It is currently 01 Dec 2024, 05:26

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 155 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 57 Next
Author Message
PostPosted: 09 Feb 2013, 15:18 
Offline

Joined: 29 Jan 2013, 22:28
Posts: 87
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Ploiesti
tomi_alfa Quote:
zumedia Quote:
dar de ce in oras vrea sa mearga.. iar in exterior nu vrea ? :D
In exterior nu vrea, pentru ca intra mai mult aer rece din cauza vitezei.
Iar despre indicatorul "stropitoare" gaseai in manual la pagina 96, ala care ti l-am pus pe prima pagina a topicului. Chiar daca difera ceasurile, semnalele principale de avertizare se pastreaza.
Se pare ca nu am fost inteles, eu m-am referit la martorul care apare dupa 8000rpm, care seamana cu o stropitoare, nu martorul de la ulei, ca ala il cunoastem si eu, fiind identic cu oricare alta masina.
Am preluat poza de pe un alt site, este incercuit martorul despre care vorbesc.
Attachment:
194.88.148.41.jpg
194.88.148.41.jpg [ 53.27 KiB | Viewed 1789 times ]
Attachment:
lampica8pw.jpg
lampica8pw.jpg [ 114.91 KiB | Viewed 1785 times ]


Top
   
PostPosted: 09 Feb 2013, 15:31 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4324
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Ala este mscf-ul. Este un topic dedicat. Cauta pe forum.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 09 Feb 2013, 18:05 
Offline
User avatar

Joined: 27 Apr 2011, 23:09
Posts: 114
Car: 156 1.8 16v TS
Location: Brasov
Il aveai stins de mult si aveai si caldura in masina, dar te incapatinezi si nu vrei sa schimbi, termostratul si debitmetru. Cu schimbarea acestor piese, o sa ai si caldura, nu o sa se mai aprinda nici "stropitoarea", si spre surprinderea ta o sa se apropie de cei 140 cp.


Top
   
PostPosted: 09 Feb 2013, 18:26 
Offline

Joined: 29 Jan 2013, 22:28
Posts: 87
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Ploiesti
kiryflo Quote:
Il aveai stins de mult si aveai si caldura in masina, dar te incapatinezi si nu vrei sa schimbi, termostratul si debitmetru. Cu schimbarea acestor piese, o sa ai si caldura, nu o sa se mai aprinda nici "stropitoarea", si spre surprinderea ta o sa se apropie de cei 140 cp.
Nu e vorba ca ma incapatanez, ci doar astept sa gasesc un debitmetru de test ca sa vad daca de acolo este problema.


Top
   
PostPosted: 11 Feb 2013, 21:01 
Offline

Joined: 22 Aug 2012, 22:52
Posts: 65
Car: Alfa Romeo 156
zumedia Quote:
kiryflo Quote:
Il aveai stins de mult si aveai si caldura in masina, dar te incapatinezi si nu vrei sa schimbi, termostratul si debitmetru. Cu schimbarea acestor piese, o sa ai si caldura, nu o sa se mai aprinda nici "stropitoarea", si spre surprinderea ta o sa se apropie de cei 140 cp.
Nu e vorba ca ma incapatanez, ci doar astept sa gasesc un debitmetru de test ca sa vad daca de acolo este problema.

Deci vine raspunsul :D scuze de intaziere . Azi am fost la electrician teste desfacut toate matele de pe motor am petrcut acolo cam 9 ore am schimbat vreo 5 debimetre care le avea acolo si lipsa de putere (motorul rece) se datora debimetrului , inca ce ai mai putea verifica e sa vezi daca senzorul de temperatura scoate valorile normale . Verdict crima : debimetru

-Senzor debit aer ALFA ROMEO 156, BOSCH 0 280 218 019
445 Lei cu TVA

-Senzorul de racire variaza intre 37 si 128 roni :)

Dami Pm si iti dau Linkul de la magazinul de piese


Top
   
PostPosted: 11 Feb 2013, 23:25 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
Zero Quote:
Verdict crima : debimetru

-Senzor debit aer ALFA ROMEO 156, BOSCH 0 280 218 019
445 Lei cu TVA

-Senzorul de racire variaza intre 37 si 128 roni :)
Off topic:
Misto asta!
Am avut o sclipire de moment: debitmetrul, sonda lambda, variator, distributie, 8bujii, 6l de Selenia Racing, si cateva maruntisuri: TOTAL cca. 1000E! Uau!

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2013, 12:15 
Offline

Joined: 29 Jan 2013, 22:28
Posts: 87
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Ploiesti
antonelcodreanu Quote:
Zero Quote:
Verdict crima : debimetru

-Senzor debit aer ALFA ROMEO 156, BOSCH 0 280 218 019
445 Lei cu TVA

-Senzorul de racire variaza intre 37 si 128 roni :)
Off topic:
Misto asta!
Am avut o sclipire de moment: debitmetrul, sonda lambda, variator, distributie, 8bujii, 6l de Selenia Racing, si cateva maruntisuri: TOTAL cca. 1000E! Uau!
Si la ce se refera sclipirea ta de moment ? Asta e lista cu ce ai schimbat la masina ta ?


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2013, 12:23 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
zumedia Quote:
antonelcodreanu Quote:
Zero Quote:
Verdict crima : debimetru

-Senzor debit aer ALFA ROMEO 156, BOSCH 0 280 218 019
445 Lei cu TVA

-Senzorul de racire variaza intre 37 si 128 roni :)
Off topic:
Misto asta!
Am avut o sclipire de moment: debitmetrul, sonda lambda, variator, distributie, 8bujii, 6l de Selenia Racing, si cateva maruntisuri: TOTAL cca. 1000E! Uau!
Si la ce se refera sclipirea ta de moment ? Asta e lista cu ce ai schimbat la masina ta ?
Asta e lista cu ce schimba toata lumea la Alfe, mai devreme sau mai tarziu; e o lista cu consumabile, care cauzeaza disfunctii!

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 12 Feb 2013, 15:46 
Offline

Joined: 29 Jan 2013, 22:28
Posts: 87
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Ploiesti
Nu cu multi km inainte sa iau masina, cca. 2000-3000km a fost schimbata distributia, bratele si variatorul si uleiul. Momentan stau linistit.


Top
   
PostPosted: 28 Feb 2013, 16:55 
Offline

Joined: 22 Aug 2012, 22:52
Posts: 65
Car: Alfa Romeo 156
Deci schimba debimetru si scapi de problema :) , dar eu zica sa nu faci rebut si cumpara de la Bosch . Costa 450 + curierul 20 de lei e nou si primesti si garantie 24 de luni :) . Bafta


Top
   
PostPosted: 07 Mar 2013, 17:15 
Offline

Joined: 29 Jan 2013, 22:28
Posts: 87
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Ploiesti
Astazi m-am hotarat sa vad cum se prezinta bujiile. Asa ca am scos capacul de la motor si la bujii, am avut cheie sa le scot doar pe cele cu mufa electrica. Am numerotat pozele de la stanga la dreapta.
Din pacate n-am avut si nici nu stiu ce cheie imi trebuia pentru bujii, astept recomandari.
Vi se pare ca arata ciudat zona unde se afla fiecare bujie ?

In timp ce motorul era pornit, am incercat sa scot rand pe rand, mufele de la bujii.. am scos una.. nu prea se simtea nimic in turatie.. am scos doua.. la fel, nimic.. abia cand am scos a3a mufa a inceput sa se balbaie.. cum imi pot da seama mai bine ce bujie e pe duca/dusa ?
Attachment:
1.JPG
1.JPG [ 591.94 KiB | Viewed 1624 times ]
Attachment:
2.JPG
2.JPG [ 673.04 KiB | Viewed 1624 times ]
Attachment:
3.JPG
3.JPG [ 801.97 KiB | Viewed 1624 times ]
Attachment:
4.JPG
4.JPG [ 748.63 KiB | Viewed 1624 times ]
http://www.youtube.com/watch?v=jtpR_kFyHzM" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
PostPosted: 07 Mar 2013, 17:42 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
Daca scoti o fisa si nu se schimba nimic la functionarea motorului, inseamna ca pe cilindrul respectiv nu se munceste!

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 07 Mar 2013, 17:43 
Offline

Joined: 29 Oct 2011, 03:54
Posts: 97
Car: Alfa Romeo Brera
le poti verifica cu un fir, in timp ce bujiile sunt in lacas, pui un capat pe bujie si celelalt capat de la fir pe baterie, cu cat este scanteia mai mare, cu atat merge mai bine.


Top
   
PostPosted: 07 Mar 2013, 17:56 
Offline

Joined: 29 Jan 2013, 22:28
Posts: 87
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Ploiesti
antonelcodreanu Quote:
Daca scoti o fisa si nu se schimba nimic la functionarea motorului, inseamna ca pe cilindrul respectiv nu se munceste!
Pai faza este urmatoarea : daca scoateam bujia 1 si 2 nu prea se simtea mare lucru, daca scoteam si pe 3 deja tremura motorul si daca scoteam si pe 4 murea.
Buuunnn... daca incepeam din dreapta si scoteam pe 4 si 3.. la fel, nu se simtea mare lucru.. doar cand o scoteam si pe bujia 1 sau 2..


Top
   
PostPosted: 07 Mar 2013, 23:45 
Offline

Joined: 17 Apr 2012, 18:15
Posts: 222
Car: 159 1.9jtdm
Location: IASI
Bujiile au o durata de viata de 20.000km. Joacate tu ca poate termini si bobina de inductie. Ne avand unde sa se descarce ajunge sa se "ïmpuste". Ele, oricum se schimba in perechi, adica toate, iar cele noi sa fie de acelas fel. Asa ajungi sa te miri: de ce nu trage?, de ce consuma?, de ce se duce sonda lambda?, de ce se infunda catalizatorul?.


Top
   
PostPosted: 08 Mar 2013, 01:10 
Offline
User avatar

Joined: 10 Apr 2012, 18:12
Posts: 119
Car: 156 2.0 TS
Location: Constanta
zumedia Quote:
antonelcodreanu Quote:
Daca scoti o fisa si nu se schimba nimic la functionarea motorului, inseamna ca pe cilindrul respectiv nu se munceste!
Pai faza este urmatoarea : daca scoateam bujia 1 si 2 nu prea se simtea mare lucru, daca scoteam si pe 3 deja tremura motorul si daca scoteam si pe 4 murea.
Buuunnn... daca incepeam din dreapta si scoteam pe 4 si 3.. la fel, nu se simtea mare lucru.. doar cand o scoteam si pe bujia 1 sau 2..
Aceeasi probleme am avut`o si eu, de la dreapta la stanga cand decuplam bobinele de inductie 4 respectiv 3 nici o miscare, cand scoteam 2 sau 1 motorul simtea, acum nu stiu daca este corect ce am facut vei vedea pe topicul meu zilele care urmeaza viewtopic.php?f=17&t=18488" onclick="window.open(this.href);return false;

_________________
Spune ce vrei, spune-o cum vrei ALFA ROMEO!

ALFA ROMEO 156 2.0 Twin Spark


Top
   
PostPosted: 08 Mar 2013, 11:19 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
ursulet Quote:
Bujiile au o durata de viata de 20.000km. Joacate tu ca poate termini si bobina de inductie. Ne avand unde sa se descarce ajunge sa se "ïmpuste". Ele, oricum se schimba in perechi, adica toate, iar cele noi sa fie de acelas fel. Asa ajungi sa te miri: de ce nu trage?, de ce consuma?, de ce se duce sonda lambda?, de ce se infunda catalizatorul?.
20000km??? Pe asta de unde ai scos-o?

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 08 Mar 2013, 11:25 
Offline

Joined: 29 Jan 2013, 22:28
Posts: 87
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Ploiesti
ursulet Quote:
Bujiile au o durata de viata de 20.000km. Joacate tu ca poate termini si bobina de inductie. Ne avand unde sa se descarce ajunge sa se "ïmpuste". Ele, oricum se schimba in perechi, adica toate, iar cele noi sa fie de acelas fel. Asa ajungi sa te miri: de ce nu trage?, de ce consuma?, de ce se duce sonda lambda?, de ce se infunda catalizatorul?.
Pai cine a zis ca ma joc ? Tocmai din acest motiv am intrebat de cheie de bujii ca sa le pot scoate, sa vad ce se afla acolo :)


Top
   
PostPosted: 09 Mar 2013, 15:58 
Offline

Joined: 29 Jan 2013, 22:28
Posts: 87
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Ploiesti
Astazi am reusit sa fac rost de cheie de bujii, dar nu si de imbus asa ca am putut scoate doar bujiile cu bobina.
De la stanga la dreapta le-am scos si bujia 1 si bujia 2 au fost mai groase, marca Bosch Super Plus si bujia 3 si bujia 4 au fost mai subtiri, marca Bosch Super.
Ceea ce mi s-a parut ciudat.. este felul cum arata bujiile, a se vedea in poze si faptul ca bujia 3 si mai ales 4 au fost ude de ulei. De ce ?
Attachment:
IMG_1136.JPG
IMG_1136.JPG [ 694.19 KiB | Viewed 1538 times ]
Attachment:
mari.JPG
mari.JPG [ 657.77 KiB | Viewed 1538 times ]
Attachment:
mici.JPG
mici.JPG [ 686.08 KiB | Viewed 1538 times ]


Top
   
PostPosted: 10 Mar 2013, 13:13 
Offline
User avatar

Joined: 01 Mar 2013, 21:54
Posts: 35
Car: alfa romeo 156 1,8
Location: bucuresti
sincer cred ca la tine este o problema destul de mare . chiuloasa o ai rectificata din cate se vede ca ai 2 tipuri de bujii . se vede clar ca tu ai 2 bujii pe pas m14 din ultima poza si 2 pe un pas mai mare cred ca este un 16 din poza penultima (au starans bujiile ca ciobanii de au rupt bujia sau filetul si a trebuit pasuita ) . nu sunt expert dar la cat ulei este aruncat pe acolo cred ca problema ta vine de la lipsa de comprestie a uleiului . daca nu iti intra ulei in apa sau invers clar ca nu este garnitura de chiuloasa , problema ar fi ( ori ai garnitura de la capac ciupita sau nu se inchide ermetic ori busonu de la ulei nu tine bine de arunca atat ulei afara) daia se balbaie cand pana se incalzeste si nici nu consuma exagerat . este lipsa de compresiei a uleiului (stropitoarea care te necajea mereu ) . bujiile care leai pus tu sa le vedem arata ca lucreaza deci pistoanele cu supapele nu au nimic . electric nu cred ca este problema pentru ca daca era de la electric bujiile nu erau maro in cap erau negre afumate sau ude , deci sfatul meu este urmatorul : schimba grnitura de la capac , bujiile toate 8 , ulei si filtru dupa care mai povestetene cum se simte motoru :naughty: retine asta este parerea mea . dar nu strica sa faci un test de compresie sa vezi ce valori sunt . nu sunt mecanic dar am invatat si eu cat de cat din cateva vorbe si intrebai puse lui Sorin

_________________
Burn rubber, not your soul


Top
   
PostPosted: 10 Mar 2013, 13:27 
Offline

Joined: 17 Apr 2012, 18:15
Posts: 222
Car: 159 1.9jtdm
Location: IASI
In autodata gadsesti cum se face reviziile,implicit si inlocuirea bujiilor la benzinare. Si sonda lambda are o viata de160.000 de km. La ts nu stiu exact durata de viata, dar media este de 20.000


Top
   
PostPosted: 10 Mar 2013, 15:00 
Offline

Joined: 29 Jan 2013, 22:28
Posts: 87
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Ploiesti
Marian.. am inteles ce-ai spus tu. Ulei in vasul de expansiune nu am, e curat, se vede culoarea roz frumoasa.
O sa iau legatura si cu primul propietar din RO, eu fiind al 3lea sa vad daca stie ceva despre asta [ca doar nu facea neamtul o asa ciudatenie]
Toate cele 4 bujii le-am desfacut cu o cheie de 16, nu am folosit 2 chei separate.

La ce garnitura de la capac te referi sa schimb ?
Testul de compresie nu prea stiu unde sa ma duc sa-l fac.. hmm!

Compresia uleiului este una si aceeasi cu compresia motorului, sau este ceva cu totul diferit ?
Ai dreptate, consumul nu mi se pare exagerat. Adica precum am citit pe aici, la motorul de 1.8 TS cand se aprinde pe rosu, mai faci cca. 50km si eu chiar am facut cca. 45-50km, deci banuiesc ca este un consum ok.

Astept sa vad ce mai spun si ceilalti useri si vad ce hotarare iau.
Multumesc mult! :D


Top
   
PostPosted: 10 Mar 2013, 16:25 
Offline
User avatar

Joined: 11 Feb 2006, 13:33
Posts: 1067
Location: Tirgoviste
Din ce văd acolo tu ai desfăcut 2 bujii mari și 2 mici. Poți să spui mai exact de unde le-ai desfăcut? Ce ai tu acolo e doar pentru 2 cilindri.
Verificarea compresiei motorului se face cu un dispozitiv special, un ceas care se montează pe fiecare cilindru în locul bujiei și îți indică presiunea pe care o face pistonul. În funcție de ce valori își arată acel ceas poți să-ți dai seama de gradul de uzură al motorului, mai exact de starea segmenților. În cazul uzurii la segmenți în afară de scăderea presiunii în cilndru, uleiul de ungere ajunge în cantități mai mari în capul pistonului.
Compresia motorului nu este același lucru cu compresia uleiului. În primul caz ți-am scris în paragraful anetrior ce și cum. Compresia uleiului se referă la performanțele pompei de ulei.
În ambele cazuri vorbim de probleme seriose pentru motor.

_________________
Giulia 2,2 Diesel, AT8, Nero Vulcano

Ex:
156 mk 2, 2.0 JTS, gri metalizat, DB 18 LEK
159 JTDm, vișiniu, DB 19 LEK


Top
   
PostPosted: 10 Mar 2013, 17:05 
Offline
User avatar

Joined: 01 Mar 2013, 21:54
Posts: 35
Car: alfa romeo 156 1,8
Location: bucuresti
din cate se vede clar si din ce a spus el spune ca nu a avut imbus sa desfaca si bobinele deci clar ca a desfacut doar bujiile de m14 (adica fiet exterior de 14 mm )nsi nu lea dat afara si pe cele cu bobinele de m10 (adica 10 mm filet exterior) iar la el ce se vede clar ca lumina zilei 2 sunt de 14 si 2 mai mari. cum a zis si "babacu " compresia la ulei e ceva iar la motor e cu totul alt ceva . eu tind totusi sa cred ca la tine este problema de la garnitura din imagine
Image
bafta si spor la treaba . io am uitat sa pun buson la ulei si facea figuri urat de tot se balbaia si cand am vazut timineata pata de ulei sub masina asa mi-am dat seama ca ceva este ineregula si am descoperit de ce se balbaia

_________________
Burn rubber, not your soul


Top
   
PostPosted: 10 Mar 2013, 17:30 
Offline

Joined: 29 Jan 2013, 22:28
Posts: 87
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Ploiesti
Am atasat o poza, ca sa va explic, care bujie, de unde a fost scoasa.
Incepand din partea stanga a motorului, am scos cele 2 bujii mai groase [in filetul din blocul motor] BOSCH SUPER PLUS si urmatoarele 2 au fost bujii mai mici [in filetul din blocul motor] BOSCH SUPER.

Sa inteleg ca normal din aceste 4 gauri trebuia sa scot 4 bujii identice de 14mm si din celelalte 4 gauri cu fise portocalii, trebuia sa scot 4 bujii mai mici de 10mm?
Attachment:
IMG_1118 copy.jpg
IMG_1118 copy.jpg [ 761.16 KiB | Viewed 1497 times ]


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 155 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 57 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited