It is currently 30 Nov 2024, 06:35

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
PostPosted: 08 Jan 2013, 23:30 
Offline

Joined: 09 Aug 2010, 15:08
Posts: 7
Salut dragi alfisti, (popesor alfa romeo 147 jtd 16v mjet, 110 kw (150CP), 2005)

Ca tot au venit frigurile, totodata si problemele de pornire dimineata la temperaturi sub zero grade.
Am urmatoarea problema: La temperaturi scazute ( de ex azi dimineata au fost -7 grade in Cluj Napoca) masina porneste foarte, foarte, foarte greu. Mai exact se inneaca de parca nu ar avea motorina. Intr-un final a pornit dupa o "tuse" lunga, si a scos un nor de fum alb. Mentionez ca am pus contactul de vreo 3 sau 4 ori, in reprize de cel putin 10-15 secunde, inainte de a da la automat.

La un service mi-a spus e din cauza senzorului de temperatura lichid de racire. L-am schimbat. Problema e ca am dat jos Valeo, si am pus ceva noname. Am comandat deja alt Valeo original.

Am schimbat bujii, am verificat bujiile cu un bec, initial crezand ca nu tine cuplat releul suficient pt a incalzii bujiile. Si surprinzator sta cuplat si dupa ce dispare becul de bujii de pe bord ( sta cam 20 de secunde bune).

Voi ce parere aveti? Ar putea fii senzorul de temperatura apa ? Din cate am inteles din ce mi-a spus la service, are 2 functii: prima, ca iti indica temperatura in bord, si cea de-a doua, ar fii sa tina motorul mai turat la temperaturi scazute, pana se incalzeste ( un fel de shoc la dacia 1310? ) (chiar dupa ce am pornit azi la -7 grade, nu am sesizat mare diferenta in turatie. Poate ca nu statea la 850 rpm ca de obicei, ci la 900rpm, dar nu sunt sigur)

Astept un raspuns din partea voastra,
O seara faina !


Top
   
PostPosted: 15 Jan 2013, 00:16 
Offline
User avatar

Joined: 20 Mar 2009, 05:04
Posts: 327
Car: Alfa 147 JTD
Location: Timisoara <=> Hunedoara
In general un diesel porneste greu la rece din 2 motive:
1 Buji stricate
2 Compresie

Cati km are maina? Verifica si compresia altceva nu stiu ce ar mai putea fi.


Top
   
PostPosted: 15 Jan 2013, 10:53 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
Curata egr si vezi daca ai multa murdarie in jurul pompei inseamna ca pierzi motorina din pompa.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 15 Jan 2013, 19:25 
Offline
User avatar

Joined: 22 Sep 2008, 14:45
Posts: 2189
Car: Vauxhall Frontera
Location: Haibach-DE
darxyde Quote:
Salut dragi alfisti, (popesor alfa romeo 147 jtd 16v mjet, 110 kw (150CP), 2005)

Am schimbat bujii, am verificat bujiile cu un bec, initial crezand ca nu tine cuplat releul suficient pt a incalzii bujiile. Si surprinzator sta cuplat si dupa ce dispare becul de bujii de pe bord ( sta cam 20 de secunde bune).

Voi ce parere aveti?
Astept un raspuns din partea voastra,
O seara faina !
pai , parerea mea e ca nu ar trebui sa ramina cuplat dupa cele 20 de secunde . Ai masurat bujiile ? Le-ai aprins ? Sint bune toate ? Eu cred ca releul nu mai decupleaza si ti-a cam prajit bujiile . Bateria e buna ?

_________________
“Nothing can keep me away from the love of God”-Ayrton Senna Da Silva

Alfa 159 SW 2,4 JTDm 210 PS - neagra
Alfa 146 1,7 16v Boxer 129 ps[/b]
Ex. Alfa 159 SW 1,9 Jtdm 16v Ti
Ex.Alfa 159 SW 1;9 JTDM 16v 150+ ps rosie :cry:
Ex. Alfa 156 SW 1,9 JTD 8v 140 ps


Last edited by alfa146 on 15 Jan 2013, 19:38, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 15 Jan 2013, 19:29 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
bujiile stau mai mult alimentate chiar daca se stinge becul , verificat si la dci :D

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 15 Jan 2013, 20:57 
Offline

Joined: 17 Apr 2012, 18:15
Posts: 222
Car: 159 1.9jtdm
Location: IASI
Becul martor de bujii, indica faptul ca bujiile au ajuns la capacitatea maxima de pornire, ( nicedecum ca sau oprit), atunci cand se stinge. Bujiile sunt cuplate in continuare si dupa pornire cam 20 de secunde, aproximativ, pentru incalzirea amestecului de motorina in continuare.
Motorina se aprinde la o temperatura ridicata , realizata prin compresia aerului. Motorul fiind rece si aerul aspirat la fel, este nevoie de un ajutor: bujiile incadescente.


Top
   
PostPosted: 16 Jan 2013, 15:14 
Offline

Joined: 09 Aug 2010, 15:08
Posts: 7
Bujiile le-am schimbat de 2 ori, si nu e nici o diferenta. Le-am verificat de fiecare data, toate se incalzesc.

Acum am schimbat iarasi senzorul de temperatura antigel. Nu pot sa spun daca problema s-a rezolvat, pt ca s-a incalzit afara.

O intrebare am pt posesorii de alfa 147 Diesel: In conditii de -10 grade (sa zicem), chiar dupa pornire, ar trebui sa stea motorul ceva mai turat la relanti, decat de obicei?
radu_gostian Quote:
Cati km are maina? Verifica si compresia altceva nu stiu ce ar mai putea fi.
Masina are in jur de 100.000 km.

Referitor la compresie: Nu cred ca sunt probleme, pt ca am frana de motor foarte sanatoasa. Din cate stiu eu, frana de motor este direct proportionala cu raportul de compresie.


Top
   
PostPosted: 16 Jan 2013, 15:42 
Offline
User avatar

Joined: 09 Dec 2010, 15:42
Posts: 101
Car: Alfa 156 CrossWagon
Location: Bucuresti
Frana de motor se realizeaza la o turatie de peste 2000rpm, pe cand la pornire electromotorul iti invarte motorul la o turatie mica de sub 1000 rpm; rezulta o diferenta mare de compresie.

Cauze posibile de ce nu-ti porneste:
- bateria nu-i ofera suficient curent si/sau tensiune electromotorului ca sa invarta; cauza: un element(din 6) mort sau bateria pe moarte;
- pompa de injectie nu face suficienta presiune; cauza:valve stricate sau dispozitivul de reglare a presiunii intzepenit "pe deschis"
- injectoarele nu functioneaza cum trebuie (cel putin 2)
- motorina de proasta calitate/ de vara.

_________________
Alfa CrossWagon
Alfa Romeo 156 SW 1.9 8V


Top
   
PostPosted: 16 Jan 2013, 16:13 
Offline

Joined: 09 Aug 2010, 15:08
Posts: 7
teo1teo Quote:
Frana de motor se realizeaza la o turatie de peste 2000rpm, pe cand la pornire electromotorul iti invarte motorul la o turatie mica de sub 1000 rpm; rezulta o diferenta mare de compresie.

Cauze posibile de ce nu-ti porneste:
- bateria nu-i ofera suficient curent si/sau tensiune electromotorului ca sa invarta; cauza: un element(din 6) mort sau bateria pe moarte;
- pompa de injectie nu face suficienta presiune; cauza:valve stricate sau dispozitivul de reglare a presiunii intzepenit "pe deschis"
- injectoarele nu functioneaza cum trebuie (cel putin 2)
- motorina de proasta calitate/ de vara.
in primul rand, ms pt raspuns.
- bateria proaspat cumparata, de nici 1 luna de zile(si eu m-am gandit initial ca nu da curent destul, asa ca am pus una noua)
-injectoare curatate, sigur merg toate 4
- motorina e de la omv, standard, pe pompa la ei zice -25 de grade, daca bine tin minte.
- cu pompa de injectie nu stiu ce sa spun, incerc sa ii fac o verificare.


Top
   
PostPosted: 16 Jan 2013, 17:35 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6693
Location: Brasov... oarecum.
darxyde Quote:
O intrebare am pt posesorii de alfa 147 Diesel: In conditii de -10 grade (sa zicem), chiar dupa pornire, ar trebui sa stea motorul ceva mai turat la relanti, decat de obicei?
Cu cat e mai frig cu atat sta mai mult motorul peste turatia de relanti. Este un "soc", la fel cum era la Dacia 1300, spre exemplu, doar ca acolo era manual. La zgribau sanatos sta cateva zeci de secunde bune motorul peste turatia de relanti normala si treptat revine.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 16 Jan 2013, 20:22 
Offline

Joined: 17 Apr 2012, 18:15
Posts: 222
Car: 159 1.9jtdm
Location: IASI
Daca ar fi pompa de inalta, ar face probleme si la cald. Sistemul de injectie zic ca ar fi ok. Trebuie verificat senzorii, sigur face figuri vreo unul la frig. Poate si cel de turatie motor, de la volanta, sau cel de temperatura motorina. Verifica si filtrul de motorina. Cu o diagnoza verifici valorile la rece, si depistezi mai usor!


Top
   
PostPosted: 16 Jan 2013, 22:52 
Offline
User avatar

Joined: 22 Jun 2010, 18:28
Posts: 37
Location: Tg Mures
Exact la fel si a mea. Sunt foarte curios ce gasesti. Eu in disperare de cauza m-am hotarat sa ii schimb bujiile chiar daca mecanicul zicea ca ar fi bune. Am schimbat si un releu de bujii si senzorul de temperatura al lichidului de racire. Acum caut mecanic care sa aiba curaj sa imi schimbe bujiile. Pana acum nu se baga nimeni pt ca se pot rupe.... Oare oamenii astia schimba numai la masini pe benzina????


Top
   
PostPosted: 17 Jan 2013, 11:25 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2010, 13:00
Posts: 83
Car: 147 1.6 120CP
Location: Cluj-Napoca, RO
Riscul ruperii in momentul schibmarii bujiilor incadescente exista la toate Diesel-urile, au un diametru mult mai mic decat bujiile aflate pe benzinare.
Recomandarea mecanicului meu a fost sa se dea cu degripant de 2 - 3 ori intr-un interval de 24 ore inainte de schimbarea lor.
Tind sa cred ca sunt bujiile pentru ca exact la fel ii facea unui coleg care are un Opel Astra 1.9 CDTI (din cate stiu e aproape acelasi motor ca JTD-ul de pe Alfa).


Top
   
PostPosted: 24 Jan 2013, 22:24 
Offline
User avatar

Joined: 22 Jun 2010, 18:28
Posts: 37
Location: Tg Mures
ai rezolvat ceva?????


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 14 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited