It is currently 30 Nov 2024, 22:54

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1437 posts ]  Go to page Previous 111 12 13 14 1558 Next
Author Message
PostPosted: 30 May 2012, 14:22 
Offline
User avatar

Joined: 21 Dec 2009, 13:34
Posts: 304
Car: Alfa Romeo 147
Location: Roman(Neamt) - Iasi(Iasi)
seth Quote:
Ma surprinde ca faci facultatea de mecanica.

Valvoline sau selenia amintite de tine nu sunt bazate pe esteri, sunt cam same shit, ulei mediocru.
Normal ca nu rezista si isi pierd proprietatile mai rapid, completat cu uzura din motorul tau rezulta consumul de ulei.

"mers in norme", explica te rog!

Nu inteleg ce reply vrei sa primesti ca sa nu fie considerat obraznic.
cheer up, good day studentule :wave:

Uleiul care era initial in masina probabil sa il fi pus pe la aprozar propiretarul masinii... m-am speriat pentru ca dupa cateva drumuri, logic sa verific uleiul sa vad daca am probleme si ce sa vezi ... chiar aveam.

CU Valvoline mi-a scazut consumul, cel mai probabil nu din cauza unei proleme madkat, ci numai pentru ca am pus un ulei dupa spusele lui Seth oarecum mai mediocru, tind sa cred ca cel dinainte era apa.

Eu probleme la motor nu am ... ci colegul cu 3 l pe schimb ... eu spuneam doar ca Valvo maxlife ... nu imi mai consuma, si voiam sa vad daca vreun utilizator a mai fost in aceiasi dilema in care sunt si eu .... Ori Valvo ori Selenia .. si daca stiu diferentele dintre acestea.

Eu unul pana acum is multumit de el ... nu stiu de ce atata inversunare pentru "amaratul" acesta de ulei.

P.S. Seth: ... poate am interpretat eu gresit spusele tale si poate nu au avut nici o picatura de rautate in ele ... dar mers sportiv la 150 ... sau schimbat in 5000 ture ... poate la tine mers sportiv e peste 200 .. desi nu cred ...


Top
   
PostPosted: 30 May 2012, 14:30 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
valerica Quote:
si pana la urma care ulei e bun, daca iei topicul de la inceput vom gasi pareri diferite?! E cineva care zice uleiul X e bun si pe ala trebuie sa-l folosim?
Depinde de uzura motorului, modul de exploatare, mediul de exploatare, etc.; cazurile sunt mai mult particulare si mai putin generale.

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 30 May 2012, 14:33 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15261
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Mers sportiv nu inseamna sa o pui la o anume turatie si sa o uiti o ora acolo, ci sa folosesti toata plaja de turatii. In plus, daca nu ma insel, la 150 ai cam 4000 de ture..

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 30 May 2012, 14:34 
Offline
User avatar

Joined: 26 Dec 2011, 18:30
Posts: 261
Car: GTV 2.0 JTS
Location: Sibiu
seth Quote:
Valvoline sau selenia amintite de tine nu sunt bazate pe esteri, sunt cam same shit, ulei mediocru.
o recomandare pt un 2.0jts? (in ideea in care si tu ai acelasi motor). nu de alta dar is cu degetul pe butonul de comanda pt selenia racing, dar daca recomanzi altceva... :beer:

_________________
Alfa Romeo 916 GTV 2.0JTS
Alfa Romeo 916 Spider 2.0TS
Alfa Romeo 159 2.4JTDm
ex: Alfa Romeo 156SW 1.9JTD

uneori fotograf


Top
   
PostPosted: 30 May 2012, 14:40 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2133
Car: 156 GTA
Valvoline VRI racing 10W-60

Fuchs Titan Race Pro S 10W-60

Castrol EDGE 10W-60 FST

Millers Oils CFS 10w-60 Competition

Redline 10w-60

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 30 May 2012, 14:46 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
Zapp Quote:
Depinde cum mergi cu ea Cristian ...
eu merg la consum! mai mult de 5500 RPM nu vede in oras. :mrgreen:


Attachments:
consum___.jpg
consum___.jpg [ 48.42 KiB | Viewed 1789 times ]

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.
Top
   
PostPosted: 30 May 2012, 14:56 
Offline

Joined: 19 Jul 2009, 20:15
Posts: 175
Location: Bucuresti
folosesc selenia 20k 10w40 la 1.6tspark cu variator.

Masina a avut un consum mare cand o am. Cand intrebam de ce consuma, raspunsul era 'i-a halit motorul'.

La schimbul de ulei si filtre din primavara asta am schimbat garnituri la baia de ulei si cutia de viteze, vizual era mizerie de la ulei pe acolo.
Dupa, ritmul de mers a fost: schimb la 3500rpm, nu cade sub 2000 de ture nici la mers cu viteza constanta mica.
Viteza normala aprox 100, maxima 135kmh, si asta pe perioade scurte. Foarte rar ajunge la 5000 rpm, si atunci numai cateva secunde.
Asta nu e nici abuz de subturat, nici mers sportiv, asa ca nu are nici o scuza.

Consumul de 1l la 3500km s-a inregistrat in regim de mers 75-80% in afara, restul in capitala.
Cand am raportat din nou, raspunsul a fost 'inca e in limita normala'. Se zice ca undeva in manual scrie ca limita maxima de consum de ulei e 1l la mie, dar nu am gasit nicaieri paragraful asta.
Am stabilit sa mai merg asa pana ajung din nou la service.

Omul e multumit de Valvoline. Cand va incerca Selenia poate va fi si mai bine. Daca nu, stie un lucru si gata.


Top
   
PostPosted: 30 May 2012, 15:21 
Offline
User avatar

Joined: 18 May 2011, 13:37
Posts: 620
valerica Quote:
si pana la urma care ulei e bun, daca iei topicul de la inceput vom gasi pareri diferite?! E cineva care zice uleiul X e bun si pe ala trebuie sa-l folosim?
MOTUL fratie ca d'asta mi'a bagat SETH GEN!

^_^


Top
   
PostPosted: 30 May 2012, 17:14 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
seth Quote:
Valvoline VRI racing 10W-60

Fuchs Titan Race Pro S 10W-60

Castrol EDGE 10W-60 FST

Millers Oils CFS 10w-60 Competition

Redline 10w-60
Mai bine nu.
Valvoline VR1 numai si numai 10W50, ca e singurul sintetic, grupa IV. 10W60 de la ei este semi-sintetic.
Castrol EDGE e OK, dar cam gros chiar si pentru un 10W60. Millers e prea scump, imho, si nu exista date complete pentru el, dar macar e grupa V.
De la Redline, in caz ca s-ar gasi la noi, iarasi, nu 10W60, prea gros, de preferat 10W50.
Cine a scris in cartile pentru GTA si JTS sa se foloseasca ulei numai 10W60 s-a gandit la un singur aspect, si anume la consumul de ulei, nu si la uzura motorului. Pentru 10W60 ai nevoie de drumuri lungi, incalzit motorul, mers turat, etc, nu e pentru uz normal, sau ce intelegem noi prin uz normal.


Top
   
PostPosted: 30 May 2012, 17:23 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2133
Car: 156 GTA
Stiu asta.

holou merge cu 5w-40 de la motul. :tongue:

la cum a decurs topicu pana aici, sa explic asta, iesea haos, eram obraznic :clapping:

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 30 May 2012, 17:54 
Offline
User avatar

Joined: 26 Dec 2011, 18:30
Posts: 261
Car: GTV 2.0 JTS
Location: Sibiu
sunt confuz. de cate ori sunt in fata tejghelei gata sa fac comanda mai apare cate un post care-mi da toate 'teoriile' peste cap :))
ideea e ca imi trebuie ceva suficient de ok pt condus prin oras (cu multe porniri la rece), dar si pentru drumuri mai lungi cu mentiunea ca n-o sa incerc sa dau acele din bord peste cap. in linii mari conduc regulamentar :D

la magazinele din oras am gasit in principiu valvoline vr1 10-60, selenia racing si selenia 20k 10-40 (cel pe care scrie mare cat casa ALFA ROMEO :P ), dintre cele mentionate mai sus.

LE> preluare de pe AO

Quote:
I had this issue after a first service on my new GT JTS - my local dealer put selenia semi synth in it!

This was a direct contradiction to the handbook - which they told me to ignore, so I spoke to alfa uk who said that semi was ok - still not satisfied I emailed alfa in Italy directly and got two responses - one telling me i should only use fully synthetic selenia racing ( i cant recall the rating) then about 10 mins later a phone call from my local dealer apologising for the bad advice and offering to collect my car and change the oil & filter immediately to Selenia racing, if it was convenient. I have to say I was very impressed with the speed of response but applaud that Alfa UK and their dealer network are clearly buying oil in bulk that is fine for most of the Fiat range and sticking it in everything!

A friend of mine who is an Alfa Technician says 10/60 in the JTS is very important for camshaft life, as the top end gets a lot hotter than the old TS - not sure how true this is - but I have no reason to doubt him!

_________________
Alfa Romeo 916 GTV 2.0JTS
Alfa Romeo 916 Spider 2.0TS
Alfa Romeo 159 2.4JTDm
ex: Alfa Romeo 156SW 1.9JTD

uneori fotograf


Top
   
PostPosted: 30 May 2012, 18:31 
Offline
User avatar

Joined: 21 Dec 2009, 13:34
Posts: 304
Car: Alfa Romeo 147
Location: Roman(Neamt) - Iasi(Iasi)
Ma scuzati daca este un pic offtopic ... dar care este dif intre Ts si JTS ... am citit in citatul postat de tine ca la JTs se incalzesc mai mult axele cu came decat la TS simplu ...


Top
   
PostPosted: 30 May 2012, 18:36 
Offline
User avatar

Joined: 26 Dec 2011, 18:30
Posts: 261
Car: GTV 2.0 JTS
Location: Sibiu
TS = Twin Spark
JTS = Jet Thrust Stoichiometric

_________________
Alfa Romeo 916 GTV 2.0JTS
Alfa Romeo 916 Spider 2.0TS
Alfa Romeo 159 2.4JTDm
ex: Alfa Romeo 156SW 1.9JTD

uneori fotograf


Top
   
PostPosted: 30 May 2012, 18:48 
Offline
User avatar

Joined: 21 Dec 2009, 13:34
Posts: 304
Car: Alfa Romeo 147
Location: Roman(Neamt) - Iasi(Iasi)
Twin spark asta stiam ... multumesc de lamurire despre JTS


Top
   
PostPosted: 30 May 2012, 19:35 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
seth Quote:
Stiu asta.

holou merge cu 5w-40 de la motul. :tongue:

la cum a decurs topicu pana aici, sa explic asta, iesea haos, eram obraznic :clapping:
Ai dreptate, oricum e total inutil, vezi posturile de dupa explicatie, nu s-a inteles nimic, am impresia ca multi pur si simplu nu vor sa inteleaga, vor o declaratie absoluta de la zei in care sa fie mentionat un singur ulei, altfel raman in dilema pentru tot restul vietii.


Top
   
PostPosted: 30 May 2012, 21:04 
Offline
User avatar

Joined: 26 Dec 2011, 18:30
Posts: 261
Car: GTV 2.0 JTS
Location: Sibiu
subtil apropos-ul, dar unii nu intreaba doar pe alfaclub ci sapa peste tot pe unde-i duce google-ul. si uneori cand ai doua pareri (hai sa le consideram la fel de avizate, de amorul discutiei) contradictorii, dintre care una e de fapt vocea producatorului, mi se pare fireasca reactia de a ramane pe ganduri.
besides, eu nu am cerut o declaratie absoluta de la zei. asteptam mai degraba ca unii si altii de pe-aici care sunt foarte bine vazuti, respectati si cautati cand e nevoie de un sfat sa vina si sa spuna, eventual, "eu, gigi, posesor de motor AR cutare, am varsat in el uleiul de la bunica x si toate's bune".
pt ca sunt convins ca toti cautam ceva ce sa fie ok in practica, nu doar in teorie.

cartea masinii zice selenia racing 10w60, tu recomanzi 10w50, seth lasa sa se inteleaga ca 5w40 ar fi ok, pe forumuri majoritatea spun 10w60. de aici dilema.

_________________
Alfa Romeo 916 GTV 2.0JTS
Alfa Romeo 916 Spider 2.0TS
Alfa Romeo 159 2.4JTDm
ex: Alfa Romeo 156SW 1.9JTD

uneori fotograf


Top
   
PostPosted: 30 May 2012, 21:22 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Hai sa iti fac eu un rezumat la ce ai spus tu.
Vrei ca autoritatea mai sus mentionata sa iti prezinte teste, probe practice, si / sau toate opiniile sa duca in acelasi loc, la aceeasi concluzie.
Idiotenia cu "am eu si totul merge OK" e incalificabila ca si nivel, nici nu mai are rost sa o discut mai mult.

Anyway, ramai pe ganduri, pune ce scrie in carte sau ce vrei tu, spor la succesuri, oricum cei ce dau sfaturi aici in cunostiinta de cauza nu fac decat sa isi piarda vremea.


Top
   
PostPosted: 30 May 2012, 21:29 
Offline
User avatar

Joined: 26 Dec 2011, 18:30
Posts: 261
Car: GTV 2.0 JTS
Location: Sibiu
nu inteleg de ce si pentru ce atitudinea asta. toata ideea de forum e ca aia mai initiati sa-i ajute pe ceilalti. nu am pretentia la teste, probe si alte studii. si poate ce am spus eu e o idiotenie incalificabila, dar asta depinde de felul in care pui problema. in momentul in care cel care o enunta e cineva care stie si se ocupa de marca asta, care poate a vazut x motoare desfacute si starea in care erau, care poate face niste corelatii intre modul in care au fost intretinute si starea in care au ajuns, parca nu mai e chiar asa idiotenie.

in fine. am sa-mi vad de drum cu mentiunea ca as fi asteptat alta atmosfera in cadrul unei comunitati care se vrea misto. seara faina la toata lumea!

_________________
Alfa Romeo 916 GTV 2.0JTS
Alfa Romeo 916 Spider 2.0TS
Alfa Romeo 159 2.4JTDm
ex: Alfa Romeo 156SW 1.9JTD

uneori fotograf


Top
   
PostPosted: 31 May 2012, 00:01 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15261
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Sa fiu sincer, nu inteleg de ce tot stai atata pe ganduri, comanda odata Selenia Racing. Nu vrei Selenia, seth a facut mai sus o serie de recomandari.
Daca vrei, dezbatem pana maine, asa s-au facut jdemii de pagini pe topicul asta, adevarul este insa ca nu ai un motor nou, nici nu cred ca o sa-l tii in puf in sensul in care vei avea tot timpul grija sa incalzesti uleiul etc., nici nu participi cu ea la curse sa-l soliciti timp indelungat intr-un regim intens, deci, pentru everyday car of an everyday owner, e o alegere ok.

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 31 May 2012, 02:25 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Culmea e ca uzura de zi cu zi e destul de rea.
In rest, daca nu vrei sa tii masina tot restul vietii si nu e luata de noua, clar discutia nu isi prea are rostul, se poate baga orice ulei, majoritatea sunt proaste oricum.

zenzaman, dupa o idiotenie vii cu una si mai si. Ce spui tu acolo se numeste studiu, iar asta nu cred ca face nimeni ca apoi sa vina sa ne povesteasca noua pentru a ne ajuta in alegerea unui ulei mai bun, motoare nu desface nimeni doar de dragul de a vedea uzura, ci pentru ca au probleme, iar atunci nu cred ca are nimeni loguri cu schimburile de ulei si tipurile de ulei folosite.


Top
   
PostPosted: 31 May 2012, 02:36 
Offline
User avatar

Joined: 26 Dec 2011, 18:30
Posts: 261
Car: GTV 2.0 JTS
Location: Sibiu
asta este, idiotul din mine nu s-a putut abtine. promit sa nu se mai repete.
a se citi> fii mai temperat in limbaj. in definitiv nu ne cunoastem, nu?

_________________
Alfa Romeo 916 GTV 2.0JTS
Alfa Romeo 916 Spider 2.0TS
Alfa Romeo 159 2.4JTDm
ex: Alfa Romeo 156SW 1.9JTD

uneori fotograf


Top
   
PostPosted: 31 May 2012, 06:07 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Limbajul se ajusteaza in concordanta cu nivelul de .... perle debitate de interlocutor.


Top
   
PostPosted: 31 May 2012, 09:07 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Nu vreau sa creez iarasi o disputa ( cum de regula se creaza pe acest forum ) .
Problema mea este foarte simpla... masina nu este noua, habar nu am cum a fost intretinuta de fostul/fostii proprietari ( unul in ro si unul in DE ), nu stiu ce ulei a folosit si cum a fost exploatata, stiu doar ca mai am aproape 1000km si ar trebui sa fac schimbul de ulei ( eu il schimb in jur de 8000 km ). Pana acum a consumat cam 1,2 - 1,5 L insa acest consum de ulei sa marit odata cu cresterea temperaturilor. Recunosc ca nu am mers foarte linistit cu masina, insa nu am schimbat nici numai in rosu, sa zicem un mers normal cu tente de sportiv daca il putem numii asa.

Bun, din necunostinta mea... si ce am mai citit pe ici colo, doresc sa pun 10w60 ( cel mai probabil selenia, insa prefer sa nu dau nume pentru a incepe iarasi o contradictie pe urmatoarele 4 pagini ) deoarece este putin mai vascos, iar vara temperaturile la nivelul asfaltului in bucuresti in unele zile depasesc 50 grade si ma gandesc ca 10w60 ar fi tocmai bun pentru exploatarea motorului intr-un astfel de mediu. Ce parere au cei care se pricep si au mai multe cunostinte in acest domeniu decat mine?

Pe langa acestea, este posibil sa mai scada consumul de ulei?


@Zapp , sa stii ca sunt unii cu facultate de informatica care poate au mai multe cunostinte de mecanica decat tine micule inginer ;)

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 31 May 2012, 09:33 
Offline
User avatar

Joined: 21 Dec 2009, 13:34
Posts: 304
Car: Alfa Romeo 147
Location: Roman(Neamt) - Iasi(Iasi)
CristianMiu Quote:
Nu vreau sa creez iarasi o disputa ( cum de regula se creaza pe acest forum ) .
Problema mea este foarte simpla... masina nu este noua, habar nu am cum a fost intretinuta de fostul/fostii proprietari ( unul in ro si unul in DE ), nu stiu ce ulei a folosit si cum a fost exploatata, stiu doar ca mai am aproape 1000km si ar trebui sa fac schimbul de ulei ( eu il schimb in jur de 8000 km ). Pana acum a consumat cam 1,2 - 1,5 L insa acest consum de ulei sa marit odata cu cresterea temperaturilor. Recunosc ca nu am mers foarte linistit cu masina, insa nu am schimbat nici numai in rosu, sa zicem un mers normal cu tente de sportiv daca il putem numii asa.

Bun, din necunostinta mea... si ce am mai citit pe ici colo, doresc sa pun 10w60 ( cel mai probabil selenia, insa prefer sa nu dau nume pentru a incepe iarasi o contradictie pe urmatoarele 4 pagini ) deoarece este putin mai vascos, iar vara temperaturile la nivelul asfaltului in bucuresti in unele zile depasesc 50 grade si ma gandesc ca 10w60 ar fi tocmai bun pentru exploatarea motorului intr-un astfel de mediu. Ce parere au cei care se pricep si au mai multe cunostinte in acest domeniu decat mine?

Pe langa acestea, este posibil sa mai scada consumul de ulei?


@Zapp , sa stii ca sunt unii cu facultate de informatica care poate au mai multe cunostinte de mecanica decat tine micule inginer ;)

Eram sigur ca un informatician este printre noi .... nu am vrut sa par rautacios .. era un simplu exemplu pentru ca majoritatea care fac aceasta facultate ... posibil sa isi ia o masina care sa ii duca din punctul A in punctul B ... ATAT ...

Inca o data scuze daca am jicnit pe cineva, dar neintentionat repet.


Top
   
PostPosted: 31 May 2012, 12:58 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7906
Car: Vespa
Location: Bucuresti
incepe sezonul de plaja . ce fel de ulei recomandati ?


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1437 posts ]  Go to page Previous 111 12 13 14 1558 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited