Dupa fix un an de la achizitie m-am decis sa imi prezint si eu masina, mai ales ca acum pot trage o concluzie clara asupra sortii sale – o voi pastra o perioada destul de lunga de timp, asta gandind foarte rational, in ciuda anumitor impulsuri catre 3 modele cu care am o afinitate deosebita si care nu ar presupune un effort financiar insemnat, ci chiar mic.
Buuun, sa revenim la Alfa – primul contact al meu cu 159 a fost prin 2008 cand eram in pasa BMW. Am vazut / simtit / testat ceva masini noi si scumpe cu un prieten care lucra in presa automotive dar de fiecare data ne zgaiam la un seria 3 bine echipat, doar ptr faptul ca era cea mai apropiata de puterea noastra de cumparare si de ce ne doream de la o masina ptr varsta actuala. M-a surprins replica prietenului meu care mi-a zis cand eram la o tura intr-un 330d “Ar trebui intr-o zi sa iti arat 159…este exceptional. Poate chiar mai misto la unele capitole ca seria 3-ul.” Am ramas uimit si un pic sceptic.
Dupa cateva saptamani ma plimbam intr-un 159 2.4 Q4 TI, masina de la Autoitalia. Din pacate si nu imi pot explica de ce, pur si simplu nu mi-a placut masina. Mi s-a parut suspensia prea rigida, forma un pic ciudata (cu toate ca era cea cu jantele de 19”), mi s-a parut ca troncanea (nu este exclus sa fi avut ceva probleme respectiva masina). Per total…am zis ok – e nice, dar nimic mai mult.
Insa in momentul in care am decis sa imi schimb masina mea veche am stiut clar ce vreau. Nici nu incapea discutie – 159 diesel. De aici si semnatura mea cu “Love at second sight”. Pur si simplu am vazut cateva pe strada si mi-am dat seama ca nu imi doresc alta masina.
Au urmat cateva luni de research, am stabilit ca deocamdata prefer un motor pana in 2000, am facut drivetest-ul la dealerul de la Piata presei libere (bine, cu motorul de 170 cp) si decizia s-a sedimentat. A trebuit sa trec la fapte. S-a pus meganul la vanzare (care dupa 4 ani arata mai bine ca nou, jante pe 17, cauciucuri GYEagleF1, interior perfect) si cautam 159. Meganul nu prea era pe placul multora cand mergeau cu el datorita puterii pierdute prin cauciucuri si marimea jantelor (si nu ajungeam la Ploiesti sa iau jantele pe 15 stock) insa a ajuns la un domn de 73 de ani care a luat-o din prima, fara negocieri + bani in plus pe jantele pe 17.
Intre timp eu vazusem cateva 159-uri, si eram pe punctul de a-mi cumpara masina pe care o detin in prezent. O gasisem la un domn serios pe la 45 de ani in Buftea, 78k km, o avea de la 27k km adusa de el din Germania. Pretul era foarte bun. M-am hotarat ca a doua zi sa merg la autoitalia ptr o verificare. Inainte cu jumatate de ora sa plec de la birou si sa ma duc la autoitalia ma anunta ca a venit un cunoscut si i-a dat banii cash pe masina.
Am trecut prin cateva cautari destul de dubioase – oameni care fie nu stiau ce vindeau, fie samsari, fie masinile aratau cel putin dubios. Oftam dupa Alfa pierduta pana cand intr-o seara o gasesc pe Autovit, insa cu 1000 eur mai scumpa. Ma duc, negociez cu noul posesor (samsar de buftea, destul de versat) dar ptr ca el cunostea masina nu voia sa lase la prêt mai mult de 200 eur. L-am mai lasat 2 saptamani, alte cautari dubioase pana in ziua in care am vandut meganul. Am fost in autovit cu mosuletul sa fac actele si l-am chemat pe un prieten sa ma ia de acolo sa ma lase la o cunostinta de la care trebuia sa imprumut un logan. Nu a mai fost nevoie. Aveam banii de pe megane la mine si diferenta in cont. M-am dus din nou la samsarul de buftea si am luat masina, de data asta cu o diferenta ceva mai mica.
Masina se prezenta acceptabil, avea anumite zgarieturi pe ea, mai trebuia unsa pe ici pe colo ca deh – fostul proprietar mai mult decat revizia normala si lichid de parbriz nu ii punea.
De-a lungul anului de cand e la mine am trecut prin mai multe pusee de a o vinde. Simteam ca ceva lipsea, cu toate ca sunt mai mult decat multumit de ea; dar acum sunt impacat – nu mai pleaca de la mine o perioada de cativa ani. De cand o am a primit urmatoarele:
- Placute frana spate;
- Baterie noua;
- Curatare egr;
- Tapiteria piele – merci edyus ptr pretul bun;
- Jantele pe 18”;
- Double exhaust simulation - doar ptr faptul ca de la zapezile in care am parcat-o mi-a plecat acel capacel din bara. Deocamdata sunt cu tips-uri din targ, ptr experimentare - urmeaza sa iau unele decente, daca nu gasesc capacelul pe undeva pe la dezmembrari.
Ca si urmatori pasi cred ca o paste cat de curand o revopsire integrala. Pe toata partea dreapta am primit o cheie de la un binefacator + capota, plafon, portbagaj infundate de la castanele din castanul de deasupra locului de parcare (platit, da?!!!
).
Attachment:
In prima saptamana, cu jantepe pe 16.JPG [ 49.5 KiB | Viewed 5477 times ]
Attachment:
In prima saptamana.JPG [ 45.42 KiB | Viewed 5477 times ]
Attachment:
Poza de saptamana trecuta.JPG [ 226.03 KiB | Viewed 5477 times ]