comanr Quote:
acel minicatalizator este defapt un disantier pentru sonda aval .poti sa le faci la strung , costa 6 ron doua bucati.ti le fac eu cadou daca imi dai cotele.
practic e un device din 2002, o metoda empirica aparuta odata cu euro3.metoda profi e alt soft sau un generator de semnal.
daca nu vizezi competitii si nu faci alte upgrade uri (injectoare , etc) nu inteleg de ce vei sa scoti catalizatoarele.
as tine masina stock doar asa isi va pastra valoarea in timp si va fi si mai silentioasa si nepoluanta.
daca motorul e sanatos ,catalizatoarele ar trebui sa fie in regula ,plus ca masina va consuma mai putin cu evacuarea originala.
La mine problema sta cam asa:
Finala si intermediara cat si teava dintre ele sunt ruginite bine de tot deci necesita inlocuire , motivul pentru care schimb caturile centrale l-am explicat mai sus , cu sau fara ele noxele sunt aproape la fel iar zgomotul provenit din eliminarea lor creste cu foarte putin.
Eu sunt adeptul evacuarilor sport, iti cunosc si respect parerea despre eliminarea elementelor de poluare de pe masina insa eu voi alege oricand o evacuare decenta din inox in detrimentul unei table moarte de 10 ani plus ca nu vad nimic rau in a face o evacuare sa sune mai bine < evident este posibil sa dau chix si sa sune mai rau
>
Am avut masini cu evacuarea atat de modificata ca porneam alarmele intre blocuri , nu mai este cazul acum , cu trecerea anilor incepi sa vezi lucrurile diferit , consider ca este indeajuns sa las motorul sa respire mai bine !
Nu vizez sau visez la competitii insa asa e natura omului , vrem mai mult intotdeauna , pare hilar la o putere de 250 cp ce urmeaza a fi folosita in conditii de strada , totusi mici upgradeuri vor veni pe parcursul timpului.
Cat priveste minicaturile de mai sus crede-ma ca sunt o miniatura a unui catalizator si nu o teava goala , cunosc si modelele expuse de tine care functioneaza ca si distantier al sondei fata de teava insa acestea sunt un pic diferite in sensul in care la interior prezinta caracteristicile unui cat evident atat cat a permis spatiul extrem de mic. nu se vrea decat pacalirea sondei lambda , nicidecum acestea nu au vreun rol in mentinerea noxelor dar eu personal nu am de gand sa merg cu checkul aprins asa ca e snngura varianta la indemana in acest moment< daca nu isi vor face treaba voi monta la loc caturile originale >
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :6368.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Costurile de inlocuire a unei evacuari originale complete sau doar pe jumatate la o Alfa Romeo costa de cele mai multe ori mai mult decat o varianta din inox de la producatori decenti cum sunt Novitec, Ragazzon samd
Se pot monta catalizatoare sport insa acestea sunt extrem de scumpe si oricum noxele cu sau fara ele nu vor mai fi in parametrii initiali, doar ca mai atenueaza din zgomot si o parte din noxe .
D.P.M.D.V valoarea unei masini de acest tip creste si nicidecum nu scade prin modificari cum sunt o evacuare sport de calitate, Q2 sau Quaife, placute si discuri sport, Jante sau o admisie de carbon cum are Scociu, samd. Se poate face oricand conversia cu elementele de fabrica pentru ca ele raman nemodificate si sunt doar inlocuite, insa mai mereu un posibil cumparator va incerca sa le pastreze pe masina si eventual sa nu plateasca nimic in plus fata de o masina stock.
De ex. Eu caut un Q2/Quaife de 2 ani , nu am gasit nici unul la vanzare decat cu tot cu masina
In ce priveste resoftarea Ecu lui este un pic mai delicat la acest model , nu exista un powerbox pentru acest motor iar softarea directa a computerului este insotita de riscuri destul de mari , din ce am vazut si eu la posesori de v6 cat si din discutiile mele cu cei de la Alfisti.net au existat destule cazuri de ECU Dead, oricum fara sa faci modificari radicale asupra injectiei nu prea cred ca se justifica o astfel de softare.