danutmesther Quote:
Mai baieti, de asta am pomenit de alfadiag, pentru testarea acumulatorului. dupa ce o lasati putin La relanti, puteti urmari curba de scadere a presiunii din sistem, normal, cand presiunea scade la 40 bari(cel putin asa era la fosta), pompa cupleaza din nou iar presiunea creste iar aproape de 50 de bari. 10 secunde intre 2 cuplari ale pompei par OK.
Colegul care a trebuit sa scoata ulei si nu ii cupleaza pompa cand deschide portiera de la sofer: Trebuie verificat ce presiune ai in sistem in acel moment. Daca presiunea e mica si pompa ar fi trebuit sa plece normal, incearca sa scoti mufa de alimentare a pompei, si printr-un procedeu mai putin ortodox, incearca alimentarea pompei direct de la baterie. Atentie la scurturi. Daca pompa nu pleaca, sau pleaca in cazul lovirii acesteia usoare cu o surubelnita de exemplu, posibil sa fie carbunii. Daca pleaca, posibil ca releul de comanda al pompei sa nu isi faca treaba, sa nu fie original, sa fie subdimensionat, sa se supraincalzeasca, etc.
De ce am zis de verificarea distantei tijei ambreiajului: Nu stiu ce "tester" folositi, dar la sele sunt multe chestii pe care poti sa le masori exact, neeronat numai cu alfadiag sau fiat ecu scan. Unul din cazuri, la mine, cand nu am strans bine contrapiulita tijei ambreiajului dupa o reglare, aceasta s-a slabit in mers. Incepuse sa schimbe cu intarziere si violent. Rezultatul, am tras pe dreapta si m-am pus cu laptopul pe ea. Mesajul era clar: Distanta tija ambreiaj 14 mm, 30 minute functionare motor cu ambreiaj supraincalzit la 145 de grade. A fost clar ca buna ziua. In acelas timp, "testerul" vostru s-ar putea sa nu vada nici o eroare. Pe acelasi soft aveti si verificarea fiecarei electrovalve, depresurizarea acumulatorului, calibrare selespeed, etc. Cu ce tester ati verificat voi cutia?
Atentie, Selespeed-ul nu ia mai mult de 450 ml de lichid hidraulic, iar folosirea de alte produse echivalente Tutela CS Speed dauneaza olring-urilor din actuator, sa speram ca nu e cazul. Asta s-a intamplat la mine de a trebuit sa schimb actuatorul intr-un final. Daca aveti surplus care este eliminat pe la rasuflator, fie aveti prea mult lichid in sistem, fie ceva nu isi face treaba. In mod normal, in functionare, dupa ce cupleaza pompa, nivelul lichidului in vasul de expansiune ar trebui sa fie 5 mm pana la 1 cm, nu mai mult, vizibil, peste fundul de aluminiu.
Inca ceva, mufa aceea mare a actuatorului, un spray de contacte face minuni uneori, la fel ca si pe contactele electrovalvelor de pe actuator.
Scuze daca am scris prea dezordonat, nu sunt un prea bun narator, sper sa intelegeti ideile principale + ca scriu acum si de pe telefon. Asta este un ghid pentru troubleshoot de baza.
Sper ca am fost de folos
cu siguranata ai fost si esti de folos fapt pentru care ati multumim inca odata.eu tot ce fac la masina fac numai la reprezentanta si se face cu fiat ecu scan (deci nu la prieteni sau mai stiu eu pe unde sau cu ce soft).deocamdata n-am mai facut nimic la ea astept acumulatorul...si mai vedem ce o sa fie...va tin la curent.