sportwagon Q4 & crosswagon Q4 sant rare.
raritatea are cumva legatura cu pretul initial de achizitie foarte mare (36k eur)
acest topic capata sens in limba romana (poate o sa pun si traducerea in engleza si italiana) mai ales ca in ultimul timp pe piata second s au achizitionat cateva exemplare in romania, unii din useri fiind si in club
trenul de rulare, ma refer in special la diferentialul central, cardan este unul foarte reusit si robust, dar ca orice lucru facut in epoca de plastic are limitarile sale.
sa incepem cu diferentialul central si cutia. nimic deosebit ca si defecte semnalate fata de 156 normal:
-griparea timoneriei care se rezolva usor si musai respectarea intervalelor de schimb pentru ulei in cutia de viteze . folosesc cu succes 75w90, asigura o functionare decenta la rece.
-un alt defect e pierderea de ulei la flansa ce duce spre cardan, daca se pierde mult ulei trebuie inlocuit semeringul respectiv. daca doar umezeste se poate lasa asa, nu e o problema.
-diferentialul central in timp capata ceva joc care poate deranja la cuplari bruste , nu e nimic grav , acest "defect" este foarte prezent si in transmisiile clasice gen audi quattro 4x4 permanent cu 1 sau doua diferentiale de tip Torsen.
acest joc se poate regla(depinde din ce loc al diferentialului provine) teoretic prin reglaj sau introducerea saibelor de uzura suplimentare dar aceasta actiune va face probabil parte din alt topic cand va veni momentul demontarii lui vreodata(never say never).
o mare parte din jocul transmisiei se elimina prin upgrade ul prezentat in topicul frate(q4 diff mount upgrade) prezent pe site.
cel mai dureros subiect poate fi (dupa 150k) cardanul. lucruri de care ar trebui sa tineti cont la demontat/montat:
marcati pozitia pe flanselede legatura si pe suportul rulmentului intermediar, acest lucru poate fi critic pentru o transmisie cu vibratii reduse si uzura mica in timp. deobicei daca gresesti ceva la cardan vei vedea dupa ceva km cand va trebui sa scoti din buzunar 1900 euro , pretul de lista al cardanului.
dupa 150k poate aparea un zgmot metalic sec la cuplare mai ales in treptele inferioare, nu trebuie sa va sperie , este un zgomot dat de canelurile pe care se cupleaza cardanul la diferentialul spate, se creeaza putin joc, foarte greu de eliminat, o vaselina groasa probabil ar face liniste o perioada indelungata acolo. o sa pun cateva poze din eper cu arborele.
primul lucru care va ceda la cardan este oboseala flansei intermediare (bineinteles nu se gaseste separat ci tot cu cardan) lucru care va da , la sarcina partiala treapta 2 si 3 , un sunet sacadat de polizare sesizabil doar cu geamurile inchise(in masina), fenomenul care are loc e o descentrare radiala temporara a arborelui cardanic.
pentru flansele tasate dar care inca mai au ceva material elastic se poate interveni cu material de adaos din cauciuc pentru ajustarea unghiului cardanului (alinierea sa). o sa pun o poza nu prea clara in care se vede cum e fixata piesa. mai exista o solutie cu inlocuirea acelei flanse dar abia dupa ce voi realiza noua flansa(daca e cazul) va voi prezenta proiectul.deocamdata masina se comporta bine.
in final, e bine ca din cand in cand sa gresati crucile cardanice si rulmentul intermediar chiar daca nu au gresoare(cu vaselina sub presiune la spray) deoarece acel strat ofera protectie impotriva apei iar daca exista o mica uzura , vaselina patrunde in articulatie/rulment si va salveaza pentru cateva mii de km poate si mai mult de cheltuiala.
evitati sa treceti prin apa daca se poate, apa si nisipul/praful sant dusmanii transmisiilor integrale.
cam asta ar fi in linii mari pentru a prelungi viata transmisiei, bineinteles bunul simt si volanta dual mass sant cei mai buni protectori al transmisiei.
puteti intreba detalii suplimentare aici sau cu pm.