marius Quote:
Scump, dar face...
Cand produsul pe care vrei sa-l cumperi are o calitate (perceputa) exceptionala si o durabilitate eterna, esti dispus platesti mai mult ca sa stai mai bine. De asta, la o scara mult mai mica ce-i drept, cele mai multe exemplare vandute de Giulietta sunt cele de top, mai scumpe !
Situatia din Germania e si una mai speciala, Marius. Piata auto e incurajata intr-un fel 'la negru' de guvernul german, intr-o tara cu o fiscalitate (oarecum) excesiva sunt inca permise anumite chestii legate de, ai ghicit, auto-ul. Un fel de chestie mai underground, dar ptr. care Merkel ar lua foc daca s-ar practica in Franta sau Italia. Banii majori la Audi/BMW/Merc si chiar si la VW vin din masinile luate ca si parte a politicilor salariale, ptr. care adaugi optionale cat incape, taxarea e inca minuscula. Pe vremuri (prima jumatate a anilor 2000 spre exemplu) la orice firma de consultanta (CGEY, Deloitte, Accenture), sau mai ales la SAP AG erai practic obligat sa ai un auto de firma, configurabil la limita maxima ptr. care firma platea asigurari, benzina etc., insa partea proasta venea daca paraseai firma inainte de termen intrucat trebuia sa-l cumperi. Apropo, auto-ul ala de firma se alegea dintr-o lista de vendori care nu vindeau decat masini germane.
In Elvetia de pilda e fix zero sa ai masina de firma, mai degraba obtii echivalentul in bani la care platesti taxa mica. In UK se obisnuieste sa obtii car allowance insa nu esti fortat sa alegi dintr-un pool anume, e alegerea ta, pana la urma poti 'cash'ui allowance-ul respectiv fara sa-ti iei masina. Ai fi surprins ce mare e numarul celor care (inca) beneficiaza de firmenwagen in DE. Si asta subventioneaza preturile mici practicate pe alte piete.