comanr Quote:
intelege si tu ca pentru off road iti trebuie roti mari si motor puternic ,doar atat roti mari si motor puternic.
Eu n-as spune chiar atat de categoric asta. Defenderul are in jur de 120cp si este una dintre cele mai bune masini offroad. Lada Niva are vreo 70 si a dat clasa la multe. Patrol are 136 si este una din referintele in domeniu. Disco 1 aidoma. Toate G-urile alea cu care merg astia la concursuri, Discourile 1 si 2 (varianta diesel, cea mai folosita), Toyotele de prin '80-'90, Pajero 1 si 2, nu au nici unele mai mult de 150cp. Si vorbim de masini mult mai grele decat Dusterul.
Freelander-ul manuit cum trebuie e bunicel in offroad. Dusterul nu se poate compara cu astea de la categoria grea, e limpede, dar in clasa lui face muci concurenta la capitolul coclauri, iar unele SUV-uri din clasele superioare sunt si ele facute de rusine de pichineata asta de maxim 17.000euro.
Cu rotile mari sunt de acord, sunt un must. Profilul trebuie sa fie si el adecvat.
Sa nu uitam ca ce ai tu acolo este cu arhitectura "hardcore": sasiu separat, diferential blocabil central, ceva semiblocabil pe spate, reductor, si un motor si transmisie Mitsu. Restul de tablaraie nici nu mai conteaza. Insa daca se ia la tranta cu greii clasei se face de toata jena. Sa nu uitam ca G-ul vine cu 3 difuri blocabile 100% inca din fabrica. Landcruiser-ele alea de prin '80-'90 sunt vanate mai ceva ca painea calda si costa o caruta de lovele, pentru ca in offroad sunt excelente iar fiabilitatea foarte buna. Chiar citeam acum ceva ani un reportaj intr-o revista despre gipanele ce bantuie Africa: sasiu si mecanica de Defender si motor de Landcruiser este reteta ideala.
Din punctul meu de vedere puterea nu este esentiala in offroad ci modul cum o folosesti, cum reusesti sa o pui la sol. De aceea exista reductoarele, ca sa nu ai nevoie de 400cp.
Mai important mi se pare un sistem 4x4 bun si o suspensie cu o cursa kilometrica. A se vedea la cel din urma capitol barele stabilizatoare decuplabile.