It is currently 24 Nov 2024, 16:48

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 487 posts ]  Go to page Previous 114 15 16 17 1820 Next
Author Message
PostPosted: 07 Jun 2012, 15:06 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7428
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
ibiza Quote:
costinstan Quote:
Si pot spune ca puterea pe care o are masina la ora actuala este de ajuns pentru orice.
Nu pot sa pricep cum de nu ti-a ajuns cata forta avea masina asa cum a lasat-o Alex. Ai lamaia in geam si nu iti ajung 200+CP. Asta e, te-a mancat in dos, te-ai scarpinat. Pacat de masina.
BZ-76-DIA Quote:
Pai... n-ai Casco ? Refugiile de tramvai si alti popici din carosabil cred ca s-ar putea strecura pe sub masina in zona turbinei (asta daca esti chiar neatent) astfel incat sa o distruga in halul ala... Bine, e de la sine inteles ca se mai distruge si scutul, poate o baie sparta, ceva spoiler, dar stii cum e...
cred ca DIA iti sugereaza sa o faci dauna totala :))
Hai ca dat-o de gard urat, e deja dauna...

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 07 Jun 2012, 15:10 
Offline

Joined: 22 Mar 2009, 00:50
Posts: 598
Location: Bucuresti
costinstan Quote:
Downpipeul a fost montat in locul vechiului catalizator.
Te intrebam la ce service ai facut lucrarea, nu in ce loc pe masina ai montat downpipe-ul.

costinstan Quote:
Masina stiti probabil ca are softul facut de "americanu"
Lol, unde s-a ajuns cu vorba cu "americanu'" :clapping:

_________________
Image
'07 Maserati Coupe CambioCorsa
'03 156 GTA
156 2.0 JTS-vanduta


Top
   
PostPosted: 07 Jun 2012, 15:27 
Offline
User avatar

Joined: 02 Jul 2008, 15:15
Posts: 2054
Location: Praga CZ
tzzivii Quote:
Hai ca dat-o de gard urat, e deja dauna...
Nu ma asteptam sa nu te prinzi ca e o gluma tzzivii. Deci, uite ca sa iti fie clar: eram ironic fata de DIA. El ii recomanda sa faca sa para ca ar fi intrat in refugiu. Nu sunt sigur cum arata o masina care s-a urcat pe refugiu si a ajuns sa sparga turbina, dar sunt sigur ca nu e frumos. Daca cineva ajunge sa isi faca asa ceva propriei masini, care in cazul de fata e Brera, cred ca poate la fel de bine sa o faca si dauna totala.

_________________
alfas don't break down... they stop to be admired
my fiat is fantastic:
Ex: 156 SW 1.9 JTD 16V
Ex: 159 SW 2.4 JTD Q-tronic
Ex. Jeep GC 2005 3.0 crd
A6


Top
   
PostPosted: 07 Jun 2012, 17:31 
Offline

Joined: 29 Oct 2011, 03:54
Posts: 97
Car: Alfa Romeo Brera
Tupac Quote:
Fumul alb e ca s-a dus turbina, si la mine tot alb a fost.
82sas: daca era cum ziceai tu, ce crezi ca ar (mai) fi fost sub capacul de chiuloasa oare ?

Costin, recomandarea ar fi sa schimbi si intercooler. Eu nu as avea incredere ca s-a curatat perfect si daca acolo ramane un span, cand ai pornit masina ai bubuit si noua turbina si esti din nou de unde ai plecat (sau mai rau..). Tubulaturile pot fi spalate, verificate, cu radiatoarele mai greu.., exista un risc...
Eu am schimbat turbina, intercooler, niste tubulaturi pe acolo, altele curatate, desfacut baie de ulei (unde aveam o bucata din piulita axului turbinei..) si chiuloasa, verificat (din fericire masina nu s-a turat desi pistoanele erau pline cu ulei, asa ca am scapat si eu fara demage in aceasta zona...)
Vezi ca ti-am dat si PM.
Ai dreptat cu radiatoru, pana la urma cred ca va fi schimbat si acesta. Multumesc frumos si de pm


Top
   
PostPosted: 07 Jun 2012, 17:38 
Offline

Joined: 29 Oct 2011, 03:54
Posts: 97
Car: Alfa Romeo Brera
ibiza Quote:
costinstan Quote:
Si pot spune ca puterea pe care o are masina la ora actuala este de ajuns pentru orice.
Nu pot sa pricep cum de nu ti-a ajuns cata forta avea masina asa cum a lasat-o Alex. Ai lamaia in geam si nu iti ajung 200+CP. Asta e, te-a mancat in dos, te-ai scarpinat. Pacat de masina.

nu s-a pus niciodata problema ca masina sa aiba mai multi cai, ca downpipeul ala nu face 30+ cai la masina hai sa fim seriosi. intial am vrut doar sa schimb evacuarea si mi-a fost prezentata si ideea de a pune si downpipe-ul si am zis sa facem ceva complet care sa fie benefic.

Nu inteleg care e ideea asta cu "lamaia in geam", intradevar soferia se invata si experienta este cea care are ultimul cuvant, dar eu consider ca sunt 2 categorii de soferi, aia buni si aia mai putin buni (ca sa nu zic prosti). Sunt unii care si dupa 10 ani sunt la fel de bomba ca la inceput. Si oricum masina chiar daca are 400 de cai, asta nu inseamna ca trage cu totii, daca apesi pedala se duce, daca nu nu.


Top
   
PostPosted: 07 Jun 2012, 17:42 
Offline

Joined: 29 Oct 2011, 03:54
Posts: 97
Car: Alfa Romeo Brera
scociu Quote:
costinstan Quote:
Downpipeul a fost montat in locul vechiului catalizator.
Te intrebam la ce service ai facut lucrarea, nu in ce loc pe masina ai montat downpipe-ul.


Downpipe-ul a fost montat la un service care colaboreaza cu service-ul tatalui lu Dragos. De persoane de la serviceul respectiv presupun, nu am apucat sa vorbesc cu mecanicii pentru ca nu erau acolo, dar nu pot sa-mi imaginez ca altfel ar fi fost rezultatul. Atata timp cat ei cand au vazut fum iesind din capota, au inceput sa zica "uite torta"


Top
   
PostPosted: 07 Jun 2012, 17:50 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15260
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Ibiza, esti din nou in offside, un downpipe nu inseamna neaparat mai multa putere si mai mult stres asupra componentelor motorului, ba dimpotriva, ar trebui sa relaxeze turbina..
Cauzele insa tot nu le-nteleg..

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 07 Jun 2012, 17:57 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
@Ibiza: Nu are nicio importanta "lamaia" si, in al doilea rand, nu prea are legatura cu subiectul discutiei. :arrow:

@Costin: Ar fi interesant sa vedem concluziile, sa vedem ce a cauzat distrugerea turbinei. Am auzit doar vorbe bune despre Brera si ma suprinde destul de tare ceea ce ti s-a intamplat, cu atat mai mult cu cat masina pe care o ai a fost cumparata de noua si a fost intretinuta corespunzator!

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 07 Jun 2012, 19:46 
Offline
User avatar

Joined: 02 Jul 2008, 15:15
Posts: 2054
Location: Praga CZ
costinstan Quote:
Nu inteleg care e ideea asta cu "lamaia in geam", intradevar soferia se invata si experienta este cea care are ultimul cuvant, dar eu consider ca sunt 2 categorii de soferi, aia buni si aia mai putin buni (ca sa nu zic prosti). Sunt unii care si dupa 10 ani sunt la fel de bomba ca la inceput. Si oricum masina chiar daca are 400 de cai, asta nu inseamna ca trage cu totii, daca apesi pedala se duce, daca nu nu.
Scuze, nu am vrut sa insinuez ceva negativ. Totusi, cu siguranta, un sofer de calibrul dvs. va avea mai multa experienta peste 1, 2, n ani. Presupun deci ca si reciproca e valabila.
ALXege Quote:
Ibiza, esti din nou in offside, un downpipe nu inseamna neaparat mai multa putere si mai mult stres asupra componentelor motorului, ba dimpotriva, ar trebui sa relaxeze turbina..
Da Ege... ai dreptate, modificarea asta e ca si chip-tuningul, scade consumul. Seems legit...

_________________
alfas don't break down... they stop to be admired
my fiat is fantastic:
Ex: 156 SW 1.9 JTD 16V
Ex: 159 SW 2.4 JTD Q-tronic
Ex. Jeep GC 2005 3.0 crd
A6


Top
   
PostPosted: 07 Jun 2012, 19:46 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Mai baieti,
Din ce vad aici si din studierea defunctului in amanunt, plus experienta, concluziile sunt urmatoarele:
Ca sa se sparga carcasa in felul asta, ar trebui o presiune enorma, presiune imposibil de atins de turbo.
Exista niste fisuri adiacente sparturii, fisuri care existau de ceva vreme, pentru ca ele sunt acoperite cu funingine. Sparturile recente sunt curate, argintii. Check pics carefully.
Cea mai plauzibila cauza-efect este lovirea evacuarii sau a catalizatorului, soc termic cauzate de zapezi, spalare la jet sau balta atinsa cu turbo fierbinte ce poate duce la plesnirea carcasei compresorului. Si cum catalizatorul este fixat cu o flansa, vibratiile sunt mici si fisura nu genereaza spargere. Asta explica si pierderile de ulei reclamate de proprietar, pierde prin lagare, carcasa nemaifiind etansa.
Odata cu montarea downpipe-ului, nu mai exista flansa care sustinea catalizatorului, vibratiile cresc si fisura duce inevitabil la spargere.
Nu e grav. Se inlocuieste turbo, se curata intercoolerul si traseul de admisie si gata. Motorul nu a aspirat nimic.
Incidentul nu are cum sa fie cauzat de altceva, gen presiune necontrolata (remap, valva stricata, geometrie "stuck", etc), ori a fost lovita mai demult, ori soc termic. Punct.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 07 Jun 2012, 21:31 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
eu cred ca o turbina fisurata nu explodeaza ,ea incepe sa fasaie sa apara mcsf (presiune scazuta)si eventual sa atinga la palele compresorului carcasa ,sa se blocheze in cel mai rau caz.

eu cred ca exista 2 variante :

(a)-omul a plecat turat ,cu turbina rece , ai invartit-o deodata rece,s-a forfecat axul si a plecat compresorul cu tot cu carcasa din turbina(in unele cazuri el o ia pe tubulatura spre intercooler


(b)-daca masina are DPF e posibil sa existe pe traseul de recircualre a gazelor de carter ,exact cata trebuie , motorina evaporata din baie , care odata comprimata de turbo a detonat imediat la iesirea din compresor

my 2 cents

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 07 Jun 2012, 21:49 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1987
Location: Bucuresti
Quote:
motorina evaporata din baie
Cu tot respectul, p-asta n-o cred.

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
PostPosted: 07 Jun 2012, 22:53 
Offline

Joined: 29 Oct 2011, 03:54
Posts: 97
Car: Alfa Romeo Brera
alexmirica Quote:
Mai baieti,

Exista niste fisuri adiacente sparturii, fisuri care existau de ceva vreme, pentru ca ele sunt acoperite cu funingine. Sparturile recente sunt curate, argintii. Check pics carefully.

Nu e grav. Se inlocuieste turbo, se curata intercoolerul si traseul de admisie si gata. Motorul nu a aspirat nimic.
Incidentul nu are cum sa fie cauzat de altceva, gen presiune necontrolata (remap, valva stricata, geometrie "stuck", etc), ori a fost lovita mai demult, ori soc termic. Punct.
Tu zici sa nu se schimbe intercooleru? nu se poate sa fi intrat nimic acolo inauntru? Si nici motorul? Ca probabil uleiul a apucat sa intre in pistoane si cu siguranta uleiul ala nu era "curat"

Nu stiu ca daca neaparat era funingine acolo alex, ci mai mult ulei. Plus ca acolo unde erau crapaturile severe si se vede ca si cum ar fi "invechite" cred ca asa arata ce e in spatele aluminiului polisat.


Top
   
PostPosted: 07 Jun 2012, 23:11 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
intercoolerul il speli cu benzina ,daca mai e ceva in el o sa zornaie si scoti de acolo.
daca porneste motorul si merge inseamna ca e ok ,mai mult ca sigur ca a scapat, admisia e lunga

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 08 Jun 2012, 09:46 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Mestere Mirica, tot respectu', dar pentru costin inca o data: eu AS SCHIMBA si intercooler! Da, vei da gen 1000-1200 RON sau cat naibii o fi in plus, dar nu risti sa arunci la gunoi min 1000-1500 EUR pe turbina.
@Coman: ce faci nene, stai cu urechea lipida de radiator sperand ca nu ti-a scapat ceva??
In plus, Costin: fa nene treaba ca lumea, desfa baie de ulei, da jos chiuloasa si vezi ce este acolo, curata bine tot ce este de curatat. Altfel, daca ai ulei pe la pistoane ai pus-o cand pornesti masina, iti va bubui vreo biela, un piston, ceva. Altfel, poti fi sigur ca din turbina (ax, pale) nu a zburat nimic, nici un span pe nicaieri si ca totul e ok la motor? Chiar daca vei invarti manual motorul inainte de pornire si pare totul ok, parca tot nu as sta linistit.
Vei da mai multi bani (manopera in primul rand), dar parerea mea ca in astfel de belele, aceasta este metoda corecta de a proceda si cea safe.

Eu vobesc din postura lui Stan Patitul apropos, acum 1 luna mi-a bubuit turbina cu rupt ax si plecate bucatele la plimbare. Nici eu nu stiam mare lucru despre rahaturile astea pana sa mi se intample, dar acum (din pacate..) am mai aflat una alta. Diferenta dintre noi este ca la mine a platit firma, tu va trebui sa scoti banii din buzunar. Si ma rog, cauzele sunt probabil total diferite, dar acum nu mai conteaza decat efectele si reparatia..


Top
   
PostPosted: 08 Jun 2012, 10:15 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Tot respectul, Cristi, dar ceea ce spui se aplica la masinile TDI. La JTD nu e necesar sa faci acest lucru, ajungi sa desfaci motorul si sa te minunezi ce curat e inauntru! :)
Desfa traseul dintre admisie si intercooler si arunca o privire inauntru (eventual si admisia) si poti verifica daca nu sunt resturi acolo. Eu ma indoiesc sa existe resturi pe acolo. Una e sa se rupa axul, paletii si cele si carcasa sa ramana intreaga, caz in care e posibila existenta unei aspiratii a unor corpuri straine, alta e sa bubuie carcasa, caz in care aspiratia devine insuficienta.
Iar sa faca vaporii de ulei detonatie, ma indoiesc teribil!!! :)

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 08 Jun 2012, 10:23 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Alex, vezi tu, problema este cam asa: tu de indoiesti (si eu de altfel), dar nu poti fi 100% sigur. Adica ramane mereu un risc. Si sa stii ca si din bucatile alea de fier pot pleca resturi la o adica. Slabe sanse, dar pot pleca.
Ma rog, nu este masina mea, nu sunt banii mei, nu e timpul meu. Doar incercam sa ajut cu un sfat, pana la urma mecanicii la care face reparatiile trebuie sa isi faca treaba si ei vor fi mai in masura sa spuna ce si cum la fata locului.


Top
   
PostPosted: 08 Jun 2012, 10:32 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Corect. Insa traseul la Brera este destul de sinuos, si este imposibil sa nu gasesti resturi pe traseul dintre intercooler si admisie, daca au trecut resturi prin intercooler, de aceea am sugerat examinarea acestui traseu, ca sa evitam timpul si banii pierduti pentru demontarea motorului.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 08 Jun 2012, 10:33 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
Tupac,furi curent,stai jos,nota5.
motorul se va invarti la mana prima data.daca e ok se vor scoate bujiile si se vor ventila cilindrii.apoi se porneste normal.
insist sa nu schimbi intercoolerul daca e etans,spala l cu 2 litri de benzina pe interior si fa I o proba de presiune.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 08 Jun 2012, 14:19 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7902
Car: Vespa
Location: Bucuresti
si neaparat de vazut daca rotorul electromotorului nu a ajuns pe conducta de retur .


Top
   
PostPosted: 08 Jun 2012, 14:31 
Offline
User avatar

Joined: 22 Sep 2008, 14:45
Posts: 2189
Car: Vauxhall Frontera
Location: Haibach-DE
mugurel Quote:
si neaparat de vazut daca rotorul electromotorului nu a ajuns pe conducta de retur .
:lol: :uhuh: Mugurel,Mugurel .

_________________
“Nothing can keep me away from the love of God”-Ayrton Senna Da Silva

Alfa 159 SW 2,4 JTDm 210 PS - neagra
Alfa 146 1,7 16v Boxer 129 ps[/b]
Ex. Alfa 159 SW 1,9 Jtdm 16v Ti
Ex.Alfa 159 SW 1;9 JTDM 16v 150+ ps rosie :cry:
Ex. Alfa 156 SW 1,9 JTD 8v 140 ps


Top
   
PostPosted: 08 Jun 2012, 17:17 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
@dcmilitaru

sant cazuri ,nu multe ,mai ales la cei cu masini resoftate ,alfa ma refer de 2.4 si 1.9 la care au explodat carterele la greu ,cele cu dpf sant mai predispuse deoarece pentru a arde particulele din filtru motorul injecteaza motorina in cilcul de evacuare si patrunde multa si in ulei , la unii le creste nivelul de ulei cu 1 litru ,de motorina bineinteles.
acea motorina+ulei patrunde apoi sub forma de vapori si in circuitul de ventilatie a gazelor de carter care sant reinjectate in nasul turbinei.(norma antipoluare)

avand in vedere ca a explodat ,adica a facut bum eu zic ca ,daca masina are dpf asta e cauza desi se stie ca la resoftari agresive poate patrunde ceva motorina in ulei si la motoarele fara dpf

vorbim de motoare foarte puternice 200bhp+

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 08 Jun 2012, 17:23 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15260
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Masina nu mai are DPF..

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 08 Jun 2012, 17:26 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
am inteles...

anyways ,cine a facut resoftare si trage cat de cat de masina trebuie sa stie ca s-au injumatatit perioadele de schimb de ulei,
banuiesc ca nimeni nu va spune asta...pacat

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 08 Jun 2012, 17:52 
Offline

Joined: 29 Oct 2011, 03:54
Posts: 97
Car: Alfa Romeo Brera
comanr Quote:
am inteles...

anyways ,cine a facut resoftare si trage cat de cat de masina trebuie sa stie ca s-au injumatatit perioadele de schimb de ulei,
banuiesc ca nimeni nu va spune asta...pacat
nu cred ca uleiul a fost vreodata problema, reviziile au fost facute intradevar la 10k dar eu personal am verificat mai tot timpul uleiul, din joja evident. Imediat cum se trecea de jumate jojei faceam completare. Nu stiu ce ulei era folosit inainte dar eu am pus Selenia 5w-30, am inteles ca este ulei bun (aici probabil parerile sunt impartite).


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 487 posts ]  Go to page Previous 114 15 16 17 1820 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited