It is currently 10 Oct 2024, 02:31

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 94 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next
Author Message
PostPosted: 27 Sep 2012, 22:52 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Cumnatu Quote:

Tupac Quote:
Cumnatu Quote:
Aia cu masini de 3-4-5 L luxoase se bucura de luxul din masina si stand la semafor dar cu consum la jumatate versus benzina.
Nu iti pare a fi ceva putred? Parca....ceva nu se leaga, nu? :)
La naiba, ori suntem luxosi, ori nu mai suntem.

Ce dracu legatura are placerea de a sta in antifonarea unui S sau unui septar cu necumpatarea de a consuma combustibil dublu ca pret cand STAI. De ce nu pot sa ma bucur de o linie audio buna intr-o masina antifonata cum trebuie, in caonfortul unui scaun bine gandit cu un AC care sa nu imi bata in ochi daca nu ard benzina si ard gaz ? E o ipocrizie ce spui, confortul poate pentru unii insemna sa aiba seara un scaun si o carte, pentru altii inseamna sa aiba piele ventilata sub fund, dar in confort NU este inclusa risipa aiurea. Cand masina imi manca 18-22l % ma ofticam ca nu am gaz din simplul motiv ca atunci cand faceam 40 minute de la Lujerului la Apaca puteam sa ii fac pe absolut orice combustibil si era de preferat ca diferenta de bani sa o bag in .. orice altceva. Cand se deschide drumul dau pe benzina, daca e nevoie ca oricum nu prea e conform performantelor ultimelor instalatii de gaz. E ca si cum ai zice, ce pana mea daca iti permiti vila de ce sa cumperi peleti facuti din resturi, taie copacul de viu si arde busteni ca nah, iti permiti. Lumile noastre sunt departe, a ta o consider ipocrita, a mea mai realista si mai logica. E dreptul tau sa nu fi de acord cu mine , as aprecia daca ti-ai exprima dezacordul fara sa jignesti. Daca nu poti.. ce sa zic, nu poti. N-o sa moara nimeni.
1. Poate imi arati unde te-am jignit sau unde am jignit pe cineva??? :thumbdown:
2. "Confort" nu este sinonim cu "lux". Deci aberezi (si da, sa stii, ca luxul include in multe cazuri "risipa aiurea" - cum ii spui tu. pentru altii insa - cei interesati de el - ii doare in cot, "risipa" nu se simte, au alt sistem de referinta). Si mai repet ceva, poate nu ai inteles: nici un om normal la cap, care are bani si isi cumpara o masina scumpa, de lux (spune-i cum vrei), nu si-o va lua ca apoi sa se planga de consum! Pentru simplul fapt ca nu il intereseaza acest lucru! Vrea masina aia, ca ii place, si-o permite si are bani de intretinere oricat ar costa benzina, reviziile si oricat ar consuma. Sunt si putini care mai sunt ecologisti, da, si se baga pe hybride (cu care sunt de acord, n-am nici o problema cu ele, sunt ok)
2. Ipocrit eu? :lol: Cumnate', sunt cat se poate de realist, am spus deja: daca ai masina care iti consuma x litri si te apuca spumele gandind ca nu ai gpl sa iti consume x/1.5, se cheama ca .....ai facut o alegere foarte proasta (e cea mai finuta exprimare..)! Pe principiul de care vorbesti tu, mai bine iti luai deci scuter, si de banii ramasi (masina, benzina, gaz, instalatie gpl, etc) faceai O GRAMADA de lucruri sa stii.
3. Hai ca daca tot de dai ecologist, sa punctam si aici: daca tot tii cu natura, pai atunci nu te bagi la gpl (ca la dracu, si asta polueaza), ci te bagi pe full electric sau macar ceva hybrid (exista chiar si masini de lux cu asa ceva).


Top
   
PostPosted: 27 Sep 2012, 23:01 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
Pute a gpl pa forum, nu simte nimeni?

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 27 Sep 2012, 23:23 
Offline

Joined: 08 Aug 2012, 15:09
Posts: 61
Car: 156 SW Selespeed 2.0
Location: Bucuresti
Quote:
2. "Confort" nu este sinonim cu "lux". Deci aberezi (si da, sa stii, ca luxul include in multe cazuri "risipa aiurea" - cum ii spui tu. pentru altii insa - cei interesati de el - ii doare in cot, "risipa" nu se simte, au alt sistem de referinta). Si mai repet ceva, poate nu ai inteles: nici un om normal la cap, care are bani si isi cumpara o masina scumpa, de lux (spune-i cum vrei), nu si-o va lua ca apoi sa se planga de consum! Pentru simplul fapt ca nu il intereseaza acest lucru! Vrea masina aia, ca ii place, si-o permite si are bani de intretinere oricat ar costa benzina, reviziile si oricat ar consuma. Sunt si putini care mai sunt ecologisti, da, si se baga pe hybride (cu care sunt de acord, n-am nici o problema cu ele, sunt ok)
2. Ipocrit eu? :lol: Cumnate', sunt cat se poate de realist, am spus deja: daca ai masina care iti consuma x litri si te apuca spumele gandind ca nu ai gpl sa iti consume x/1.5, se cheama ca .....ai facut o alegere foarte proasta (e cea mai finuta exprimare..)! Pe principiul de care vorbesti tu, mai bine iti luai deci scuter, si de banii ramasi (masina, benzina, gaz, instalatie gpl, etc) faceai O GRAMADA de lucruri sa stii.
Ai si tu dreptatea da, dar nu in totalitate. Daca ai bani multi, asta nu inseamna ca trebuie sa-ti bati joc de ei. In speta, daca ai alternativa sa mergi mult mai ieftin, cum ar fi gpl-ul de ce sa nu o faci, daca nu ai absolut nimic de pierdut? Si fazele cu uzura motorului daca mergi pe gaz nu raman in picioare pentru ca sunt niste aberatii totale.
De exemplu, ai un 2.5 v6 sa zicem care consuma 15-16 in oras, si iti face mare placere sa mergi cu ea, dar nu iti permiti. De ce sa iti iei alta masina care sa consume putin, cand poti sa pui o instalatie de gpl. Asa iti permiti sa conduci zilnic o masina puternica, confortabila etc, la un pret rezonabil. Deci sunt total de acord cu gpl-ul, chiar nu vad nici macar un dezavantaj in afara de faptul ca ocupa putin spatiu prin portbagaj. Si vezi ca in general cei care au bani, sunt mult mai zgarciti si vor sa le consume masina cat mai putin chiar daca au dat zeci sau sute de mii de euro pe ea.

_________________
Now: BMW 323i
Ex: Alfa Romeo 156 SW Selespeed 2.0 TS
Ex: BMW E36 325i
Ex: Opel Astra GSi


Top
   
PostPosted: 27 Sep 2012, 23:32 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Pai pentru ca din punctul meu de vedere, la 2.5 V6-le ala, dupa ce i-ai pus GPL, i s-a dus tot "feelingul" (ca sa fim ontopic :) ) si a devenit un fel de pistol cu apa. Iete de aia. Nu mai zic ca personal nu sunt de acord sa merg cu butelia/bomba dupa mine in nici un caz (!) si sa pierd si spatiul respectiv.
Cum ar fi sa iti iei Ferrari si sa ii pui gpl ca sa te costa mai putin plimbatul? Ar fi mondial, nu? :clapping:


Top
   
PostPosted: 27 Sep 2012, 23:33 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2011, 09:50
Posts: 78
Car: Ex Chrysler 300M
Pentru ca au dat zeci si sute de mii de euto pe scaune, confort, siguranta, optiuni si in ultimul rand motor dar motorul il folosesti 90 % ca sa nu zic mai mult.. cam pana in 3000 ture in oras si chiar pe autostrada, restul de 10 % te joci. Ei pentru ala 90 % din timp merita gpl, pentru restul de 10 % .. ai benzina.

Tupac cred ca tu esti inca sub impresia instalatiilor puse pe taxiuri prin anii 2000. Sutn masini de 400-600 cai care stau pe GPL si deci iti dai seama ca o astfel de instalatie ofera ceva performante ca altfel nu o monta omul dupa ce a platit 100k pe masina. + ca sunt softuri pentru instalatiile destepte care de exemplu la x mii de ture revine masina pe benzina. Sa zicem ca vrei pe la 3k ture, cam de unde incepe adevarata joaca.. n-ar fi ok in bara la bara sa mergi pe gaz si cand vrei sa o incingi putin sa treci pe benzina ?

LE : la punctul 2 din scrierea ta, sti foarte bine ca nu ma refeream la luxul ala opulent platit anapoda ci la luxul unui scaun gandit sa nu te doara spatele samd care e un lux confortabil nu opulent. Dar e inca lux pentru ca daca vrei sa cumperi scaunul ala separat s-ar putea sa constati ca el costa mai mult decat intreaga ta/ mea masina.

LE 2 : sa crezi tu ca la o masina de peste 150 cai simti +- 10 % la pedala. Poate esti tu mult mai feeelingos ca mine si mai sofer, nu contest dar sti cum e, caii si cuplul maxim la cam toate masinile sunt la o turatie care uneori trec zile intregi pana sa o atingi, mai ales la benzina aspirat.
Cat despre butelie, da, ai dreptate, iti ia din spatiu insa depinde de masina, am vazut masini pe siteurile firmelor ce instaleaza care monteaza rezervor sub masina, functie de masina. De explozie zic doar atat : cate masini ai auzit ca au facut poc ?

Madkat te rog ia problema in mana si inchide topicul ! S-a terminat subiectul, deja o dam in alt subiect care, daca vrei poateavea sens in alt topic.


Last edited by Cumnatu on 27 Sep 2012, 23:43, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 27 Sep 2012, 23:50 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2011, 09:50
Posts: 78
Car: Ex Chrysler 300M
Tupac, un ultim post pe subiectul gpl.
Ipotetic sa zicem ca de la tine de la servici ti se prezinta urmatoarea varianta :
Ai de ales ca masina de servici cu toate consumabilele si impozitele si piesele platite ( mai putin carburantul ) intre doua masini cu motor de 4L, ceva frumos, sa zicem Maserati ( nu stiu daca are motor fix de 4L dar nah, pt exemplu asa ) una pe benzina si una pe benzina si cu instalatie GPL pe ea, evident una performanta. Ce alegi ?


Top
   
PostPosted: 27 Sep 2012, 23:51 
Offline

Joined: 08 Aug 2012, 15:09
Posts: 61
Car: 156 SW Selespeed 2.0
Location: Bucuresti
Tupac Quote:
Pai pentru ca din punctul meu de vedere, la 2.5 V6-le ala, dupa ce i-ai pus GPL, i s-a dus tot "feelingul" (ca sa fim ontopic :) ) si a devenit un fel de pistol cu apa. Iete de aia. Nu mai zic ca personal nu sunt de acord sa merg cu butelia/bomba dupa mine in nici un caz (!) si sa pierd si spatiul respectiv.
Cum ar fi sa iti iei Ferrari si sa ii pui gpl ca sa te costa mai putin plimbatul? Ar fi mondial, nu? :clapping:
Cand ai nevoie de feeling, in 2 sec o treci pe benzina si s-a rezolvat. Si in felul asta nu mai ai ocazia sa te oftici, cand te intalnesti la semafor cu un posibil "adversar", si tu esti cu un tracotoras dci, tdi etc pt ca masina puternica care iti place o tii acasa ca de' consuma mult si mergi cu ea doar in weekend. Iar faza cu bomba, iar este aberatie. Nu am auzit pana acum sa bubuie o butelie de gpl desi au fost testate in tot felul de scenarii posibile. Se contorsioneaza, se deformeaza foarte mult dar de bubuit chiar nu am auzit sincer. Ca o concluzie, discutiile astea in contradictoriu pot continua mult si bine, dar sincer as prefera o masina puternica pe benzina + gpl si sa merg cu ea zilnic, decat un diesel de 100 de cai. Si sa nu crezi ca am masina pe gpl de sustin chestia asta, dar ma bate gandul sa montez o astfel de instalatie in cel mai scurt timp. Numai bine

_________________
Now: BMW 323i
Ex: Alfa Romeo 156 SW Selespeed 2.0 TS
Ex: BMW E36 325i
Ex: Opel Astra GSi


Top
   
PostPosted: 28 Sep 2012, 00:55 
Offline

Joined: 01 Dec 2008, 23:24
Posts: 1345
Location: Lisbon
Tupac Quote:
Pai pentru ca din punctul meu de vedere, la 2.5 V6-le ala, dupa ce i-ai pus GPL, i s-a dus tot "feelingul" (ca sa fim ontopic :) ) si a devenit un fel de pistol cu apa.
Din punctul meu de vedere, pur-si-simplu GPL NU are ce cauta pe un V6 Busso.
Totusi (ca sa fim ontopic), "feeling-ul" nu se pierde numai daca stii ca acel V6 are sau nu instalatie pe gaz.
Am mers cu GTA pe circuit, dupa numai "one lap" am zis: cum poooate sa traga masina asta. La paddock am aflat ca amicul meu, cu o saptamana inainte a pus Gpl. Deci crede-ma ca nu devine un fel de pistol cu apa.
Tupac Quote:
Nu mai zic ca personal nu sunt de acord sa merg cu butelia/bomba dupa mine in nici un caz
Parerea ta personala.
Totusi, butelia/bomba? pentru cei care nu stiu, este quite a lot safer decat benzina/diesel. Da un "search". :wink:

r1s3 Quote:
fazele cu uzura motorului daca mergi pe gaz nu raman in picioare pentru ca sunt niste aberatii totale.
Depinde...
Date concrete...in cazul motoarelor Twin Spark (147/156): un motor cu GPL si 75k km parcursi avea mult mai mare uzura decat un motor TS care a folosit benzina 95 timp de 160k km.
Si nu unul, stiu mai multe.


sorry pt. off-topic aproape total.

_________________
Alfa Romeo Giulia 2.0 RWD
Alfa Romeo 147 GTA


Top
   
 Post subject: Re: Diesel sau GPL ?
PostPosted: 28 Sep 2012, 08:38 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2011, 09:50
Posts: 78
Car: Ex Chrysler 300M
Incins in discutiile referitoare la GPL din topicul cu feelingul alfei iata parerile mele:
Nu pot sustine ca in timp.. mult timp nu se strica nimic pe la motor din cauza GPLului pentru ca nu am probe dar nici nu am vazut pe forumuri la cei care au avut in prima faza motorul pus la punct si instalatia buna plangeri dar.. a se vedea calculul de mai jos.

Toti sau cel putin 90 % din taximetristii care pun GPL il pun direct gatuit pentru un consum minim posibil.
Normal pentru ca ei nu au nevoie de forja samd ci au nevoie sa scoata cati mai multi bani / km.
Sunt taxiuri cu 200k si chiar 300k km care nu au "nimic" in intelegerea lor la motor probleme din cauza GPLului. Eu nu zic ca nu au nimic, doar ca ei nu se plang.

Nu o sa discut despre motorina versus benzina, pentru asta exista alt topic.
Presupunem ca , pt ca aici vad ca a ajuns discutia in acest topic, ai de ales intre benzina si benzina + GPL.
Daca e sa iei o alfa, 147, 156, gt, gtv vei lua clar un SH.
Chiar si in cazul lui 159 probabil ca tot SH va fi asta inseamna ca iti va manca X suma, dupa noroc si dupa suma investita initial, ca sa o aduci in mintile ei dpdv tehnic, nu ne intereseaza estetica aici in acest topic.
Probabil ca vei da pe ea intre 3000 euro si 5000 euro poate putin mai mult functie de masina ( vorbesc deci de 147, 156, gt, gtv chiar si gta )

Dupa ce ai pus-o la punct dpdv tehnic sa zicem ca vrei sa ii pui gpl si eu as face-o din doua motive.
Unul clar e economia si al doilea, nominal in cazul meu nu e mare jmecherie pentru ca eu merg putin / luna, undeva la 800 km / luna mediu DAR e o diferenta psihologica respectiv : cand sunt la etapa de bagat bani in masina, un 25 mil pt GPL s-ar putea sa ii am, dpdv psihologic, apoi ma voi simtii bine la orice drum care il fac , facandu-l mai ieftin.
Nu putine au fost ocaziile cand ne-am trezit cu ideea hai la munte sau la mare sau la ... dar la momentul respectiv aveam sa zicem X milioane in buzunar, nu multe.
Pe o distanta dus intord de 600km ar fi contat in momentul ala sa dau aproape jumatate pe costul carburantului.

+ ca mai e un aspect, am fost la un mom dat pana in Germania dus intors cu ceva plimbari pe acolo total 5000 km cu masina consum extern de 12-13% ( forje multe ca nah, permitea drumul si masina plina aproape ).
Asta inseamna in benzina de azi aprox 800 euro poate mai mult benzina.
Evident ca daca as fi avut GPL ar fi fost al dracu de interesant sa ieftinesc 200-300 euro. E o suma maricica in orice tara. Si ocazii d-astea apar mereu in viata si se aduna.

Acum, revenind la ideea ca s-ar strica ceva la motor, nu conteaza ce, in sa zicem 50-60k km.

Calcul simplu :
Consumi sa zicem cu motoarele de la alfa pe benzina, mediu 11l/100km
Asta in bani inseamna grosso-modo 70 RON / 100 km.
Pui instalatie GPL performanta ( ca sa nu ai dureri de cap si sa pastrezi cat de cat forta samd ) investesti 3000 RON adica 666 Euro aprox.
Sa zicem ca mergi 1200 km / luna total anual 14400 km.
Avem asadar pe benzina un pret aproximativ de 10000 RON adica 2200 Euro / an
Sa zicem ca pe GPL consumi 13 nu 11 %, inseamna ca anual vei consuma aprox 1872L in valaore totala aproximativa de 1250 Euro.
Asta inseamna ca anual econominesti aproape 1000 euro facand 15000 km. ( + - functie de preturi , nu pun eventualele interventii la probleme aparuta la instalatia de gpl asa cum nu pun eventualele interventii aparute la functionarea pe benzina )
In patru ani ( pentru ca oricum nu se merita sa iei masina pentru 1 an caci investesti la inceput sa o pui pe picioare si apoi sa o dai, nu e treaba, cu cat o ti mai mult cu atat amortizezi ce investesti in ea la inceput ) mergi acei 60k km dupa care sa zicem ai niste problemute la motor din cauza GPLului.
Intre timp insa ai economisit aprox 4000 euro din diferenta de carburant deci practic aproape intreaga masina , daca scadem si costul intial al instalatiei, evident reparatia la motorul stricat din cauza gplului nu o sa te duca 3000 euro ( am scazut 1 mie euro pentru investitia initiala in gpl )
Sunt oameni care circula mult mai mult, sunt oameni care circula mult mai putin, evident daca circuli mai mult e mai afacere.

Apoi, pe GPL masina NU trage chiar la fel ca pe benzina, clar, dar diferenta este aproape insesizabila. Eu nu am auzit de cineva sa se prinda ca masina X e pe GPL decat in conditiile in care acel GPL era gatuit ( cum era pe Cielo cu care am facut scoala care avea nevoie - si nu exagerez- de 1 km ca sa prinda 80 km/h ) sau datorita zgomotului scazut de la motor.
Am avut o perioada cand mergeam cu logan 1.4 intretinut corect 40k km si era mult mai zgomotos de la motor decat loganurile 1.6 de pe taxiuri, trecute pe gaz.
Si in nici un caz nu te prinzi ca merge masina mai slab la peste 150 cai. Care 150 cai oricum sunt la 5k ture de obicei si acolo nu ajungi ff des.

Da iti ia din spatiu in portbagaj daca nu suporti autonomia mica data de toroidala.
Eu zic ca in oras nu are sens sa cari roata de rezerva dupa tine oricum. Gasesti oriunde pe o raza de 500m o vulcanizare daca e nevoie.
Iar daca iesi la plimbarica atunci poti avea la tine o rezerva d-aia subtire, pusa claie peste gramada peste bagajele car eoricum le ai. Ii faci o husa frumoasa ca sa nu iti murdareasca masina si gata.
Sunt si firme care ( si paremi-se chiar pe alfe am vazut , sa caut pozele ) monteaza rezervor cand structura masinii permite ca si forma pe sub ea, rezervor sub masina.
Sunt si minusuri, nu zic nu dar plusurile in timp sunt evidente.

Acum problema e, mai ales la romani ca atunci cand iau un SH si il trec pe GPL din ratiuni economice, NU fac intai o punere la punct a motorului sa il aduca in stare perfecta.
Si cand apar probleme ei dau vina pe GPL in loc sa realizeze ca acele probleme oricum ar fi aparut caci ei NU au reconditionat motorul in prima faza.

Pentru a se vedea cat de buna dpdv capacitati este sau nu o instalatie gpl eu asa as face.
1. Am luat masina X.
2. Repar ce e de reparat la nivel mecanic sa pot merge cu ea.
3. Test dyno ca sa aflu cat din motor mai e la locul lui, facut la firma X.
4. Reparat / reconditionat motorul, dupa caz dar NU la firma X.
5. Facut test din nou la firma X , daca nu repar la ei nu ar trebuii sa aiba nici o logica in a ma pacalii ca vezi domne, ti-am facut motorull ia uite ce bine merge acum.
6. Sunt multumit de motor, ma duc si pun GPL. La firmele mai serioase oricum se face test dyno si inainte si dupa dar sa zicem ca nu poti avea incredere in ce iti comunica dupa intrucat nah, doar nu o sa iti arate ca ai pierdut 50 % din putere.
7. Revenit la firma X si facut test dyno de data asta pe GPL .

Si asa ajungi sa ai un motor in maxima forma la anii lui functie de cat investesti in a il reconditiona si sti si cati caluti mai are si sti si cati caluti ai pierdut pe gpl si sti cum stai.
Daca nu le faci in ordinea asta nu vei sti niciodata de unde ai plecat si e destul de simplu sa dai vina pe GPL cand de fapt poate piesa X ar fi picat oricum in urmatorii 3000 km pentru ca, nah, pentur ca era uzata, fiind vb de masini SH.
Investesti astfel in plus cam 300-400 euro dar sti cum stai atat dpdv motor pe benzina cat si dpdv motor pe gpl. Daca ai de gand sa ti masina 4-5-6 ani, eu zic ca se merita.

Iar am baut cafea cu galeata.
LE : multumiri pentru curatenia facuta in topicuri !


Top
   
 Post subject: Re: Diesel sau GPL ?
PostPosted: 28 Sep 2012, 08:57 
Offline

Joined: 01 Apr 2009, 10:56
Posts: 178
Detin o alfa 156 cu motor 2.0 ts cu gpl (butelie in locul rotii de rezerva de 38 de litri) instalatia a costat 3000 ron cand gazul era cel mai ieftin 1.55/L , am parcurs in primul an 27000 km amortizand instalatia in primii 10000 km. In prezent la pretul de 3.2 gpl si 6.1 benzina (motorina) se amortizeaza mai greu, am consum extra urban 10-11 (110-120 km/h) si urban 13-14 , ca bani inseamna ca am un consum de 5.3 benzina sau motorina in exterior si in oras 7-7.5.
Daca parcurgi 10000 km anual nu merita sa-i pui gpl.


Top
   
 Post subject: Re: Diesel sau GPL ?
PostPosted: 28 Sep 2012, 09:51 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2011, 09:50
Posts: 78
Car: Ex Chrysler 300M
Cipy, cu cat e mai scump carburantul, indiferent de care tip, diferenta dintre GPL si benzina este aprox de 2/1 adica de doua ori mai ieftin per litru si deci cu cat e mai scump carburantul ( sau consumul ) cu atat se amortizeaza mai repede. Acum practic, la preturile de azi ti-ai amortiza investitia dublu de repede fata de atunci, pentru ca la acelasi nr de km si acelasi consum castigi dublu per km in RON.

Tu cat mai ai de gand sa ti masina ?
E calculul meu de mai sus masiv gresit ? Sau cel de mai jos :
Consum gaz mediu : 12.5 / pret pentru 100 km pe gaz = 40 RON
Consum benzina mediu : 11 / pret pentru 100 km pe gaz = 67 RON
...............................................................................................
27 RON / 100 km prin diferenta de consum / pret.
Instalatie = 3000 RON
3000 / 27 = 110 unitati de 100 km , adica 11000 KM. In 11000 KM iti amortizezi instalatia. Probabil ii faci lejer intr-un an.
Inseamna 920 km /luna. Ai 20 zile minim de munca. Presupunand ca mergi minim 30 km / zi catre munca ( nu mai zic de cei care mai si au trasee de facut, zic doar de cei care se duc pana la birou si inapoi ) si deja 600km stric dus intors birou. Daca mai pui si weekendurile... + concedii clar ii faci.


Last edited by Cumnatu on 28 Sep 2012, 10:02, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject: Re: Diesel sau GPL ?
PostPosted: 28 Sep 2012, 10:00 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
In conditiile actuale, cand benzina este 6 lei, merita clar o instalatie GPL.

Suntem in 2012, totul in jurul nostru a progresat enorm, si tot ne mai gandim la GPL ca la niste instalatii rudimentare de acum 10 ani? Ciudat e ca nimeni nu e curios sa vada cat de mult au evoluat instalatiile, toti sunt "cunoscatori", GPL sucks si gata.

Instalatiile astea secventiale Euro 4 sunt cu totul altceva, net superioare si mult mai fiabile.


Top
   
 Post subject: Re: Diesel sau GPL ?
PostPosted: 28 Sep 2012, 11:09 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
am avut si eu gpl cand eram la liceu pe un bmw 2.0 cu vanos, gpl era montat in italia deoarece pe la noi se incaltau inca cu fesul in materie de gpl.
dupa 150 mii de kilometri te taiai in supape , GPL AFECTEAZA MOTORUL , in special chiulasa.
da ,faci o economie dar apar probleme mai ales la altitudine mare (la munte) ,practic nu se putea merge pe gpl .
apar probleme in sezonul rece ,la temeperaturi de -30 stateai cu frica ,se mai blocau vane , gazul mai avea apa etc.
-nu poti monta gpl pe ultimele motorizari turbo sau fsi/jts doar pe mpi si transformi atelajul in dric practic
GPL aftermarket=probleme in conditii extreme, iar in romania exista aceste conditii.
GPL mananca bujiile mai repede, mult mai repede ,iar dupa ce le mananca simti asta prin detonatii.

singurele masini care folosesc gpl cu succes sant cele care ies asa pe poarta fabricii...

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
 Post subject: Re: Diesel sau GPL ?
PostPosted: 28 Sep 2012, 11:24 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2011, 09:50
Posts: 78
Car: Ex Chrysler 300M
Hai ma ca duci totul la extrem, ce pana mea de cate ori ai -30 grade si daca ai nu poti merge atunci putinul timp pe benzina ?
Nu mai compara instalatiile de acum cu cele din 2000 sau in ce an o fi fost poate chiar mai devreme cand erai tu la liceu. + ca nu cred ca ai facut pasii de mai sus + ca sa fim seriosi, cine dracu face in romania 155 mii km fara niste probleme la motor ?
Majoritatea masinilor care au facut de la 0 aici 150 mii, cade tabla de pe ele si oricum s-a investit in reparatii mult mai mult decat niste supape si ce se mai buleste.
Tu ai facut un calcul ca la 150 mii km cam cat economisesti ? Iti mai iei doua masini ca aia initiala.


Top
   
 Post subject: Re: Diesel sau GPL ?
PostPosted: 28 Sep 2012, 11:40 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
Eu am cumparat alfa la 130 mii si nu are nimic la motor, e ceas.motoarele pe care s a adaptat gpl traiesc jumatate de viata.
tu fa ce vrei...

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
 Post subject: Re: Diesel sau GPL ?
PostPosted: 28 Sep 2012, 12:00 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15248
Car: 115/960
Location: Bucuresti
WLF Quote:
In conditiile actuale, cand benzina este 6 lei, merita clar o instalatie GPL.

Suntem in 2012, totul in jurul nostru a progresat enorm, si tot ne mai gandim la GPL ca la niste instalatii rudimentare de acum 10 ani? Ciudat e ca nimeni nu e curios sa vada cat de mult au evoluat instalatiile, toti sunt "cunoscatori", GPL sucks si gata.

Instalatiile astea secventiale Euro 4 sunt cu totul altceva, net superioare si mult mai fiabile.
Si totusi, de ce nu vedem mai multe masini cu GPL din fabrica? Stiut fiind ca toti producatorii se lupta pentru consumuri cat mai mici de combustibil, avand in vedere ca reteaua de alimentare cu GPL este destul de dezvoltata..

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject: Re: Diesel sau GPL ?
PostPosted: 28 Sep 2012, 12:07 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2011, 09:50
Posts: 78
Car: Ex Chrysler 300M
Nu ma inteleg cu tine :P N-am zis ca nu s-o strica ceva pe acolo, dar la un calcul simplist lasand la o parte ce altceva mai pateste o masina ci doar dpdv recuperarea banilor din diferenta de pret pe carburant, la 150k km, presupunand ca deja acolo gata, nu mai suporti cat de mult s-a stricat motorul, ai scos undeva la 7-8000 euro economie. Nu crezi ca schimbi ceva motoare in suma asta si tot ramai cu profit ?
Eu nu fac ca n-am la ce, vorbim de principiu.
Zi-mi au altfel de ce ar face firmele de taxi aceasta schimbare, in conditiile in care ei au nevoie masina aia sa mearga daca se poate infinit de multi km sa scoata profit pe ea. Pentru ca dupa X km se merita atat de mult chiar si daca la Y km schimba motorul cu totul.
Aaa ca iei o masina deja uzata ( cum ai luat tu ) nu neaparat rupta dar cu o uzura X si daca ii pui gpl fara sa urmezi pasii aia de mai sus adica sa te asiguri ca e motorul in stare perfecta, poate ca pica la tine si tu nu ai apucat sa faci decat 10.000 km asta e altceva. In ideea in care gplul accentueaza uzura, zic.
Matematic e corect ce am scris, daca tu esti deranjat de idee, logic, poti sa platesti cat vrei, baga carrera 100, de ce nu, la un motor de pana in 250 cai oricum nu se simte. Sunt banii tai si faci ce vrei cu ei.

Alex : pentru ca reteaua nu este indeajuns de dezvoltata ca sa se vanda peste tot, plus ca multi oameni au conceptia asta invechita, + ca pierd aia 10 cai care il pune pe producatorul X sub puterea masinilor concurente. Pentru mine matematica firmelor de taxi mi se pare cea mai de baza.
Daca la aia se merita inseamna ca merita, pentru ca ei nu isi permit sa stea cu masinile pe dreapta.
Chiar zilele trecute mersesem cu un logan taxi cu aproape 300k km si vorbeam cu soferul, masina lucreaza in 2 ture, practic non stop de 1 an si ceva. evident pe GPL pus de mult.
Personal as prefera o data la 2 ani ( sau ma rog functie de cati km mergi pe an ) sa las masina in service pt 1-2 zile sa stiu ca am matele motorului noi ( presupunand ca s-a bulit ) si sa raman si cu ceva bani in buzunar.
Eu am zis cam tot ce am avut de zis, am despicat firul in 14, nu cred ca mai am ce argumente sa aduc asa ca.. asta am fost eu aici.


Top
   
 Post subject: Re: Diesel sau GPL ?
PostPosted: 28 Sep 2012, 12:10 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
Din cauza ca datele reale cu privire la performante stau mult mai prost decat cred adeptii gpl.
al doilea motiv ar fi ca avem aproape 6 luni de iarna...

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
 Post subject: Re: Diesel sau GPL ?
PostPosted: 28 Sep 2012, 12:17 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2011, 09:50
Posts: 78
Car: Ex Chrysler 300M
Putem sa facem cheta sa platim cuiva de pe forum care are masina pe GPL un test dyno facut prima data pe benzina si a doua oara pe GPL si putem analiza fisele.
Mi se pare cel mai elocvent, nu ? Asta privitor la putere.

Si ce naiba daca vrei sa dai liniute, ca pentru altceva nu pot sa vad necesitatea a absolut toti caii motorului mai ales in traficul ala majoritar calm si inghesuit, e greu sa dai pe benzina pentru cateva minute cat te alergi ?

De exemplu vara asta am fost de vre-o 3 ori la bulgari la mare si marea majoritate a drumului, este drept dupa cum probabil sti, mergea lejer pe gpl.
Cand am dat de serpentinele de la Sunny Beach, din cauza motorului mic de 1.4 de la logan si a faptului ca era plina masina, dezastru, nici la aer nu puteam sa dau drumu ca nu mai urca in pante decat cu I-a.
Dar la motoare de peste 100-120 cai nu se mai simte aerul si deci nu se mai simte nici GPLul.
Oricum, pe acele serpentine, clar daca aveam GPL chiar si daca nu era nevoie as fi dat pe benzina pentru ca da, in situatiile alea vrei sa storci tot din motor, dar in rest....Iar serpentinele alea tin 3-4 km versus 250 km restul drumului drept.


Top
   
 Post subject: Re: Diesel sau GPL ?
PostPosted: 28 Sep 2012, 12:20 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
Cumnate hai ca te dai pa brazda.
ai fost sau esti taximetrist gpl ist.
ala e hal de mers la taxiuri?
aici vorbim de gpl pe motoare de minim 150 de cai, care MERG ,intelegi?
Eu nu mai scriu nimic despre gpl ca am avut am mers mult , foarte mult.
odata mi am cautat admisia din plastic o ora ca sarise peste gard.
succes in pus gpl pe v8.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
 Post subject: Re: Diesel sau GPL ?
PostPosted: 28 Sep 2012, 12:23 
Offline
User avatar

Joined: 16 Jun 2009, 21:02
Posts: 994
Location: Brasov
Daca pui GPL iar dupa 4-5.000rpm sa-ti bage benzina, eu zic ca se va mentine motorul...asta daca nu mergi "babeste" non-stop.

_________________

166 V6 TB Zender
147 1.6 TS ECO

GT 2.0 jts
156 SW 1.9 8v
147 FL 1.9 8v
GTV 2.0 ts
146 1.4 ts


Top
   
 Post subject: Re: Diesel sau GPL ?
PostPosted: 28 Sep 2012, 12:25 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15248
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Tu vorbesti serios? Compari cu taxiurile? Aia sunt in stare sa le si impinga numa sa nu stea pe dreapta, asta nu e un argument.. nu-nseamna ca masinile lor merg ceas!
Cat despre economia facuta in cei 150k km, nimic mai fals! Daca ai pune banii economisiti la fiecare 1000km in banca, ai dreptate, dupa cei 150k km poti parasi masina in primul parc de dezmembrari si-i cauti inlocuitoare. Doar ca ceva ma face sa cred ca nu pentru asta iti pui GPL, si anume economie pe termen lung, ci pentru faptul ca nu poti sa suporti (financiar vorbind) consumul de benzina pe termen scurt! Caz in care, revin la ce ti-am spus si pe topicul celalalt: nu te intinde mai mult decat tine plapuma! :wink: Vrei consum redus, ia-ti un diesel!

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject: Re: Diesel sau GPL ?
PostPosted: 28 Sep 2012, 12:33 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2011, 09:50
Posts: 78
Car: Ex Chrysler 300M
comanr Quote:
ai fost sau esti taximetrist gpl ist.
:lol: :lol: :lol:
Nop, stai lin.
Taxiurile merg in "halul ala" pentru ca sunt gatuite pana si instalatiile , logic, ei nu au nevoie de nimic peste 2500 ture. Nici tu nu ai avea daca ai avea "meseria" lor. Ai cauta profitul nu turele.
Ei au salarii cam de 10 mil. Daca din sugrumarea motorului mai scot 2-3 mil / luna, procentual, e mult si e bine. Lasand la o parte bacsisul.
Erori de montaj, ciudatenii samd se intampla la orice si la orice motor, chiar si din fabrica.

http://cautare.mobile.ro/automobile-anu ... geNumber=1

http://cautare.mobile.ro/automobile-anu ... geNumber=4
http://cautare.mobile.ro/automobile-anu ... geNumber=1

Esti convins ca oamenii astia nu isi permit sa plateasca benzina sau pur si implu nu are sens de cele mai multe ori . Si iti dai seamaa ca o instalatie care sa duca 500+ cai, nu e nici ieftina si nici proasta.

Alex, tort ce vorbim aici e teoretic, nu mi se aplica intrucat nici n-am la ce. Dar e vineri, e forum, de munci avem chef nu si deci teoretizam.
Nu am zis ca sunt bune la ceva motoarele de taxiuri, probabil ca sunt duse. Si daca ar fi sa fie as prefera ca 100 euro / luna sau mai mult daca merg mai mult sa o pun frumos la cutiuta si la sf lunii sa iau pentru masina ceva, nu sa ii toc. Sa am niste fonduri extra pentru masina, bucse schimbate mai des, uleiuri schimbate mai des samd. Ca nah, nu cred acum ca o sa spuneti ca e rau sa schimbi uleiurile mai des decat scrie in carte.

Eu sunt si putin suparat pe mine ca mereu am luat masini SH in stare bunicica sau chiar buna pana la excelenta dar nu m-am ocupat de ele cum trebuie si am lasat ca una sa traga pe alta si sa pice diverse.
Ma uit in urma si imi dau seama ca 5 mil bagati la timp scuteau 20 mil bagati dupa.
Greseala asta nu mai vreau sa o repet.
Nu mai vreau boxe, dvduri, nimic, pana nu e masina perfect pusa la punct tehnic.


Top
   
 Post subject: Re: Diesel sau GPL ?
PostPosted: 28 Sep 2012, 12:41 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
Vezi ca instalatiile si montajul pentru motoarele alea depasesc bugetul tau pentru v6.
cum facem?

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
 Post subject: Re: Diesel sau GPL ?
PostPosted: 28 Sep 2012, 13:01 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2011, 09:50
Posts: 78
Car: Ex Chrysler 300M
Pai asta ziceam si eu, functie de motor sunt instalatii bune nu janghine de le puneau romanii pe daciile vechi. De exmplu ca sa tina 200 cai la roata era acum 3 ani 4200 ron instalatia. Acum o fi mai scump. Tocmai asta e schepsisul ca tu ai patit o belea la o instalatie de acum o mie de ani si automat ti-ai format o parere, cine stie de cine era montata si cum, acum exista si instalatii performante.
Eu cand ti-am facut calculele mai sus n-am pus 1000 RON pentru instalatie, am pus grosso modo 1000 euro.
Iar eu nu am buget pt V6, am doar dorinta.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 94 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited