Salut,
Nu prea scriu, dar este un subiect la care pot spune cate ceva, chiar daca a trecut un an de la deschiderea topicului si cel care cerea un sfat nu mai are demult nevoie de el.
Sunt proprietarul unui 159 Sportwagon 2,4 200 CP cutie automata.
Cand merg cu ea pe strada, ceilalti imi cam fac loc, masina este frumoasa si impunatoare. Sunt sute de A6 si BMW 5.. dar 159 sunt putine, iar a mea probabil ca este unica, avand in vedere combinatia.
Pe de alta parte, folosesc ca masina de servici o Giulietta 2,0 170 CP. O super masina, mai ales cand este pe dynamic. Devine supraviratoare fara s-o fortezi si fara frana de mana, cel putin a mea.
Cele doua masini nu se pot compara ca prestatii dinamice. 159 este o limuzina pentru drumuri lungi si relaxate cu care poti sa te deplasezi rapid si sa lasi pe multi in urma daca te supara. Tine pasul cu orice in aceeasi zona de motorizare/putere. Dar nu este o masina de serpentine, nici macar de Dealul Negru, in sensul ca nu poti merge cu ea "de-a latul". Si este o masina la care se simte ca are aproape 2 tone. In schimb Giulietta este o masina de oras si de drumuri virajate, deh, mai usoara cu 350 Kg.
Scaunele din Giulietta sunt ceva mai largi ca cele din 159, si parca si in spate este mai mult loc in Giulietta decat in 159 (nu sunt sigur, ca nu am mers in spate in 159) dar dupa parerea mea Giulietta a pierdut parfumul si spiritul Alfa Romeo (a se vedea 147 pentru cine l-a condus in mod sistematic), mergand mai mult spre Audi A3. Din punct de vedere siguranta insa, Giulietta este indiscutabil o masina de 5 stele si asta pot s-o spun din experienta.
Giulietta este indiscutabil un model foarte adaptat zilelor prezente, cu toate accesoriile la locul lor.
Si pana sa vedem pe strada MB clasa A cel nou, este indiscutabil cea mai frumoasa compacta (mai bine desenata decat BMW 1.., desi si asta este interesant.) Oricum, dupa cum o descriu cei de la AMS, Giulietta nu o sa castige comparative pentru spatiul interior sau utilitate practica, pentru ca nici nu-si propune (pentru asta este Fiat Multipla...).
Nu am mers cu 159 ti, insa am mers cu un 159 berlina cu ctie manuala si acelasi motor ca al meu, 2,4, si este o diferenta majora de comportament: a mea, cu cutie automata are o dinamica mult mai fluida, nu o poti brusca ca pe una cu cutie manuala.
In schimb am condus aceea Giulietta rosie qv (B 200 UAU) si nu mi-a placut (probabil ca masina este varza si nu o pune nimeni la punct atat timp cat se foloseste la test drive): nu are frane (sau cauciucuri bune), directia este imprecisa in acceleratie, necesita corectii in linie drepta, in fine am simtit-o mult mai instabila decat pe a mea care are 170 CP.
Daca cineva se intreaba pe care sa o prefere dintre cele doua, eu spun sincer: pe amandoua, fiecare face foarte bine altceva.
_________________ Val S
Giulietta 2,0 170 CP
ex 159 sportwagon 2,4 200CP
ex 147 1,9 jTDM 150 Cp
ex 156 2,0 TS 150 CP
|