comanr Quote:
@amotida...si eu aveam impresia ca merg cat de cat si cand am ajuns in bucuresti eram ultima gasca de pe sosea.mi se parea ca se fac liniute intre semafoare si intr un fel chiar asa si era.consumul o luase razna...
-intotdeauna cand ajungi intr-un oras mare si necunoscut sofatul ti se pare mai altfel, uneori chiar mai dificil; eu cred ca -in majoritatea cazurilor- acest fapt se datoreaza in primul rand "necunoscutului' si dupa putin timp fiecare sofer isi da seama de ce si cum.
-hai sa-ti citez o remarca a unui turist roman ajuns in Atena de exemplu:
"Cred ca în Atena sofatul si pilotatul la risc maxim reprezinta un adevarat stil de viata." (citat luat de pe
http://forum.softpedia.com/topic/584875 ... e__st__126" onclick="window.open(this.href);return false; , aflat la postarea cu numarul 130). Cand am citit asta, mi-a venit instantaneu sa zambesc, stiu la ce se referea tipul, insa, pentru mine care traiesc in acest oras de foarte multi ani nu este nimic care sa implice si expresia "risc", dimpotriva, cred ca se conduce destul de organizat, civilizat si fara pericole reale, condusul pentru mine in acest oras fiind unul mult mai lejer decat in Iasi de exemplu (unde se conduce realmente haotic, respectul dintre soferi lipsind aproape cu desavarsire, marcajele rutiere si semaforizarea sunt mult prea deficitare, pietoni "sinucigasi", etc...dealtfel cred ca in zona Moldovei se conduce cel mai urat din toata tara noastra)
-ceea ce vreau sa spun este ca doar necunoscutul si senzatia de "altfel" fata de cum e obisnuit un anumit sofer ii poate crea o alta impresie uneori... crede-ma ca de multe ori am trecut prin Bucuresti cu masina si niciodata sofatul in sine sau comportamentul celorlalti soferi nu mi-a facut vreo impresie mult prea deosebita fata de conditiile cu care am fost obisnuit personal (dimpotriva, as putea spune ca, Bucurestiul chiar de nu este un oras pe care sa-l cunosc, mi-a parut un pic mai lejer in trafic decat Atena si mai putin periculos deoarece nu sunt asa multe scutere precum la mine aici, in orice caz, niciodata nu mi-a dat impresia de "liniute la semafoare" asa cum zici... aici as putea insa sa-ti explic mai pe larg de ce tie ti-a dat impresia aia: in toate orasele mari si deci mai aglomerate, majoritatea soferilor nu stau sa piarda timpul pe la semafoare, lumea e mai "grabita" de fel...). Daca am intreba pe colegii bucuresteni sunt sigur ca nu au niciodata impresia (despre sofatul in capitala) care ai avut-o tu care nu erai obisnuit cu orasul respectiv.
-in sfarsit... ca sa revin ceva mai la obiect cu subiectul topicului: consider ca rolul cel mai mare in cresterea consumului de carburant in regim urban il are traficul in sine, mai precis
numarul de frane si de demaraje pe care esti nevoit ca sofer sa le faci pe o distanta determinata... poti sa fii tu sofer si intr-un oras mai mic, daca un traseu pe care il faci zilnic (sa zicem unul de vreo 10 km, doar in interiorul orasului) implica mai multe opriri si demaraje decat pe o distanta similara din New York sa zicem, consumul mai mare cu aceeasi masina, motor si sofer, va fi cel care pe distanta respectiva a avut mai multe franari, demaraje (determinate de numarul de semafoare pe care le prinzi pe rosu, trafic in general, opriri la treceri de pietoni si intersectii de orice fel), indiferent de oras.