am fost la autobergamo (concesionar alfa) pt geometrie fata spate, doar ca sa constat la final ca "pe spate nu se poate regla nimic", dupa cum sustineau meseriasii. prin urmare am trimis un mail de plangere la autoitalia>
Va scriu pentru a semnala o serie de probleme la unele reprezentante
(respectiv service-uri autorizate Alfa Romeo).
In martie anul acesta am cumparat o Alfa Romeo GTV 2.0JTS fabricatie 2004de
la un vanzator particular din Focsani. Inaintea tranzactiei masina a fost
supusa unei inspectii la service-ul concesionarului AutoTivoli Focsani.
Prima surpriza a fost cand mi s-a spus senin ca nu pot ridica masina pe
elevator pentru inspectia trenului de rulare pentru ca este prea lata. Per
total aceasta inspectie nu a scos la iveala nicio problema din cele pe care
le-am constatat ulteriordeci a fost inutila.
De la data cumpararii si pana acum am incercat sa rezolv toate problemele cu
care m-am confruntatdar pentru manopere mai sensibile am fost nevoit sa
apelez la diversi mecanicialtii decat cei de la service-urile afiliate
grupului Fiat. Un exemplu ar fi schimbarea distributieipentru care am fost
la Timisoara in urma unor recomandari (la un entuziast Alfa care se ocupa de
masinile pasionatilor din zona)si asta dupa ce un membru al AlfaClub m-a
avertizat ca mecanicii de la concesionarul AutoBergamo Deva i-au schimbat
distributia (Alfa Romeo 156 2.0JTSfara calemotiv pentru care a trebuit sa
refaca manopera in Timisoara.
Ultima intamplare a fost saptamana aceasta cand am apelat la cei de la
AutoBergamo pentru reglarea geometriei. Chiar daca telefonic am fost
asigurat ca se poate regla pe ambele puntila fata locului raspunsul a fost
ca puntea spate nu poate suferi ajustari si in caz de probleme majore
trebuie schimbata cu totul. Asta in contextul in care manualul de service
descrie clar pasii de efectuat si datele necesare (respectiv ca nu pot fi
reglate unghiurile camber si caster dar se poate regla toe-in din bieletele
de convergenta).
V-am scris acest e-mail pentru ca imi este evidentposesor de Alfa Romeo
fiindcat de mult conteaza neglijentaincompetenta si nepasarea celor din
service-urile autorizate cand vine vorba de imaginea proasta pe care o are
acest brand (inclusiv de genul mecanicilor plini de ulei pe maini si haine
care se urca la volan sa mute masina sau sa o porneasca - s-a intamplat
ultima data la AutoBergamo). Lipsa de fiabilitate de care sufera Alfa Romeo
e in mare partede fapto lipsa de competenta a 'mecanicilor Alfa Romeo'. Am
ajuns sa stam (ca nu mai vorbesc doar in numele meucu ochii pe ei in timp ce
lucreaza la masini. Nu am nicio legatura cu mecanica dar macar pot vedea ca
s-a lucrat ceva. Mi se pare inadmisibil ca eu ca neavizat sa am acces la un
manual de service de 3500 de paginicare descrie fiecare operatiune cu lux de
amananunteiar cei din service-ul autorizat sa nu-l aiba sau sa nu-l
foloseasca. Cu fiecare vizita acolo simt ca masina e un fel de cobai (mai
ales in conditiile in car e GTV-ul nu e deloc o masina comuna sau cu o
constructie si mecanica simple).
Si ca sa inchei retoricam nevoie de reglajul geamurilor si identificarea
unei probleme la inchiderea centralizata. La cine sa apelez?
Cu stima si in speranta unui raspuns,
Alin Ciortea
mai jos raspunsul celor de la autoitalia
Stimate client,
Informatiile celor de la Auto Bergamo au fost conforme cu manualul de
reparatie.
Se poate regla geometria pe spate, insa doar convergenta rotilor, prin
reglarea tirantului (exact cum ati gasit si dumneavoastra ....." dar se
poate regla toe-in din bieletele de convergenta").
Motivul pentru care vi s-a recomandat schimbarea puntii spate a fost
prezenta
unei urme de lovitura, de aici si nevoia de geometrie.
Ps. legat de unde puteti merge in continuare, puteti alege orice alt dealer
din
retea.
Cu stima,
George Gabrian
Area After Sales Manager
si raspunsul meu la raspunsul lor
nu mi-a fost recomandata schimbarea puntii cat mi s-a sugerat ca puntea spate nu sufera niciun fel de reglaj, cand, dupa cum si dvs ati spus, convergenta poate fi verificata si reglata. din start acest lucru a denotat lipsa de cunostiinte a celor de la autobergamo vis-a-vis de, cel putin, GTV. la fel nu a fost observat niciun semn care sa ateste vreun accident in antecedente.
nu am nicio intentie de a acuza pe cineva de ceva. singura mea dorinta e sa stiu ca ma pot baza pe un service autorizat cand am nevoie de asa ceva, fara sa simt ca nu e nicio diferenta intre cei de la autobergamo si orice atelier de la colt de strada. pentru ca daca nu au luat in seama verificarea convergentei, cum as putea spera ca vor stii sa imi faca reglajul geamurilor, de exemplu.
si la fel, nu cred ca vreun pasionat alfa ar fi avut vreun motiv sa spuna pe forumul alfa club ca autobergamo schimba distributii fara cale. ce motiv poate avea un hunedorean sa bata drumul pana la timisoara sau bucuresti cand isi poate rezolva problemele acasa?
cu stima,
alin ciortea
fain asa...