mah,... mie mi-a placut. din pacate eu vad inoportuna comparatia giulietta vs 59, din simplul motiv ca sunt din clase diferite, iar eu nu obisnuiesc sa compar masini din clase diferite.
haide sa las totusi aici impresia pe care mi-a lasat-o.
Interior:
-spatiu suficient si la sofer si la pasager
-atmosfera usor intunecoasa, poate datorita plafonului inchis la culoare. asta poate fi o chestiune de obisnuinta sau de preferinta. eu prefer o atmosfera usor mai luminoasa
-materialele ok, cu mici exceptii cum ar fi plasticele de pe usi si plasticul din care este relizat butonul DNA. eu l-as fi preferat metalic
-scaunele arata bine. cel al pasagerului este ok. cel al soferului nu are profilatura suficienta la nivelul sezutului, era sa cad din el la prima curba
, la nivelul spatelui sustinerea laterala este acceptabila. de asemenea eu as fi preferat ca scaunul soferului sa fie mai jos plasat
-volanul este ok la atingere, pacat ca este, ca design, copy-paste fiat
-pe locurile din spate nu m-am asezat, dar la o prima vedere par mai spatioase decat la 47, poate chiar si decat la 59
Exterior:
-culoarea de pe QV face toti banii, desi acum era multicolora
-incep sa ma obisnuiesc si cu botul masinii cu care initial nu prea eram de acord, de asemenea si cu gabaritul mai dolofan (eu personal apreciez un design exterior ceva mai suplu, in genul 47; prefer un compromis care sa puna in evidenta o forma supla, in detrimentul spatiului interior); este evident ca au incercat, si in mare masura au reusit, sa concureze de pe pozitii egale cu competitorii directi in ceea ce priveste spatiul interior, functionalitatea, utilitatea.
-jantele mari si garda mai joasa aduc un plus imaginii de ansamblu (mi se pare ca jantele de 16 sunt prea mici pentru aceasta caroserie; minim 17 ar merge)
-vizibilitatea buna de jur imprejur, oglinzi mari
Dinamica:
-se simte mai usoara pe fata, mai echilibrata fata-spate, fara semne de subvirare (comparativ cu 47 diesel)
-directia este ok fata de alte electrice pe care le-am mai condus, dar departe de o servo traditionala, chiar si in modul dynamic
-accelereaza impresionant si liniar (mai impresionant decat noua serie 3 cu noul motor de 265cp; poate ca bmw-ul era penalizat de greutatea mai mare si de cutia automata); si ciudat as zice eu fara prea mult torque steering, in ciuda arhitecturii mcpherson pe fata.
-cand am luat eu masina deja se mai dadusera baietii cu ea, deci franele erau destul de folosite. in ciuda acestui fapt frana bine, fara fading si fara a pierde traiectoria in ciuda drumului cu denivelari
-pe curbe aveam gura pana la urechi; din cauza lipsei sustinerii laterale a scaunelor a trebuit sa ma sprijin cu genunchiul stang de usa si am nimerit muchia ascutita din zona manerului. si acum ma doare piciorul
-ambreiajul mi-a creat ceva probleme (fiind prea moale) pana m-am obisnuit cu el; asemenea si cutia de viteze. spre deosebire, intr-o zi pe cand asteptam la colentina sa termine bajetii de schimbat ulei si alte cele, am facut un drive test cu 59tbi. m-am suit si am pornit de parca ma suisem in a mea: ambreiajul prindea in aceiasi pozitie, volanul cu acelasi feedback, cutia extrem de intuitiva, pozitia de conducere asemanatoare. aceeasi senzatie de familiaritate am avut-o si cand am cumparat masina, desi pana atunci nu mai condusesem nici o alfa, ba mai mult, abia de mai condusesem si altceva. la giulietta insa am simtit nevoia de usoara acomodare cu comenzile masinii. cel mai repede m-am imprietenit cu directia
De mentionat ca masina o compar in principal cu masina pe care am condus-o cel mai mult, adica 147 1.9 Mjet, abia apoi si cu alte masini pe care le-am condus mai mult sau mai putin.
In opinia mea e o masina care in clasa ei face fata cu brio modelelor concurente sau chiar mai galonate. A pierdut parca putin din farmecul modelului pe care il inlocuieste insa este o masina dezirabila. N-am condus GTI sau seria 1 (cu motorizare echivalenta) sau RS sau ST sau OPC sau MPS sau megan RS sau RS3 sau S3, deci ca dinamica n-am ce sa compar cu acestea, doar ca aspect interior si exterior, iar aici giulietta imi place enorm mai mult.
Ca interactiune cu masina...intotdeauna va exista ceva, la orice masina, care sa nu fie facut chiar pe gustul meu, sau pentru constitutia mea. Insa impresia pe care mi-a lasat-o masina este una placuta. daca ar trebui sa cumpar acum ceva din clasa compacta, masina m-a convins.