Consumul de 11% la alfa nu e ceva WOW de mare. Ford, vw, skoda, audi, opel ce au motor de 1.6 16V si ~ 100CP vor consuma la fel . +/- 1% .
Daca doresti un consum mic, te poti orienta catre un fiat punto cu motor de 1.2 sau 1.4 8V . Atunci vei avea maxim 80CP si un consum de 8% in oras. Personal am condus o perioada punto 1.2 - 60CP al prieteni mele, iar in Bucuresti nu am reusit sa scot mai mult de 7% sau era defect computerul de bord.
Alfa este o masina mai rafinata care este exceptionala pentru concedii , calatorii si sosele bune. Este prima masina in care efectiv nu ma plictisesc de la bucuresti - sibiu sau bucuresti -brasov. Dar nahh...poate fi doar o chestie de gusturi.
Sa-ti iei o alfa intr-o stare mai putin buna si ~ 180k km , ar trebui sa te astepti sa schimbi debitmetru si sonde lambda , la care producatorul estimeaza o perioada de 160k km de functionare, asta in cazul in care nu au fost schimbate pana atunci. De asemenea ar fi indicat dupa ce o cumperi sa-i faci un schimb de distributie, care se schimba la 2ani sau 40k km si costa in jurul a 500 lei achizitia pieselor in cazul in care este motorul de 105 ( 1.6 TS eco ) . La cel de 1.6 - 120cp si 2.0 - 150 mai ai un variator de faza care teoretic ar trebui schimbat cu distributia, insa majoritatea il reconditioneaza folosind un kit de reparatie variator care costa aproximativ 100lei . De asemenea ar trebui luat in calculc si schimbul bujiilor in cazul in care nu au fost schimbate. Motoarele TS au 2 bujii pe cilindru ( ma rog de acolo si twin spark ) , 4 sunt mai mici iar 4 sunt normale sa zic asa.
Dupa ce faci aceste lucruri pe partea motor, garantat nu vei mai avea multi km. Minim 40k pana la urmatoarea revizie.
Pe partea de articulatie, conteaza foarte mult pe unde mergi si cu ce roti mergi dar si ce piese folosesti.
Piesele sunt mai scumpe decat la opel si mai ieftine ca la bmw, cam acolo se pozitioneaza alfa.
Rezistenta lor este discutabila, deoarece multi folosesc piese after market, jante pe 17 si dau prin toate gropile. Este logic sa se strice. Orice masina ai lua si i-ai aplica acest tratament va patii accelasi lucru difera doar dupa cati km. Posibil la opel sau vw sa tina cu 5000km mai mult piesele, dar tot acolo ajungi. In cazul in care mergi prin toate gropile sau nu esti atent, recomand jante pe 15 sau 16 pentru a proteja articulatia .
Uleiul si filtrele se schimba ca la orice masina la maxim 10k km. Eu personal il schimb la 8k deoarece o mare parte din timp o petrec pe arterele aglomerate din bucuresti. Costul pentru o astfel de revizie ( ulei, filtru ulei, filtru aer, filtru polen ) este in jurul a 100euro , ceea ce mi se pare foarte decent.
Cred ca ti-am oferit suficient de multe informatii pentru a putea lua o decizie, privind costurile unei alfa sh si costuri de intretinere.
PS. NU exista masina 'tzipla/fitza' care sa consume putin, sa aibe cai multi si intretinerea sa fie cat la logan sau daca se poate chiar mai ieftina. Cine spune acest lucru vorbeste in necunostinta de cauza. Cine cauta sa cumpere asa ceva, ii recomand un cerc . Posibil sa fie varianta la ce cauta el