It is currently 14 Nov 2024, 22:40

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ] 
Author Message
 Post subject: Schimb distributie 1.9
PostPosted: 04 Jun 2011, 00:12 
Offline
User avatar

Joined: 18 Aug 2009, 15:04
Posts: 23
Location: Iserlohn, NRW
Salutare
Intrebare : Si-o schimbat cineva distributia in ultima vreme la 159 1.9 jtdm? daca da, m-ar interesa si p mine cam cat costa in tara toata distractia.
Multumesc anticipat, Adrian

_________________
Liese(159 - 1.9)


Top
   
PostPosted: 04 Jun 2011, 17:11 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3322
Car: Giulia Q
pai citeste si tu topicul cu revizii la 159 si o sa afli cat costa distributia si pe unde este mai ieftina sau mai scumpa.
rabdare, mate!

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -
Giulia Quadrifoglio 2.9 AT 2024 -


Top
   
PostPosted: 04 Jun 2011, 20:15 
Offline

Joined: 08 May 2011, 23:36
Posts: 13
Car: Alfa Romeo 159
Location: Brasov
si pe mine m-ar interesa foarte mult un sfat cu privire la schimbarea distributiei , adica exact ce trebuie schimbat ( in cazul in care doresc eu sa cumpar piesele ).Alfetta am citi topicul revizii alfa 159 , unde cam tu ai scris la subiect cat ai platit dar era vorba si de distributie si de ulei si filtre daca nu ma insel.Mentionez ca ma intereseaza pentru AR 159 1.9 jtdM 16 V 150 HP.

_________________
159 jtdM 150 HP sport editione


Top
   
PostPosted: 05 Jun 2011, 15:08 
Offline

Joined: 05 Jan 2011, 19:05
Posts: 3
Car: Alfa Romeo 159
Location: Cluj-Napoca
Eu am schimbat de 2 sapt distributia la un 159jtdm 16V. Am sunat la AutoVenetia in Cluj si mi-au spus un pret de 2750ron (kit distributie; filtre - ulei, aer, combustibil, polen; schimb ulei; pompa apa; manopera)

Am mai sunat si la 2 serviceuri (acolo am iesit cu totul undeva la 1850 respectiv 2000ron).

Ulterior, a mai trebuit sa schimb fulia si inca 2 role (asta m-a costat inca vreo 500 ron in plus).


Top
   
PostPosted: 06 Jun 2011, 00:21 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6686
Location: Brasov... oarecum.
motorul 1.9 16V de pe 59 este aproape identic cu cel de pe 47, asa ca o sa imi permit sa-mi dau cu parerea. de fapt atasez din devizul pe care mi l-au facut mie cei de la AI Colentina din Bucuresti. Preturile nu cred ca au suferit modificari majore din toamna lui 2010 si pana acum. un +/-10% sa zicem.

devizul celor de la italoparts nu il mai gasesc acum, insa suma totala tot pe acolo se invartea. la unele piese erau mai ieftini, la altele mai scumpi, dar in final nu faceai mare afacere (pentru piese ricambi originali, ca altele mi se pare ca sunt mai ieftine)

PS: ignora partea de discount, pentru ca acum nu mai e valabila. deci ia preturile intregi.


Attachments:
Capture_resize.JPG
Capture_resize.JPG [ 385.13 KiB | Viewed 4931 times ]

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6
Top
   
PostPosted: 09 Jun 2011, 19:41 
Offline

Joined: 18 May 2006, 17:57
Posts: 85
am schimbat distributia azi la 2.4. Cost 2541 lei timp de lucru 5 ore


Top
   
PostPosted: 30 Jun 2011, 20:36 
Offline

Joined: 04 Jun 2009, 20:24
Posts: 17
Location: Germany
FYI: am schimbat acum o luna distributia si am facut si revizia la 120k km. Cost total 904€. Schimbul a fost facut la un service autorizat alfa romeo in Germania. Comparand preturile reiese clar ca iese mai ieftin in Romania. Din pacate nu am mai putut astepta sa ajung in tara.

Am sa atasez si factura in cazul in care sunt persoane interesate sa vada preturile in amanunt.

Cu stima,
Catalin


Top
   
PostPosted: 24 Jul 2011, 00:52 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jan 2008, 20:49
Posts: 21
Location: Bucuresti
Am facut si eu vineri distributia la Alfa 159 1.9 JTD ( avea aproape 4 ani si 40k kilometrii). Costul pieselor a fost 710 ron pentru distributie cu tot cu pompa de apa, de pe alfisti, 380 ron pentru kitul de accesorii (curea, rulment, rola) cumparat de la un magazin vis a vis de plaza ( la autoitalia imi cereau 660 ron ), am schimbat si filtru de polen ( 50 ron ) si se mai adauga o curea sau rola nu stiu exact, o sa ma uit pe factura, tot de la accesorii care a costat 60 ron luata direct de la autoitalia deoarece cand am ajuns cu kitul mi-au spus ca imi mai trebuie si aia.

Mana de lucru + consumabile, antigel si alte maruntisuri, 360 ron la autoitalia de pe bld timisoara, timp de lucru aprox 3 ore.

Cost total 1580 RON. Daca schimbam doar distributia ieseam pe undeva la 1100 ron.

Reclamasem de asemenea si o problema la baterie/alternator, se deconecta bateria in mers, chiar si parcata o gaseam cu ceasul 00:00...verifica baietii contactele, imi spun ca erau oxidate si le-au curatat, alternatorul incarca la 13,9 ceea ce e foarte bine din ce am inteles, termina tot, scot masina, platesc dau sa plec...cand pauza :)) nu puteam sa deschid masina, bateria parca nu exista, bag cheia descui, nici urma de curent, vin se uita la ea, o mai baga 10 minute inauntru o scot la loc si imi arata marea problema a bateriei/alternatorului, o amarata de siguranta care era sparta si facea contact din cand in cand)...cost 15 ron :)).

_________________
Image


Top
   
PostPosted: 09 Nov 2012, 22:00 
Offline

Joined: 15 Jun 2012, 23:58
Posts: 27
Car: 159 1.9 JTS
Location: Bacau
Baieti,stiti cumva cum sta treaba cu distributia pe lant la un 1.9 JTS?
La cat se schimba,se verifica etc? Multumesc!


Top
   
PostPosted: 12 Nov 2012, 11:44 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
caiuscorneliu Quote:
Baieti,stiti cumva cum sta treaba cu distributia pe lant la un 1.9 JTS?
La cat se schimba,se verifica etc? Multumesc!
La JTS e un defect foarte comun intinderea lantului. Cand se va intampla la tine, ti se va aprinde check engine, pe tester erorile vor fi legate de pozitia ambelor axe cu came, motorul va fi zgomotos ca un tractor si nu va trage, cu greu vei ajunge mai sus de 120-130 la ora. Am schimbat eu un lant la 1.9 JTS, am mers cam 1000 de km cu problema asta, si probabil si posesorul anterior a mers ceva km la fel. Cand am pus cele doua lanturi unul langa altul, era foarte evident ca cel de pe masina era curbat in jos, in timp ce cel nou era perfect drept.

Costul reparatiei este in jur de 25 milioane, nu mai retin exact acum. Lant, patine, intinzator hidraulic, schimb ulei etc.

Deci pana cand nu ti se intampla asa ceva, poti sta linistit. Dar cu siguranta ti se va intampla. :)


Top
   
PostPosted: 12 Nov 2012, 13:31 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Nu e nimic sigur. Problema e caracteristica la 2.2, o fi ceva cu cursa mai mare a motorului. Mi se pare ca se observa alinierea cu diagnoza. Schimba uleiu cu sfintenie la 10k km, pune ulei bun si e posibil sa nu ai norocu'.


Top
   
PostPosted: 12 Nov 2012, 14:08 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
Nu poti vedea nici o aliniere a axelor. Pe tester ai doar aceste doua erori, nu mai retin acum descrierea lor, dar am scris pe forum acum cativa ani. Camshaft position, ceva de genul.

Cred ca te referi la cursa deschiderii celor doua variatoare, pe care intr-adevar le vezi in procente in functie de acceleratie. Am avut si un variator mort, si nu stia decat ceva de genul 5% si 95%. Celalat mergea cursiv.

Masina de care vorbesc a avut schimburi de ulei la maxim 10k, cu ulei Selenia si o data Motul.


Top
   
PostPosted: 15 Nov 2012, 13:25 
Offline

Joined: 15 Jun 2012, 23:58
Posts: 27
Car: 159 1.9 JTS
Location: Bacau
Masina are in jur de 80000km si deocamdata merge brici :D
Ulei pun Castrol Magnatec cu schimb la 10000km.
Spui ca e o problema comuna intinderea lantului la JTS.Cunosti mai multe cazuri din astea?

PS.Am gasit o postare de-a ta pe alt forum in care ziceai ca pe la 80000km ai avut problema.. :cry: :ziped:


Top
   
PostPosted: 15 Nov 2012, 13:48 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3794
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Problema asta cu intinderea lantului nu e una care apare doar la Alfa Romeo, sunt si alti producatori care au probleme similare. Ajuta mult sa ai un intinzator de lant in mintile lui si sa nu obligi variatoarele de faza sa lucreze cu motorul rece. Cu alte cuvinte, daca se schimba intinzatorul de lant la timp, se schimba uleiul regulat - se foloseste unul de calitate si nu se bruscheaza motorul la rece, problemele pot aparea mult mai tarziu sau deloc.

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 15 Nov 2012, 15:02 
Offline

Joined: 15 Jun 2012, 23:58
Posts: 27
Car: 159 1.9 JTS
Location: Bacau
Multumesc pentru sfaturi.Oricum nu am obiceiul s-o fortez la rece.
Din ce am citit si pe alte forum-uri cele mai multe cazuri cu intindere par sa fie la motorul de 2.2
Acum nu stiu daca lucrul asta ar trebui sa ma linisteasca cat de cat sau e doar faptul ca motorul de 2.2 este mai des intalnit.
Cum am spus,deocamdata nu pare sa aiba vreo problema lantul respectiv dar m-a pus pe ganduri un raspuns mai vechi al unui coleg de forum care mi-a spus ca atunci cand indicatorul de temperatura ulei indica defectuos sau nu indica problema poate fi corelata cu intinderea lantului de distributie,iar la mine cand indica,cand nu :)


Top
   
PostPosted: 19 Jan 2016, 14:55 
Offline
User avatar

Joined: 08 Sep 2011, 18:45
Posts: 179
Car: Alfa Romeo 159
Location: Targu Frumos
Valak Quote:
Problema asta cu intinderea lantului nu e una care apare doar la Alfa Romeo, sunt si alti producatori care au probleme similare. Ajuta mult sa ai un intinzator de lant in mintile lui si sa nu obligi variatoarele de faza sa lucreze cu motorul rece. Cu alte cuvinte, daca se schimba intinzatorul de lant la timp, se schimba uleiul regulat - se foloseste unul de calitate si nu se bruscheaza motorul la rece, problemele pot aparea mult mai tarziu sau deloc.

Ce inseamna sa schimbi intinzatorul de lant la timp ? Cred ca am si eu problema asta la 1.9 JTS, pentru ca am martorul motorului in bord si testerul imi zice de variatoare.

_________________
Cuore Sportivo
Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Ex. Alfa Romeo 33 Imola


Top
   
PostPosted: 26 Jan 2016, 22:15 
Offline
User avatar

Joined: 08 Sep 2011, 18:45
Posts: 179
Car: Alfa Romeo 159
Location: Targu Frumos
Paolo Quote:
Valak Quote:
Problema asta cu intinderea lantului nu e una care apare doar la Alfa Romeo, sunt si alti producatori care au probleme similare. Ajuta mult sa ai un intinzator de lant in mintile lui si sa nu obligi variatoarele de faza sa lucreze cu motorul rece. Cu alte cuvinte, daca se schimba intinzatorul de lant la timp, se schimba uleiul regulat - se foloseste unul de calitate si nu se bruscheaza motorul la rece, problemele pot aparea mult mai tarziu sau deloc.

Ce inseamna sa schimbi intinzatorul de lant la timp ? Cred ca am si eu problema asta la 1.9 JTS, pentru ca am martorul motorului in bord si testerul imi zice de variatoare.
Mai exact, actuatorul de admisie care actioneaza variatorul ramane blocat. L-am desfacut si am gasit zgura in sita. L-am curatat bine, l-am pus la loc si tot imi apare eraoarea din cand in cand...

_________________
Cuore Sportivo
Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Ex. Alfa Romeo 33 Imola


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited