It is currently 08 Nov 2024, 14:54

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
PostPosted: 10 Jun 2012, 01:01 
Offline

Joined: 22 Jan 2009, 13:03
Posts: 55
Car: Alfa Romeo 159 SW
Location: Iasi
Salutare!

Am o problema nemaiintalnita pana acum care dupa parerea unora (mecanici de la reprezentanta Romil - Iasi) nu s-a mai intalnit pe Alfa 159. Sincer am cautat si pe forum chiar si pe google o astfel de problema dar nu am gasit vre-un raspuns sau ceva similar.

Sunt un ex posesor de Alfa 156 SW si in acelasi timp un proaspat posesor a unei Alfe 159 SW de vre-o 3 saptamani. Si cea veche si cea noua sunt negre. "BELLA mea" este o Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16V din iunie 2006 careia alaltaieri dimineata, dupa un drum de 5 minute i s-a "incins/aprins" partea interioara a ecranului de protectie dintre filtru de particule si caroserie. Precizez ca nu am turat masina si am mers cat se poate de normal. Odata oprita masina, asteptand, am simtit miros de incins venind de sub masina dupa care a urmat o sperietura groaznica si stingerea "fumului" cu extinctorul lucru care s-a dovedit a fi destul de greu de facut de unul singur. Intre timp cineva a anuntat si pompierii care au ajuns foarte repede dat fiind ca se aflau peste strada si cu jetul de apa au reusit sa stinga fumul.
Initial am crezut ca este vorba de ceva legat de partea electrica ceea ce spre "norocul meu", sa zic asa, nu a fost DAR, ceea ce vreau sa va intreb sunt urmatoarele:

1. a mai intalnit/auzit cineva de o astfel de problema si de rezolvarea ei?

2. cei de la service mi-au spus ca solutia ar fi inlocuirea acelei protectii dintre filtru si caroserie, care costa 1100 ron fara TVA si piesa ajunge abia dupa 8 zile (dat fiind ca ajunge de prin Italia)

3. dupa parerea voastra, odata inlocuita piesa credeti ca ar putea sa reapara problema asta (destul de neplacuta senzatia - nu vreau sa ma gandesc ca sambata trebuia sa vin pana la Brasov, ce faceam daca aparea problema pe drum)?

4. Ar putea exista vre-o "legatura de cazualitate" intre problema si filtrul de particule, gen o incalzire excesiva (spun asta deoarece protectia respectiva arata intacta pe dinafara, parea noua, fara crapaturi, fisuri etc.), tinand cont ca nu este o problema des intalnita sigur tre sa fie vre-o explicatie logica, ceea ce nu prea am primit de la service?!


Pentru moment va multumesc anticipat, daca am gresit creand un nou topic pentru o problema deja discutata rog adminul sa mute discutie unde trebuie.

_________________
Image

Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16 v
ex: Alfa 156 SW 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 10 Jun 2012, 10:15 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1987
Location: Bucuresti
Masina a incercat sa faca regenerare pentru DPF, iar acesta in timpul regenerarii atinge temperaturi foarte inalte( 6-700 grade).
Eu as scoate DPF-ul ca sa elimin astfel de probleme(si altele) pe cere acesta le genereaza.

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
PostPosted: 10 Jun 2012, 17:07 
Offline
User avatar

Joined: 02 Jul 2008, 15:15
Posts: 2054
Location: Praga CZ
cauzalitate vrei sa zici? :)

_________________
alfas don't break down... they stop to be admired
my fiat is fantastic:
Ex: 156 SW 1.9 JTD 16V
Ex: 159 SW 2.4 JTD Q-tronic
Ex. Jeep GC 2005 3.0 crd
A6


Top
   
PostPosted: 10 Jun 2012, 19:22 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
Esti sigur ca nu era nimic prins de dpf? Eu am patit asa si luasem o punga de plastic. Acel heatshield este destul de rezistent si se duce cam niciodata. Atentie ca la conductele de frana mai ai niste protectii care in interiorul lor au o pasla ignifuga dar cam fumigena, vezi sa nu fie de la aia.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 10 Jun 2012, 21:37 
Offline

Joined: 22 Jan 2009, 13:03
Posts: 55
Car: Alfa Romeo 159 SW
Location: Iasi
@ibiza

:oops: asa este, ai dreptate, la ora aia nu mi-a stat gandul

@tzzivii
asa putea spune ca da, deoarece la service dupa vreo 2 ore de inspectie a posibilelor cauze, alternator, cabluri de la alternator la bateria, zona curelei de transmisie si evident partea electrica care parea la locul ei, dupa ce a desfacut mecanicul protectia de la filtru in partea de sus care vine in interiorul caroseriei era aproape carbonizata pe alocuri.

Voi verifica si conductele de frana, desi cum spuneam nu am solicitat nici motorul si implicit nici frana :?


Multumesc de sfaturi, deci parerea voastra ar fi ca mai bine renunt la filtru ca sa evit pe viitor situatii asemanatoare, avand in vedere faptul ca nu am reusit sa inmatriculez masina pe numele meu si nu am cum sa-i fac Casco?!?

_________________
Image

Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16 v
ex: Alfa 156 SW 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 19 Jun 2012, 14:06 
Offline

Joined: 22 Jan 2009, 13:03
Posts: 55
Car: Alfa Romeo 159 SW
Location: Iasi
In sfarsit am pus mana pe masina iar 8 zile fara, au fost parca o viata. Daca reusesc astazi pun si 1 poza cu protectia veche sa vedeti pe unde a "ars/ s-a afumat", ce-i drept este un loc delicat in opinia mea pentru astfel de situatii (foarte neplacute).


In speranta ca va fi util postul meu si pt. altcineva cu o astfel de problema (fum dens sub masina in zona filtrului de particule) va urez o zi placuta tuturor!

_________________
Image

Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16 v
ex: Alfa 156 SW 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 25 Jun 2012, 10:29 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4268
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Am patit si eu acelasi lucru la masina mea, in acest w/e, la o urcare mai voiniceasca pe transfagarasan. Diferenta a fost ca la mine masina cred ca intrase in regenerare, am simtit si o oarecare pierdere de putere datorata probabil cresterii foarte mari a temperaturii in dpf. Am oprit, am lasat motorul sa se raceasca, am constatat fumul iesind din zona dpf-ului, am oprit apoi motorul, am stat sa treaca fumul, dupa care mi-am vazut de drum mai departe, adica am facut de atunci inca vreo 350 km si nu a mai aparut nimic. Voi merge totusi sa vad daca e nevoie de inlocuit acea protectie sau, daca e mai convenabil, sa scap de dpf !

P.S. Tu cum ai rezolvat, ai schimbat acea protectie termica ?

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 25 Jun 2012, 13:58 
Offline

Joined: 22 Jan 2009, 13:03
Posts: 55
Car: Alfa Romeo 159 SW
Location: Iasi
georgeg Quote:
Am patit si eu acelasi lucru la masina mea, in acest w/e, la o urcare mai voiniceasca pe transfagarasan. Diferenta a fost ca la mine masina cred ca intrase in regenerare, am simtit si o oarecare pierdere de putere datorata probabil cresterii foarte mari a temperaturii in dpf. Am oprit, am lasat motorul sa se raceasca, am constatat fumul iesind din zona dpf-ului, am oprit apoi motorul, am stat sa treaca fumul, dupa care mi-am vazut de drum mai departe, adica am facut de atunci inca vreo 350 km si nu a mai aparut nimic. Voi merge totusi sa vad daca e nevoie de inlocuit acea protectie sau, daca e mai convenabil, sa scap de dpf !

P.S. Tu cum ai rezolvat, ai schimbat acea protectie termica ?

Am atasat poze cu protectia carbonizata, in cazul meu in masura de 5-6% in zona cu gaura dupa cum se vede din poza. Fiind si posesor nou n-am stiut cum functioneaza regenerarile dar pot sa confirm faptul ca atunci cand indicatorul presiunii arata 0 (cand nu apasam pedala de acceleratie) inseamna ca a plecat regenerarea, la mine spre exemplu dupa situatia intamplata acum 2 saptamani, sambata trecuta dupa un interval de 150 de km a plecat regenerarea. Am tinut-o turata la 3000 rpm constant (eram in afara localitatii) si in 4 minute s-a terminat treaba si totul bine si ok.

Treaba cu valoarea presiunii turbo o stiu de pe forum din italia, acum puteti confirma daca este intradevar asa. In situatiile de genul, este indicat sa nu oprim motorul si sa continuam drumul mai turat pentru a finaliza regenerarea (aceasi sursa o am si pentru informatia asta)

Eu am schimbat protectia, desi cum spuneam si pe un alt topic (problema!) daca nu ar fi avut gaura aia nu s-ar fi intamplat la fel. Pentru moment este ok, nu scoate fum dar v-am spus cum am procedat


P.S: zona incercuita in poza este zona problema, O zi buna!


Attachments:
19062012325.jpg
19062012325.jpg [ 66.13 KiB | Viewed 4356 times ]
19062012329.jpg
19062012329.jpg [ 78.34 KiB | Viewed 4356 times ]
IMG_0493.jpg
IMG_0493.jpg [ 61.93 KiB | Viewed 4356 times ]
IMG_0495.jpg
IMG_0495.jpg [ 83.83 KiB | Viewed 4356 times ]

_________________
Image

Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16 v
ex: Alfa 156 SW 1.9 JTD 8v
Top
   
PostPosted: 25 Jun 2012, 22:09 
Offline
User avatar

Joined: 22 Sep 2008, 14:45
Posts: 2189
Car: Vauxhall Frontera
Location: Haibach-DE
Eeeei , uite ca ieri am trecut si eu prin asa ceva,doar ca la mine s-a oprit motorul( urcam cu spatele in parcarea din fata casei). Bai fratica da ce fumega ! :blink: Sotia,care era deja in casa (era plecata sa aduca pentru cineva un telefon) a simtit fumul si a coborit cu o sticla de apa :lol: . Bineinteles, dupa ce s-a saturat de fumat ,(masina) a urmat un drum de vreo 30 km doar in forja.(cu urcusuri pe munti,bineinteles).Sper ca am scapat de regenerare . Daca mai face o data cred ca se aprinde voseaua de pe podul pedalier si atunci chiar voi avea nevoie de citeva galeti de ..... instinctoare. :bash:

_________________
“Nothing can keep me away from the love of God”-Ayrton Senna Da Silva

Alfa 159 SW 2,4 JTDm 210 PS - neagra
Alfa 146 1,7 16v Boxer 129 ps[/b]
Ex. Alfa 159 SW 1,9 Jtdm 16v Ti
Ex.Alfa 159 SW 1;9 JTDM 16v 150+ ps rosie :cry:
Ex. Alfa 156 SW 1,9 JTD 8v 140 ps


Top
   
PostPosted: 26 Jun 2012, 00:08 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Instictoare, foarte interesant.
Sprichst du rumänische?


Top
   
PostPosted: 26 Jun 2012, 11:52 
Offline

Joined: 22 Jan 2009, 13:03
Posts: 55
Car: Alfa Romeo 159 SW
Location: Iasi
alfa146 Quote:
Eeeei , uite ca ieri am trecut si eu prin asa ceva,doar ca la mine s-a oprit motorul( urcam cu spatele in parcarea din fata casei). Bai fratica da ce fumega ! :blink: Sotia,care era deja in casa (era plecata sa aduca pentru cineva un telefon) a simtit fumul si a coborit cu o sticla de apa :lol: . Bineinteles, dupa ce s-a saturat de fumat ,(masina) a urmat un drum de vreo 30 km doar in forja.(cu urcusuri pe munti,bineinteles).Sper ca am scapat de regenerare . Daca mai face o data cred ca se aprinde voseaua de pe podul pedalier si atunci chiar voi avea nevoie de citeva galeti de ..... instinctoare. :bash:

cand valoarea presiunii pe indicatorul de turbo e 0 (cand e pe liber sau nu se accelereaza), atunci pleaca regenerarea si trage mai grelut plus ca ai un consum mai mare decat in mod normal, creste si mediul, astea-s simptomele pe care le stiu in momentul de fata.

Sigur in momentul in care s-a oprit masina s-a intrerupt regenerarea si nu cred ca daca ai alergato s-a pornit din nou. Mie personal dupa o pauza de 8 zile, abia in 150 de km a pornit (depinde si de temperatura)

_________________
Image

Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16 v
ex: Alfa 156 SW 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 26 Jun 2012, 21:07 
Offline
User avatar

Joined: 22 Sep 2008, 14:45
Posts: 2189
Car: Vauxhall Frontera
Location: Haibach-DE
Alexandrus Quote:
Instictoare, foarte interesant.
Sprichst du rumänische?
:lol: nicht mehr :blink: stiu ce e acela un extinctor. instinctor , e ceva de bagat in masina dupa ce arde . :tongue:

_________________
“Nothing can keep me away from the love of God”-Ayrton Senna Da Silva

Alfa 159 SW 2,4 JTDm 210 PS - neagra
Alfa 146 1,7 16v Boxer 129 ps[/b]
Ex. Alfa 159 SW 1,9 Jtdm 16v Ti
Ex.Alfa 159 SW 1;9 JTDM 16v 150+ ps rosie :cry:
Ex. Alfa 156 SW 1,9 JTD 8v 140 ps


Top
   
PostPosted: 27 Jun 2012, 01:10 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
De mare stil si rafinament, bravos.
Greseala mea ca ti-am oferit prezumtia greselii.


Top
   
PostPosted: 01 Aug 2012, 20:13 
Offline
User avatar

Joined: 07 Jan 2011, 09:48
Posts: 431
Car: Alfa Romeo 159, 1.9
Location: Bucuresti
sau de bagat in masina cand porcaria de filtru e imbacsit si ai consum de s8 in oras...

_________________
Ford Focus
ex: Alfa Romeo 159
ex: Opel Astra GTC
ex: Vw Lupo 3L


Top
   
PostPosted: 01 Aug 2012, 20:16 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
Ce?

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited