It is currently 03 Feb 2025, 11:58

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
PostPosted: 29 Mar 2007, 22:16 
Offline
User avatar

Joined: 24 Nov 2006, 22:42
Posts: 216
Location: Timisoara
Spre deosebire de fostul meu 147, am ramas neplacut surprins de filtrul de aer de pe 156 mkII diesel de 150 cp. La acesta din urma, filtrul de aer pare a fi imposibil de schimbat in spatele blocului. E cumva vreo smecherie la schimbarea lui? La prima vedere imi pare ca trebuie tubulare lungi de 8, si ca trebuie data jos si cutia de la relee. Asa e , sau se poate si altfel?
PS. La filtrul de polen tubulara de 5 cumva :shock: ????

_________________
156 Mk2 1.9 Jtd Multijet
147 Mk1 1.6 ECO


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 29 Mar 2007, 23:21 
Offline
User avatar

Joined: 09 Feb 2006, 03:12
Posts: 1861
Location: Bucuresti
Ai acces facil la cutia filtrului de aer pe sub masina, altfel ai o groaza de dat jos. Cauta un garaj cu o groapa sau elevator si se rezolva usor. Bafta la schimbat

_________________
BMW Z4 sDrive 3.5i
Renault Clio Sport 197
Alfa 159 1.9 mJTD
ex: Alfa Brera '08 2.4mJTD
ex: Alfa 147 1.9mJTD [/b]

http://alexp0pa.mybrute.com" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 30 Mar 2007, 14:26 
Offline
User avatar

Joined: 24 Nov 2006, 22:42
Posts: 216
Location: Timisoara
Nu, in manual la mk2 nu e explicat. Am reusit sa-mi iau dte-ul si acolo am gasit explicat cu mai multe scheme. Peste o ora o sa inceapa operatiunea in spatele blocului. Colierul nu e din ala cu arc, cum erau si majoritatea de la 147? Am mai lucrat cu ele, si pana acum nu le-am dat peste cap sa fie nevoie sa le inlocuiesc.

_________________
156 Mk2 1.9 Jtd Multijet
147 Mk1 1.6 ECO


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 30 Mar 2007, 14:37 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Am si io o intrebare: difera procedura la JTD-uri fata de TS-uri? (ma refer doar la 156) Ca io ca sa scot filtrul de aer am desfacut colierele, scos furtunul dintre MAf si filtru, desfacut cele 3 suruburi de la capacul filtrului, scos capacu (aici a fost mai delicat, din cauza unui furtun dintre termostat si radiator) apot scos filtrul. Intradevar a trebui sa il indoi un pic din cauza ca atingea cutia cu relee.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 30 Mar 2007, 23:18 
Offline
User avatar

Joined: 24 Nov 2006, 22:42
Posts: 216
Location: Timisoara
L-am schimbat pana la urma . Mi-a luat ceva vreme, dar a iesit zic eu f bine. Imi e dor de zilele in care in sub 5 mins imi schimbam filtrul de aer (adica la 147 benzinar). Am facut pasii din DTE, si am facut un mic tutorial in Word dupa el, pe care o sa-l pun maine aici pe forum, poate-i mai ajuta si pe altii. Am intampinat totusi doua probleme:
1. Nu am putut desprinde cutia de relee de baterie. Am desfacut o piulita care solidariza cutia de relee cu un plastic ce urca in sus de la capacul filtrului si suportul acumulatorului dar nici vorba sa iasa cutia cu relee. In DTE se vorbea doar de piulita asta. La o inspectie mai atenta am mai gasit doua piulite mascate de doua capace de plastic cu filet, dar spatiul nu imi permitea sub nici o forma sa ajung la ele.
2. Nu am reusit sa scot firele din debitmetru. Am incercat sa apas in toate felurile posibile cu surubelnita pe siguranta din lateralul mufei dar nu a vrut si nu a vrut.
Problema 1 s-a rezolvat facand uz de multa forta musculara :D , evident si de emotii sa nu cumva sa aud ceva plastic crapand pe acolo. Am mai tras si de ceva furtun de apa mai gros si flexibil, si pana la urma am scos capacul, si filtrul . Operatiunea inversa a decurs mai usor.
P.S. Oare cum au reusit sa inventeze colierele alea? Or fi organizat oare vreun concurs la care sa castige cea mai nepractica idee? Eu inteleg ca alea protejeaza de taierea furtunelor prin suprastrangere, dar totusi :?

_________________
156 Mk2 1.9 Jtd Multijet
147 Mk1 1.6 ECO


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 31 Mar 2007, 11:56 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Colierele alea sunt foaaaarte practice, serios! Salveaza mult timp pierdut. Cu conditia sa ai clestele special de coliere :twisted:

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 31 Mar 2007, 14:41 
Offline
User avatar

Joined: 24 Nov 2006, 22:42
Posts: 216
Location: Timisoara
Bun, daca exista asa ceva sunt deacord(banuiesc ca e altceva decat clestele Spiess, pentru ca am incercat si cu asta si nu a mers). Dar daca montarea lor implica o surubelnita patent si forta musculara se mai complica treaba. Cam cum arata clestele ala (sau daca are cumva vreun nume)? Se gaseste la tarabe sau e ceva mai exotic? Despre scoaterea mufei de la debitmetru stiti ceva?

_________________
156 Mk2 1.9 Jtd Multijet
147 Mk1 1.6 ECO


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 31 Mar 2007, 15:55 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Poi, dupa ce am vazut cum arata clestele ala de coliere, m-am dus la rusi in piata si cu 3 lei mi-am luat cleste pentru dezizolat firele, si cu putina pilire a "falcii" exterioare (cam 1mm) am obtinut clestele ideal pentru coliere.
Iar pentru mufele de la debitmetru, bobine, si alte electronicaraie care au siguranta din aia nenorocita din plastic subtire, folosesc pur si simplu o surubelnita dreapta nu prea mare pe care o introduc in partea opusa locului unde apas cu degetul mare ca sa "ajut" eliberarea sigurantei.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 02 Apr 2007, 11:05 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2006, 12:17
Posts: 1469
Location: Bucuresti
Dragii mei, am postat in topicul lui @dany pe sectiunea 156, ca pentru a deschide/inchide acele coliere se foloseste cleste de cuie :wink:

_________________
Speranta moare ultima......

AR 156 2.0 TS 155-CP, blue cosmo, putin tuning exterior
new: Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90 CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 02 Apr 2007, 11:24 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Pe cel de langa MAF e usor sa-l inchizi/deschizi cu clestele de cuie. Insa pe ala de jos de langa cutia filtrului e mai greu ca nu prea e loc sa bagi clestele.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 02 Apr 2007, 11:39 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2006, 12:17
Posts: 1469
Location: Bucuresti
Dany, vineri am facut operatiunea "trompeta" care intra in carcasa filtrului de aer si am folosit un cleste mai mic. Intradevar la colierul inferior m-am chinuit un pic.
Apropos , nu am vazut nicio modificare in plus :( dupa ce am scos trompeta .
Poate si din cauza ca racordul flexibil dintre galerie si catalizator este spart :roll:

_________________
Speranta moare ultima......

AR 156 2.0 TS 155-CP, blue cosmo, putin tuning exterior
new: Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90 CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 02 Apr 2007, 11:43 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
@63FAL: cand accelerezi nu se aude cum suge aer mai tare? la mine pana si nevasta-mea a zis ca se aude altfel motoru. Cat despre racordul ala, nu stiu in ce masura ar putea afecta performantele motorului. Avand in vedere ca sonda lambda e dupa el, ar putea citi gresit parametrii.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 02 Apr 2007, 11:59 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2006, 12:17
Posts: 1469
Location: Bucuresti
Racordul spart faaaacceeeee suuuuuper galagie. In astfel de conditii .... scol cartierele prin care trec :oops: .... ce sa mai aud si sound-ul filtrului de aer :lol:

_________________
Speranta moare ultima......

AR 156 2.0 TS 155-CP, blue cosmo, putin tuning exterior
new: Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90 CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 02 Apr 2007, 12:05 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
63FAL Quote:
.... scol cartierele prin care trec :oops: .... ce sa mai aud si sound-ul filtrului de aer :lol:
:roll2:

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 14 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited