bine, lipeste si coase totul la loc si vezi ce iese.

_________________
Spune ce vrei, spune-o cum vrei ALFA ROMEO!

ALFA ROMEO 156 2.0 Twin Spark


Top
   
PostPosted: 11 Mar 2013, 10:48 
Offline

Joined: 29 Jan 2013, 22:28
Posts: 87
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Ploiesti
Am nevoie de imbus, caci surubelnita pe masura nu am, si la tine vad ca nu este imbus, este un torx.. daca aveam torx, nu era problema, ca dalea am.. cred ca la mine au fost schimbate.


Top
   
PostPosted: 11 Mar 2013, 13:39 
Offline

Joined: 29 Jan 2013, 22:28
Posts: 87
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Ploiesti
madkat Quote:
Eu in poza vad ca omul a scos toate bujiile CU BOBINA - care ar trebui sa fie identice.
Asa am zis si eu prima oara, dar dupa ce m-am uitat atent la poza postata de mine pe pagina 3, mai spre final si apoi ma uit si la schema de mai sus, am inteles defapt ca pe bobine sunt 2 bujii mari si 2 bujii mici si pe fisele portocalii sunt la fel, 2 mici si 2 mari :D


Top
   
PostPosted: 11 Mar 2013, 14:21 
Offline

Joined: 29 Jan 2013, 22:28
Posts: 87
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Ploiesti
Nu am mai putut da EDIT la postul anterior.. asa ca va intreb : cu ce se poate curata dublul adeziv care a ramas pe portbagaj dupa ce-am dezlipit inscriptiile ? :D Merge cu spirt, or what ?


Top
   
PostPosted: 11 Mar 2013, 20:32 
Offline

Joined: 17 Apr 2012, 18:15
Posts: 222
Car: 159 1.9jtdm
Location: IASI
Scuze. Dupa tabel se pare ca rezista pana la 100.000. Bine de stiut sa nu mai duc in eroare.


Top
   
PostPosted: 11 Mar 2013, 20:33 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
ursulet Quote:
Scuze. Dupa tabel se pare ca rezista pana la 100.000. Bine de stiut sa nu mai duc in eroare.
Peste! Peste 100.000 km!

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 11 Mar 2013, 21:06 
Offline
User avatar

Joined: 22 Sep 2008, 14:45
Posts: 2189
Car: Vauxhall Frontera
Location: Haibach-DE
zumedia Quote:
Nu am mai putut da EDIT la postul anterior.. asa ca va intreb : cu ce se poate curata dublul adeziv care a ramas pe portbagaj dupa ce-am dezlipit inscriptiile ? :D Merge cu spirt, or what ?
poate nu iti vine sa crezi dar, merge foarte bine cu ....Coca-Cola . :lol: Chestie verificata personal. :wave:

_________________
“Nothing can keep me away from the love of God”-Ayrton Senna Da Silva

Alfa 159 SW 2,4 JTDm 210 PS - neagra
Alfa 146 1,7 16v Boxer 129 ps[/b]
Ex. Alfa 159 SW 1,9 Jtdm 16v Ti
Ex.Alfa 159 SW 1;9 JTDM 16v 150+ ps rosie :cry:
Ex. Alfa 156 SW 1,9 JTD 8v 140 ps


Top
   
PostPosted: 11 Mar 2013, 22:01 
Offline

Joined: 29 Jan 2013, 22:28
Posts: 87
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Ploiesti
alfa146 Quote:
zumedia Quote:
Nu am mai putut da EDIT la postul anterior.. asa ca va intreb : cu ce se poate curata dublul adeziv care a ramas pe portbagaj dupa ce-am dezlipit inscriptiile ? :D Merge cu spirt, or what ?
poate nu iti vine sa crezi dar, merge foarte bine cu ....Coca-Cola . :lol: Chestie verificata personal. :wave:
Sincer.. imi vine sa cred, desi sunt consumator de Coca Cola [sau Dr. Pepper] stiu ca poate avea muuuulte "calitati" :D


Top
   
PostPosted: 15 Mar 2013, 19:31 
Offline

Joined: 29 Jan 2013, 22:28
Posts: 87
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Ploiesti
Incercarea cu Cola ca sa scot dublul-adeziv ramas.. nu a fost tocmai triumfatoare, vad eu ce incerc zilele viitoare.
In alta ordine de idei, am reusit astazi sa scot si celelalte 4 bujii de la fisele portocalii.. si am descoperit urmatoarele :

- ultimele 2 bujii [de la stanga la dreapta] le-am gasit ude de ulei
- una din bujiile cu filet mai subtire, este NGK, si restul sunt BOSCH
- cele 4 "fise" care intra in bobinele de inductie le-am gasit acoperite cu un praf galben-verzui.. gen ca ar fi corodat putin.

Bujiile in mare se prezentau toate ca in pozele postate anterior.. am incercat sa le curat cu smirghel capul pe care vine fisa. Si tot cu smirghel am incercat sa curat acolo unde intra in bobina de inductie.

Alta intrebare.. de ce cand motorul este rece si il turez, imi da rateuri.. rateuri calumea ?
De la ce sa fie ?

Multumesc!


Top
   
PostPosted: 16 Mar 2013, 18:19 
Offline

Joined: 29 Jan 2013, 22:28
Posts: 87
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Ploiesti
Astazi am schimbat cele 4 bujii pe filet interior de 14mm, am luat BOSCH Super Plus [din lipsa de prea multe fonduri si ca tot acest model era si pe masina si producatorul garanteaza 40k km]
Desi motorul nu era complet racit, nu a mai dat rateuri si parca si treapta 1 s-a simtit mai sportiva si defapt, toata masina parca tragea mai bine.
O schimbare oricum s-a simtit si astept pana diseara cand o sa se raceasca complet motorul, sa vad cum se comporta :D

Sper ca nu peste multe zile sa cumpar si bujiile mici, cele pe filet de 10mm si atunci sper sa fie totul ok. Incep sa cred ca debitmetrul nu avea probleme, dar nu ma pronunt pana nu schimb si celelalte bujii si pana nu fac si un ECU Reset.

In alta ordine de idei, am vazut ca la unele Alfe 156 ceasurile au iluminarea complet portocalie si la scris si la ace.. how's that ? :D
A montat cineva incalzire in scaune ?


Top
   
PostPosted: 16 Mar 2013, 22:02 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4324
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
zumedia Quote:
In alta ordine de idei, am vazut ca la unele Alfe 156 ceasurile au iluminarea complet portocalie si la scris si la ace.. how's that ? :D
Doar cele Sport Pack au ceasuri cu iluminare permanenta portocalie.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 17 Mar 2013, 21:21 
Offline

Joined: 29 Jan 2013, 22:28
Posts: 87
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Ploiesti
Se pare ca azi dimineata, cand motorul a fost rece... tot a facut figuri si a dat rateuri :(


Top
   
PostPosted: 25 Mar 2013, 10:45 
Offline

Joined: 09 May 2009, 13:17
Posts: 41
Location: Iasi
zumedia Quote:

Alta intrebare.. de ce cand motorul este rece si il turez, imi da rateuri.. rateuri calumea ?
De la ce sa fie ?

Multumesc!
M-ar interesa si pe mine un raspuns. Similar patesc si eu de vreo doua saptamani...atunci cand trece un interval de timp mai mare de cand a fost pornita ultima data. De exemplu dupa noapte, in fiecare dimineata cand dau la cheie se simte o convulsie si apoi ralanti-ul sufera rateuri, primul rateu fiind unul puternic ca o sugrumare, ce duce masina aproape de oprire, dar nu se opreste revenind imediat, si apoi rateuri mici si dese sau ma rog, convulsii. De obicei dimineata cand pornesc masina mai ales iarna, nu accelerez si nu plec din prima, ci o las vreo 3 minute la ralanti. Acum, dupa acest ralanti convulsionat, cand pornesc de pe loc si dau sa accelerez, in prima faza a accelerari in treapta 1 si 2, da rateuri mici si dese ce ma impiedica sa iau viteza (ca si cum se sugruma), dupa care, in jumatatea a doua a accelerarii trage normal. Daca merg o perioada sau cativa km buni, urmatoarea pornire nu mai face asemenea probleme. Sa fie sonda lambda sau sa fie altceva?


Top
   
PostPosted: 25 Mar 2013, 11:04 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
Curatati bujiile, clapeta, schimbati benzina si un ECU reset (atentie la pasul "7": defineste turatiile si consumul).

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 25 Mar 2013, 11:57 
Offline

Joined: 09 May 2009, 13:17
Posts: 41
Location: Iasi
antonelcodreanu Quote:
Curatati bujiile, clapeta, schimbati benzina si un ECU reset (atentie la pasul "7": defineste turatiile si consumul).
Curatat bujiile acum o saptamana - una dintre ele era murdara de ulei dar nu stiu de unde, curatarea ei nu a rezolvat nimic; benzina pun din locuri diferite caci nu am timp sa stau sa fug in oras dupa benzinaria preferata, plus ca intre omv, rompetrol si mol sincer nu cred sa fie asa diferenta. Am sa umblu la clapeta si la ECU. Totul insa, s-a intamplat deodata intr-o dimineata, nu treptat.


Top
   
PostPosted: 25 Mar 2013, 12:36 
Offline

Joined: 29 Jan 2013, 22:28
Posts: 87
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Ploiesti
Exact asa face si a mea, cum ai descris mai sus, doar ca la mine si cand se incalzeste nu da dovada de 144CP.. Adica daca o calc la podea, accelereaza greu.
Vreau sa incerc sa testez alt debitmetru, sa schimb si bujiile mici si apoi sa incerc si fisele, ca par uzate.. Si in final ecu reset. Greu cu vremea/frigul asta..


Top
   
PostPosted: 25 Mar 2013, 12:59 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
Functionalitatea corecta a motorului se bazeaza pe o benzina buna, pe o scanteie data cum trebuie si la timp, si pe o cantitate si o calitate optima de aer care sa intretina arderea... eliminam aerul (ca e cam acelasi tot timpul), eliminam si aprinderea (pentru ca o bujie buna, care da o scanteie la intensitatea necesara, de obicei se arde si se resusciteaza) deci ramane benzina (cea a carei calitate o schimbam cel mai des, si care duce la multe disfunctii).
O benzina proasta schimba parametrii de functionare a unui motor, daca ar fi un motor fara interactiune cu sisteme electronice, atunci mai sufli in carburator, mai desfunzi o sita, mai faci niste reglaje si cam asta e, dar in cazul motoarelor de fata, mergi 50km cu o benzina slaba, ECU isi ia de baza acei parametri cu disfunctii, debitmetrul regleaza o cantitate de aer mai mare decat e cazul, sonda lamba traduce niste noxe "infecte", arderea e anemica si in cilindru imediat dupa oprirea motorului raman: umezeala, condens, gaze, impuritati, care izoleaza electrozii bujiilor; de aici rezulta o pornire proasta dupa un anumit timp de stationare si mai ales o functionare deficitara.
Decat sa schimb o sonda lambda, decat sa umblu la un debitmeru, eu personal, mai intai incerc o benzina mai buna, o resetare de ECU sau poate ca daca as avea un tester, l-as fixa pentru totdeauna in bordul masinii, dar prefer sa mai si improvizez...

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 25 Mar 2013, 13:19 
Offline

Joined: 29 Jan 2013, 22:28
Posts: 87
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Ploiesti
Ce benzina imi recomanzi? Eu 99% bag benzina 95 de la Rompetrol.


Top
   
PostPosted: 25 Mar 2013, 13:24 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
zumedia Quote:
Ce benzina imi recomanzi? Eu 99% bag benzina 95 de la Rompetrol.
O benzina cu cifra octanica mai mare; eu cred ca cea de 95 comercializata de benzinari e mai slaba decat cea de 95 recomandata de producatorii auto. Pana la urma economia nu e in buzunarele noastre ci doar in capul nostru. In cazul de fata, cred ca economia se regaseste in paguba!

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 25 Mar 2013, 13:52 
Offline

Joined: 09 May 2009, 13:17
Posts: 41
Location: Iasi
antonelcodreanu Quote:
zumedia Quote:
Ce benzina imi recomanzi? Eu 99% bag benzina 95 de la Rompetrol.
O benzina cu cifra octanica mai mare; eu cred ca cea de 95 comercializata de benzinari e mai slaba decat cea de 95 recomandata de producatorii auto. Pana la urma economia nu e in buzunarele noastre ci doar in capul nostru. In cazul de fata, cred ca economia se regaseste in paguba!
Bine. Deci reset ECU si benzina 98. De la acea benzina slaba nu ar fi trebuit sa ramana ceva reziduri in urma prin motor? Am inteles ca sunt niste solutii de curatat motorul, injectoarele sau ma rog alte dracii de genul. Stiti despre ce vorbesc si daca da ar fi indicate in cazul de fata in cazul in care benzina ar fi de vina?


Top
   
PostPosted: 25 Mar 2013, 18:51 
Offline

Joined: 29 Jan 2013, 22:28
Posts: 87
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Ploiesti
Astazi cand am vrut sa plec cu masina din Bucuresti [asta dupa ce am ajuns cu bine] afara vant, rece.. am pornit motorul si am vrut sa plec de pe loc.. si surpriza! Nu ma mai lasa sa o accelerez DELOC.. apasam acceleratia la podea si ea ori se balbaia si murea motorul, ori se balbaia si de 1500~2000rpm nu trecea.. am stat cu motorul pornit sa se incalzeasca.. tot nimic! Asa ca am scos mufa de la debitmetru, si abia pe urma m-a lasat sa o accelerez, dar pana in 2000rpm tot se balbaia, dar ce-i drept, mai putin. S-a aprins martorul MCSF si asa am putut pleca spre casa. Ca sa fiu sincer, cu mufa scoasa.. parca si masina se accelera mai bine si imi dadea semne ca trage mai bine, mai de cei 144CP, dar in mers, am observat ca daca eram in treapta a 3a, sau a 4a, chiar si a 5a.. si o acceleram usor [nu cu acceleratia la podea] pana pe la 2500rpm urca frumos.. apoi se tura putin in gol.. revenea si se accelera.. Weird, huh?


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 155 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6 7 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited