It is currently 24 Nov 2024, 16:41

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
PostPosted: 16 Sep 2012, 19:29 
Offline

Joined: 08 Aug 2012, 15:09
Posts: 61
Car: 156 SW Selespeed 2.0
Location: Bucuresti
Salut tuturor. De aprox.doua luni am achizitionat o Alfa Romeo 156 Sportwagon Selespeed, an fabricatie 2000, motor 2.0 TS 155hp. La inceput am fost incantat de cutie dar de cand a inceput sa faca probleme nu o mai suport si sincer nici sa o repar nu prea ma intereseaza. Pur si simplu nu am incredere in cutia asta si sincer mi-e teama sa plec la un drum mai lung din aceasta cauza. Acum doua zile am mers si cu o alfa 159 selespeed si sincer nu mi-a lasat o impresie prea placuta. Tot manuala 100% e mai frumos.
Ideea este ca vreau sa montez cutie manuala in cel mai scurt timp, pentru ca imi place foarte mult masina asta si nu vreau sa renunt la ea din cauza transmisiei.

Sunt foarte curios daca a facut cineva din club aceasta operatiune si ce implica exact chestia asta, cat de complicat este si cam cat dureaza cu aproximatie.
M-am gandit si ca piese cred ca as avea nevoie de urmatoarele:
- cutie manuala, kit ambreiaj, volanta, timonerie + schimbator, pedala ambreiaj + pompa (cilindru), ecu (cu cel de selespeed nu cred ca porneste).
Piesele o sa le iau de pe o masina donatoare pe care urmeaza sa o cumpar la un pret bun (avariata, fara acte etc).

Ma intereseaza de asemena daca se potrivesc cutia, ambreiajul, plus diferite piese de pe 156 1.8 TS, asta in caz ca nu gasesc un 2.0 in stare buna.

Astept parerile voastre si ar fi perfect daca e cineva care a facut asa ceva pana acum.

Va multumesc! Numai bine.

_________________
Now: BMW 323i
Ex: Alfa Romeo 156 SW Selespeed 2.0 TS
Ex: BMW E36 325i
Ex: Opel Astra GSi


Top
   
PostPosted: 16 Sep 2012, 21:36 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2006, 20:00
Posts: 3503
Car: 159-Brera-Spider916
Location: Bucuresti
Se face insa e mai mare daraua decat ocaua financiar vorbind , daca vrei totusi sa mergi pe acest drum documenteaza-te bine inainte si gaseste o masina donatoare cu specificatii identice - 2.0 ts euro 2< acceleratie pe cablu> pt ca ai nevoie de ecu, chei, imobiliser, pedalier, pedala ambreiaj si cilindru, cutie de viteze<carcasa difera> cilindru ambreiaj de pe cutie, timonerie completa cu cabluri in stare buna si foarte multa munca !
Good Luck :D

_________________
0751314197


Top
   
PostPosted: 16 Sep 2012, 22:42 
Offline

Joined: 08 Aug 2012, 15:09
Posts: 61
Car: 156 SW Selespeed 2.0
Location: Bucuresti
Multumesc pt. raspuns. De aprox doua sapt ma documentez. Sunt mai multe persoane pe alfaowner care au facut aceasta conversie. Din ce am vazut acolo, pedalierul nu a fost schimbat. A fost nevoie doar de gaura pentru cilindru si fixare pedala ambreiaj. M-ai bagat in ceata cu acceleratia pe cablu. Mototul meu de pe masina este 2.0 TS, 155 de cai, deci euro 2 banuiesc, dar nu am acceleratie pe cablu, este electronica.. Cat despre ECU am inteles e o diferenta foarte mica si ar trebui modificati anumiti parametri ca sa porneasca fara robot. Asta ca sa nu mai fie nevoie si de imobilizator si alte chei. Ma rog nu asta ar fi o mare problema. Eu ma gandeam ca se potiveau piesele si de pe 1.8 ts, dar daca spui ca difera, te cred si o sa caut numai 2.0. Iar despre partea financiara, nu cred ca o sa fie o investitie prea mare, pentru ca se mai recupereaza o parte.. Iar partea de mecanica o sa o fac eu in proportie de 80 % pt ca imi place si sincer e o provocare... Va tin la curent cu evolutia si bineinteles poze. Momentan caut masina donatoare si astept sa intru in concediu. Ma gandesc ca dureaza cateva zile toata treaba..

_________________
Now: BMW 323i
Ex: Alfa Romeo 156 SW Selespeed 2.0 TS
Ex: BMW E36 325i
Ex: Opel Astra GSi


Top
   
PostPosted: 16 Sep 2012, 23:20 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2010, 21:47
Posts: 869
Car: Giulia Q4 280.
Location: PITESTI
*acceleratia e electronica la selespeed(euro 2,euro 3),ce ai de schimbat pe parte mecanica e treaba usoara,munca grea e pe parte electronica pt ca la selespeed mai ai un calculator separat,special pt cutie(il gasesti sub bord,in dreapta fata aproape de stalp),care e conectat prin instalatia masini cu calculatorul de injectie;in cazul tau e si mai complicat pt ca euro 2 cu cutie manuala are acceleratia pe cablu,deci ar cam trebui sa schimbi instalatia electrica a masini! :roll:
*in functie de stiinta,rabdare si indemanare se face,dar nu usor! :wave:

_________________
**Alfa Romeo Giulia Q4 280cp
**Alfa Romeo Spider, Zoe 1.8 ts
**Alfa Romeo 156 TI, Busso engine :D
**Alfa Romeo 159SW, 1.8mpi
Ex:
Alfa Romeo 159SW,TBI TI
Alfa Romeo Gt Blackline
Alfa 156 sw,1.9jtd,115cp
Alfa Romeo Brera, 2.4jtdm, 210cp +
Alfa 159 SW, 2.4jtdm, 210cp
Alfa 156,1.9jtdm,150cp+
Alfa Giullieta 2.0jtdm
Alfa 159sw,1.9jtdm,150cp
Alfa Crosswagon,Q4
Alfa 147 selespeed,2.0TS,150cp
Alfa 156sw,1.9-115cp
Alfa 166,2.4jtd-136cp
Alfa 156,2.0ts-150cp
Alfa 147,1.6ts-120cp


Top
   
PostPosted: 16 Sep 2012, 23:27 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4322
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Daca te intereseaza tot ce tine de chei ( 2 chei, imobilizer, contact, ecu inclusiv si toate ialele), am eu de pe fosta mea 2.0 TS (2001) cu acceleratie electronica, pedalier, timonerie, senzorii de la pedale si ce-ti mai trebuie in afara de cutie. Ciudat totusi ca in 2000 are acceleratie electronica, iar a mea actuala din 2001 (E2) are pe cablu :blink:

P.S. Am vazut un pont undeva cum ca daca pui cutie de 1.6 pe 2.0 are niste acceleratii si mai bune :D .

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 16 Sep 2012, 23:43 
Offline

Joined: 01 Dec 2008, 23:24
Posts: 1358
Location: Lisbon
tomi_alfa Quote:
Ciudat totusi ca in 2000 are acceleratie electronica, iar a mea actuala din 2001 (E2) are pe cablu :blink:
A ta are cutie de viteze manuala.
156 Selespeed are acceleratie electronica, nu conteaza anul.

_________________
Alfa Romeo Giulia 2.0 RWD
Alfa Romeo 147 GTA


Top
   
PostPosted: 16 Sep 2012, 23:46 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4322
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
ah, da :D

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 18 Sep 2012, 11:25 
Offline

Joined: 25 Apr 2007, 00:13
Posts: 393
Car: 156 1.9 JTDM TRY
Location: Brasov/Edinburgh
Am eu un 156 din 2000 155 cai la pretul de 1400 euro.Masina e inmatriculata,a suferit in trecut un accident frontal,a fost reparata mai putin airbagurile fata.Are tapiterie piele gri,discuri fata/spate Brembo noi,placute fata/spate Ferodo noi,Kit ambreiaj nou,anvelope Toyo proxes t1r rulate o vara.Masina sta in parcare de 2 ani de zile deoarece am fost plecat din tara.Daca esti pasionat si de mecanica o poti dezmembra dupa ce-ti rezolvi tu masina,vinzi actele si sigur scoti un profit.Daca esti interesat da-mi un mesaj.Bafta


Top
   
PostPosted: 19 Sep 2012, 08:48 
Offline

Joined: 08 Aug 2012, 15:09
Posts: 61
Car: 156 SW Selespeed 2.0
Location: Bucuresti
Multumesc pentru oferta. E un pret corect dupa descrierea pe care ai facut-o, dar prea mare pt ce imi trebuie mie. Caut ceva fara acte valabile, eventual avariata, numai sa aiba ce piese imi trebuiesc mie in stare buna. Iar ca sa o dezmembrez, nu am spatiul si timpul necesar. Stima

_________________
Now: BMW 323i
Ex: Alfa Romeo 156 SW Selespeed 2.0 TS
Ex: BMW E36 325i
Ex: Opel Astra GSi


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited