NU demonta plafonuuul
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Nu inca cel putin.
Scoti casetofonul, pui un fir de la multimetru pe cuiul mufei de radio si al doilea fir ( eventual prelungit cu orice fir ce il ai prin casa/ masina ca nu iti ajunge cel de la aparat de masurat ) pe interiorul filetului in care se insurbeaza antena, acolo pe plafon.
Nu stiu cum e la alfa dar daca ai amplificare activa pentru semnalul antenei incorporat ( la opel vectra de exemplu are si unele au sub policioara de la luneta altele undeva in spatele torpedoului ) atunci sa nu te miri daca masurand cu aparatul +sul si masa de la mufa antenei o sa vezi ca aparent sunt in scurt. Daca nu ai amplificare ar trebuii sa nu treaca curentul dintr-una in alta.
Iar daca scoti casetofonul ca sa ajungi la mufa, fa prima si prima chestie o eliminare simpla a eventualelor prolema. Ia orice fel de surubelnita si atinge cu ea curul de la mufa pt antena din casetofon ( atinge-o de cui ) . Daca ai semnal ok, atunci problemele tale pleaca de mai departe de casetofon si atunci mergi pe fir cu masuratori samd.
Nu te baza ca daca piesele stralucesc nu au calamina. Si eu am presupus ca daca o invart repetitiv in surub acolo de la frecarea in sine se duce calamina, canci, pana nu am dat cu peria de sarma si respectiv cu acul si cutitul si smirghel in ...cum se cheama.. baza antenei, piulita mama sa ii zicem asa, nu facea contact.
Vorbesc mult si prost la ora asta, pasii simplii :
1. ia batul de la antena si pune in doua locuri distincte ale surubului lui multimetru si masoara. Daca nu trece curentul fara sa apesi tare e oxidat si atunci sti ce ai de facut.
2. Aceeasi operatiune si la piulita de prindere a batului.
3. Daca nu s-a rezolvat asa, scoate casetofonul si baga-i o surubelnita in popou. Daca merge ok radio e de la fir. Trebuie sa te documentezi daca ai amplificator pt antena ca daca ai e probabil de la el si nu de la fir.
4. Indifeent de punctul 3 fa rost de orice fir de 1.5metrii si masoara din cuiul mufei de pe coaxialul din bord in piulita de pe plafon.
5. Daca ai amplificator singura sansa e sa il schimbi daca e bulit ( dupa ce afli unde e ) sau sa ii faci bypass demontand pe traseul firului si renuntand la amplificator complet bazandu-te doar pe amplificarea din HU.
Altceva n-are ce sa fie.