It is currently 17 Nov 2024, 01:21

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 750 posts ]  Go to page Previous 122 23 24 25 2630 Next
Author Message
PostPosted: 05 Mar 2012, 00:08 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2006, 03:55
Posts: 498
Location: Brasov / Ploiesti / Bucuresti
Pune antigel rosu.


Top
   
PostPosted: 05 Mar 2012, 00:30 
Offline
User avatar

Joined: 05 Aug 2009, 09:43
Posts: 244
Car: Civic 5D
Location: Turda
nicum Quote:
Nu prea ma pricep la radiatoare, ce branduri ar fi mai bune...chiar n-am idee...cat de curand trebuie sa dau comanda la unul...pe un site am gasit la preturi ok urmatoarele branduri: NRF, Thermotec, Nissens, Hella, Ava cooling, Valeo.

Nissens am avut eu montat pe fosta. Eu zic ca a fost chiar OK si ca pret si ca functionalitate. Valeo era o idee mai scump unde gasisem eu, dar daca nu ma insel, din fabrica vin cu radiator Valeo, de unde si pretul mai maricel.

Referitor la antigel, eu zic sa mergi pe Paraflu UP. Nu te gandi ca antigelul este specific pentru un anume tip de radiator. Gandeste-te ca nu trece numai prin radiator, ci si prin motor. Daca Paraflu este cel recomandat de grupul Fiat, Alfa si ce italience or mai fi din grupul asta, nu de prosti il recomanda. La fosta am dat kix cand am completat 500 de ml de antigel cu antigel din Petrom, bagat peste paraflu, numai probleme am avut cu supraincalzirea.

Apropos, pompa de apa ai schimbat-o la ultima distributie?

_________________
Honda Civic 5D 2008 Executive 1.8 i-VTEC
E90 320d tractor (masina de naveta zilnica)
Ex: V6 Q-S
Ex: Alfa 2.0 TS selespeed : Mona


Top
   
PostPosted: 05 Mar 2012, 13:10 
Offline
User avatar

Joined: 23 Jul 2008, 14:41
Posts: 96
Location: Brad, HD
Eu saptamana trecuta am schimbat pompa de apa si termostatul, odata cu distributia.
Inainte imi statea apa pe linia dintre 50 si 90, mai cobora putin sub linie in mers, iar pe loc urca inspre 90 daca o lasam mai mult, o acceleram. Acum sta acul in mers undeva aproape la jumatatea distantei dintre linia dintre 50 si 90, mai si oscileaza inspre 90. Pe loc urca si peste 90 un pic. Oricum, la 156 indicatorul arata mai putin decat e temperatura reala.
Termostat am pus Vernet, acum sa vad cat tine. Cel original era Behr, cel putin asta scria pe el.
Am schimbat cu ocazia asta si antigelul, am pus Hepu G12 rosu.

_________________
ex: 2003 - Alfa 156 2.0 JTS facelift 166 cp


Top
   
PostPosted: 05 Mar 2012, 13:27 
Offline

Joined: 09 May 2009, 13:17
Posts: 41
Location: Iasi
danutmesther Quote:
nicum Quote:
Nu prea ma pricep la radiatoare, ce branduri ar fi mai bune...chiar n-am idee...cat de curand trebuie sa dau comanda la unul...pe un site am gasit la preturi ok urmatoarele branduri: NRF, Thermotec, Nissens, Hella, Ava cooling, Valeo.

Nissens am avut eu montat pe fosta. Eu zic ca a fost chiar OK si ca pret si ca functionalitate. Valeo era o idee mai scump unde gasisem eu, dar daca nu ma insel, din fabrica vin cu radiator Valeo, de unde si pretul mai maricel.

Referitor la antigel, eu zic sa mergi pe Paraflu UP. Nu te gandi ca antigelul este specific pentru un anume tip de radiator. Gandeste-te ca nu trece numai prin radiator, ci si prin motor. Daca Paraflu este cel recomandat de grupul Fiat, Alfa si ce italience or mai fi din grupul asta, nu de prosti il recomanda. La fosta am dat kix cand am completat 500 de ml de antigel cu antigel din Petrom, bagat peste paraflu, numai probleme am avut cu supraincalzirea.

Apropos, pompa de apa ai schimbat-o la ultima distributie?
de acelasi principiu sunt si eu...daca e recomandat ceva de producator asta pun, insa acum nu am stiut...nu gasisem pe acel sticker referinta la paraflu...cat priveste radiatorul, azi ma voi hotara si voi da o comanda ...pana atunci mai astept o parere ceva...nu e vb neaparat de bani, ci doresc calitate...pompa de apa se va schimba in curand odata cu distributia...are deja 2 ani...deci oricum in viitorul f apropiat vor fi ambele schimbate...la ultima distributie sincer nu stiu...a avut alt proprietar atunci si din cate imi amintesc ca a spus, a schimbat atunci ce trebuia...dar stii cum e...oricum se va rezolva curand


Top
   
PostPosted: 05 Mar 2012, 20:00 
Offline
User avatar

Joined: 05 Aug 2009, 09:43
Posts: 244
Car: Civic 5D
Location: Turda
Am mentionat de pompa de apa pentru ca, cel putin cazul meu, dupa schimbarea acesteia, s-a observat o schimbare vizibila in racirea motorului, sau o fi fost doar placebo :lol:

_________________
Honda Civic 5D 2008 Executive 1.8 i-VTEC
E90 320d tractor (masina de naveta zilnica)
Ex: V6 Q-S
Ex: Alfa 2.0 TS selespeed : Mona


Top
   
PostPosted: 08 Mar 2012, 01:51 
Offline

Joined: 09 May 2009, 13:17
Posts: 41
Location: Iasi
danutmesther Quote:
Am mentionat de pompa de apa pentru ca, cel putin cazul meu, dupa schimbarea acesteia, s-a observat o schimbare vizibila in racirea motorului, sau o fi fost doar placebo :lol:
Voi vedea si eu acusi ce si cum :) la ambele schimbate nu cred ca mai tre sa fie vreo problema...sau cine stie :)...


Top
   
PostPosted: 15 Mar 2012, 01:27 
Offline

Joined: 09 May 2009, 13:17
Posts: 41
Location: Iasi
nicum Quote:
...pe un site am gasit la preturi ok urmatoarele branduri: NRF, Thermotec, Nissens, Hella, Ava cooling, Valeo. Un sfat pentru achizitie? Cam cum s-ar situa astea unul fata de altul?
Am luat o mica pauza cu inlocuirea radiatorului, dar si a altor piese, si abia maine voi incepe sa dau comenzi...ideea e ca tot nu m-am edificat...deci preturi radiatoare racire motor gasite:
Ava Cooling - 471 lei
Hella - 570 lei
Nissens - 391 lei
NRF - 348 lei
Valeo 740 ron

Inafara de valeo ce mi l-a propus un user de pe forum si vine pe alfa din fabrica, celelalte preturi le am de pe un site, insa nu stiu care ar fi mai indicat din cele mai ieftine ca valeo, nu-mi dau seama care reprezinta un raport pret calitate bun. Din discutia anterioara a reiesit faptul ca nissens e ok in sensul ca-si face treaba fara probleme insa as fi vrut sa stiu celelalte cam cum se situeaza fata de acesta.
Ma tot framant atat pt ca e important sa obtin value for the money avand in vedere ca in perioada asta masina va primi destule imbunatatiri de esenta si chiar nu doresc sa arunc cu bani in stg si dr pe piese despre care nu stiu mare lucru cum sunt de exemplu radiatoarele racire motor :)

Offtopic: sper sa nu starnesc vreo furie rosie ceva ca aduc vorba unde nu e locul...pot merge pe contitech la distributie? pompa de apa, am inteles eu bine ca trebuie sa fie de origine italiana, acestea fiind cele mai reusite?


Top
   
PostPosted: 15 Mar 2012, 03:13 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4322
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
nicum Quote:
Offtopic: sper sa nu starnesc vreo furie rosie ceva ca aduc vorba unde nu e locul...pot merge pe contitech la distributie? pompa de apa, am inteles eu bine ca trebuie sa fie de origine italiana, acestea fiind cele mai reusite?
2 ani la rand am pus contitech cu role ina si pompa apa hepu. N-am avut nici o problema. Contitech din cate stiu se fac si in tara. Ca radiator am Dasis, de origine nemteasca, raceste bine (aluminiu) si a costat 450 lei.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 15 Mar 2012, 10:21 
Offline

Joined: 09 May 2009, 13:17
Posts: 41
Location: Iasi
tomi_alfa Quote:
nicum Quote:
Offtopic: sper sa nu starnesc vreo furie rosie ceva ca aduc vorba unde nu e locul...pot merge pe contitech la distributie? pompa de apa, am inteles eu bine ca trebuie sa fie de origine italiana, acestea fiind cele mai reusite?
2 ani la rand am pus contitech cu role ina si pompa apa hepu. N-am avut nici o problema. Contitech din cate stiu se fac si in tara. Ca radiator am Dasis, de origine nemteasca, raceste bine (aluminiu) si a costat 450 lei.
Cred ca la distributie pe asta am sa merg si eu...la radiator inca mai astept putin pana azi mai tarziu sa mai vad...mersi pentru raspuns...


Top
   
PostPosted: 15 Mar 2012, 12:01 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2006, 20:00
Posts: 3503
Car: 159-Brera-Spider916
Location: Bucuresti
nicum Quote:
nicum Quote:
...pe un site am gasit la preturi ok urmatoarele branduri: NRF, Thermotec, Nissens, Hella, Ava cooling, Valeo. Un sfat pentru achizitie? Cam cum s-ar situa astea unul fata de altul?
Am luat o mica pauza cu inlocuirea radiatorului, dar si a altor piese, si abia maine voi incepe sa dau comenzi...ideea e ca tot nu m-am edificat...deci preturi radiatoare racire motor gasite:
Ava Cooling - 471 lei
Hella - 570 lei
Nissens - 391 lei
NRF - 348 lei
Valeo 740 ron

Inafara de valeo ce mi l-a propus un user de pe forum si vine pe alfa din fabrica, celelalte preturi le am de pe un site, insa nu stiu care ar fi mai indicat din cele mai ieftine ca valeo, nu-mi dau seama care reprezinta un raport pret calitate bun. Din discutia anterioara a reiesit faptul ca nissens e ok in sensul ca-si face treaba fara probleme insa as fi vrut sa stiu celelalte cam cum se situeaza fata de acesta.
Ma tot framant atat pt ca e important sa obtin value for the money avand in vedere ca in perioada asta masina va primi destule imbunatatiri de esenta si chiar nu doresc sa arunc cu bani in stg si dr pe piese despre care nu stiu mare lucru cum sunt de exemplu radiatoarele racire motor :)

Offtopic: sper sa nu starnesc vreo furie rosie ceva ca aduc vorba unde nu e locul...pot merge pe contitech la distributie? pompa de apa, am inteles eu bine ca trebuie sa fie de origine italiana, acestea fiind cele mai reusite?
Poti sa iei AVA linistit sunt f ok , le vand de ani de zile si nu am avut probleme cu nici unul !

_________________
0751314197


Top
   
PostPosted: 15 Mar 2012, 14:24 
Offline

Joined: 09 May 2009, 13:17
Posts: 41
Location: Iasi
gabrieldima Quote:
nicum Quote:
nicum Quote:
...pe un site am gasit la preturi ok urmatoarele branduri: NRF, Thermotec, Nissens, Hella, Ava cooling, Valeo. Un sfat pentru achizitie? Cam cum s-ar situa astea unul fata de altul?
Am luat o mica pauza cu inlocuirea radiatorului, dar si a altor piese, si abia maine voi incepe sa dau comenzi...ideea e ca tot nu m-am edificat...deci preturi radiatoare racire motor gasite:
Ava Cooling - 471 lei
Hella - 570 lei
Nissens - 391 lei
NRF - 348 lei
Valeo 740 ron

Inafara de valeo ce mi l-a propus un user de pe forum si vine pe alfa din fabrica, celelalte preturi le am de pe un site, insa nu stiu care ar fi mai indicat din cele mai ieftine ca valeo, nu-mi dau seama care reprezinta un raport pret calitate bun. Din discutia anterioara a reiesit faptul ca nissens e ok in sensul ca-si face treaba fara probleme insa as fi vrut sa stiu celelalte cam cum se situeaza fata de acesta.
Ma tot framant atat pt ca e important sa obtin value for the money avand in vedere ca in perioada asta masina va primi destule imbunatatiri de esenta si chiar nu doresc sa arunc cu bani in stg si dr pe piese despre care nu stiu mare lucru cum sunt de exemplu radiatoarele racire motor :)

Offtopic: sper sa nu starnesc vreo furie rosie ceva ca aduc vorba unde nu e locul...pot merge pe contitech la distributie? pompa de apa, am inteles eu bine ca trebuie sa fie de origine italiana, acestea fiind cele mai reusite?
Poti sa iei AVA linistit sunt f ok , le vand de ani de zile si nu am avut probleme cu nici unul !
Mersi, spre asta inclinam si eu sincer :) asta va fi atunci


Top
   
PostPosted: 26 Jul 2012, 12:29 
Offline

Joined: 14 Nov 2008, 11:38
Posts: 122
Car: 156 2.0 jts
am 2.0 jts si la ultimul drum lung am observat ca urca temperatura pana peste gradatia dintre 90 si 130. asta in conditiile in care afara erau peste 35 de grade , iar drumul asta e plin de comune, ceea ce inseamna ca cel mai des mergeam cu 55-60 km/h. aerul conditionat pornit era ca si insexistent. presupun, din ce am mai citit pe aici ca ori e radiatorul, ori pompa de apa.
radiatorul, pe unele portiuni are lamelele oxidate si daca dau usor cu degetul cad precum scrumul. antigelul e scazut, iar daca il completez scade destul de repede sub minim, dar ramane acolo la un nivel constant. poate fi un por pe undeva care doar la o anumita temp sau presiune sa scape?
daca e pompa de apa... vroiam sa intreb - poate merge dar nu 100%? sau ori merge ori nu?


Top
   
PostPosted: 26 Jul 2012, 14:29 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4322
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
iuliangl Quote:
am 2.0 jts si la ultimul drum lung am observat ca urca temperatura pana peste gradatia dintre 90 si 130. asta in conditiile in care afara erau peste 35 de grade , iar drumul asta e plin de comune, ceea ce inseamna ca cel mai des mergeam cu 55-60 km/h. aerul conditionat pornit era ca si insexistent. presupun, din ce am mai citit pe aici ca ori e radiatorul, ori pompa de apa.
radiatorul, pe unele portiuni are lamelele oxidate si daca dau usor cu degetul cad precum scrumul. antigelul e scazut, iar daca il completez scade destul de repede sub minim, dar ramane acolo la un nivel constant. poate fi un por pe undeva care doar la o anumita temp sau presiune sa scape?
daca e pompa de apa... vroiam sa intreb - poate merge dar nu 100%? sau ori merge ori nu?
Daca radiatorul se face ca scrumul, schimba-l. Mai mult ca sigur el e de vina, mai ales daca sta intre 90-130 in mers. Daca pompa s-ar bloca uneori, ai fi auzit ceva si s-ar fi simtit miros de curea arsa.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 26 Jul 2012, 14:31 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2132
Car: 156 GTA
clar simtea miros de curea arsa cand pompa de apa e pe distributie.. :naughty:

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 26 Jul 2012, 20:53 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
Pai si aia nu e pe curea?

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 26 Jul 2012, 20:57 
Offline

Joined: 17 Apr 2012, 18:15
Posts: 222
Car: 159 1.9jtdm
Location: IASI
Este o sansa mare sa scape pe la pompa de apa (pe la presetupa). Intradevar , cand nivelul este normal la antigel, presiunea din instalatie este putin mai mare si scapa pe la presetupa. Pompa de apa este obosita, ci nu terminata si de asta mai rezista. Perderea de antigel se face numa in mers si de asta nu o sa vezi pierderi de antigel. Dupa un drum verifica la distributie, langa pompa si o sa vezi putin umed. (desigur dupa ce opreti motorul si antigelul sa fie la nivelul normal sa creeze presiune)


Top
   
PostPosted: 26 Jul 2012, 20:58 
Offline

Joined: 17 Apr 2012, 18:15
Posts: 222
Car: 159 1.9jtdm
Location: IASI
Verifica si ventilatorul de la radiator daca functioneaza si raceste antigelul.


Top
   
PostPosted: 07 Aug 2012, 13:25 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2011, 10:26
Posts: 77
Car: Alfa 156 CW Q4
Location: Arad
Si eu am mare bataie de cap cu temperatura la lichidul de racire. Am alfa 156 1.9 JTD 116 CP. Daca merg cu masina cu maxim 90 km/h, indiferent ca merg cu ea la 2500 sau 3500 turatii, acul nu imi trece peste 90. Daca depasesc 100 km/h si o tin constant si am si clima pornita, imi urca si uneori depaseste prima linie dintre 90 si 130.
Acum 1 saptamana m-am intors din Grecia si pe autostrada daca depaseam 120 km/h si o tineam constant se apropia acul de 130 grade :censored: . E adevarat ca erau mici portiuni in care urcam dar era o inclinatie de pana la 5%. Cand ajungeam in varf, o scoteam din viteza si o lasam la vale, imi scadeam imediat temperatura spre 90.
S-a intamplat 1 singura data sa mi se aprinda becul si sa-mi dea mesaj sa opresc motorul dar eram chiar in varf si cand am lasat-o la vale a scazut imediat temeperatura.
Lichidul la mine este la nivel, pompa de apa a fost schimbata cu distributia de aprox 15000 km. Am curatat si lamelele radiatorului si niciun efect.
Iarna temperatura nu imi ajunge la 90 decat daca sunt in aglomeratie, in rest in mers si caldura pornita sta pe la 70 grade.
Sa fie dus termostatul? Atunci de ce nu creste temperatura daca am sub 100 km/h chiar daca o tin la 3500 turatii si daca depasesc 100 km/h si am 2100 turatii creste temepratura? E tare ciudata chestia.
Astept niste pareri ca sa nu dau banii aiurea pe piese.

_________________
Alfa 156 1.9 JTD 150 CP Crosswagon Q4 2005
Ex: Alfa 156 SW 1.9 JTD 116 CP an 2002 (facelift interior)


Top
   
PostPosted: 07 Aug 2012, 21:29 
Offline

Joined: 17 Apr 2012, 18:15
Posts: 222
Car: 159 1.9jtdm
Location: IASI
Nu am citit tot topicul, dar te sfatuiesc sa pornesti masina. O lasi la relanti pana se incalzeste si deschide termostatul, apoi pui mana pe radiator (finut desigur). Trebuie sa constati o caldura pe toata suprafata lui, daca apare variatii, mai ales pe verticala, atunci este riscul sa fie infundat o portiune din el. In aceste conditii, nu mai lucreaza la capacitate maxima.Aceste cazuri sunt rare, insa sunt totusi intalnite.


Top
   
PostPosted: 20 Aug 2012, 20:32 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2007, 10:59
Posts: 560
Car: 156
Location: Suceava
alexmirica Quote:
Termostatul meu a decedat. Mai mult de 60-70 grade nu urca nici in forja maxima, nici stand pe loc.
Am montat alt termostat, Vernet, avand experienta destula cu aceasta marca, care nu mi-a facut niciodata vreo problema.
Am atasat niste foto edificatoare, o captura cu FES, sa vedeti functionarea corecta a unui termostat. Se observa ca urca apa la 88 grade, unde se deschide, temperatura scade pana la 85 grade unde se inchide, tot asa, ciclic, pana se egalizeaza temperatura apei din motor cu cea a radiatorului.
Apoi urca temperatura constant, termostatul ramanand deschis, pana la 98 grade cand se declanseaza termocontactul de la ventilator, care apoi se opreste la 87 grade si tot asa.
De asemenea atasez 2 fotografii cu ceasul indicator al temperaturii apei cand porneste ventilatorul si cand se opreste. Cam in zona aia trebuie sa oscileze acul! Cand aveti A/C ON acul va creste pana la 104-107 grade. E normal. Daca indica mai mult, pot fi probleme cu pompa de apa, curea distributie slaba sau radiator varza!
Asa trebuie sa functioneze corect ansamblul termostat-termocontact-senzor temperatura!
Inca un sfat: nu ii dati forja pana nu porneste ventilatorul. Abia atunci e safe!
De asemenea folositi antigel de calitate, amestec 50-50% cu apa demineralizata! Nu folositi apa chioara si/sau antigel no-name! Si nici doar apa, neaparat amestec cu antigel! Altfel va luati adio de la pompa de apa si termostat (si nu numai!). Antigelul nu e numai antigel, contine si lubrifianti, detergenti, anticoagulanti si alti aditivi. Si NU amestecati 2 antigeluri diferite (rosu cu albastru, etc). Culoarea e de fapt un colorant ce indica natura antigelului (glicoli, alcooli, etc...). Poate reactiona chiar nasparili si ies pagube.
Limpede?
Sunt aproape total deacord cu Alex desi temperatura care o citeste FES este de la acelasi zenzor de temperatura care la mine cred ca e decalibrat.
http://www.youtube.com/watch?v=N72rnmDl ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false; comparatie intre ceas si un termometru digital.


Attachments:
File comment: Temperatura la BLACK Hawk
IMG398.jpg
IMG398.jpg [ 82.85 KiB | Viewed 3815 times ]

_________________
Cand vezi o Alfa mergand incet, inseamna ca exista o problema pe scaunul din dreapta.
Top
   
PostPosted: 21 Aug 2012, 08:58 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jul 2006, 12:36
Posts: 1265
Car: 156 1.9 mJTD
Location: Radauti (Bucovina) / Sibiu
Bine ca ai lamurit misterul si nu te-ai apucat de schimbat termostate si radiatoare aiurea. Acum poti veni pe trans linistit :D

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 mJTD (Bella) Image
Renault Megane2 1.5 DCI (BUG) Image
Renault Clio 1.5 DCI (Barca) Image
Image
ALFA ROMEO dauneaza grav permisului!


Top
   
PostPosted: 31 Aug 2012, 21:24 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4322
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Salut.. Ma confrunt cu o problema serioasa (156 2.0TS). Tocmai ce-am ajuns acasa si am observat ca mi s-a aprins becul rosu de la temperatura :censored: . N-a apucat sa ajunga la 130 (era in dreptul becului) si am oprit motorul. Am deschis capota si am vazut ca vasul de expansiune este plin ochi, asa ca i-am dat drumul usor. Apoi am pus testerul sa vad daca are vreo eroare si a dat la ventilator spunand ca nu-i prezent. Am testat treptele si functioneaza. Problema este, din cat am reusit sa vad acuma, la conductele de la radiator, alea mari, cea de sus este fierbinte, semn ca termostatul functioneaza, dar cea de jos este rece si asta ma face sa-mi pun doua intrebari si anume:
1. Daca nu-i radiatorul infundat si e un canal de prin motor, cum il desfund, ca solutiile alea nu prea imi dau mare incredere?
2. E posibil sa fie afectata garnitura de chiuloasa, chiar daca n-a ajuns la 130?

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 01 Sep 2012, 10:00 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2011, 10:26
Posts: 77
Car: Alfa 156 CW Q4
Location: Arad
Nu cred sa fie afectata garnitura de chiuloasa deoarece si la mine s-a intamplat sa imi ajunga apa la 130 si sa mi-a dat mesaj sa opresc motorul, dar nu a aparut nicio problema cu garnitura. La mine era dus radiatorul, aripioarele dintre conductele radiaotrului incepeau sa cada, 2 randuri de sus erau cazute cu totul. Asadar, daca nu ai simtit miros de ars, nu e problema. Eventual uita-te in busonul de la ulei sa vezi daca nu ai spuma pe acolo (asta inseamna ca ai apa in ulei - sa intampla daca e dusa garnitura de chiuloasa)

_________________
Alfa 156 1.9 JTD 150 CP Crosswagon Q4 2005
Ex: Alfa 156 SW 1.9 JTD 116 CP an 2002 (facelift interior)


Top
   
PostPosted: 14 Sep 2012, 13:56 
Offline

Joined: 14 Nov 2008, 11:38
Posts: 122
Car: 156 2.0 jts
imi curge antigel chiar din dreptul distributiei, si asta cu motorul oprit, deci in continuu. nu pierde mult, dar am vazut cum se prelinge pe filtrul de ulei. de doua zile nu am mai mers cu masina si s-a format o mica balta chiar sub zona distributiei, ceea ce m-a facut sa arunc o privire si sa vad picatura de pe filtrul de ulei. daca e pompa, e normal sa curga si cu motorul oprit si rece? sau pot fi acele doua furtune scurte care trec pe la radiatorul de ulei?
inca ceva - acum o luna am schimbat radiatorul de antigel, iar mecanicul mi-a spus ca la operatia asta curge tot antigelul, mai putin ce ramane in blocul motorului. totusi, cantitatea de antigel pe care am pus-o dupa inlocuirea radiatorului aproape ca e aceeasi cu capacitatea totala. asta inseamna oare ca am scapat si restul antigelului pe la pompa care nu etanseaza?
iar daca a curs tot antigelul la inlocuirea radiatorului, mai este riscul ca instalatia de racire sa fie infundata pe undeva?


Top
   
PostPosted: 14 Sep 2012, 14:33 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4322
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
iuliangl Quote:
imi curge antigel chiar din dreptul distributiei, si asta cu motorul oprit, deci in continuu. nu pierde mult, dar am vazut cum se prelinge pe filtrul de ulei. de doua zile nu am mai mers cu masina si s-a format o mica balta chiar sub zona distributiei, ceea ce m-a facut sa arunc o privire si sa vad picatura de pe filtrul de ulei. daca e pompa, e normal sa curga si cu motorul oprit si rece? sau pot fi acele doua furtune scurte care trec pe la radiatorul de ulei?
inca ceva - acum o luna am schimbat radiatorul de antigel, iar mecanicul mi-a spus ca la operatia asta curge tot antigelul, mai putin ce ramane in blocul motorului. totusi, cantitatea de antigel pe care am pus-o dupa inlocuirea radiatorului aproape ca e aceeasi cu capacitatea totala. asta inseamna oare ca am scapat si restul antigelului pe la pompa care nu etanseaza?
iar daca a curs tot antigelul la inlocuirea radiatorului, mai este riscul ca instalatia de racire sa fie infundata pe undeva?
Daca ai schimbat pompa de apa si ai pus doar garnitura aia si n-ai pus si ceva silicon de etansare pentru temperaturi inalte e foarte posibil sa mai platesti o data manopera de punere la punct a distributiei pentru ca se prelinge pe langa pompa. Am vazut cu ochii mei cand s-a intamplat o figura ca asta din cauza ca garnitura nu etansa. Iar furtunele alea doua care sunt pe termoflot in timp capata fisuri. Si eu am aceeasi problema, cu furtunul cel lung, furtun care e siliconic si dureaza vreo 7 zile pana iti aduce unul (67lei).
Nu uita ca ai si radiatorul de caldura, deci e normal sa-ti intre cam capacitatea totala de antigel la schimbarea radiatorului mare. Daca stii sigur ca radiatorul era infundat, si temperatura sta normal la 90, cred ca ai rezolvat problema.

P.S. La postul anterior unde am scris ca mi s-a incins pe la 120, de vina a fost termostatul care era blocat pe inchis.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 750 posts ]  Go to page Previous 122 23 24 25 2630 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited