Dupa cum ziceam la Mica Publicitate, din cauze de mediu ('mnezeii alora cu efectu' lor de sera cu tot), 156-le trebuie sa plece, din motiv de lipsa DPF. Pe cale de consecinta, dupa trei ani fericiti impreuna (si scumpi, dar asta e alta discutie), urmasa avea sanse mari sa fie tot o Alfa - evident, un 159.
Dupa vreo trei saptamani de tocit mobile.de si sucit pe o parte si pe cealalta, dupa ce am ratat la mustata un 2.4 20v in stare impecabila, am decis sa rup pisica si am sarit pe urmatoarea. Fix la timp, pentru ca gagiul care o vindea era disperat sa scape de ea si tocmai redusese pretul cu o mie de euro.
Sa prezentam, am zis (zgomot de tobe si trompete):
Niste detalii tehnice:
- 2.2 JTS, 185 CP
- prima inmatriculare mai 2006
- doi proprietari anteriori
- 72.000 km
Restul se cam vede in poze.
Primele impresii, dupa doua saptamani si vreo 1500 km:
- frumoasa foc
- mult mai solida, mai "bine facuta" decat 156 - ce-i drept, intre 72k si 187k km e o diferenta
- bea de stinge, venind de la 8% cu 2.4 JTD, 12.x% pe asta a fost un mic soc - ce e drept, 80% din astia 1500 km au fost facuti fie pe autostrada (medie 160 km/h), fie pe drumuri de munte prin Alpi
- cine a facut design-ul de interior si a pus priza de bricheta intre scaune... nu spun ce-i urez, ca nu e frumos
- fara probleme majore, in afara de cele clasice, si anume:
-> cauciucuri mancate pe partea interioara
-> parca o vaga ezitare la plecarea de pe loc, dar e posibil sa fie lipsa mea de obisnuinta cu ambreiajul hidraulic
-> un etrier sau ceva pe spate care fluiera la viteze mici
-> la prima pornire, relanti-ul pare sa fluctueze un pic in jur de 1300 rpm pret de vreun minut, dupa care coboara la 800 rpm
-> uneori - dar nu stiu daca e doar impresia mea - pare sa vibreze foarte finut (eu simt asta in scaun, dar poate mi se pare)
- un drag de baiat i-a dat o cheie pe usa soferului (asa am luat-o), ma mai gandesc daca merita sa o fac au ba
Eu am ramas interzis cand am vazut doar doua revizii facute pana acum - la 25k si la 45k km, urmatoarea ar fi la 75k. Dar se pare ca asa e normal, chit ca induce probleme cu mandretea aia de lant de distributie. Probabil se va schimba smecheria si vom trece la schimbari anuale, ca nu e bine asa.
Alte sfaturi, alte pareri?