It is currently 28 Nov 2024, 16:56

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 509 posts ]  Go to page Previous 113 14 15 16 1721 Next
Author Message
PostPosted: 12 Jan 2013, 21:42 
Offline

Joined: 17 Feb 2012, 23:36
Posts: 103
Car: Alfa Romeo 159
Location: Zalau
Nu vi se pare un pic exagerat un consum de 12% in Cluj, pentru motorul 1.9 jtd 8V ? mai scade la 10 uneori, cand traversez orasul si nu e foarte aglomerat, dar in rest tot la 11-12 sta. Nu conduc agresiv, merg pe o plaja de turatii de 1500-2500 tot timpul. E drept ca locuiesc mai "pe deal" si am de urcat cand ma intorc, dar in contrast cu asta am de coborat cand merg in oras, deci n-ar trebui sa influenteze prea mult consumul zona unde locuiesc. Ar putea fi cauzat de faptul ca fac drumuri scurte, deci motorul e in mare parte rece ? de obicei drumurile mele urbane dureaza 10-15 minute, dupa care pauza cateva ore.


Top
   
PostPosted: 13 Jan 2013, 14:54 
Offline

Joined: 25 Jun 2012, 02:09
Posts: 46
Car: alfa romeo 159
Razor26 Quote:
Nu vi se pare un pic exagerat un consum de 12% in Cluj, pentru motorul 1.9 jtd 8V ? mai scade la 10 uneori, cand traversez orasul si nu e foarte aglomerat, dar in rest tot la 11-12 sta. Nu conduc agresiv, merg pe o plaja de turatii de 1500-2500 tot timpul. E drept ca locuiesc mai "pe deal" si am de urcat cand ma intorc, dar in contrast cu asta am de coborat cand merg in oras, deci n-ar trebui sa influenteze prea mult consumul zona unde locuiesc. Ar putea fi cauzat de faptul ca fac drumuri scurte, deci motorul e in mare parte rece ? de obicei drumurile mele urbane dureaza 10-15 minute, dupa care pauza cateva ore.
Nu, nu pare exagerat, dealtfel motivele ti le-ai descris singur.
-159 e o masina destul de grea iar motorul de 1.9 8v (pe care dealtfel il am si eu) este cam slabut pentru ea. In oras, ai o gramada de semafoare, de multe ori nu apuci sa-i dai a 3-a, pe a 4-a rar o vezi, locuiesti mai "pe deal", drumuri prea scurte in care nici macar n-apuca motorul sa se incalzeasca. Intr-un oras cu trafic intens si facand drumuri scurte, consumul pentru o 159 8v este normal sa fie cuprins intre 10,5 si chiar 14 uneori. E cazul meu, stau intr-un oras de genu', de Atena e vorba, si nu rar vad consumuri de peste 12-13-14 chiar si 15 la suta...o nenorocire sa ai un diesel intr-un oras cu trafic intens si sa faci doar drumuri scurte; ca sa nu-ti mai zic cat de des vad ca DPF-ul intra in regenerari; poate ca cineva imi va zice ca Clujul nu e Atena dar consumuri mari am vazut si in orasul meu de bastina, Iasi). Din pacate, Alfa nu face motoare diesel economice, nici macar la drumuri extraurbane motorul de 8v de pe 159 nu e unul economic, dimpotriva.


Top
   
PostPosted: 13 Jan 2013, 15:38 
Offline

Joined: 17 Feb 2012, 23:36
Posts: 103
Car: Alfa Romeo 159
Location: Zalau
Inteleg... ma gandeam si eu ca sunt destui factori care sa justifice un consum mare, insa cifra mi s-a parut un pic exagerata.
Exrtaurban e ok comparativ cu alte motoare JTD , dar fata de diesel-urile altor marci sta ceva mai rau la consum, asa este. Ideea cu motorul slabut pentru greutatea masinii n-o prea aprob, poate e valabila la cele pe benzina de 1.2 sau 1.4 pe o caroserie de ~1400 kg, dar cred ca la 1.9 diesel - 120 cp sunt suficienti pentru ca o masina de 1600 kg sa nu "tuseasca", nu cred ca cele de 150 cp consuma mai putin.

Oricum, vroiam sa vad daca mai e cineva cu un consum urban asemanator, mai ales pe acelasi motor, merci de raspuns !


Top
   
PostPosted: 13 Jan 2013, 17:03 
Offline
User avatar

Joined: 01 Sep 2012, 22:14
Posts: 447
Car: Alfa 159
Eu stau in Bucuresti si in cele mai mari aglomeratii pe ultimii 1000 KM am 9.8. Daca mai mergi si seara pe la un mall/film, etc scade la 9.4 sau 9.5, dupa care iarasi urca la 9.8.

Asadar mai mult ca sigur este o problema (verifica sonde, senzori, EGR, DPF, etc).

La fel si colegul, la mine DPF se regenereaza la 400-500 KM si circul doar in DPF. Faptul ca la tine se regenereaza atat de des si obtii asemenea consumuri SF, denota o posibila problema.

Inca ceva:

@Razor 26 - NU MAI SCHIMBA la 1500-2500. Schimba ca si cum ai conduce o benzina - 2.500 - 3.000, chiar 3500!

Stilul tau de condus genereaza consum mare si uzura prematura a turbina, etc.

_________________
NOW: Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 120 CP + ; Mitsubishi Lancer Sedan - 2.0 DID - 10.2009 - 140 CP/330 NM
Ex: BMW 325 - 2004 - ///M pack - 192 CP
BMW 320 - 2000 - 150 CP
Fiat Stilo Coupe - 2002 - Sport pack - 1.8 16 V - 133 CP - giallo ginestro
BMW 316 - 1996 - ///M pack - 105 CP


Top
   
PostPosted: 13 Jan 2013, 17:09 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4279
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
9.8% e consum verificat la pompa sau afisat pe bord ? Intreb deoarece dupa resoftare consumul afisat pe bord este indicat sensibil mai mic, desi din fabrica cand vine masina consumul indicat pe bord este foarte acurat. Cel putin la mine asa a fost si asa e dupa remap...

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 13 Jan 2013, 17:37 
Offline
User avatar

Joined: 01 Sep 2012, 22:14
Posts: 447
Car: Alfa 159
georgeg Quote:
9.8% e consum verificat la pompa sau afisat pe bord ? Intreb deoarece dupa resoftare consumul afisat pe bord este indicat sensibil mai mic, desi din fabrica cand vine masina consumul indicat pe bord este foarte acurat. Cel putin la mine asa a fost si asa e dupa remap...
Salut,

Consumul la pompa este ~10 acum. Dar sa stii ca de cateva ori cand am calculat la pompa si culmea, a iesit si in minus (-0.2-0.4).

Inca ceva: De cand am luat masina alimentez NUMAI DE LA Rompetrol, acea motorina cu cifra octanica de 55 (imi scapa acum denumirea).

PS: Nu mai pot sa editez mai sus, dar am scris "si circul doar in DPF", vroiam sa scriu "circul doar in bucuresti".

_________________
NOW: Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 120 CP + ; Mitsubishi Lancer Sedan - 2.0 DID - 10.2009 - 140 CP/330 NM
Ex: BMW 325 - 2004 - ///M pack - 192 CP
BMW 320 - 2000 - 150 CP
Fiat Stilo Coupe - 2002 - Sport pack - 1.8 16 V - 133 CP - giallo ginestro
BMW 316 - 1996 - ///M pack - 105 CP


Top
   
PostPosted: 13 Jan 2013, 18:19 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7428
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
Cetanica..

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 13 Jan 2013, 18:34 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
@all
ceea ce conteaza cel mai mult la mersul cu un motor benzina/diesel fie el cu dpf este incarcarea pe motor (load-ul).mergand turat insemna ca folosim trepte inferioare de viteza preponderent si implicit avem o incarcare pe motor mica.
eu am observat ca poti merge lejer si cu 2200 rpm si cu mai putin atat timp cat nu apesi acceleratia mult, exact ca la o cutie automata, daca vrei demaraj ,retrogradezi manual si ai turatie mare si incarcare mica pe motor.

lucrul acesta duce la o autocuratire a motorului, si regenerari rare ale dpf ului , am deja peste 30k fara nici o problema la egr(nu am dpf).
mersul bun, un egr bun, un termostat bun si un ulei de care trebuie asigura curatirea si functionarea corecta a unui motor diesel pentru intreaga sa viata.

cauzele care duc la generarea de cenusa suplimentara, neprielnica dpf si egr sant:

-filtru de aer neinlocuit la timp
-ulei necorespunzator si neschimbat la timp
-remap(depinde cat de agresiv e)
-starea proasta a injectoarelor/pompei
-termostat defect
-mers cu incarcare mare pe motor mai ales la rece(mers subturat)

un motor curat(la interior) consuma putin .

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 13 Jan 2013, 22:10 
Offline

Joined: 25 Jun 2012, 02:09
Posts: 46
Car: alfa romeo 159
alex159jtd Quote:
Eu stau in Bucuresti si in cele mai mari aglomeratii pe ultimii 1000 KM am 9.8. Daca mai mergi si seara pe la un mall/film, etc scade la 9.4 sau 9.5, dupa care iarasi urca la 9.8.
.... Faptul ca la tine se regenereaza atat de des si obtii asemenea consumuri SF, denota o posibila problema.
1. Dupa cate vad, tu ai motorul de 16v, ala de 150cp, nu ca noi pe ala de 8v, 120cp... Greutatea masinii la desele plecari de pe loc in trafic e suportata probabil mai bine de cei 150 cp ai tai decat la noi...alta explicatie nu vad, oricum ma mira foarte mult consumul tau, pare ceva excelent! Crede-ma ca nici cu motorul de 2.0 diesel ce l-am avut pe o audi a3 (un motor mai economic decat cele facute de alfa romeo) nu reuseam sa scot consumuri asemeni tie in Bucuresti intr-un oras precum Atena; nici macar cu recunoscutul motor economic pe benzina 1.4 tfsi al lui audi ce l-am avut tot pe o A3 nu ma puteam lauda in Atena ca am consum mic (cu ala aveam 9-11%, uneori chiar si 12%, in raport de diverse conditiii) Conteaza insa foarte mult si cum este perceputa de fiecare notiunea de "trafic intens...(pt mine inseamna ceea ce spune multa lume "bara la bara", semafoare multe, conditii in care mergi mai mult cu a 1-a si a 2-a, rar sa prinzi o portiune sa bagi si pe-a 3-a)
2. Nu ne spui si daca consumurile de care zici tu sunt facute tot in aceleasi conditii descrise (motor ce nu apuca sa se incalzeasca pe parcursul putinilor km in care este masina utilizata zilnic)
3. Consumurile "SF" descrise de mine (pt Atena) sunt absolut reale, masina nu cred sa aiba nicio problema (in alte conditii, extraurban sau mai putine semafoare, mai putin trafic, etc, consumul fiind ok, asemeni cu alte consumuri descrise de alti detinatori de 159 8v, 120cp)
4. Spre comparatie, in luna august (cand Atena e mult mai libera datorita concediilor), consumul meu este intre 9 si 11, max 12%.
Sau uneori, cand am vreun drum prin oras pe vreun bulevard cu multe benzi si cu mai putine semafoare (deci exclusiv pe genul asta de portiuni) atunci in bord imi indica si mie 8,5-9 sau max 10%. Totul difera de la caz la caz, de la traficul existent, de la cate plecari de pe loc ai pe o anumita portiune.


Top
   
PostPosted: 13 Jan 2013, 22:33 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
@amotida
eu cred ca motorul in 8v este o unitate mai robusta si mai economica decat cel in 16v desi nu e la fel de puternic.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 13 Jan 2013, 22:50 
Offline

Joined: 25 Jun 2012, 02:09
Posts: 46
Car: alfa romeo 159
comanr Quote:
@amotida
eu cred ca motorul in 8v este o unitate mai robusta si mai economica decat cel in 16v desi nu e la fel de puternic.
Nu stiu ce sa zic, probabil sa fie si-asa cum zici tu...dar, eu personal, simt lipsa de putere/in raport cu greutatea (si asta e un factor ce mareste consumul in conditii de trafic intens, cred...poate e si doar o impresie de-a mea dat fiind ca masina ce o am acum are cel mai mic raport cp/kg dintre toate cele ce le-am mai detinut pana acum) si d-aia dau mai sus acea incercare explicativa.


Top
   
PostPosted: 13 Jan 2013, 23:08 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
Stai linistit, nu esti singurul care spune asta.condusa mai putin agresiv o sa vezi ca sta bine la consum.
eu am un dci de 48kw cu care daca merg cu 140(gps) consum cu un litru mai mult decat alfa la viteza aia.adica in jur de 9l/100km.
daca merg cu 95(gps) masina in 96km a consumat 3.6litri(la pompa).
fiecare model are "hot spot" ul sau unde ai un consum optim.
in trafic lenes de oras dieselul consuma undeva la 4 sau 5 litri pe ora cu ac pornit.nu are sens sa faci consumul, sau mai bine zis cresc erorile atunci cand mai mult stai.
alfa 159 e masina de mers la drum, nu I face bine orasul aglomerat.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 13 Jan 2013, 23:08 
Offline

Joined: 17 Feb 2012, 23:36
Posts: 103
Car: Alfa Romeo 159
Location: Zalau
Si alex159JTD are tot motorul 8v , doar ca i-a schimbat soft-ul. Eu sincer nu simt lipsa de putere, poate si pentru ca din cand in cand mai conduc un TDI de 101 cp pe o caroserie de 1500 kg, dar nici acolo nu sunt nemultumit. Cred ca depinde mai mult de cum fortezi acele demaraje , decat de puterea motorului ( oricum nu folosesti toti CP decat in 4000 rpm ).

Alex159jtd, nu stiu cum conduci tu cu schimburi in 3000-3500 si ai consum de 9.8, stiu ca un mers subturat nu e recomandat nici pentru consum nici pentru fiabilitatea motorului dar nici chiar asa. Cand ma grabesc schimb si la 3000 , se intampla extrem de rar in oras, dar atunci consumul creste si mai tare. In plus, pana e motorul rece eu stiu ca nu-i recomandat sa-l turezi prea tare , iar eu facand drumuri scurte ajung destul de rar la o temperatura decenta.


Top
   
PostPosted: 13 Jan 2013, 23:37 
Offline

Joined: 25 Jun 2012, 02:09
Posts: 46
Car: alfa romeo 159
comanr Quote:
condusa mai putin agresiv o sa vezi ca sta bine la consum.
Crede-ma ca si pe mine ma ustura la buzunar pretul motorinei, nu e vorba de condus agresiv.
Sigur e ca nu incurc pe altii pe sosea dar nu e vorba deloc de agresivitate.


Top
   
PostPosted: 14 Jan 2013, 00:10 
Offline

Joined: 05 Jun 2012, 23:42
Posts: 265
Car: 159 Bella
Mie mi-a consumat in 700km facuti in oras 11l dar asta in conditii de iarna si mers destul de nervos...golful 5 al prietenei a consumat 10l mers babeste si e motor de 1.6 benzina.
Deocamdata sunt super multumit de ea.


Top
   
PostPosted: 14 Jan 2013, 09:04 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
@amotida
si eu aveam impresia ca merg cat de cat si cand am ajuns in bucuresti eram ultima gasca de pe sosea.mi se parea ca se fac liniute intre semafoare si intr un fel chiar asa si era.consumul o luase razna, era benzina mai ieftina totusi.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 14 Jan 2013, 10:33 
Offline

Joined: 29 Nov 2009, 11:10
Posts: 1611
Dupa acel consum de 5.8 scos we trecut, pe aceeasi ruta BV - Buc, am incercat aseara sa vad daca sunt departe de adevar, consum pe care nu l-am facut si la pompa, doar CB. Resetat CB in BV, plimbat un pic prin oras, in afara localitatilor mers cu peste 140 max 160, din Ploiesti incoa` in localitati regulamentar, in afara localitatilor intervalul 110 - 130 max. Intrat in Buc, pozat afisajul cand am ajuns acasa. Diferente fata de tura trecuta : 3 pers in masina fata de 2, ceva bagaj in plus, si ceva mai mult plimbat prin BV, dupa resetarea CB-ului.
Attachment:
Picture 416.jpg
Picture 416.jpg [ 40.27 KiB | Viewed 1607 times ]
Attachment:
Picture 417.jpg
Picture 417.jpg [ 40.29 KiB | Viewed 1607 times ]


Top
   
PostPosted: 14 Jan 2013, 10:35 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2010, 08:59
Posts: 2499
Location: Bucuresti
Esti imposibil si nu mai vorbesc cu tine! :tongue:

_________________
Ford Focus Wagon ST-Line
Ex: Giulietta my2017 2.0 JTDM-2, 175 CP
Ex: Giulietta 2.0 JTDM-2, 170 CP
Ex: FURIA ALBA, AR 159 JTDM, 210 CP


Top
   
PostPosted: 14 Jan 2013, 10:57 
Offline
User avatar

Joined: 03 Dec 2011, 19:11
Posts: 213
Car: 147 1.9 JTDM-Jet 16V
Location: Bucuresti
Doamne... nu consum eu cu 1.9 impinsa la vale cat cosnuma el :shock: il are pe necuratu in rezervor, alta explicatie eu nu am :shock:

_________________
----------------------------------------------------------------
Alfa Romeo 147 1.9 Jtdm 150cp++

ex: Peugeot 307 1.6HDI 110cp++


Top
   
PostPosted: 14 Jan 2013, 12:41 
Offline
User avatar

Joined: 15 Nov 2009, 17:26
Posts: 921
Location: London
147seb Quote:
Doamne... nu consum eu cu 1.9 impinsa la vale cat cosnuma el :shock: il are pe necuratu in rezervor, alta explicatie eu nu am :shock:
Inteleg ca ai 16v si esti in Bucuresti...insa nu cred ca are rost sa te plangi. Cu oricare diesel pe 147 se scot niste consumuri care nu au comparatie cu 159. Eu in afara consumam si 3.5 daca mergeam cu 60 ( asta am incercat-o cand il asteptam pe un prieten pe serpentine sa depaseasca un tir ...si mergeam incet) si daca mergeam normal scoteam un 5. In Cluj scoteam 7.5-8.5 depinde de stilul de mers.


Ca sa va spun si un consum mai sus de care nu cred ca se poate ajunge cu 8v in afara. 8.3 sau 8.7 ceva de genu. 4 in masina + AC + forja dupa un Seria3 din 2010 xdrive 2.0 diesel (tipu zicea ca avea vreo 240 de cai ca avea chip m facut in reprezentanta) si un tdi remapat la vreo 140 de cai. A ....si intre noi 3 s-a mai bagat si un suparat cu ceva SUV Subaru ...20xt parca sau ceva de genu ...in linie dreapta ma cam ingropa.

_________________
Alfa Romeo 147 1.9 Jtd 115 cp


Top
   
PostPosted: 14 Jan 2013, 13:33 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2011, 10:41
Posts: 1293
Car: Alfa Romeo 156
Location: Bucuresti
Haideti, nu mai fiti invidiosi, e doar consumul de CB. Plus ca de la BV la B cu exceptia urcatului spre Predeal, tot drumul este la vale, ca sa zicem asa... :)

_________________
Alfa Romeo 156 JTDm


Top
   
PostPosted: 14 Jan 2013, 19:10 
Offline

Joined: 25 Jun 2012, 02:09
Posts: 46
Car: alfa romeo 159
comanr Quote:
@amotida...si eu aveam impresia ca merg cat de cat si cand am ajuns in bucuresti eram ultima gasca de pe sosea.mi se parea ca se fac liniute intre semafoare si intr un fel chiar asa si era.consumul o luase razna...
-intotdeauna cand ajungi intr-un oras mare si necunoscut sofatul ti se pare mai altfel, uneori chiar mai dificil; eu cred ca -in majoritatea cazurilor- acest fapt se datoreaza in primul rand "necunoscutului' si dupa putin timp fiecare sofer isi da seama de ce si cum.
-hai sa-ti citez o remarca a unui turist roman ajuns in Atena de exemplu:"Cred ca în Atena sofatul si pilotatul la risc maxim reprezinta un adevarat stil de viata." (citat luat de pe http://forum.softpedia.com/topic/584875 ... e__st__126" onclick="window.open(this.href);return false; , aflat la postarea cu numarul 130). Cand am citit asta, mi-a venit instantaneu sa zambesc, stiu la ce se referea tipul, insa, pentru mine care traiesc in acest oras de foarte multi ani nu este nimic care sa implice si expresia "risc", dimpotriva, cred ca se conduce destul de organizat, civilizat si fara pericole reale, condusul pentru mine in acest oras fiind unul mult mai lejer decat in Iasi de exemplu (unde se conduce realmente haotic, respectul dintre soferi lipsind aproape cu desavarsire, marcajele rutiere si semaforizarea sunt mult prea deficitare, pietoni "sinucigasi", etc...dealtfel cred ca in zona Moldovei se conduce cel mai urat din toata tara noastra)
-ceea ce vreau sa spun este ca doar necunoscutul si senzatia de "altfel" fata de cum e obisnuit un anumit sofer ii poate crea o alta impresie uneori... crede-ma ca de multe ori am trecut prin Bucuresti cu masina si niciodata sofatul in sine sau comportamentul celorlalti soferi nu mi-a facut vreo impresie mult prea deosebita fata de conditiile cu care am fost obisnuit personal (dimpotriva, as putea spune ca, Bucurestiul chiar de nu este un oras pe care sa-l cunosc, mi-a parut un pic mai lejer in trafic decat Atena si mai putin periculos deoarece nu sunt asa multe scutere precum la mine aici, in orice caz, niciodata nu mi-a dat impresia de "liniute la semafoare" asa cum zici... aici as putea insa sa-ti explic mai pe larg de ce tie ti-a dat impresia aia: in toate orasele mari si deci mai aglomerate, majoritatea soferilor nu stau sa piarda timpul pe la semafoare, lumea e mai "grabita" de fel...). Daca am intreba pe colegii bucuresteni sunt sigur ca nu au niciodata impresia (despre sofatul in capitala) care ai avut-o tu care nu erai obisnuit cu orasul respectiv.
-in sfarsit... ca sa revin ceva mai la obiect cu subiectul topicului: consider ca rolul cel mai mare in cresterea consumului de carburant in regim urban il are traficul in sine, mai precis numarul de frane si de demaraje pe care esti nevoit ca sofer sa le faci pe o distanta determinata... poti sa fii tu sofer si intr-un oras mai mic, daca un traseu pe care il faci zilnic (sa zicem unul de vreo 10 km, doar in interiorul orasului) implica mai multe opriri si demaraje decat pe o distanta similara din New York sa zicem, consumul mai mare cu aceeasi masina, motor si sofer, va fi cel care pe distanta respectiva a avut mai multe franari, demaraje (determinate de numarul de semafoare pe care le prinzi pe rosu, trafic in general, opriri la treceri de pietoni si intersectii de orice fel), indiferent de oras.


Top
   
PostPosted: 14 Jan 2013, 19:39 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6693
Location: Brasov... oarecum.
amotida Quote:
-in sfarsit... ca sa revin ceva mai la obiect cu subiectul topicului: consider ca rolul cel mai mare in cresterea consumului de carburant in regim urban il are traficul in sine, mai precis numarul de frane si de demaraje pe care esti nevoit ca sofer sa le faci pe o distanta determinata... poti sa fii tu sofer si intr-un oras mai mic, daca un traseu pe care il faci zilnic (sa zicem unul de vreo 10 km, doar in interiorul orasului) implica mai multe opriri si demaraje decat pe o distanta similara din New York sa zicem, consumul mai mare cu aceeasi masina, motor si sofer, va fi cel care pe distanta respectiva a avut mai multe franari, demaraje (determinate de numarul de semafoare pe care le prinzi pe rosu, trafic in general, opriri la treceri de pietoni si intersectii de orice fel), indiferent de oras.
...si aici iti dai seama cat de haotic este construit Bucurestiul. Si ca practic, a face o statistica a consumului in acest oras este futil.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 14 Jan 2013, 21:00 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
@amotida

in vara am fost prin Salonic , era aglomerat cat de cat iar majoritatea omenilor conduceau masinute de oras.eu cred ca tu nu alergi cu ce trebuie prin Atena, sincer. era mult mai potrivita o masinuta gen Mito.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 14 Jan 2013, 23:24 
Offline

Joined: 25 Jun 2012, 02:09
Posts: 46
Car: alfa romeo 159
comanr Quote:
@amotida....eu cred ca tu nu alergi cu ce trebuie prin Atena, sincer. era mult mai potrivita o masinuta gen Mito.
Mare adevar ai zis (mai potrivit era un Smart) dar, nu despre asta era vorba... :) Ani la rand imi alegeam masinile pe principiul sa incapa in cat mai multe locuri potentiale pentru parcare. Dar sa-ti mai zic insa ceva, daca ar fi pe principiul ala, nimeni in orasele mari nu ar trebui sa aiba masini mai lungi de 4-max 4,4 metri si cu motoare mai mari de 1.6 si stii foarte bine ca nu e asa
Si ca veni vorba, actuala masina am luat-o anul trecut, am inmatriculat-o in Ro cu gandul ca ne restabilim acolo, deoarece ar fi trebuit ca pana in toamna lui 2012 sa ne fi intors definitiv in tara, insa treburile s-au intarziat si, probabil mai pe la vara ne intoarcem definitiv, vom vedea


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 509 posts ]  Go to page Previous 113 14 15 16 1721 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited