Nu cunosc inca date exacte despre comportamentul Alfa, insa daca e sa privesc Oltcitul, acesta e caracterizat de subvirare, adica are tendinta de a "aluneca" sub trasa de virare cu botul, aceasta tendinta o corectam din acceleratie la viteze inalte si din volan, rotind mai mult spre interiorul curbei, dar asta numai la viteze mici (pana in 60km/h). La manevre mai putin ortodoxe folosesc combinatia de treapta de viteza dinamica, frana usor calcata cu stangul si acceleratia apasata cu simt de raspundere, la aceasta manevrare apare insa riscul de a scoate pneul de pe janta, iar atunci cand stiam ca am de gand sa o alerg, folosesc in pneurile din fata 2.3bar (fata de 2.0 recomandat) iar in spate 2.5. Astfel masina ajunsa intr-o situatie periculoasa va pierde aderenta, nu mai poate fi vorba de a "descaltarea masinii" iar de aici depinde numai de tine ca sofer daca o aduci pe sosea din nou. Problema apare la redresare, cand exista pericolul intrarii in "pendulare", spatele masinii miscandu-se haotic stanga dreapta. Daca se combina eficient acceleratia, cu franarea usoara si presiune in pneuri adecvata stilului de condus, manevrele ies mai ceva ca in filme. Eu am invatat-o iarna, pe unde gaseam liber si zapada batatorita.
_________________ 164 v6tb super
166 v6tb super
|