It is currently 10 Feb 2025, 02:49

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 24 posts ] 
Author Message
 Post subject: Problema debitmetru
PostPosted: 22 Jul 2012, 12:55 
Offline
User avatar

Joined: 22 Mar 2009, 18:56
Posts: 194
Car: AR 156 1.9 JTD 2002
Location: C R A I O V A
Salutre,

Am o Alfa Romeo 156 1.9 JTD din 2002 pe care am cumparato cu un debitmetru pierburg de ceva mercedes vito, intr=un cuvant improvizatie grosolana (nici macar mufele nu erau compatibile si cel care a facut improvizatia a pilit mufa debitmetrului pana a rotunjito pentru a o putea conecta la mufa masini).
Masina mergea binisor (parerea mea), nuprea tragea bine la turatii joase, in rest cand ajungea la 2000 trebuia sa te tii bine de volan ca sa nu te dea pe spate (era ca o "explozie" de putere).
Intr-un final a cedat si acest debitmetru pierburg. Am mers cu masina vreo 2 luni fara debitmetru, cu mufa scoasa, pana am gasit un debitmetru bosch cod: 0 281 002 309 mai accesibil la pret.
Am schimbat decat "senzorul" (adica am pastrat tubul in care intra cel original al masinii pentru ca suruburile care sunt pe capacul filtrului de aer erau ruginite si nu am putut sa le desfac). Inainte sa il schimb am deconectat borna bateriei (ecu reset).
Problema este urmatoarea: imi pare ca masina nu mai trage cum tragea cu debitmetrul Pierburg. Adica este foarte mica diferenta intre cum trage acum cu debitmetru original si inainte cand mergeam cu mufa scoasa. Trage mai liniar, adica nu mai are acea explozie de putere la 2000. Am incercat sa fac si o diagnoza cu fiat ecu scan si exista o diferenta mare intre debitul de aer care este masurat efectiv si cel necesar (Air intake flow si Desired air intake flow), o diferenta de peste 200 unitati. De exemplu cu motorul la relanti am 50-60 unitati aer masurat si 250-280unitati aer dorit.

Printre cei mai priceputi, daca ma poate ajuta cineva sa rezolv aceasta problema, as ramane profund recunoscator, macar sa stiu ca nu am dat banii degeaba pe debitmetrul asta tampit.

PS: Am uitat sa specific ca debitmetrul este nou nout, din magazin in ambalajul original.

Multumesc anticipat,
A D I

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002


Top
   
 Post subject: Re: Problema debitmetru
PostPosted: 23 Jul 2012, 19:45 
Offline
User avatar

Joined: 22 Mar 2009, 18:56
Posts: 194
Car: AR 156 1.9 JTD 2002
Location: C R A I O V A
O singura rugaminte mai am, as fi foarte recunoscator daca cineva imi poate face un scurt log la acei doi parametri care ma intereseaza sa pot face o comparatie intre o masina cu un debitmetru perfect functional si a mea. Bineinteles sa fie tot 1.9 jtd 8v.

Multumesc anticipat.

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002


Top
   
 Post subject: Re: Problema debitmetru
PostPosted: 26 Jul 2012, 20:48 
Offline

Joined: 17 Apr 2012, 18:15
Posts: 222
Car: 159 1.9jtdm
Location: IASI
Am masurat azi la alfa mea, 1.9 jtd 8v, si valorilesunt: dorite:300, si valoarea citita de debitmetru este de 370 la relanti. Dupa o scurta acceleratie s-a stabilit si varoarea citita la 308 de debitmetru la relanti. In concluzie ai o problema la debitmetru sau la admisie (aer fals).
Si la mine la turatia peste 2500 se cam plafoneaza, la o acceleratie treptata, Dar la o apasare brusca pana la maxim a pedalei de acceleratie, si la 3500 se simte cuplul.


Top
   
 Post subject: Re: Problema debitmetru
PostPosted: 07 Aug 2012, 16:59 
Offline
User avatar

Joined: 22 Mar 2009, 18:56
Posts: 194
Car: AR 156 1.9 JTD 2002
Location: C R A I O V A
ursulet, multumesc mult pentru info. Ma tot gandesc si nu imi vine nici o idee. Am schimbat si filtru de aer si tot asa imi face. Adica am valoarea masurata cu aprox 200 unitati mai mica decat cea dorita indiferent daca sunt la relanti sau sunt in turatie. (de ex: la relanti am valoarea masurata 50-70 mlg/i si cea dorita 250-280mlg/i).
Ce ma sfatuiesti? La furtunele de la filtru de aer pana la turbo m-am uitat si par ok. Singura chestie pe care nu o inteleg este ca mai este inca un furtun care vine din partea de jos a carcasei filtrului de aer si intra in furtunul de admisie chiar inainte de turbo. Inca nu vad logia acestui furtun, parca ar fi un bypass al debitmetrului....
Daca mai aveti si alte idei sunt deschis orcarei sugestii.
Sa mai incerc inca o data ecu reset??? Cum imi pot da seama daca s-a resetat ecu???

Multumesc,
A D I

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002


Top
   
 Post subject: Re: Problema debitmetru
PostPosted: 07 Aug 2012, 18:01 
Offline
User avatar

Joined: 22 Mar 2009, 18:56
Posts: 194
Car: AR 156 1.9 JTD 2002
Location: C R A I O V A
Scuze ca postez consecutiv, dar nu mai pot sa editez.
Atasez si doua printscreen uri cu debitul de aer si respectiv debitul de aer dorit una cu motorul oprit si cea de a doua cu motorul la relanti.

Image

Image

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002


Top
   
 Post subject: Re: Problema debitmetru
PostPosted: 07 Aug 2012, 21:24 
Offline

Joined: 17 Apr 2012, 18:15
Posts: 222
Car: 159 1.9jtdm
Location: IASI
Sigur turbina este ok? Poate este dusa geometria variabila si nu functioneaza la turatie joasa. Trebuie sa verifici si egr. Daca ramane blocat pe deschis trage aer fals, parca!


Top
   
 Post subject: Re: Problema debitmetru
PostPosted: 07 Aug 2012, 23:16 
Offline
User avatar

Joined: 22 Mar 2009, 18:56
Posts: 194
Car: AR 156 1.9 JTD 2002
Location: C R A I O V A
eu zic ca turbina este ok. am facut un scurt log cu turbo boost presure si desired boost presure (scuze daca nu am numit corect acesti doi parametri dar nu imi amintesc exact cum se numesc in fes) si este foarte mica diferenta intre ele.

PS. EGR ul este anulat (obturat cu o bucata de tabla). Asa este de cand am luat masina. Am incercat sa il pun din nou in functiune dar se pare ca este anulat si din soft sau este defect vreun releu ca nu am nici o tensiune pe mufa care intra in electromagnetul de la EGR

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002


Top
   
 Post subject: Re: Problema debitmetru
PostPosted: 13 Aug 2012, 14:33 
Offline
User avatar

Joined: 09 Dec 2010, 15:42
Posts: 101
Car: Alfa 156 CrossWagon
Location: Bucuresti
Salut !

Cam nasol sa obturezi EGR-ul asa doar cu o tabla !
Ar trebui sa-l anulezi si din soft, deoarece motorul "stie" ca trebuie sa primeasca o anumita cantitate de gaze arse pe care trebuie sa le rearda. La relanti EGR-ul sta "destul de deschis" si se inchide progresiv pe masura ce-i creste turatia motorului , ajungand pe la 2800 rpm sa fie inchis complet.
Daca ai putin timp disponibil incearca sa-i scoti tabla aia (doar daca nu este anulat din soft) si sa vezi cum se comporta !

_________________
Alfa CrossWagon
Alfa Romeo 156 SW 1.9 8V


Top
   
 Post subject: Re: Problema debitmetru
PostPosted: 15 Aug 2012, 21:07 
Offline

Joined: 17 Apr 2012, 18:15
Posts: 222
Car: 159 1.9jtdm
Location: IASI
Sigur este prezentata bine, functionarea EGR-ULUI? Nu cumva functioneaza invers? Nu cumva gazele se produc mai multe la turatii mari?


Top
   
 Post subject: Re: Problema debitmetru
PostPosted: 17 Aug 2012, 20:55 
Offline
User avatar

Joined: 22 Mar 2009, 18:56
Posts: 194
Car: AR 156 1.9 JTD 2002
Location: C R A I O V A
Am incercat sa scot tabla, l-am curatat, uns facut ca nou... si nu merge. Am masurat cu multimetru cele doua fire care imi intra in EGR si pe unu am 13V continuu indiferent de turatie si pe celalat vreo 4 volti care se modifica cu + - 1V in functie de turatie. Nu sunt sigur daca este anulat din soft. Imi apare eroare in ECU ca am EGR infundat dupa o anumita perioada de mers dar nu imi apare eroare in bord (check engine). Daca scot mufa (ca exemplu atunci cand am facut masuratorile cu multimetrul) imi apare imediat eroarea in ECU si nu o pot sterge pentru ca imi apare imediat.

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002


Top
   
 Post subject: Re: Problema debitmetru
PostPosted: 16 Dec 2013, 13:15 
Offline

Joined: 16 Dec 2013, 13:00
Posts: 1
Car: alfa romeo 156
va salut,am o alfa 156 1.9 jtd 2001,110 cp, masina are 230.000 km dar au inceput sa apara diverse probleme... :( am vrut sa curat egr-ul si am gasit o tablita care il bloca,valva egr deschisa,am facut-o sa se inchida etans,am pus inapoi fara tablita si motorul la plecare de pe loc ii mai lenes,apoi am mai dat de o problema,dimineata cand o porneam nu se tura mai mult de 3000 de ture apoi in mers isi dadea drumul fara sa mai fie probleme,atentie doar dupa ce urca apa la 70 grade altfel nu,am inceput sa umblu pe la fire dar degeaba,pana cand mam hotarat sa scot mufa la debitmetru si surpriza masina tragea de rupea asfaltul la rece,mai mentionez ca nu am nici o eroare in bord,ce credeti ca ii mai bine sa astup egr-ul inapoi? si cu debitmetrul va rog imi spuneti cum sta treaba poate ati mai avut probleme multumesc :)


Top
   
 Post subject: Re: Problema debitmetru
PostPosted: 07 Jan 2014, 14:10 
Offline
User avatar

Joined: 27 Apr 2011, 23:09
Posts: 114
Car: 156 1.8 16v TS
Location: Brasov
De cateva zile masina a inceput sa mearga rau, lipsa de putere, rateuri, mers neregulat, scos mufa debitmetru, masina a prins viata, acum vine intrebarea, am gasit un debitmetru de 2.4 jtd cu acelasi cod ca si al meu de 1.8 TS ambele bosh, sa se potriveasca oare??


Top
   
 Post subject: Re: Problema debitmetru
PostPosted: 07 Jan 2014, 14:53 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4330
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Pai daca au acelasi cod, normal ca se potriveste.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
 Post subject: Re: Problema debitmetru
PostPosted: 07 Jan 2014, 16:10 
Offline
User avatar

Joined: 27 Apr 2011, 23:09
Posts: 114
Car: 156 1.8 16v TS
Location: Brasov
Multumesc Tomi, si eu am zis ca daca au acelasi cod, ar trebui sa fie ok, in schimb ma gandeam si la varianta, diesel vs benzina :shock:


Top
   
 Post subject: Re: Problema debitmetru
PostPosted: 07 Jan 2014, 16:14 
Offline
User avatar

Joined: 21 Feb 2008, 00:12
Posts: 408
Car: 156 2,4jtd
Location: Bucuresti
Nu ar trebui sa fie la fel. Unul dintre ele e montat aiurea.


Top
   
 Post subject: Re: Problema debitmetru
PostPosted: 07 Jan 2014, 16:48 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3803
Car: Valeria/Carla
Location: Tim/Buc
Daca au acelasi cod sunt identice si nu e deloc nevoie ca unul dintre ele sa fie montat aiurea, aceleasi debitmetre au fost montate atat pe 1.8 TS, cat si pe 2.4 JTD.

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi - Valeria
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
 Post subject: Re: Problema debitmetru
PostPosted: 07 Jan 2014, 17:59 
Offline
User avatar

Joined: 27 Apr 2011, 23:09
Posts: 114
Car: 156 1.8 16v TS
Location: Brasov
Se pare ca sunt identice, cautate in program de piese auto, acelasi cod si pentru 1.8 TS, 2.4 jtd si 1.9 jtd la fiat bravo, diferenta este doar de pret, pentru TS 580 lei, 2.4, 1100 lei, si fiat la 790 lei :bash: toate bosch.


Top
   
 Post subject: Re: Problema debitmetru
PostPosted: 05 Mar 2014, 13:29 
Offline

Joined: 11 May 2010, 21:02
Posts: 91
Car: alfa 156
Location: Focsani
Sal. La 156 1.8 de 106 kw, ce voltaj trebuie sa scoata debitmetrul la relanti pe firul de semnal si cum imi dau seama daca senzorul de temperatura de pe debitmetru indica corect ?


Top
   
 Post subject: Re: Problema debitmetru
PostPosted: 05 Mar 2014, 21:26 
Offline

Joined: 17 Apr 2012, 18:15
Posts: 222
Car: 159 1.9jtdm
Location: IASI
Doar cu un tester, citesti valorile parametrilor ce te intereseaza


Top
   
 Post subject: Re: Problema debitmetru
PostPosted: 06 Mar 2014, 19:26 
Offline

Joined: 11 May 2010, 21:02
Posts: 91
Car: alfa 156
Location: Focsani
ursulet Quote:
Doar cu un tester, citesti valorile parametrilor ce te intereseaza
Da, dar avand un debitmetru aftemarket am banuiala ca da un semnal mai mare, in volti, decat ar trebui. Ca sa dau un exemplu la pornire cu motorul rece, la o temperatura exterioara de 10 grade citeste 1.8 v, iar dupa ce se incalzeste 1.4 v. Motiv pt care imi da eroarea... sonda lambda integrator cu motorul rece, cand se incalzeste si sterg eroarea nu mai reapare decat dupa ce masina sta nepornita cateva ore. Precizez ca sonda lambda e schimbata recent si nu are probleme.
Daca stie careva voltajele pt relanti si/sau 2000 de rotatii, inclusiv ce valori trebuie sa fie pe firele de alimentare a debitmetrului m-ar ajuta sa gasesc problema.


Top
   
 Post subject: Re: Problema debitmetru
PostPosted: 06 Mar 2014, 20:26 
Offline

Joined: 17 Apr 2012, 18:15
Posts: 222
Car: 159 1.9jtdm
Location: IASI
Temperatura citita de debitmetru este pentru motor, si nu are nici o treaba cu sonda. Sonda lambda functioneaza când este la temperatura ridicata implicit încălzită de gazele de evacuare. Când motorul este abia pornit, sonda are o rezistenta electrica in ea pentru a citi de la prima cheie. Firele albe sunt pentru rezistenta ei, verifica daca au tensiune, poate este arsa siguranta. Daca nu sonda este defecta.


Top
   
 Post subject: Re: Problema debitmetru
PostPosted: 06 Mar 2014, 20:31 
Offline

Joined: 17 Apr 2012, 18:15
Posts: 222
Car: 159 1.9jtdm
Location: IASI
De fapt te interesează debitul de aer,citit de debitmetru?. Daca este defect ar da amestec sărac sau bogat. O pista greita,zic eu. Citeste valorile cu o diagnoza si poate asa o scoti la capăt, sa nu te apuci sa schimbi piese functinale.


Top
   
 Post subject: Re: Problema debitmetru
PostPosted: 06 Mar 2014, 21:25 
Offline

Joined: 11 May 2010, 21:02
Posts: 91
Car: alfa 156
Location: Focsani
ursulet Quote:
De fapt te interesează debitul de aer,citit de debitmetru?. Daca este defect ar da amestec sărac sau bogat. O pista greita,zic eu. Citeste valorile cu o diagnoza si poate asa o scoti la capăt, sa nu te apuci sa schimbi piese functinale.
Tocmai asta e problema ca am un amestec predominant bogat si o diferenta sesizabila intre cantitatea de aer dorita si cea masurata. Sonda lambda e masurata si incalzitorul functioneaza, nu vreau sa cumpar debitmetru si sa am surpriza ca nu e nici o schimbare mai ales ca sunt destul de scumpe :uhuh: :samui:


Top
   
 Post subject: Re: Problema debitmetru
PostPosted: 07 Mar 2014, 15:29 
Offline

Joined: 11 May 2010, 21:02
Posts: 91
Car: alfa 156
Location: Focsani
Am gasit problema :mrgreen: ..... firul de masa care vine in debitmetru de la ECU nu avea tensiunea necesara pe el. Am tras fir separat de la baterie, acum motorul merge frumos si cel mai important, nu mai are erori si a scazut consumul de benzina :naughty:


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 24 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited