It is currently 28 Nov 2024, 01:06

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ] 
Author Message
PostPosted: 23 Jan 2013, 12:45 
Offline

Joined: 19 Jul 2009, 20:15
Posts: 175
Location: Bucuresti
Salut,

Vreau sa intreb, a reusit cineva sa duca 4 biciclete montate pe plafonul unui 147 cu 2 usi?

- am si cu skiurile sau cutia niste intrebari, dar asta cu biclele chiar nu am gasit-o pe net -


Top
   
PostPosted: 23 Jan 2013, 19:13 
Offline
User avatar

Joined: 07 May 2009, 19:02
Posts: 1229
Car: Alfa 147 1,6 16v
Location: Galati
nu vreau sa ma trezesc vorbind aiurea dar nu stiu cum ai putea prinde barile la modelul cu 2 usi, poate doar sa dai gauri in plafon si sa montezi sine fixe ce nu mai pot fi demontate. Eu am cautat asa ceva si am gasit in Franta la norauto, bare dar pt modelul in 4 usi. Tzivii avea ceva bare la vanzare pt modelul 147 si cred ca el ti-ar putea da ceva detalii despre greutatea ce o suporta barele.

_________________
Alfa Stelvio Q4 2.2
Alfa Spider '01
Alfa 159, 1.9jtdm,8v
Ex. Alfa 147, 1.6, 16v


Top
   
PostPosted: 23 Jan 2013, 20:42 
Offline

Joined: 19 Jul 2009, 20:15
Posts: 175
Location: Bucuresti
Exista prinderi pentru masini in 2 usi, inclusiv pentru 147, si sunt ok, si nici prea scumpe.
Nu stiu exact modelele, caci deocamdata am alte probleme.

Peste tot scrie ca sarcina maxima pe portbagaj este de 50 de kg.
Pur aproximativ: barele cu prinderi 4 kg, o prindere de bicla 3 kg, o bicla normala 14 kg.
14+3=17. 17*3bicle = deja 51 kg. mai pui si 4 kg barele si deja depasesti sarcina inscrisa in carte. Ca sa nu mai vorbim de 4 bicle.

Sunt curios ce se intampla cand depasesti sarcina de la 50 kg, carand pe masina 55kg. Si chiar sunt curios daca cineva a carat 4 bicle fara probleme.


Top
   
PostPosted: 23 Jan 2013, 21:44 
Offline

Joined: 19 Jul 2009, 20:15
Posts: 175
Location: Bucuresti
Sigur e 75kg? Am cateva siteuri care indica 50kg

http://www.cars-data.com/en/alfa-romeo- ... specs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.auto-types.com/alfa-romeo-14 ... -9713.html#" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gazzellaracing.com/product.p ... ctid=19130" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.buyacar.co.uk/alfa_romeo_147 ... 4672.jhtml" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
PostPosted: 24 Jan 2013, 09:01 
Offline

Joined: 19 Jul 2009, 20:15
Posts: 175
Location: Bucuresti
La 156 nu gasesc o informatie concreta despre sarcina maxima pe care o poti pune pe acoperis.
Eu sunt convins ca poti pune si 100kg pe unele bare, problema mea este cu acoperisul.
Ce poti sa faci daca pui, de exemplu, o sarcina de 75 de kg pe un acoperis care teoretic sustine maxim 50 kg? Se desface ca o cutie de conserve, se indoaie?
Alea 50kg sunt scrise de forma pe hartii si acoperisul de la 147 sustine de fapt o sarcina mai mare?


Top
   
PostPosted: 24 Jan 2013, 09:56 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6693
Location: Brasov... oarecum.
Acoperisul sustine mai multe kg decat cele 50 sau 75 inscrise. Proplema cred ca este altundeva si anume la prinderi care trebuie sa asigure incarcatura la franari de urgente, in curbe, imperfectiuni ale carosabilului, sa nu te trezesti cu bicicleta/schiurile/etc pe capota.

In principiu ai putea transporta 4 biciclete pe capota fara sa depasesti cu mult cele 50kg: achizitionezi suporti de bicicleta dintre cei care necesita scoaterea rotii din fata. In cazul asta insa cei 4 proprietari nu vor mai putea calatori in conditii prea confortabile pentru ca trebuie sa se descurce cu rotile respective in habitaclu. De asemenea poti sa mai dai jos de pe biciclete tot ce se poate da jos dintr-o miscare, cum ar fi seile.
Poti de asemenea achizitiona bare (de la Thule sau Mont Blanc de exemplu) din aluminiu care sunt mai usoare.

Eu ma gandeam serios la un suport pe carlig de remorcare. Si acolo ai limita de 50kg la 147. Solutia e mai scumpa dar mai confortabila deoarece suportul se monteaza/demonteaza pe carlig extrem de repede.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 24 Jan 2013, 10:48 
Offline

Joined: 19 Jul 2009, 20:15
Posts: 175
Location: Bucuresti
Info e buna.Dar:
- cam greu cu datul rotii din fata jos la bicla! Pe langa faptul ca le cari in masina, niciodata nu pot sa reglez frana pe disc ca lumea dupa ce o dau roata jos de pe bicla!
- nu cunosc suporti pe carlig care sa poate cara 4 bicle, si, in plus, un suport pe carlig nu iti ofera versatilitatea transportului skiurilor.

Oameni buni, multumesc de informatii, cam asta concluzie trag eu:

Teoretic, daca gasesti niste bare de la un fabricant solide, ale caror prinderi suporta 75 de kg si te poti baza pe ele sa stea prinse de acoperis la socuri, si sa conduci mai atent evitand bruscarile, ar trebui sa mearga totul ok.


Top
   
PostPosted: 24 Jan 2013, 11:22 
Offline
User avatar

Joined: 23 Jun 2008, 21:11
Posts: 547
Location: Bucuresti
Mai ai si varianta in care folosesti barele de sus pt 2 sau 3 biciclete, iar pentru restul folosesti suportul cu prindere pe hayon. Teoretic poti sa "decorezi" masina cu vreo 6 biciclete.

_________________
Code:
                         \./
                        (o o)
--------------------oOOo-(_)-oOOo--------------------
Now: Alfa Romeo Stelvio, 2.0T, 280CP

Hers: Mitsubishi ASX 1.6, 117CP
EX: Mitsubishi Outlander 2.2, 150CP
EX: Mitsubishi Lancer 1.6, 117CP
EX: Alfa Romeo 147, 1.6 TS, 105CP
EX: Alfa Romeo 147, 1.6 TS, 120CP


Top
   
PostPosted: 24 Jan 2013, 11:47 
Offline

Joined: 19 Jul 2009, 20:15
Posts: 175
Location: Bucuresti
Mi-ar fi placut ca ivestitia sa fie una singura, in bari. Nu vroiam sa mai fac una si in prinzator care atarna de spatele masinii.


Top
   
PostPosted: 24 Jan 2013, 14:55 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6693
Location: Brasov... oarecum.
Ala cu prindere pe haion nu e o idee rea, desi pe mine nu ma incanta deloc sa atarn freo 20 kile de el. Ca investitie nu e mult, pana in 100euro. E foarte simplu sistemul. Iar daca te frezeaza ideea poate fi solutia pentru tine.
Pentru masini mai potente existe suporti ce se ataseaza pe carligul de remorcare si cu extensie ajunga la vreo 6 biciclete. Face Thule unul de-asta.

Prinderile la 47 pentru barele de acoperis sunt destul de dubioase iar daca in carte spune maxim 50 kg eu nu ti-as recomanda sa depasesti aceasta valoare cu mai mult de 10%.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 24 Jan 2013, 16:32 
Offline

Joined: 19 Jul 2009, 20:15
Posts: 175
Location: Bucuresti
Cautam o solutie cu bare, pentru a putea transporta si o cutie sau niste skiuri cand am nevoie.

Cam de ce spui imi era frica.
Am gasit niste modele de bare care se pot prinde pe alfa 147 3 usi, da rnu e nimic stralucit la ele, si se rezuma la 50kg. care 50 kg inseamna 2 bicle, nici decum 3 cu tot cu suporti si bare.
Nu am gasit vreun model de la un producator serios, care sa se poate monta pe masini cu 3 usi si sa ofere 75 de kg.


Top
   
PostPosted: 24 Jan 2013, 17:03 
Offline

Joined: 19 Jul 2009, 20:15
Posts: 175
Location: Bucuresti
Ok, dar 15ele nu are caroseria ceva mai teapana decat 147 - adica nu suporta mai mult plafonul de 156 decat de 147?
O sa ii verific si pe automaxi, dar la prima privire nu am vazut compatibilitati cu 147 3 usi.


Top
   
PostPosted: 24 Jan 2013, 18:08 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6693
Location: Brasov... oarecum.
@jamesMay si madkat: barele sustin mai mult si de 75kg, nu acolo e problema. Pe plafon, static poti pune mai mult de 75kg, nu acolo e problema. Problema este metoda de prindere a barelor: acele lamele se prind intre cheder si plafon in niste decupaturi minuscule, din punctul meu de vedere. Apoi bara se strange, sa ii zicem asa, de la ambele capete, bine.
Ei bine, aceasta metoda de prindere nu garanteaza ca 50kg masa x acceleratia (datorata decelerarii masinii) = nu zboara de pe masina. Probleme pot aparea la denivelari sau in curbe.
La 47 in 3 usi pentru bara din spate nu are nici macar acele decupaturi pe care le are pentru cea din fata. Deci bara din spate strange plafonul si in plan orizontal tot efortul se transmite la caroserie prin frecare. Nu exista o piedica, asa cum exista pentru fata.

Dar: bare pe masina = 3 x 14kg (per bicla) = 42kg => mai ai 6-10kg in care sa te inscri cu barele.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 24 Jan 2013, 21:04 
Offline

Joined: 19 Jul 2009, 20:15
Posts: 175
Location: Bucuresti
'Ia in 3 usi, e ok, nu o sa ai probeleme'. of, of.

De prinderea in 3 usi ma tem si eu. Teoretic am inteles cum sta problema, si inteleg ca 4 bicle ar fi excluse pe masina cu 3 usi.
Practic, sa vad cati bani se pot aloca si cat de serioase sunt prinderile, dar tot nu as risca la 4.

bare pe masina = 3 x 14kg (per bicla) = 42kg => mai ai 6-10kg in care sa te inscri cu barele. - un uita si prinderile de bicla, 3-5 kg * prinderii. depinde :))


Top
   
PostPosted: 15 Feb 2013, 17:46 
Offline
User avatar

Joined: 22 May 2011, 22:56
Posts: 315
Car: Giulietta QV
Location: Bucuresti
salut,

eu am portbagaj pe 147 cu 4 usi. sistemul de prindere este asemanator pentru 2 si pentru 4 usi, difera foarte putin. este la fel de sigur pentru ambele variante, cel putin asa a rezultat din toate cautarile pe care le-am facut inainte de achizitie.

am carat 4 biciclete (MTB). la viteze ce depaseau 100km/h simteam masina instabila. trebuie NEAPARAT ca sistemul de bare sa fie unul performant daca vrei sa transporti de regula 4 biciclete, nu recomand la prealpina, care este bun pentru 2 maxim 3.

_________________
Giulietta QV Image


Top
   
PostPosted: 19 Feb 2013, 08:43 
Offline

Joined: 19 Jul 2009, 20:15
Posts: 175
Location: Bucuresti
10x de info.

Ce am mai vazut, este si un 147 cu 2 usi, care avea prinderi de la T***e. Dar pe siteul lor scrie sus si tare ca nu au solutii pentru 147 3 usi.


Top
   
PostPosted: 19 Feb 2013, 20:37 
Offline
User avatar

Joined: 22 May 2011, 22:56
Posts: 315
Car: Giulietta QV
Location: Bucuresti
Daca Thule nu mai are in gama, inseamna ca l-au retras. Probabil au avut motive intemeiate.

_________________
Giulietta QV Image


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited