It is currently 02 Dec 2024, 20:24

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 61 posts ]  Go to page 1 2 3 Next
Author Message
PostPosted: 13 Jan 2013, 05:13 
Offline

Joined: 20 Nov 2010, 21:30
Posts: 37
Car: Alfa Romeo GT 2.0JTS
Location: Bucuresti
Salut,

Va rog sa ma ajutati si pe mine cu o informatie.. Abia am refacut motorul la o Alfa Romeo GT 2.0 JTS..si cand spun refacut ma refer la pistoane schimbate, biele, segmenti, cuzineti, honuit bloc, rectificat chiulasa, etc. ( tot ce se face la un proces "rebuild" )
Dimineata, la pornire la rece, imi aparea eroarea de "low engine presure oil", care in mod automat tinand cont de temperaturi m-am gandit ca e uleiul rece, nu are vascozitatea care trebuie, il lasam usor in mersul lui, fara sa-l accelerez, pana cand se ridica temperatura la apa aproape de 90 de grade ( adica pana se incalzea motorul )..intre timp cand ajungea pe la 70 de grade se oprea eroarea de "low engine pressure oil".
In seara asta insa, m-am plimbat putin cu masina prin oras si am avut doua reprize de pana in 6000rpm..si surpriza : eroarea a aparut imediat dupa si "bipaia" continuu..am oprit motorul imediat, l-am lasat 5 minute, l-am pornit, am plecat incetisor de pe loc, am mers 1 km si apoi iar a aparut..daca o tineam accelerata undeva la 4000 de rpm disparea eroarea..cum luam putin piciorul de pe acceleratie si cobora sub 4000 aparea instantaneu eroarea..am tot oprit-o si pornit-o de 50 de mii de ori pana am ajuns acasa..si la fel facea.
Aveti idee de la ce poate fi ? mentionez ca am parcurs 500 de km pana acum de la reconstructie..
Sa fie oare de la ulei ? ( castrol rs 10w60 ) care in reprizele astea sa se fi incins foarte tare si sa se fi subtiat in asa hal incat sa dea eroarea asta ? desi e greu de crezut intrucat este de foarte putin timp in motor si nu avea cum sa-si piarda propietatile atat de repede..


Top
   
PostPosted: 13 Jan 2013, 12:25 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3798
Car: Valeria/Carla
Location: Tim/Buc
Du-te cu masina la cel ce ti-a reconstruit motorul, sa-ti puna un manometru si sa verifice presiunea de ulei, nu e de joaca !

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi - Valeria
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 13 Jan 2013, 14:40 
Offline

Joined: 20 Nov 2010, 21:30
Posts: 37
Car: Alfa Romeo GT 2.0JTS
Location: Bucuresti
O sa ma duc la el in mod cert, insa, stiu ca el nu are adaptare la sonda mea de ulei ca sa poata verifica presiunea cu manometrul..unde m-as putea duce sa fac aceasta operatiune vreo idee ?


Top
   
PostPosted: 13 Jan 2013, 15:30 
Offline
User avatar

Joined: 21 Feb 2008, 00:12
Posts: 408
Car: 156 2,4jtd
Location: Bucuresti
Un test de presiune pe pompa de ulei e esential.
La prima vedere, pare a fi pompa de ulei care ar fi trebuit schimbata odata cu setul motor.
O alta cauza poate fi starea vibrochenului. Are vre-o cota de reparatie, zgarieturi etc?
S-au simtit batai la motor cand aparea eroarea pe bord?


Top
   
PostPosted: 13 Jan 2013, 17:12 
Offline

Joined: 20 Nov 2010, 21:30
Posts: 37
Car: Alfa Romeo GT 2.0JTS
Location: Bucuresti
jUkebOx Quote:
Un test de presiune pe pompa de ulei e esential.
La prima vedere, pare a fi pompa de ulei care ar fi trebuit schimbata odata cu setul motor.
O alta cauza poate fi starea vibrochenului. Are vre-o cota de reparatie, zgarieturi etc?
S-au simtit batai la motor cand aparea eroarea pe bord?
Am schimbat tot in motor si cand spun schimbat ma refer si la reconditionat arbore..mai putin pompa de ulei..care nu dadea semne sub nicio forma cand era motorul "in cap" si consuma ulei cat voia el..
Am vorbit si cu Bogdan ( Tzzivii ) si o sa ma duc maine la cineva care sa-mi ia presiunea la ulei..si de acolo voi vedea cum stau lucrurile..
Acum am pornit-o si vad ca si-a schimbat si timing-ul la aprindere dupa ce s-a incalzit..sunt fluctuatii in acceleratie..si tremura motorul..aseara nu facea asa..
Cat despre schimbat pompa de ulei o data cu setul motor..eu am mai avut 2 masini ( Espero 2.0 benzina si Golf 3 VR6 )pana acum carora le-am refacut motorul in timp.. si la niciuna nu am schimbat pompa de ulei si amandoua merg si acum cu aceeasi pompa si au mai bine de 300k km.
E vreo regula la Alfa Romeo ? Mentionez ca e prima Alfa pe care o detin.. :)

PS: Nu sunt batai la motor ( bataile sunt motivul pentru care am refacut motorul initial :) )


Top
   
PostPosted: 14 Jan 2013, 14:16 
Offline

Joined: 20 Nov 2010, 21:30
Posts: 37
Car: Alfa Romeo GT 2.0JTS
Location: Bucuresti
Salutare,

Este cineva pe aici care poate face comanda de pe ricambi.alfisti.net ?

Preventiv vreau sa schimb si pompa de ulei..nu mai stau la investigatii inutile care sa imi amane inevitabilul :|

PS : voi ce parere aveti..avand in vedere ca am distributia pusa pe masina de fix 500 de km..sa schimb cureaua totusi ?


Top
   
PostPosted: 17 Jan 2013, 18:11 
Offline

Joined: 20 Nov 2010, 21:30
Posts: 37
Car: Alfa Romeo GT 2.0JTS
Location: Bucuresti
M-am hotarat sa schimb pompa de ulei direct..era ultima singura componenta interna din motor pe care nu o aveam noua..macar asa stiu o treaba.
Sper sa o rezolv pana saptamana viitoare.
Astept cu nerabdare sa-mi vina piesele si-mi urez singur succes in cazul in care vorbesc singur pe aici :)).

Bafta la toata lumea!


Top
   
PostPosted: 17 Jan 2013, 18:47 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2133
Car: 156 GTA
schimbi tu pompa de ulei..da e cam tarziu

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 17 Jan 2013, 18:58 
Offline

Joined: 20 Nov 2010, 21:30
Posts: 37
Car: Alfa Romeo GT 2.0JTS
Location: Bucuresti
nae Quote:
schimbi tu pompa de ulei..da e cam tarziu
Niciodata nu e prea tarziu..m-am scarpinat eu cu mana dreapta pe tampla stanga..dar se rezolva..daca nu..mai e loc de rectificat :)

Eu zic ca o sa fie bine!..n-are cum altfel.

O sa vad in timp comportamentul motorului.


Top
   
PostPosted: 17 Jan 2013, 18:59 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2133
Car: 156 GTA
e bine sa gandesti pozitiv, but you still ned oil pressure :sig:

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 17 Jan 2013, 19:00 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3798
Car: Valeria/Carla
Location: Tim/Buc
Pana la urma ai pus un manometru pe motor si ai presiunea prea mica ? Ce presiune aveai la ralanti ?

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi - Valeria
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 17 Jan 2013, 19:46 
Offline

Joined: 20 Nov 2010, 21:30
Posts: 37
Car: Alfa Romeo GT 2.0JTS
Location: Bucuresti
nae Quote:
e bine sa gandesti pozitiv, but you still ned oil pressure :sig:
Pai numai pozitiv trebuie sa gandesti cand esti posesor de Alfa Romeo..sa te duci frecvent pe la biserica :))

Il presurizez de nu se vede cu pompa asta noua :> ..marea mea intrebare e cat de repede il mananca dupa toata actiunea asta de reconstruire :))..dar ma pastrez tot pozitiv si la rezultatul asta :)
Valak Quote:
Pana la urma ai pus un manometru pe motor si ai presiunea prea mica ? Ce presiune aveai la ralanti ? :sig:
Am pus in cele din urma..iar la ralanti aproape ca nu se misca acul de la manometru. Era undeva la 0,1 - 0,2 bar cand si cand se mai ducea aproape de 0,4..iar in ture la 4000 rpm abia scotea 1,2 bar.


Top
   
PostPosted: 17 Jan 2013, 19:52 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
probabil si cuzinetii sant tot praf... poti sa desfaci unul sa vezi cum arata, mai ales daca dai baia de ulei jos

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 17 Jan 2013, 21:04 
Offline

Joined: 20 Nov 2010, 21:30
Posts: 37
Car: Alfa Romeo GT 2.0JTS
Location: Bucuresti
comanr Quote:
probabil si cuzinetii sant tot praf... poti sa desfaci unul sa vezi cum arata, mai ales daca dai baia de ulei jos
O sa verific tot inainte sa-l inchid iar.. Sa nu mai am surprize. Multumesc de sfat!


Top
   
PostPosted: 17 Jan 2013, 21:19 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3798
Car: Valeria/Carla
Location: Tim/Buc
Si totusi, s-ar putea sa fi avut noroc si sa scapi fara urmari. Asta daca lipsa de presiune s-a datorat exclusiv pompei de ulei si nu vreunui cuzinet miscat. E posibil si ca pompa sa fie in regula, dar sa fie sorbul miscat si sa se fi obturat ceva pe-acolo. O sa te lamuresti dupa ce dai baia jos, dar eu zic sa fii optimist, ceva presiune ai avut si cum uleiul a fost nou si nici nu ai fortat motorul...

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi - Valeria
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 17 Jan 2013, 21:46 
Offline

Joined: 20 Nov 2010, 21:30
Posts: 37
Car: Alfa Romeo GT 2.0JTS
Location: Bucuresti
Valak Quote:
Si totusi, s-ar putea sa fi avut noroc si sa scapi fara urmari. Asta daca lipsa de presiune s-a datorat exclusiv pompei de ulei si nu vreunui cuzinet miscat. E posibil si ca pompa sa fie in regula, dar sa fie sorbul miscat si sa se fi obturat ceva pe-acolo. O sa te lamuresti dupa ce dai baia jos, dar eu zic sa fii optimist, ceva presiune ai avut si cum uleiul a fost nou si nici nu ai fortat motorul...
Partea asta cu un cuzinet miscat imi da emotii..bielele sunt noi si sunt OEM..si ar mai ramane vibrochenul care este rectificat la R1..daca ar fi un cuzinet miscat ma gandesc ca poate nu a fost facut vibrochenul cum trebuie..dar o sa verific mai intai de toate.. fara sa ma alarmez prea mult.

M-as bucura sa fie sorbul deplasat si problema sa fie minora.

Iar uleiul, da, n-avea decat 500 de km de cand era in motor..aveam de gand sa-l schimb la 1000, dupa ce refaceau pistoanele oglinda in bloc.

Culmea, doua reprize in forja de 6000 rpm si imediat a aparut defectul asta. Acum ma gandesc numai la cuzineti :)) ca astia m-au fortat sa refac motorul.

Dar e pompa, sigur!! :)


Top
   
PostPosted: 17 Jan 2013, 22:37 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3798
Car: Valeria/Carla
Location: Tim/Buc
Nici la dusmani sa nu le doresti oglinda in bloc ! Ceva honuiala n-a facut rau la nimeni. :naughty:

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi - Valeria
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 17 Jan 2013, 22:50 
Offline

Joined: 20 Nov 2010, 21:30
Posts: 37
Car: Alfa Romeo GT 2.0JTS
Location: Bucuresti
Valak Quote:
Nici la dusmani sa nu le doresti oglinda in bloc ! Ceva honuiala n-a facut rau la nimeni. :naughty:
Pai la mine in vocabular, honuitul e procesul tehnologic de netezire a unui cilindru..iar "oglinda" e trasa neteda cilindrului adica tot honuire :)

My bad..daca am gresit cu ceva :D

Poate e doar diferenta de termeni. ;)


Top
   
PostPosted: 18 Jan 2013, 07:01 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Valak Quote:
Nici la dusmani sa nu le doresti oglinda in bloc ! Ceva honuiala n-a facut rau la nimeni. :naughty:
http://dexonline.ro/definitie/honui" onclick="window.open(this.href);return false;

PS. Sa inteleg ca mai nou Rromanela e limba oficiala pe forum ? Prea putini mai stiu sa se exprime corect in limba romana, limba in care exprimarea corecta gramatical este "n-a facut rau nimanui", iar "la" este un locativ.

Revenind, 6000 RPM a vazut bietul motor ala in nici 500km de cand a fost refacut, cu arborele rectificat cu tot ? Trebuia batut recordul de 7250 RPM, sa stii o treaba.


Top
   
PostPosted: 18 Jan 2013, 11:03 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3798
Car: Valeria/Carla
Location: Tim/Buc
Bravos, Maestre, m-ai prins ! :clapping: Esti bun, stai jos ! De cat amar de vreme asteptai tu momentul asta si uite ca vigilenta ta a dat roade !

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi - Valeria
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 18 Jan 2013, 11:09 
Offline

Joined: 20 Nov 2010, 21:30
Posts: 37
Car: Alfa Romeo GT 2.0JTS
Location: Bucuresti
Alexandrus Quote:
Valak Quote:
Nici la dusmani sa nu le doresti oglinda in bloc ! Ceva honuiala n-a facut rau la nimeni. :naughty:
http://dexonline.ro/definitie/honui" onclick="window.open(this.href);return false;

PS. Sa inteleg ca mai nou Rromanela e limba oficiala pe forum ? Prea putini mai stiu sa se exprime corect in limba romana, limba in care exprimarea corecta gramatical este "n-a facut rau nimanui", iar "la" este un locativ.

Revenind, 6000 RPM a vazut bietul motor ala in nici 500km de cand a fost refacut, cu arborele rectificat cu tot ? Trebuia batut recordul de 7250 RPM, sa stii o treaba.
Din punctul meu de vedere mecanica mobila ( ansamblu - "biela - manivela " :D ) este mecanica.. alezaje de ordin micrometric..nu vad nimic rau in 6000 rpm chiar si la 0 km.. daca lucrurile sunt bine puse la punct intr-un motor..fie el nou..fie reconditionat..poti sa-i dai sa-i sara pistoanele prin capota..cand cumperi o masina noua, cu motor 0 km..sa nu-mi spui ca mai e cineva naiv sa creada " ca motorul a fost rodat pe banc"..daca este cineva intr-adevar naiv atunci se inseala pentru ca testele de calitate la un lot de motoare se fac pe cca 10% dintr-o intreaga productie :).

Dar, hey, sa nu intram in discutii polemice si off topic. Am apreciat atentionarea ;).

Cand o sa desfac motorul o sa revin cu detalii pertinente si corecte! :)


Top
   
PostPosted: 18 Jan 2013, 11:17 
Offline

Joined: 01 Oct 2011, 15:33
Posts: 127
Car: AR 159 2.4 JTDM
Location: Voluntari Ilfov
Acceasi problema cu presiunea am avut-o si eu. Mi-a aparut eroarea la pornirea motorului la rece, am oprit instant motorul si dupa cateva minute am repornit fara a-mi mai aparrea eroarea. Dupa 30 km motorul meu era mort. Cauza?? Pompa de ulei.


Top
   
PostPosted: 18 Jan 2013, 11:48 
Offline
User avatar

Joined: 21 Feb 2008, 00:12
Posts: 408
Car: 156 2,4jtd
Location: Bucuresti
Presiunea e prea mica sa fie doar pompa de ulei.
Mai este ceva.
Fie nu s-a curatat pompa de ulei la reconstruire, s-au acumulat impuritati si pilitura in plus in cei 500Km facuti.
Lucru care a dus la ungerea slaba, respectiv cuzinetii noi s-au distrus. In cazul acesta clar nu se mai produce
presiune de ulei.
Fie cuzineti nu au fost corespunzatori cotei de reparatie ( 0.25/0.50). Sau s-a gresit la montaj ( nu au fost pusi cu ulei,
nu au fost curatate canalele palierilor,nu s-au montat cuzinetii axiali, nu s-au suflat canalele de comunicare din vibrochen de pilitura rectificarii, etc).
Recomand o pompa noua si o inspectie amanuntita a ansamblului vibrochen/biela/palier.

P.S. 6000 de turatii pe minut NU SE ACEPTA in regim de rodaj. Cel putin 1000 km de la reconstruirea integrala a motorului
se va adopta un regim de mers fluent in ture joase de pana in 3000 de rotatii fara accelerari bruste. Orice abatere de la regula
va reduce " viata" motorului substantial.


Top
   
PostPosted: 18 Jan 2013, 17:54 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Valak Quote:
Bravos, Maestre, m-ai prins ! :clapping: Esti bun, stai jos ! De cat amar de vreme asteptai tu momentul asta si uite ca vigilenta ta a dat roade !
Lol, nu iti da mai multa importanta decat meriti, doar mi-a zgariat retina (pentru a mia oara, dar nu a mia oara in posturile tale, ci in general, e o mizerie gramaticala, si nu numai, pe forumul asta ceva de speriat) limbajul de manele, nu stau sa iti citesc elucubratiile pe forum doar pentru a avea motiv sa iti fac reprosuri. Dar e bine de stiut ca lipsa de cunoastere a limbii materne de dublata de ignoranta, triplata de obraznicie, cvadruplata de lipsa de bun simt, etc, etc.
Tine-o tot asa.

Nu citisem cu atentie, vad ca nu doar ca motorul a functionat aleator la 6000RPM in perioada de rodaj, ba chiar s-a insistat in functionare desi urla bietul motor de durere, iar uleiul folosit e unul DELOC bun pentru rodaj.
Ai mers pe recomandarea celui ce a executat macelul, pardon, operatiunea de reconstructie, sau atit uleiul cat si modul de exploatare/rodaj sunt contributia ta la catastrofa ?

PS. Sfat. Cumpara alt motor.


Top
   
PostPosted: 18 Jan 2013, 18:20 
Offline

Joined: 20 Nov 2010, 21:30
Posts: 37
Car: Alfa Romeo GT 2.0JTS
Location: Bucuresti
Alexandrus Quote:
Valak Quote:
Bravos, Maestre, m-ai prins ! :clapping: Esti bun, stai jos ! De cat amar de vreme asteptai tu momentul asta si uite ca vigilenta ta a dat roade !
Lol, nu iti da mai multa importanta decat meriti, doar mi-a zgariat retina (pentru a mia oara, dar nu a mia oara in posturile tale, ci in general, e o mizerie gramaticala, si nu numai, pe forumul asta ceva de speriat) limbajul de manele, nu stau sa iti citesc elucubratiile pe forum doar pentru a avea motiv sa iti fac reprosuri. Dar e bine de stiut ca lipsa de cunoastere a limbii materne de dublata de ignoranta, triplata de obraznicie, cvadruplata de lipsa de bun simt, etc, etc.
Tine-o tot asa.

Nu citisem cu atentie, vad ca nu doar ca motorul a functionat aleator la 6000RPM in perioada de rodaj, ba chiar s-a insistat in functionare desi urla bietul motor de durere, iar uleiul folosit e unul DELOC bun pentru rodaj.
Ai mers pe recomandarea celui ce a executat macelul, pardon, operatiunea de reconstructie, sau atit uleiul cat si modul de exploatare/rodaj sunt contributia ta la catastrofa ?

PS. Sfat. Cumpara alt motor.
Maestre..nu pot sa nu observ o umbra de trufie in postarile tale..Am intrat pe forumul asta sa cer un sfat nu sa caut atentie..am primit sfaturi constructive, sunt baiat mare, vaccinat, iau decizii de unul singur, banii sunt ai mei.. dar sfaturile tale sunt departe de a construi un subiect de interes pentru orice cititor..ba mai mult se apropie de domeniul preferat al lui Petre Ispirescu..Nu cred ca e cineva aici care isi doreste sa fie "certat" ..daca exista vreo opinie obiectiva si argumentata chiar te rog sa o expui, poate mai invatam si noi ceva..cei neinitiati.. pana atunci te rog sa nu-ti versi amarul pe cei pe care nici macar nu-i cunosti, doar de dragul de a avea ceva de comentat..

PS. Multumesc de sfat..ma multumesc cu motorul pe care il am acum..voi vedea in viitor daca va fi nevoie :)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 61 posts ]  Go to page 1 2 3 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited