It is currently 04 Feb 2025, 19:53

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ] 
Author Message
 Post subject: Trage prost, fara MCSF.
PostPosted: 19 May 2012, 22:43 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 02:06
Posts: 527
Location: Sebes-Alba
Nu de mult, in ultima luna am remarcat acest comportament. In gol, se tureaza normal, in sarcina parca e gatuita. Nu da in nas, pur si simplu se intinde greu. Nici vorba de reprize in a-5-a de la 60 km/h, ceea ce pana nu de mult nu era o problema. De multe ori trebuie sa trag a-4-a la 90km/h ca sa imi "iau avant".
Debitmetrul de aer e relativ nou, cumparat anul trecut in toamna. Bujiile au cam 50.000, NGK. Ulei, Castrol Magnatec 10W40.
Filtru de ulei si aer Mann. Am desfacut rampa bobinelor de inductie, locasul bujiilor era uscat. Putina depunere caramizie la cilindrul 1, dar asa e de cand am masina, adica de acum 60.000 km.
Am curatat cu spray de contacte, atat fisele cat si conectorul bujiilor. Montat inapoi si facut proba, cu motorul pornit, am scos pe rand alimentarea de la fiecare bobina in parte, comportamentul motorului modificandu-se drastic in rau. Distributia are 25.000km, data la care a fost schimbat si variatorul, treaba s-a facut cu cale. Exclud montaj prost pentru ca masina a tras bine de tot pina acum. Am curatat clapeta de acceleratie.
Sunt cam in pana de idei. Vreau sa verific filtrul de aer, dar ma indoiesc ca un filtru imbacsit ar putea sa duca la un randament asa slab al motorului. Uleiul si filtrele au 5500 km, si mai am 4500 de parcurs cu ele. Sa fie injectoarele infundate? Sa nu am destula presiune in rampa? Sa fie pompa de injectie?
Help?

Masina e 147, 1.6TS, 88kW, 120CP.

_________________
Eee...vulpea cand nu ajunge la struguri, zice ca sunt acrii!!!
I am not discriminating anybody! I hate everybody equally!


Top
   
PostPosted: 19 May 2012, 22:45 
Offline
User avatar

Joined: 04 Feb 2009, 15:47
Posts: 2329
Car: 156 1.6 TS
Location: Bucuresti
Fa-i si un test de compresie.

_________________
156 1.6 TS
fosta GTV 2.0 TS
fosta 156 1.6 TS


Top
   
PostPosted: 20 May 2012, 11:04 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1991
Location: Bucuresti
Debitmetru, mai mult ca sigur.

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
PostPosted: 20 May 2012, 15:36 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 02:06
Posts: 527
Location: Sebes-Alba
Am mai avut probleme cu debitmetrul si niciodata nu s-au manifestat asa grav. Cand am luat masina, in 2007, nu aveam MCSF pe bord. In primavara lui 2008 a aparut prima data si atunci am inceput sa-l curat regulat cu spray de contacte. Evident, s-a dus in penis, dar am umblat vreo 3 ani asa cu el, pana anul trecut cand am luat unul nou. Si tot tragea mai bine decat acum. Si oricum, repet, de turat se tureaza bine la liber. In sarcina e problema. Nu mi-e greu sa scot mufa de la debitmetru si sa dau o tura cu ea asa, dar nu rezolv altceva decat sa-mi aprind MCSF in bord.
O sa merg la mecanic pentru problema de la far si o sa zic sa faca si un test de compresie.

_________________
Eee...vulpea cand nu ajunge la struguri, zice ca sunt acrii!!!
I am not discriminating anybody! I hate everybody equally!


Top
   
PostPosted: 20 May 2012, 22:09 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 02:06
Posts: 527
Location: Sebes-Alba
Am dat o tura de vreo 70 km cu mufa de la debitmetru scoasa. Aceleasi simptome. Maine merg sa fac test de compresie.

_________________
Eee...vulpea cand nu ajunge la struguri, zice ca sunt acrii!!!
I am not discriminating anybody! I hate everybody equally!


Top
   
PostPosted: 20 May 2012, 22:44 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7934
Car: Vespa
Location: Bucuresti
Lambda ? Desi nu sunt neaparat simptomele astea ... Fum scoate ? Consumul e normal ?


Top
   
PostPosted: 21 May 2012, 09:29 
Offline
User avatar

Joined: 26 Nov 2010, 09:01
Posts: 146
Cam asa se comporta si la mine cu exceptia ca imi variaza turatia la relanti si sub nici o forma nu sta la 900 rot ci undeva mai jos. Am desfacut mufa de la debitmetru si am obs niste depuneri pe acolo. Mi-am comandat azi un debitmetru nou si cand vine, il montez sa vad daca problemele persista. Si mie imi aparea frecvent MCSF dar disparea de la sine cand faceam plinul de obicei. Alta simptoma ciudata este ca moare motorul in mers la turatii de peste 3000. Debitmetrul meu nu are decat 4 luni. Tu ai patit asa ceva?

_________________
Alfa Romeo 147 16V 1,6 120cp
Fender Standard Stratocaster USA 1997


Top
   
PostPosted: 21 May 2012, 09:47 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 02:06
Posts: 527
Location: Sebes-Alba
@ Mugurel: nu fuma si consumul e normal. Posibil sa fie lambda, imediat dupa ce am schimbat debitmetrul, mai luam cateodata MCSF, dar la primul drum mai lung o coxam sa se incalzeasca bine catalizatorul si disparea MCSF.

@ felix_romania: nu am avut niciodata simptomele alea, nici chiar cand aveam vechiul debitmetru.

_________________
Eee...vulpea cand nu ajunge la struguri, zice ca sunt acrii!!!
I am not discriminating anybody! I hate everybody equally!


Top
   
PostPosted: 24 May 2012, 14:18 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 02:06
Posts: 527
Location: Sebes-Alba
Am luat-o azi de la service.
Presiune 15 bar in fiecare cilindru.
Nici o eroare pe tester.
Debitmetru si sonde lambda ok.

_________________
Eee...vulpea cand nu ajunge la struguri, zice ca sunt acrii!!!
I am not discriminating anybody! I hate everybody equally!


Top
   
PostPosted: 29 May 2012, 00:39 
Offline
User avatar

Joined: 21 Dec 2009, 13:34
Posts: 304
Car: Alfa Romeo 147
Location: Roman(Neamt) - Iasi(Iasi)
Salutare, mie mi se intampla ceva ciudat ...

In orice treapta pana la aprox 2500 ... 3000 ture imi da cu intrerupere (parca se ineaca)... numai cand motorul este cald, ajuns la 90 de grade.

Tin sa precizez ca unul din catalziatoare e praf, are sitele desprinse si asezate de-a curmezisul ... cand m-am uitat ultima oara si zornaie de ... le ia ...

Posibil sa fie din cauza lor?


Top
   
PostPosted: 30 May 2012, 21:57 
Offline

Joined: 09 Apr 2011, 17:56
Posts: 15
Car: Alfa Romeo 147
Location: Sibiu
Si eu am avut problema asta si am duso la Reprezentanta Alfa Romeo ... Si a fost bubina de inductie ! Acuma trage bine da eu am alta problema ... Mie imi porneste mai greu sa fie din cauza de la bujii ... Precizes ca bateria este noua .


Top
   
PostPosted: 30 May 2012, 22:15 
Offline

Joined: 30 May 2012, 20:14
Posts: 5
Car: alfa romeo 156
Location: assen olanda
sal la toata lumea sunt si eu nou si sper sa va fiu de ajutor ....daca ai catalizatorul asa cum spui mai mult ca sigur din cauza asta iti face asa ....


Top
   
PostPosted: 31 May 2012, 00:37 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 02:06
Posts: 527
Location: Sebes-Alba
Cipisas Quote:
Si eu am avut problema asta si am duso la Reprezentanta Alfa Romeo ... Si a fost bubina de inductie ! Acuma trage bine da eu am alta problema ... Mie imi porneste mai greu sa fie din cauza de la bujii ... Precizes ca bateria este noua .
Porneste greu la cald, la rece sau in ambele cazuri?
Intreb pentru ca daca va porneste greu la cald, de vina e senzorul de turatie sau senzor pozitie volanta, nu mai stiu exact care, citisem nu demult pe aici.

_________________
Eee...vulpea cand nu ajunge la struguri, zice ca sunt acrii!!!
I am not discriminating anybody! I hate everybody equally!


Top
   
PostPosted: 31 May 2012, 09:25 
Offline
User avatar

Joined: 21 Dec 2009, 13:34
Posts: 304
Car: Alfa Romeo 147
Location: Roman(Neamt) - Iasi(Iasi)
Sper sa fie catalizatorul .... dar bobina de inductie cat te-a costat ? ...


Daca era bobina .. de ce cu motorul rece merge bine .. iar cand se incalzeste un pic ... incepe sa faca nasol ?


Top
   
PostPosted: 31 May 2012, 13:05 
Offline

Joined: 30 May 2012, 20:14
Posts: 5
Car: alfa romeo 156
Location: assen olanda
pentru ca la rece catalizatorul si cu sondele nu lucreaza indeplin ....iar cand ajung la temperatura ridicata hopa si mersul nasol al motorului..incearca sa rezolvi cu catalizatorul si sa speram ca nu ai dat si peste cap sonda lamda ..succes!


Top
   
PostPosted: 31 May 2012, 21:20 
Offline
User avatar

Joined: 21 Dec 2009, 13:34
Posts: 304
Car: Alfa Romeo 147
Location: Roman(Neamt) - Iasi(Iasi)
gyka29 Quote:
pentru ca la rece catalizatorul si cu sondele nu lucreaza indeplin ....iar cand ajung la temperatura ridicata hopa si mersul nasol al motorului..incearca sa rezolvi cu catalizatorul si sa speram ca nu ai dat si peste cap sonda lamda ..succes!

Deja stiam asta, iti multumesc oricum de confirmare, era vorba de bobina nu de cat. ... in utimul meu post.

Daca o sa imi dea eroare pe Lambda 2 ... o sa ii introduc daca pot o valoare prestabilita, sa nu mai oscileze.

SONda 2 cea de dupa cat tre sa se comporte ca si sonda moarta... sa aiba linie fara fluctuatii de curent, daca are fluctuatii automat detecteaza nivel de O2 diferit si spune eroare de cat.


Top
   
PostPosted: 03 Jun 2012, 20:51 
Offline

Joined: 09 Apr 2011, 17:56
Posts: 15
Car: Alfa Romeo 147
Location: Sibiu
Pai pai are toanele ei cand vrea cand nu vrea . De exemplu daca fac cu ea 20 de Km. Si opresc motorul numai porneste trebe sa ii dau vreo 2 3 chei pana o ia :(


Top
   
PostPosted: 03 Jun 2012, 21:26 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7432
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
@zapp: omule, deja devii stresant cu postarile tale peste tot. E al n-lea topic in decurs de un an in care postezi dar pun pariu ca nu a vazut-o nici un mecanic. Fa ceva!!

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 24 Jun 2012, 09:52 
Offline
User avatar

Joined: 21 Dec 2009, 13:34
Posts: 304
Car: Alfa Romeo 147
Location: Roman(Neamt) - Iasi(Iasi)
Catalizatoare plus o toba golite ... nici o eroare ... erau infundata in proportie de 80 % - unul din ele era gol, fragurii formand un dop pe teava care duce in Y, iar celalalt avea fragurii cat o gutuie care se plimbau prin el linistiti.

Motorul merge intrerupt de la o bobina de inductie care deja e verde de la oxidare, plus fisa pentru bujia secundara nici nu mai face contact cu electrodul din bobina, el fiind ars si scurt, partea metalica din fisa fiind oxidata si subtire, de misca siguranta pe ea. plus alta fisa care este un pic obosita, la fel subtiata.


Acum dupa ce am dat cat. jos imi scoate fum albastru... cand merg linsitit nu scoate, cand ii dau talpa, imi da cu intreurpere si imi scoate fum chiar dupa ce termina intreruperea ... Sa fie din cauza bobinei ?

Am facut compresia ... mi-au iesit val. 14 14 12 14 ...


Top
   
PostPosted: 03 Jul 2012, 15:25 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 02:06
Posts: 527
Location: Sebes-Alba
Azi am fost la service sa schimb toba finala, ocazie cu care s-a masurat si presiunea in rampă. AutoData zice la modelul meu ca presiunea trebuie sa fie intre 3.3 - 3.7 bar. E am avut aproape 3.8 bar, deci valoare normala. Va trebui sa caut problema in alta parte.

_________________
Eee...vulpea cand nu ajunge la struguri, zice ca sunt acrii!!!
I am not discriminating anybody! I hate everybody equally!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited